Kamp vs Preston NE @Elland Road lørdag 12.4.25 - kl. 13:30 på LUTV

Started by Asbjørn, April 10, 2025, 15:14:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reaney

Jeg synes det mangler fokus på å vinne trofeet. Når Leeds rykker opp vinner vi serien. Vi blir ikke nr 2 som mange er så opptatt av. Jeg kommer til å være skuffa om vi ikke vinner Championship i år da vi er "by far" det beste laget i divisjonen.

Fantasyland

Quote from: Hawley on April 12, 2025, 15:58:50Dette ser bra ut! Og som jeg sa tidligere, formduppen er over. Vi ser goft balansert ut. Darlow er trygg og god. Rodon og Ampadu helt sjefer, ikke gjør endringer der.
Midtbanen er godt balansert og alle jobber sokka av seg.
Solomon er helt konge og leverer mål og mål og målgivende.
Eneste lille minuset er at Piroe ikke er klinisk lenger. Han burde jo hatt minst to i dag. Men synes faktisk at han gjør mye bra. Fin teknikk og frigjør seg m ball, så greit å beholde han på.
Er nesten like undrende til at Schmidt har fått lite tillit som at Darlow ikke har blitt brukt. Synes han virker god og frisk.
Og hadde vi hatt James, så er jeg rimelig sikker på st han hadde putta i dag. Typisk match for han

Etter og ha fått summa meg er jeg faktisk helt enig. Piroe var veldig bra i dag, faktisk bedre enn i kamper hvor han har scora. Bare så synd han ikke får krona det med kasse. Hadde fortjent det

enur

Vi trenger nå 8 poeng for å være sikret opprykk.
7 vil også etter alle solemerker holde.
5-6, ja kanskje til og med 4, kan fort vise seg å være nok det også.

Dette klarer vel selv ikke vi å rote bort?

Marching on together

Asbjørn

Quote from: enur on April 12, 2025, 16:21:02Vi trenger nå 8 poeng for å være sikret opprykk.

Tror ikke Sheffield United klarer å hente 29 mål på 4 kamper så 7 holder nok...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Quote from: Asbjørn on April 12, 2025, 16:23:52
Quote from: enur on April 12, 2025, 16:21:02Vi trenger nå 8 poeng for å være sikret opprykk.

Tror ikke Sheffield United klarer å hente 29 mål på 4 kamper så 7 holder nok...

4 på de to neste, Burnley tar Sheffield Så er vi oppe. Easy peasy😊

Men må innrømme at jeg var helt sikker på Play off mareritt for to kamper siden.
"Who needs Cantona??"

Dylan

Quote from: Hallgeir * on April 12, 2025, 16:04:10Tredje kamp på ei uke pluss tidlig avspark i denne. Enkeltvis har vi hatt problemer med å vinne ved sånne forutsetninger, men nå klarte laget full pott selv med "dobbelt handicap". I tillegg var spillet ganske bra, selv om seiersmarginen burde vært klart større.
ganske bra.... Er du litt beskjeden nå? Selv på en liten mobilskjerm (streama fra Norsk Tipping, takk for tipset nok en gang) der det delvis var som å se på et Donkey kong-spill, synes jeg vi spilte meget bra!

Fantasyland

Quote from: Dylan on April 12, 2025, 16:52:59
Quote from: Hallgeir * on April 12, 2025, 16:04:10Tredje kamp på ei uke pluss tidlig avspark i denne. Enkeltvis har vi hatt problemer med å vinne ved sånne forutsetninger, men nå klarte laget full pott selv med "dobbelt handicap". I tillegg var spillet ganske bra, selv om seiersmarginen burde vært klart større.
ganske bra.... Er du litt beskjeden nå? Selv på en liten mobilskjerm (streama fra Norsk Tipping, takk for tipset nok en gang) der det delvis var som å se på et Donkey kong-spill, synes jeg vi spilte meget bra!

Jeg syntes det er den største forskjellen fra forrige sesong. Vi spiller mye bedre nå, vanskelig å slå oss. Ett tap på siste 26 ? Bare vært de uavgjort kampene som har knekt oss litt. Og flere av de burde vi jo ha vunnet.

Dennis

Quote from: GeirO on April 12, 2025, 02:01:06
Quote from: Dennis on April 11, 2025, 11:13:16
Quote from: Reaney on April 10, 2025, 20:18:36Så mange tror plutselig at Leeds vinner en early kick off match? Jeg håper noen har en godt forklaring på hvordan det skal skje. Selv tror jeg ut fra omstendighetene at vi er nærmere vårt andre hjemmetap for sesongen enn noen gang tidligere.

Det er samme bane og areal vi spiller på 23 ganger i løpet av sesongen, med samme runde ball, elleve på hvert lag og to mål. 

