Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Dylan

Quote from: Asbjørn on July 21, 2025, 18:04:43Greit å få nøytrale synspunkt om forsterkningene våre så langt:

Everyone's getting very excited about Sunderland's business (or maybe that's just my timeline), but Leeds are having an excellent window.

⚪️A star of Euro 2024 in Jaka Bijol
⚪️Left back Gabriel Gudmundsson has been a regular for Lille for a number of years
⚪️Sebastiaan Bornauw was very highly rated a few years ago, but has had a fair few injuries recently
⚪️Sean Longstaff's improvement in the last 18 months has gone under the radar
⚪️Anton Stach I think could be a bit of a revelation
⁉️Links to Rodrigo Muniz and Feyenoord's Igor Paixão

These aren't signings for the future, they've got a great chance of hitting the ground running.

For me Leeds still have by far and away the best chance of staying up!

https://x.com/DougieCritchley/status/1947220679205490748
Ser BBC sport oppsummerer overgangene så langt som positive for Leeds, 6 spillere til under prisen for Mbeumo, som min MU-sønn mente var "Bamford - here we go again", og da ikke positivt ment......

auren

Var på omvisning på Elland Road i dag og der kunne Sarah fortelle at de rikeste eierne i PL var Newcastle, men at Leeds og 49'rs kom på 2. plass foran Manchester City. Det visste jeg ikke!

Ellers kunne hun fortelle at det var Leeds som først kom på ideen å ha navn bakpå ryggen samt å starte salg av drakter til supportere.

En interessant og fin 90-minutters omvisning for hele familien 🤍💛💙

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andersen

Artig å lese her at Leeds faktisk er den 2. rikeste klubben i PL etter Newcastle , og at vi ligger foran Manchester C på økonomi tabellen ! Også at Leeds er en foregangs klubb når det gjaldt å bruke navnene på spillerene på draktene sine. Og at Leeds United var den første klubben i England som begynte å selge supporter drakter til supporterene sine. Vi var vel den eneste klubben i England som hadde draktallene på leggene også !? MOT.

GeirO

Litt skeptisk til om vi er den nest rikeste klubben...har sett lister der vi er langt nede. Tror det er umulig å ha de riktige tallene til at slike lister blir riktige.
MOT

Blank_File

Quote from: GeirO on July 24, 2025, 15:15:09Litt skeptisk til om vi er den nest rikeste klubben...har sett lister der vi er langt nede. Tror det er umulig å ha de riktige tallene til at slike lister blir riktige.
Hjertens enig. Bare tøys.

Josch

Quote from: Blank_File on July 24, 2025, 16:08:48
Quote from: GeirO on July 24, 2025, 15:15:09Litt skeptisk til om vi er den nest rikeste klubben...har sett lister der vi er langt nede. Tror det er umulig å ha de riktige tallene til at slike lister blir riktige.

Jeg ser ikke bort fra at Auren har hørt riktig. "Rikeste klubb" og "rikeste eiere" (som Auren skriver) er to forskjellige ting. Leeds som klubb var ikke rik selv om superrike Ken Bates eide klubben.

I 49ers Enterprises er det flere rike investorer med små eierandeler i Leeds. Pluss de store eiere som Marathe, Jed York og Red Bull. Alle disse til sammen er svært rike. Kanskje nr 2 i PL. Men de har kun investert en liten andel i Leeds.

Blank_File

Quote from: Josch on July 24, 2025, 19:38:24

Jeg ser ikke bort fra at Auren har hørt riktig. "Rikeste klubb" og "rikeste eiere" (som Auren skriver) er to forskjellige ting. Leeds som klubb var ikke rik selv om superrike Ken Bates eide klubben.

I 49ers Enterprises er det flere rike investorer med små eierandeler i Leeds. Pluss de store eiere som Marathe, Jed York og Red Bull. Alle disse til sammen er svært rike. Kanskje nr 2 i PL. Men de har kun investert en liten andel i Leeds.
Jeg mente selvsagt ikke å si at det var tøys, det auren har hørt og rapportert videre. Poenget er at det kommer an på hvordan du leker med tallene. Skal man gå etter den samlede formuen til alle som har en eierandel i 49'ers, så stemmer det sikkert. Poenget er at det spiller i praksis ingen rolle og at slike påstander uten noen gjennomgang av tallene er forføresk, etter min smak.

GeirO

Quote from: Blank_File on July 24, 2025, 19:46:38
Quote from: Josch on July 24, 2025, 19:38:24

Jeg mente selvsagt ikke å si at det var tøys, det auren har hørt og rapportert videre. Poenget er at det kommer an på hvordan du leker med tallene. Skal man gå etter den samlede formuen til alle som har en eierandel i 49'ers, så stemmer det sikkert. Poenget er at det spiller i praksis ingen rolle og at slike påstander uten noen gjennomgang av tallene er forføresk, etter min smak.
Og så vet vi vel lite om bunnløse eiere i Midt Østen....
MOT

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Kato bringte det opp. Det blir fort 8-10 nye mann inn i troppen før dette vinduet stenger. Det GJØR virkelig noe med en tropp om 33% pluss i en tropp er nye.

