Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

GeirO and 6 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Denne tråden forlenger 'del 27' som hadde vart i nesten et år og var 9 sider lang.

Del 27 finner du her: https://forum.leedsunited.no/index.php?topic=24418.0

Tillater meg å starte ny ryktetråd all den tid opprykket kan bli klart om to dager (jaja, det kan også ryke utpå sommeren, I know...)

Men diskusjonene er allerede i gang (kanskje eg skal lime inn dagens fra en annen tråd (?).

Som start tar eg med noen setninger fra en artikkel i Leeds-Live nå i kveld. Det som skrives der er nok i tråd med det svært mange føler...

It is no secret that Leeds United would need a giant squad reconstruction should they book their place in next year's Premier League campaign.

Last season's promoted clubs have sent that warning very clearly this year. Leicester City had the best squad in the Championship last term and have been blown away in the top flight.

Hundreds of millions might need to be spent. But there are some players who are deserving of a Premier League spot, and four of them showed their class and poise against Oxford United on Good Friday.

Artikkelen ellers handler om at Rodon, Bogle, Solomon (om han kan gjøres permanent..), Ampadu og James alle burde være kandidater i en første-ellever selv i PL til høsten

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/four-leeds-united-players-already-31473358

Artikkelen avsluttes med:
United will have to make do in some areas while prioritising others in the market. But at least five starting spots might be covered.

Såå er det vel bare å gå over til rykter og diskusjoner. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Mads Hermansen i Leicester er ikke et rykte, men er førstemann jeg hadde hentet. Samme gjelder Harwood-Bellis i samme klubb. Ellers er det vel lite å trakte etter hos de nedrykkede. Dibling i Southampton tror jeg skal en klasse høyere enn oss. Det samme gjelder Liam Delap i Ipswich. Kanskje feil tråd?

morten1966

Vi må gå etter spillere som har god erfaring fra PL. Det vil koste! Vi må ikke gå i samme fella som det Ipswich har gjort. Brukt 1,4 milliarder kroner på ingenting.

peacock

Quote from: Kato on April 19, 2025, 23:07:40Mads Hermansen i Leicester er ikke et rykte, men er førstemann jeg hadde hentet. Samme gjelder Harwood-Bellis i samme klubb. Ellers er det vel lite å trakte etter hos de nedrykkede. Dibling i Southampton tror jeg skal en klasse høyere enn oss. Det samme gjelder Liam Delap i Ipswich. Kanskje feil tråd?

Harwood-Bellis er i Southampton.

Fantasyland

Dette er for sykt 😂

LCFC Daily News
@cuzcuzverde
🚨Leicester City keen to sign Illan Meslier in next transfer window if Mads Hermansen be sold
[
@TEAMtalk
]

#LCFC #leicester #RVN #Nistelrooy #leicestercity #LEILIV

Fantasyland

En interessant post fra DJ Dan / Squareball Dan fra Waccoe ref strategi eierne våre har vet et opprykk til PL:

I think people are possibly conflating a few things here. Kinnear said they didn't churn the squad fast enough last time, but that's a perennial problem for all promoted clubs i.e. a general issue is you simply can't do it fast enough within PSR limits. It's safe to deduce from that that they'll look to do that far more aggressively this time. I want to be careful not to overstate it and it be held up as fact (I'm often assembling this stuff from little snippets here and there) but all the stuff being spoken about suggests they're gonna throw everything at it this summer if we go up. I spoke briefly to a couple of the higher-ups at the Chris & Kev dinner and they know the task at hand. Nobody is stating explicitly that they'll do X or spend Y, but they've been planning for a while now and know what's needed. Hopefully the execution matches the idea.

I expect there to be another big cash injection into the club this summer, for both transfers and stadium. I'd expect us to move out a couple of players for PSR purposes, which will help us spend more. There'll be a bit of squad churn. The legacy PL contracts are a bit of a millstone for another year or so, but hopefully they'll be able to move out as many of those peripheral players as possible to maximise headroom.

The comment about shopping in the next tier up from the PL basement was from me. That was what was being spoken about among the investment group 3 years ago, before relegation. I guess we'll know soon enough if that's still the plan. They've done a lot of analysis and work on strategy. It sounds like they'll focus on physicality, so at least if we can't win a technical battle we're matching teams physically. I wouldn't be surprised if we broadly targeted slightly older players too, to bring up the average age of the core squad. Perhaps people approaching or already in their peak years.