Så lenge ikke pessimisme eller overtro påvirker spillerne, så er sjansen for seier god. Garanti er det aldri, men at KLOKKA skal være vår største fiende har jeg vondt for å se. :)
Klokka er vel vår fiende. Mener å huske at vi spiller mye dårligere på formiddagen enn ettermiddag/kveld.

8)
Marching on together!

Dennis

Du verden så fort det snur i denne klubben.

Fra dyp skuffelse mot Swansea til mulig opprykk 2.påskedag.

Aldri kjedelig i alle fall!
Marching on together!

jaho

Quote from: Fantasyland on April 12, 2025, 16:57:18

Jeg syntes det er den største forskjellen fra forrige sesong. Vi spiller mye bedre nå, vanskelig å slå oss. Ett tap på siste 26 ? Bare vært de uavgjort kampene som har knekt oss litt. Og flere av de burde vi jo ha vunnet.
Et tap på siste 24 er det.. 15-8-1..nesten ufattelig at det til tider er mye kritikk så fort vi har en bitte liten down, og noen uavgjorte matcher,når man ser den rekka. Alle klubber har perioder med noe uflyt. Vi får være fornøyd at vi ikke opplever det samme som Sheffield-fansen de siste rundene..😊

Kato

Hallgeir *

Jeg er vel en av oss Leeds-fans som ikke er høyest oppe når det går bra, eller lengst nede følelsesmessig når det butter. Kanskje uttalelsene også preges av det?

Jo da, til tider veldig bra spill i dag. Litt uvanlig (?) når vi spiller tredje kampen på ei uke. Dersom vi nå er over kneika i downperioden, kunne oppturen knapt ha startet på et bedre tidspunkt.

I dag var det litt småproblemer med streamen fra NT; kanskje hadde jeg for mange sider oppe samtidig, men man vil jo følge med på andre fotball-relaterte sider også.

Ellers er det fint å kombinere LUTV sin studiosending før, i pausen og etter kampen, med NT sin kampstream. Når NT streamer Leeds-kamper, gidder jeg ikke å kaste 140 kr på LUTV ut av vinduet, så nå sjekker jeg før hver kamp om NT streamer.
Super Leeds since 1968

Andersen

Flott med nok en seier i dag . Og når Sheffield U nok en gang roter det til for seg i opprykkskampen med sitt tredje strake tap , og faktisk skal møte Burnley , og vi har fått en 5 poengs luke ned til nettopp Sheffield U så var denne lørdagen og resten av helga helt ålreit ! Som en som skrev her ang kampen i dag , at han ville bli skuffa hvis vi ikke vant ligaen i år , så har ikke jeg noe problem med at vi faktisk kan bli nr 2 når sesongen er over , og et opprykk er i boks . Det jeg kan slite med ved et eventuelt opprykk til PL er at vi igjen blir en kasteball mot lag i PL . Se bare på Southampton , Leicester , og Ipswich . MOT.

Hallgeir *

Når fire kamper gjenstår, har Leeds scoret 82 mål. Ikke siden sesongen 1969/70 har Leeds vært så målkåte. Den gang stoppet det på 84. Det antallet passeres nok helt sikkert denne sesongen.
Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Dennis on April 12, 2025, 16:58:22
Quote from: Reaney on April 10, 2025, 20:18:36Så mange tror plutselig at Leeds vinner en early kick off match? Jeg håper noen har en godt forklaring på hvordan det skal skje. Selv tror jeg ut fra omstendighetene at vi er nærmere vårt andre hjemmetap for sesongen enn noen gang tidligere.

Det er samme bane og areal vi spiller på 23 ganger i løpet av sesongen, med samme runde ball, elleve på hvert lag og to mål. 

Så lenge ikke pessimisme eller overtro påvirker spillerne, så er sjansen for seier god. Garanti er det aldri, men at KLOKKA skal være vår største fiende har jeg vondt for å se. :)
Klokka er vel vår fiende. Mener å huske at vi spiller mye dårligere på formiddagen enn ettermiddag/kveld.

8)
I dag stilte vi klokka riktig, helt klart 😁
MOT

GeirO

Quote from: Asbjørn on April 12, 2025, 15:53:57Det nærmer seg!

12 poeng igjen å spille om.