Kato (i Lucas Perri-emnet):
Det er vel ingen tvil om at vi driver med et prosjekt som er risky business. 8-10 nye spillere inn. En ting er at det skal bygges relasjoner på banen, noe annet at garderoben skal fungere. Meget spent på hvor dette bærer. Vi ser jo ut til å skifte ut 2/3 av førsteelleveren. De vi kriger mot har bygd lag over tid. Å overleve er en stor seier.

Det fikk meg til å ta med to sitater fra intervjuer nylig som viser Farke og hva han gjør under pre season i en tropp med mange nye spillere:
Det med teambygging er heldigvis veldig en greie for Farke. Allerede nå i Tyskland var spillerne på paintball sammen.
Gudmundsson forteller (YEP)
On Wednesday they went paintballing, enjoyed a barbecue with some T-bone steaks and then anyone who joined the club after the end of last summer's German trip had to sing their initiation song. Gudmundsson wasted no time in climbing to his feet to be the first on the bill.

"It's been really good," he said. "So in the third week now. So playing two games, developing very well. It's good to get to know the people both on the pitch, because it's also very important and outside as well.

"We had a good time [paintballing].

Og under måltidene sitter de ikke tilfeldig. Longstaff forteller (The Athletic):
fellow summer signing Gabriel Gudmundsson has also been someone he has spoken a lot to.

The pair were placed next to each other at a meal as part of Farke's seating plan, where the German manager alternates a British player, then a foreign one, then a Brit and so on, around the tables — no cliques, no comfort zones.

MEN DET SAGT, Å FÅ SÅ MANGE NYE TIL Å FUNGERE SAMMEN ER IKKE FOR HVEMSOMHELST. Men med Farke tror jeg vi er i gode hender. :)

...

..og i et intervju Beren Cross hadde med Gnonto nylig kommer de inn på det samme:

While he was always unlikely to say otherwise, Gnonto sang the praises of the club's summer arrivals. Character is almost as important as technical ability when it comes to recruitment in football.

Over the three years he has been with Leeds, Gnonto has seen the squad change, including the dynamic off the field — around the training ground. It's a welcoming place, where it's hard not to get along with team-mates.

"The group has changed a lot since I arrived here," he says. "In the first year, it was a bit more difficult to speak to people. There were many small groups. I feel like now everyone just gets along with each other. It's fun to be here and we never had problems. Everyone is working hard, having fun. When people come, they have no problems adapting and we just try to make it as easy as possible for them."

Despite not turning 22 until November, there are only six players in the current Leeds dressing room with more appearances for the club than Gnonto. He speaks with maturity about the squad, helping new players to settle in and what's ahead in the Premier League.

He's not the baby of their top-flight group anymore.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Premier League igjen, og da må vi tilpasse oss og spille PL-hymnen rett før avspark.
Så kommende sesong blir musikk-rekkefølgen slik:
🔊🎶 : Changes to matchday music at Elland Road:

1. Fanfare for the Common Man will be played.
2. Followed by Strings for Yasmin as players walk out.
3. Then the Premier League anthem.
4. Finally, Marching on Together will play in full, uninterrupted before kick-off.
#LUFC
https://x.com/TheLeedsZone/status/1951299555019960734
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Burnley bytter ut James Trafford med Martin Dubravka. Går fra terningkast 6 til terningkast 2 i buret.

Asbjørn

Nice :)

Premier League football is back at Elland Road 🏡
How will Daniel Farke and  @lufc  perform in 2025/26?
https://x.com/premierleague/status/1954097822258934222
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Eg starter igjen med disse bolkene mine :)

QuoteDe tre første kampene er altså Everton og Newcastle hjemme, Arsenal borte.
Vi snakker om at det er viktig å komme godt i gang. I så måte er Everton hjemme viktig. Det er farlig å snakke om must-win kamper, men tre poeng her vil gjøre fortsettelsen så mye lettere. Arsenal borte blir uansett tricky, Newcastle også, selv om det er hjemme.
Med tre poeng etter tre er vi omtrent på snittet på ett poeng pr kamp som vi bør ligge på.
Mandag 18.august kl 21:00 Leeds vs Everton
Lørdag 23.august kl 18:30 Arsenal vs Leeds
Lørdag 30.august kl 18:30 Leeds vs Newcastle
Landskamppause

Åtte dager før seriestart tenker eg fortsatt ganske likt om de tre første kampene. Eg har et håp om at vi kan klare et poeng hjemme mot Newcastle, blir spennende om vi vil klare å holde nullen mot de beste lagene denne sesongen.
Pr nå ødelegger høyrebacken vår for det. Med Bogle inn er jeg fortsatt ikke sikker på om han er god nok defensivt til å hindre det...

Derav er tre poeng mot Everton nøkkelen for å holde tritt med det eg vil ha fokus på utover - at vi har like mange poeng som spilte kamper.

Klarer vi bare uavgjort mot Everton vil eg veldig gjerne også ha uavgjort hjemme mot Newcastle - da vil vi i alle fall ha to poeng etter tre kamper.