The general vibe is, there are two plans in place: one for if we go up, one if we don't - and one is far more fun than the other. An interesting summer awaits either way.

Reaney

Denne tråden er gjennomsyret av at vi spiller i PL neste år. Selv om det ser bra ut nå, så er det det fullt mulig at vi ligger på 3. plass med "one game in hand" om 6 dager. Taper vi mot Stoke og Sheffield U. vinner over Burnley i morgen så er det like åpent. Og med påfølgende seire til Sheffield U. på fredag og Burnley på lørdag så blir det den vanlige lange veien og ventetiden for oss Leeds fans. Med andre ord, ingenting avgjort før siste serierunde.

Asbjørn

Quote from: Reaney on April 20, 2025, 19:12:01Denne tråden er gjennomsyret av at vi spiller i PL neste år. Selv om det ser bra ut nå, så er det det fullt mulig at vi ligger på 3. plass med "one game in hand" om 6 dager. Taper vi mot Stoke og Sheffield U. vinner over Burnley i morgen så er det like åpent. Og med påfølgende seire til Sheffield U. på fredag og Burnley på lørdag så blir det den vanlige lange veien og ventetiden for oss Leeds fans. Med andre ord, ingenting avgjort før siste serierunde.
Hehe, jada. Dette kàn skje.

Men eg var mer redd for tap på fredag, bortebane, lange innkast og alt det der.

Føler det tryggere hjemme. Selv uavgjort vil være OK.

Det sagt, i morgen vil eg nok være en nervebunt i likhet med alle andre...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Kato

samadhi

Quote from: Asbjørn on April 20, 2025, 20:39:23YEP oppsummerer rykter:
1. GK: Sam Johnstone
5. LB: Matt Targett
7. CDM/CM: Hidemasa Morita
11. ST: Evan Ferguson

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-news-dream-xi-5091495?page=2

Stadig linket til Evan Ferguson ser jeg. Begynner vel å bli en stund siden han imponerte i PL. Ett mål for Brighton i år og har hatt ett mislykket låneopphold under sin gamle sjef Potter i West Ham etter jul.
Skal han kjøpes må vi betale dyrt og det tror jeg ikke han er verdt.

Må få inn en ny toppspiss. Piroe som backup også tror jeg at en skadefri Bamford ville vært en veldig fin spiller å hatt med seg opp i PL.
marching on together,
derudaf forever...

peacock

Quote from: samadhi on April 21, 2025, 08:20:38

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-news-dream-xi-5091495?page=2

Stadig linket til Evan Ferguson ser jeg. Begynner vel å bli en stund siden han imponerte i PL. Ett mål for Brighton i år og har hatt ett mislykket låneopphold under sin gamle sjef Potter i West Ham etter jul.

Må få inn en ny toppspiss. Piroe som backup også tror jeg at en skadefri Bamford ville vært en veldig fin spiller å hatt med seg opp i PL.

Enig! Fryktelig mye penger for en middelmådig spiss. Er neppe bedre enn Joseph. Vi kan få mye bedre for mindre penger, men da sannsynligvis utenfor øya.

Kato

Quote from: peacock on April 21, 2025, 09:07:49

Enig! Fryktelig mye penger for en middelmådig spiss. Er neppe bedre enn Joseph. Vi kan få mye bedre for mindre penger, men da sannsynligvis utenfor øya.

Ferguson i verdens beste liga mot en reserve som ikke har levert i det hele tatt i championship er enkel logikk.

peacock

Quote from: Kato on April 21, 2025, 09:39:24

Ferguson i verdens beste liga mot en reserve som ikke har levert i det hele tatt i championship er enkel logikk.

Hva har Ferguson levert denne sesongen?
Det er litt tidlig å avskrive Joseph. Helt klart årets skuffelse, men tror det er et uforløst potensiale i ham.

Kato

Quote from: peacock on April 21, 2025, 10:17:52
Quote from: Kato on April 21, 2025, 09:39:24

Hva har Ferguson levert denne sesongen?
Det er litt tidlig å avskrive Joseph. Helt klart årets skuffelse, men tror det er et uforløst potensiale i ham.

