Kamp vs Middlesbrough @ Riverside tirsdag 8.4.25 - kl. 21på Viasport1

Started by Asbjørn, April 07, 2025, 16:24:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Både Rothwell og Struijk ute for en stund, og i verste fall er sesongen over for Struijk.

𝗗𝗙 𝗼𝗻 𝘁𝗲𝗮𝗺 𝗻𝗲𝘄𝘀: "Rothwell (calf) will be out this week and probably also for the Easter weekend. Struijk (foot) needs to wait for further assessment, the fear is it might be a fracture, which would mean his season is over, but definitely out for next two games."
Super Leeds since 1968

TK20

Quote from: Hallgeir * on April 07, 2025, 19:13:45Både Rothwell og Struijk ute for en stund, og i verste fall er sesongen over for Struijk. (Farke)

Hva tenker vi? Ampadu ned og Gruev inn, eller Ampadu/Tanaka på midten og Wöber inn?

Jeg heller mot siste. Ampadu var såpass god mot Luton. Tipper Boro blir en ny slosskamp.

Russel_Doig

Quote from: TK20 on April 07, 2025, 19:16:05
Quote from: Hallgeir * on April 07, 2025, 19:13:45Både Rothwell og Struijk ute for en stund, og i verste fall er sesongen over for Struijk. (Farke)

Hva tenker vi? Ampadu ned og Gruev inn, eller Ampadu/Tanaka på midten og Wöber inn?

Jeg heller mot siste. Ampadu var såpass god mot Luton. Tipper Boro blir en ny slosskamp.

Rodon/Ampadu har en sinnsyk statistikk i lag. No-brainer!

rd1

Quote from: Russel_Doig on April 07, 2025, 19:56:56
Quote from: TK20 on April 07, 2025, 19:16:05

Rodon/Ampadu har en sinnsyk statistikk i lag. No-brainer!

Rodon/Ampadu anyday. Merkelig at de ikke spilte sammen lørdag. I de periodene de har spilt sammen har det vært potte tett.

Gruev og Tanaka sentralt.

10er posisjonen er det vanskelige, ingen god løsning tilgjengelig dessverre.

Piroe/Bamford uten ren 10er. Så holder Bamford så lenge som han gjør.
"Who needs Cantona??"

leedslife

God form Boro. Er vel bare Burnley som har tatt flere poeng siste 6.
Blir en utfordring for oss kombinasjonen Junior/Hackney/Azaz.
Jeg heller og for Ampadu bak med Rodon.
Taper nok kampen sentralt i banen så det synger igjen da, men på den andre siden så synes jeg Solomon og James virket sharpe sist tross at det var en begrendelig fotballkamp for små spillere.
Håper Gnonto får fortsette. Tror denne kampen vil passe han godt.
Han var vel vår beste da vi møtte dem rett før jul.

Ampadu gikk foran sist og det tente en gnist hos meg.
1-3 Leeds

Gnonto, Piroe, James

Reaney

Etter dagens pressekonferanse mistet jeg alt håp. Farke velger det trygge, faste og forutsigbare. Vår beste spiller før han ble skadet, Ramazani er kastet ut i kulda. Jeg er 100% sikker på at Ramazani i tospann med Gnonto hadde vært "tungen på vektskåla" med tanke på å sikre nok 3 poengere i innspurten. Tror også Schmidt kunne utgjort en forskjell. Men ut fra Farkes ektsreme angst for rotasjon og endringer vil ikke noe av dette skje. Da er det bedre å satse på fotball pensjonistene som ingen vil ha, Byram og Bamford. For ikke å snakke om spillere totalt ute av form som Aaronson og Piore. Med andre ord, satse videre på den faste troppen som har satt seg i hodet på Farke, og som har gitt oss imponerende 7 poeng på de 6 siste kampene. Farvel Farke. Farvel direkte opprykk. Jeg tror vi allerede vet svaret om kort tid.

Hawley

Enig m Reaney. Ut m de som ikke har prestert over tid og inn med andre. Vi har gode folk på benken som må få tillit.