Possible outcomes of Burnley vs. Sheff Utd

BURNLEY WIN
Burnley max. 100
Sheff Utd max. 92
LEEDS NEED - 4pts

SHEFF UTD WIN
Burnley max. 97
Sheff Utd max. 95
LEEDS NEED - 7pts

DRAW
Burnley max. 98
Sheff Utd. 93
LEEDS NEED - 5pts

Tror det er avgjort før Plymouth jeg...
Forutsetningen for denne matematikken er jo at at alle de tre lagene tar like mange poeng på fredag. Det spørs...
MOT

Asbjørn

Quote from: GeirO on April 12, 2025, 18:54:21Forutsetningen for denne matematikken er jo at at alle de tre lagene tar like mange poeng på fredag. Det spørs...
Dette er maks-summene lagene kan oppnå om de vinner alt ved siden av interkampen deres.
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Kan ikke bli mer enn fornøyd med å ha tatt feil av spøkelset "early kick off" i dag. Kan ikke huske en så deilig fotballdag på lenge. Har vært full av energi i hele ettermiddag og absolutt ikke "landa" enda.

GeirO

Quote from: Asbjørn on April 12, 2025, 18:56:40
Quote from: GeirO on April 12, 2025, 18:54:21Forutsetningen for denne matematikken er jo at at alle de tre lagene tar like mange poeng på fredag. Det spørs...
Dette er maks-summene lagene kan oppnå om de vinner alt ved siden av interkampen deres.
Jo, jo, men hvor mange poeng Leeds behøver er bl.a. avhengig av resultatene på fredag.
MOT

Hawley

Enig! Kan fort være i boks allerede mandag dette. Feire foran eget publikum 🙂

Dennis

Quote from: GeirO on April 12, 2025, 18:51:50

8)

Helt nydelig!

Det er ikke over enda, men man kan jo bare tenke seg hvilken stemning som råder i Sheff Utd-leiren for tida. Tre strake tap for bunnlag og en trener som er litt i klinsj med egne supportere. Så vidt jeg har fått med meg, var det buing (fra deler av) Blades-fansen mot Gus Hamer som startet det hele for to runder sida. Wilder havnet også i krangel mot Plymouth-spillere i tunnelen etter kampen i dag.

Vini Souza, som er en strålende spiller på dette nivået, gikk av med skade i forkant av corneren som endte med utligning. Jeg hadde kampen på liten skjerm sammen med Leeds og mener det var Vini som hadde en fantastisk blokk i forkant av corneren og ble skadet i samme moment. Så scoret Plymouth likevel.

Vi har vært i den situasjonen så mange ganger, senest i fjor. Men det virker som presset virkelig har tatt både Sheff Utd og Chris Wilder spesielt.

Det skal Daniel Farke ha; han har taklet dette på en helt annen måte enn sin kollega. Noen av uttalelsene tolket jeg ble sagt av en presset mann, men foreløpig er det han (og Scott Parker) som kommer ut på topp.

Fortsatt ikke bombesikker selvsagt, men du verden for en forskjell noen dager kan gjøre. Når påska er ferdig KAN vi være et Premier League-lag igjen.
Marching on together!

Reaney

Alle vi som har fulgt Leeds gjennom årene, vet at laget vårt aldri tar de enkle veiene. Dette kommer til å vare helt inn. Håpet mitt ligger i at vi har opprykket i box før siste bortekamp mot Plymouth. Har hjemmelaget noe å spille for den dagen og vi ikke er klar for opprykk så ligger vi ille an. Ta bare en titt på seieren over Sheffield United i dag så forstår dere hva jeg mener.
https://www.youtube.com/watch?v=ruY7wk1yCKs

Dennis

Quote from: Reaney on April 12, 2025, 20:32:40Alle vi som har fulgt Leeds gjennom årene, vet at laget vårt aldri tar de enkle veiene. Dette kommer til å vare helt inn. Håpet mitt ligger i at vi har opprykket i box før siste bortekamp mot Plymouth. Har hjemmelaget noe å spille for den dagen og vi ikke er klar for opprykk så ligger vi ille an. Ta bare en titt på seieren over Sheffield United i dag så forstår dere hva jeg mener.
https://www.youtube.com/watch?v=ruY7wk1yCKs

Det er selvsagt aldri lett å spille mot lag som har ryggen mot veggen. Aller helst skulle man hatt hjemmekamp mot et lag uten noe å spille for og fullt av spillere på utgående kontrakt som er redde for beina sine.

Likevel har Sheff Utd ballen 72% av tida og på 1-1 har de en helt vanvittig sjanse mot et Plymouth som satser alt fremover. Et lag med selvtillit scorer der. Nå så jeg ikke nøye på kampen og ikke noe særlig før utligningen, men jeg syns det er Sheff Utd som er mer i oppløsning enn det er Plymouth som er så gode i dag.

For øvrig tror jeg dette er avgjort i god tid før vi skal til Plymouth.

Nå er det vel ikke enkelt å lese deg som fryktelig optimistisk, Reaney, men det kan være at vi feirer opprykk allerede neste mandag. Det er en del som skal til, men vi har nå Oxford og Stoke som etter i dag mer eller mindre sikret sine plasser. Bristol City gjester Elland Road i nest siste runde og slår de enten Sunderland eller Luton i sine to neste kamper, er det mye som tyder på at de forbereder seg på play off når de kommer til oss.