Ikke fått tillit i et West Ham lag som har slitt voldsomt, 3 av 12 seire. Fullkrug vært førstevalg. Ikke dermed sagt at han er en dårlig spiller. Vi steila over at Joseph fikk tillit som førstevalg i august, etter at alt han hadde levert var to mål mot Chelsea i en Fa-cupkamp. Gikk 8 kamper før Farke så at det ikke var i nærheten. Har stort sett levert null som innbytter, ikke engang steinhardt presspill.

Ferguson har bevist på ypperste nivå, om enn ikke i år, mens Joseph ikke har levert noe so helst på nivået under. Burde vært solgt for 10 mill pund i januar, som visstnok var budet.

Dennis

Håper virkelig ikke tanken er at vi skal gå ut og hente en rekke spillere fra de tre suverent svakeste lagene i divisjonen vi desperat skal forsøke å overleve.

Liam Delap er et åpenbart valg og en av svært få. Problemet er at det er han for de fleste av lagene i ligaen. Han linkes også til store klubber og blir uansett altfor dyr. Dibling er et kjempetalent og blir sannsynligvis meget god, men også han blir for dyr.

Leeds må uansett ut å hente spillere som er gode nok nå, ikke om et år eller to. Rutter er krem-eksempelet. Solgt for en stor sum i CC, men feil spiller til feil tid i PL.
Marching on together!

Dennis

Quote from: Reaney on April 20, 2025, 19:12:01Denne tråden er gjennomsyret av at vi spiller i PL neste år. Selv om det ser bra ut nå, så er det det fullt mulig at vi ligger på 3. plass med "one game in hand" om 6 dager. Taper vi mot Stoke og Sheffield U. vinner over Burnley i morgen så er det like åpent. Og med påfølgende seire til Sheffield U. på fredag og Burnley på lørdag så blir det den vanlige lange veien og ventetiden for oss Leeds fans. Med andre ord, ingenting avgjort før siste serierunde.

Kommer til å kjenne på et snev av optimisme om det er åtte poeng klaring og seks poeng igjen å spille om?
Marching on together!

Super Leeds

Peacock for all del ikke hør på Kato han har ikke peiling på fotball. Han mener til og med Piroe har større talent enn Joseph. Jeg er overbevist om at Joseph med litt mer erfaring vil slå til i Premie League.

auren

Ny keeper - Bogle, Rodon, Ampadu, ny venstreback, ny midtbane, Tanaka - James, ny 10-er, Solomon/ny ving - ny spiss

Trenger 5 nye førstelagsspillere når vi mest sannsynlig vil spille PL neste sesong. I tillegg må vi ha back up på begge backene, samt på midten og vingen ++. Fort 10-12 nye inn, der 5-6 av de må være av meget høy kvalitet (som går rett inn på laget).

Blir en veldig interessant og spennende pre season med masse rykter og forhåpentligvis mange gode spillere inn portene til Elland Road.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Quote from: auren on April 21, 2025, 13:41:30Ny keeper - Bogle, Rodon, Ampadu, ny venstreback, ny midtbane, Tanaka - James, ny 10-er, Solomon/ny ving - ny spiss

Trenger 5 nye førstelagsspillere når vi mest sannsynlig vil spille PL neste sesong. I tillegg må vi ha back up på begge backene, samt på midten og vingen ++. Fort 10-12 nye inn, der 5-6 av de må være av meget høy kvalitet (som går rett inn på laget).

Blir en veldig interessant og spennende pre season med masse rykter og forhåpentligvis mange gode spillere inn portene til Elland Road.

auren

Kan du begrunne hvorfor Bogle er med og hvorfor Firpo ikke er med?

peacock

Quote from: TK20 on April 21, 2025, 13:46:08
Quote from: auren on April 21, 2025, 13:41:30Ny keeper - Bogle, Rodon, Ampadu, ny venstreback, ny midtbane, Tanaka - James, ny 10-er, Solomon/ny ving - ny spiss

auren

Trenger han det? Vi har da sett Firpo i PL tidligere.

HåvardK

Quote from: peacock on April 21, 2025, 13:52:04

auren

Firpo er vel på utgående kontrakt også.

Dennis

Quote from: HåvardK on April 21, 2025, 13:53:17
Quote from: peacock on April 21, 2025, 13:52:04

auren

Firpo er vel på utgående kontrakt også.