Reaney

Fra Waccoe:
Saw some frightening stats earlier today about Farkes results in the last 3 seasons. Borussia one win in the last 12 games, 3 wins in the last eleven games last season and so far 2 wins in the last 8.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Quote from: Reaney on April 07, 2025, 23:11:43Fra Waccoe:
Saw some frightening stats earlier today about Farkes results in the last 3 seasons. Borussia one win in the last 12 games, 3 wins in the last eleven games last season and so far 2 wins in the last 8.

skremmende tall faktisk!!! og ikke lovende lesning. jeg personlig resignerte etter qpr kampen så skulle vi rykke opp så blir jeg positivt overrasket
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Håper vi går for defensiv trygghet i denne. Som det skrives over, Ampadu/Rodon, Gruev/Tanaka. Nå er det vel heller ingen særlig alternativer til det med Struijk og Rothwell ute. Joshua viste i cupen at han ikke kan spille fra start.

Kanskje er det en kamp vi lar hjemmelaget ha ballovertaket og går for kontringer. Gnonto, James, Solomon kan være livsfarlig for forsvar med bakrom og Piroe er god i akkurat den fasen, med mottak dypt og finne medspillere på løp.

Litt sånn kamp jeg føler vi kan tape klart og vinne klart, så da blir det vel 0-0.
Marching on together!

HåvardK

Quote from: Dennis on April 08, 2025, 09:24:32Håper vi går for defensiv trygghet i denne. Som det skrives over, Ampadu/Rodon, Gruev/Tanaka. Nå er det vel heller ingen særlig alternativer til det med Struijk og Rothwell ute. Joshua viste i cupen at han ikke kan spille fra start.

Wöber burde jo være et alternativ, men han er kanskje ikke klar for 90 minutter? Har vist lederegenskaper og evne til å gå i krigen. Lettbeint dansing slik Tanaka holdt på med sist vil jeg i hvert fall ikke ha noe av. På tide å skjønne alvoret nå.

Dennis

Quote from: HåvardK on April 08, 2025, 09:34:28
Quote from: Dennis on April 08, 2025, 09:24:32Håper vi går for defensiv trygghet i denne. Som det skrives over, Ampadu/Rodon, Gruev/Tanaka. Nå er det vel heller ingen særlig alternativer til det med Struijk og Rothwell ute. Joshua viste i cupen at han ikke kan spille fra start.

Wöber burde jo være et alternativ, men han er kanskje ikke klar for 90 minutter? Har vist lederegenskaper og evne til å gå i krigen. Lettbeint dansing slik Tanaka holdt på med sist vil jeg i hvert fall ikke ha noe av. På tide å skjønne alvoret nå.

Jeg har ingenting til overs for Wöber, men kan være. I så fall må det være som stopper og jeg syns forsvaret har sett bedre ut med Ampadu/Rodon. Så kan man argumentere for at Ampadu trengs på midtbanen, så det er en mulighet. Vi har vel kun en av han.

Det spørs nok på fitness, ja. 
Marching on together!

leedslife

For meg blir det alt for stor risiko med Woeber inn.
Fyrer løs enkelte ganger mot Tanaka her inne.
Det er ingen tvil om at dagens motstander vil passe han fint.
Piroe og.
Swansea er et godt posessionlag og skapte problemer for oss for 2 uker siden.
Det samme er Boro, men tenker hvis vi luker vekk store personlige feil så vil jeg favorisere Leeds bigtime ikveld.
Ha kontroll på Azaz som på Elland Road så er mye gjort. Det er ingen tegn på at verken høyre eller venstresiden til Leeds ikke fungerer.
Venstresiden fantastisk sist mot Luton de gangene vi klarte å få kontroll på ballen og kontrollerte periodevis.

HåvardK

Quote from: leedslife on April 08, 2025, 10:53:10For meg blir det alt for stor risiko med Woeber inn.
Piroe og.
Det samme er Boro, men tenker hvis vi luker vekk store personlige feil så vil jeg favorisere Leeds bigtime ikveld.
Ha kontroll på Azaz som på Elland Road så er mye gjort. Det er ingen tegn på at verken høyre eller venstresiden til Leeds ikke fungerer.
Venstresiden fantastisk sist mot Luton de gangene vi klarte å få kontroll på ballen og kontrollerte periodevis.
Ja, jeg fyrer løs på Tanaka her inne. For meg er det så mye på spill nå at vi ikke har råd til lettbeint dansing når vi faktisk vinner ballen, som igjen fører til mål imot. Slike jålefakter er totalt uakseptabelt når vi er i utfordrerposisjon.
Når det er sagt, er det ingen tvil om at Tanaka har kvaliteter som vi har bruk for i innspurten. Unødvendige balltap hører IKKE med blant disse. Knallharde - og rene - tacklinger som viser at vi mener alvor, slik Ampadu hadde noen av mot slutten sist, er derimot noe jeg vil se mer av.