Mentalt kommer Leeds til å være på en HELT annen plass enn Sheff United i kveld og om det ikke er matchball til Leeds i neste runde, så ville jeg i alle fall aldri verden bytta plass med Blades eller Burnley med de resterende kampene. Sheff Utd møter et desperat Cardiff til fredag. De tapte hjemme i dag og er nødt til å vinne snart. De har nok fått med seg at laget fra stålbyen kan slås. Burnley har en vanskelig bortekamp mot Watford. Parkers gutter er i strålende slag, men Watford er solide hjemme og kjemper om siste play off-plass. Antakelig er kun seier godt nok.

Så har vi selvsagt Burnley mot Sheff Utd 2.påskedag.

Dette er fordel Leeds, uten tvil.

Marching on together!

Hawley

Dessuten ser vi bedre ut - tryggere, og det handler en del om at Ampadu og Rodon spiller stoppere og at vi har fått ut Meslier.
Det har skapt ro og trua har kommet tilbake.

Synes jo noen ganger i dag at det gikk tregt og mye fram og tilbake, men fokuset er jo kontroll og å ikke gjøre feil. Virket som det lyktes.Men vi blir jo drept i PL med dette spillet, men den tid den sorg 🙂
Tidlige mål er jo fantastisk, men synd vi ikke har en killer-nier.

Asbjørn

Quote from: Hawley on April 12, 2025, 20:21:53Enig! Kan fort være i boks allerede mandag dette. Feire foran eget publikum 🙂
Siterer Lewis Deighton på X:
If the top three all win their next game, it looks like this:

1. Leeds on 91
2. Burnley on 91
3. Blades on 86

We kick off at 3pm (yes 3pm) against Stoke on April 21st.

If we win that too, Blades have to beat Burnley in the 5:30 or we're up.

Could be A LOT of waiting around.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Måå også sitere Second Tier Podcast på X:
Heading into last weekend, Sheffield United were 2 points clear at the top of the Championship.

8 days later...
(dagens tabell)
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: GeirO on April 12, 2025, 18:51:50

8)

Tidlig kampstart i år. Før har det vært London kamper og mandagskamper. En sesong var det første kamp etter landslagssamlinger og en annen vant vi aldri med borte drakter. Kun tilfeldigheter. Kan lage en statistikk og trend på alt hvis man gidder å lete lenge nok.

1 tap siste 25 kamper og 2 tap siden 30 november... Det er langt unna å sprekke eller vise til en dårlig trend.

Nå er det bare å se frem til VAR helvete neste sesong 😉

GeirO

Som vanlig etter et par seire, er mange store optimister. Jeg kaller det lovende.

Fredag kan Blades greit slå Cardiff hjemme. Vi har en tøff bortekamp i Oxford mot et lag med selvtillit. Taper vi der er det kun to poengs ledelse før Burnley- Sheffield Utd. Her kan alt skje.

Poenget er at ingenting er avgjort.
MOT

HåvardK

Tilbake til kampen: Jeg har vært blant de som har kritisert byttene til Farke. I går traff han perfekt, både med timingen og med valgene. Helt riktig å vente med bytter når laget fungerer så bra, samtidig som Bam og Isaac tilfører kvalitet og energi når de kommer inn.

Dennis

Quote from: GeirO on April 13, 2025, 00:36:09Som vanlig etter et par seire, er mange store optimister. Jeg kaller det lovende.

Fredag kan Blades greit slå Cardiff hjemme. Vi har en tøff bortekamp i Oxford mot et lag med selvtillit. Taper vi der er det kun to poengs ledelse før Burnley- Sheffield Utd. Her kan alt skje.

Poenget er at ingenting er avgjort.

For to uker sida spilte vi uavgjort mot Swansea, forrige helg det samme mot Luton. Vi blir "redda" av andre resultater, men drar likevel til Riverside med stort press. Leeds innfrir, de andre to klarte ikke det samme. Så snur Plymouth det til seier og Leeds rundspiller på Preston etter en spillemessig svak periode den siste tida.

Neste sesong blir det enten PL med VAR og mange tap, eller det blir en ny runde i Championship med et lag ribbet for verdier og langt svakere forutsetninger for opprykk. Det hadde vært bedre for blodtrykket om vi lå ti poeng foran, men det er dette som er morsomt - så lenge man havner på riktig side til slutt. Neste år blir med stor sannsynlighet mindre artig uansett hvor vi spiller.

Ingenting er avgjort, men det er jo akkurat disse øyeblikkene vi må nyte!
Marching on together!