Firpo er på utgående kontrakt, ja. Han har hatt interesse fra Spania, men det kan jo være at man venter på å avgjøre hvilken divisjon vi spiller i - dersom det er sjanse for at han blir.

Firpo har vært en av Leeds' beste og mest stabile spillere de to siste sesongene. Hadde jeg aldri i trodd jeg skulle si. Jeg kommer til å savne han om han drar. Makan til forskjell på høyde og daler på den karen. Herlig type, der han går inn fra #3 og plutselig er 10er eller høyre kant.

Defensivt er han svak, men jeg håper han tas med videre og at Leeds henter et - på papiret - nytt førstevalg på back. Tipper derimot han ender opp i Spania igjen, kanskje for Betis.
Marching on together!

Hallgeir *

Quote from: Super Leeds on April 21, 2025, 11:44:45Peacock for all del ikke hør på Kato han har ikke peiling på fotball. Han mener til og med Piroe har større talent enn Joseph. Jeg er overbevist om at Joseph med litt mer erfaring vil slå til i Premie League.

Er du like sikker nå på at påstanden din holder vann?
Super Leeds since 1968

raggen

Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

Nyt opprykk og gleden!
Vi trenger ca 10 nye spillere med god kvalitet til troppen vår.
Håper Farke har lært fra sist gang, og også ser hva de lagene som rykket opp i fjor (og tar heisen ned igjen nå) har bommet radikalt med - les: kjøp av kvalitet.

Blir veldig spennende og følge sommervinduet...finner vi nye Raphina` ;D ??

Blank_File

Quote from: Cherry on April 21, 2025, 21:38:59Nyt opprykk og gleden!
Håper Farke har lært fra sist gang, og også ser hva de lagene som rykket opp i fjor (og tar heisen ned igjen nå) har bommet radikalt med - les: kjøp av kvalitet.

Normalt sett er følelsen alltid forventningsfull når vi går inn i denne fasen av sesongen. Denne gangen er jeg mer blandet. Ikke fordi jeg ikke tror vi kommer til å forsterke, men fordi jeg er tvil om vi har økonomien på stell og om vi klarer å sikre oss den nødvendig kvaliteten for å kunne hevde oss. Jeg er selvsagt litt bekymret for at de tre lagene som rykket opp, går rett ned igjen, men det er altså første år på grusomt lenge at akkurat det skjer. Jeg tror at både vi og Burnley har en sjans neste år, om de rette valgene blir tatt.

stian

Nå skal jeg være litt kontroversiell: Den nye, nye Raphinha finner man i Trondheim i Marius Broholm. Det tar litt tid før han blomstrer til for fullt, og han er ikke PL-spiller med tanke på 2025. Men den klubben som tar sjansen på ham nå kommer til å gjøre et kupp.

peacock

Jeg er nok litt sentimental av meg. Jeg ønsker at flest mulig av spillerne som rykket opp skal få sjansen i PL. Selvsagt må det forsterkes, men vi bør ikke kjøpe et helt nytt lag.
Bogle, Ampadu, Rodon, Tanaka, Piroe og James er selvsagte bærebjelker spør du meg.
Solomon, om han signeres, bør også med. Gnonto har vel også lang kontrakt.
Prioritering: Ny keeper, venstre back, sentral midtbane. Ellers er jeg usikker på hva jeg mener om Byram og Joseph. Sistnevnte har utvilsomt et uforløst potensiale, men kjøper vi en ny toppspiss er det neppe plass for ham.

Reaney

Quote from: Blank_File on April 21, 2025, 22:27:46
Quote from: Cherry on April 21, 2025, 21:38:59Nyt opprykk og gleden!

Normalt sett er følelsen alltid forventningsfull når vi går inn i denne fasen av sesongen. Denne gangen er jeg mer blandet. Ikke fordi jeg ikke tror vi kommer til å forsterke, men fordi jeg er tvil om vi har økonomien på stell og om vi klarer å sikre oss den nødvendig kvaliteten for å kunne hevde oss. Jeg er selvsagt litt bekymret for at de tre lagene som rykket opp, går rett ned igjen, men det er altså første år på grusomt lenge at akkurat det skjer. Jeg tror at både vi og Burnley har en sjans neste år, om de rette valgene blir tatt.
Det er andre sesongen på rad at de 3 lagene som rykker opp fra CL rykker rett ned igjen.