GeirO

Det er vel for mye å forlange at et lag i så dårlig form plutselig skal slå Boro borte,
Men samtidig er det litt uvanlig for oss å slå nedenfra (Boro favoritt i mine øyne), så kanskje det går veien i dag....?
MOT

leedslife

Quote from: HåvardK on April 08, 2025, 11:38:52
Quote from: leedslife on April 08, 2025, 10:53:10For meg blir det alt for stor risiko med Woeber inn.
Piroe og.
Ja, jeg fyrer løs på Tanaka her inne. For meg er det så mye på spill nå at vi ikke har råd til lettbeint dansing når vi faktisk vinner ballen, som igjen fører til mål imot. Slike jålefakter er totalt uakseptabelt når vi er i utfordrerposisjon.
Når det er sagt, er det ingen tvil om at Tanaka har kvaliteter som vi har bruk for i innspurten. Unødvendige balltap hører IKKE med blant disse. Knallharde - og rene - tacklinger som viser at vi mener alvor, slik Ampadu hadde noen av mot slutten sist, er derimot noe jeg vil se mer av.
Jeg kunne ikke blitt mer enig.
Det er akkurat derfor jeg spår at vi våknet i tide og at vi faktisk vil dra det i land.

Fantasyland

Blir fint og spille skikkelig ball på stor matte igjen. Knokkelkamper i London på små basketball-baner passer oss dårlig. Her har jeg troa på 3 poeng. Tror denne kampen er ypperlig for Gnonto i 10'er rollen.

Cherry

Lukter defensiv oppstilling i dag, og med Rothwell ute så gjør det vel seg sjøl at Gruev er tilbake i 11`ern.
Det jeg IKKE liker med Farke , er når spillere da blir vraket (som Aaronson sist) fordi de ikke leverer /er i form - så blir han da byttet inn utover i kampen likevel... >:(
Han har helt klart hatt sine favoritter i år, og resultatene har jo gått vår vei lenge - men når mange av oss nå ser at det er slitasje på grunnstammen , samt blir skader (Strujic) så blir vi jo avhengig av å benytte våre "rustne" reserver - som selvsagt skulle hatt flere minutter i kroppen siste månedene.

Litt deja vu dette fra i fjor, og jeg blir ikke overrasket om vi ikke klarer topp 2 pga av denne minimale rulleringen som er Farke`s varemerke...MEN jeg håper jo selvsagt at vi gnistrer til igjen.
Uavgjort er nok ett bra tips i dag, og kanskje også ett godt resultat.

morten1966

Tror vi vinner denne faktisk...var det ikke Coventry som var så fryktelig gode da vi møtte dem? Vi så hvordan det gikk.. Boro har vel å en del skader? Bamford som putter et par i dag tenker jeg...om han ikke ble skada sist kamp da.

auren

Sier meg noenlunde tilfreds med ett poeng i dag. Sheffield Utd spiller hjemme mot et Millwall som egentlig MÅ vinne for å ha sjanse på topp 6. Burnley møter Derby borte. Kan bli tøft det også. Viktig at vi er maks 3 poeng bak Sheffield Utd etter denne runden, for jeg tror de taper mot Burnley.

Tips: 2-2 (Piroe og James)

auren

peacock

Inn med Wöber! Det er jo venstrebent midtstopper han er. Ampadu trengs for å gi tyngde og kraft på midtbanen.

Hallgeir *

Middlesbrough er visstnok veldig målfarlige på slutten av kampene. 25% av scorede mål har kommet i kampenes siste 15 minutter.

Leder vi 3-0 etter 75 minutter vil det sikkert holde likevel?
Super Leeds since 1968

morten1966

Blir nok Darlow, Bogle,Rodon,Ampadu, Firpo
Tanaka, Gruev, Gnonto, James,Solomon og Piroe...

Hallgeir *

Aaronson tilbake - Gnonto på benken igjen. Ampadu ser ut til å bli trukket bakover - Gruev inn på midten.
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: morten1966 on April 08, 2025, 19:33:47Blir nok Darlow, Bogle,Rodon,Ampadu, Firpo
Tanaka, Gruev, Gnonto, James,Solomon og Piroe...

Nesten. Brenda erstatter Gnonto.

auren

Bromancer

Cannavaro

Har sterk tro på seier ikveld, vi gjør det alltid bra mot topplagene (denne sesongen ihvertfall), og det
er kveldskamp.  Vinner 2-1, Solomon og Piroe(endelig !!)...
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Super Leeds since 1968