Spillerstall-messig vil vi i praksis måtte klare oss med nåværende stall i disse tre kampene. Nye vil komme inn, men de vil nok starte fra benken i begynnelsen.
Men jeg fortviler ikke. Gnonto/James (med Ramazani inn etter hvert) vil gjøre oss godt skodd på kantene. På topp vil vi mangle noe før ny spiss er på plass...

Jeg frykter 0-2 poeng etter tre kamper men håper på 3-4 poeng. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Kanskje gunstig å møte Arsenal/Newcastle tidlig. Deres angrep er ikke innspilt med Viktor ny/Isak ute (?). I tillegg har Leeds omtrent fullt lag uten skader, sannsynligvis. Minus Bogle. Ser ikke bort fra poeng her med tett forsvar.

Russel_Doig

Quote from: Asbjørn on August 10, 2025, 10:29:24Eg starter igjen med disse bolkene mine :)

QuoteDe tre første kampene er altså Everton og Newcastle hjemme, Arsenal borte.
Vi snakker om at det er viktig å komme godt i gang. I så måte er Everton hjemme viktig. Det er farlig å snakke om must-win kamper, men tre poeng her vil gjøre fortsettelsen så mye lettere. Arsenal borte blir uansett tricky, Newcastle også, selv om det er hjemme.
Med tre poeng etter tre er vi omtrent på snittet på ett poeng pr kamp som vi bør ligge på.
Mandag 18.august kl 21:00 Leeds vs Everton
Lørdag 23.august kl 18:30 Arsenal vs Leeds
Lørdag 30.august kl 18:30 Leeds vs Newcastle
Landskamppause

Åtte dager før seriestart tenker eg fortsatt ganske likt om de tre første kampene. Eg har et håp om at vi kan klare et poeng hjemme mot Newcastle, blir spennende om vi vil klare å holde nullen mot de beste lagene denne sesongen.
Pr nå ødelegger høyrebacken vår for det. Med Bogle inn er jeg fortsatt ikke sikker på om han er god nok defensivt til å hindre det...

Derav er tre poeng met Everton nøkkelen for å holde tritt med det eg vil ha fokus på utover - at vi har like mange poeng som spilte kamper.

Klarer vi bare uavgjort mot Everton vil eg veldig gjerne også ha uavgjort hjemme mot Newcastle - da vil vi i alle fall ha to poeng etter tre kamper.

Spillerstall-messig vil vi i praksis måtte klare oss med nåværende stall i disse tre kampene. Nye vil komme inn, men de vil nok starte fra benken i begynnelsen.
Men jeg fortviler ikke. Gnonto/James (med Ramazani inn etter hvert) vil gjøre oss godt skodd på kantene. På topp vil vi mangle noe før ny spiss er på plass...

Jeg frykter 0-2 poeng etter tre kamper men håper på 3-4 poeng. :)

På hjemmebane er det mulig å ta poeng mot nesten alle, og i alle fall mot Newcastle. Nøkkelen er seier mot Everton for å komme i gang, så taper vi 2-1 mot Arsenal og slår Newcastle også! Altså 6 poeng på dei første 3! 😁

Blank_File

Jeg tipper på 1 poeng etter disse tre kampene og tenker at i utgangspunktet skal vi klare å leve med det hvis det ikke går til hodet på spillerne.

Russel_Doig

Quote from: Blank_File on August 10, 2025, 11:34:00Jeg tipper på 1 poeng etter disse tre kampene og tenker at i utgangspunktet skal vi klare å leve med det hvis det ikke går til hodet på spillerne.

Men det kommer til å gå rett i hodet til «supporterene»

Kato

Fullstendig krise i supporterskaren både til Glasgow Rangers og Sheffield United. Total managerslakt på direkten.

leedslife

Quote from: Kato on August 10, 2025, 11:52:01Fullstendig krise i supporterskaren både til Glasgow Rangers og Sheffield United. Total managerslakt på direkten.
Hva er krisen?

Kato

Quote from: leedslife on August 10, 2025, 12:05:19
Quote from: Kato on August 10, 2025, 11:52:01Fullstendig krise i supporterskaren både til Glasgow Rangers og Sheffield United. Total managerslakt på direkten.
Hva er krisen?

Rangers gode i Europa, men har ikke vunnet en av sine to hjemlige kamper for første gang på nesten 40 år. Russell Martin hudflettes på SOME. Tversoverfotball og elendige laguttak. Massiv pipekonsert da Kieran Dowell ble byttet inn i går. På Bramall Lane tok det en kamp før Ruben Selles stemples som fullstendig inkompetent. Man kan jo lure på hvorfor SU sparker en manager som tar 92 poeng.

leedslife

Quote from: Kato on August 10, 2025, 12:07:58
Quote from: leedslife on August 10, 2025, 12:05:19
Hva er krisen?

Rangers gode i Europa, men har ikke vunnet en av sine to hjemlige kamper for første gang på nesten 40 år. Russell Martin hudflettes på SOME. Tversoverfotball og elendige laguttak. Massiv pipekonsert da Kieran Dowell ble byttet inn i går. På Bramall Lane tok det en kamp før Ruben Selles stemples som fullstendig inkompetent. Man kan jo lure på hvorfor SU sparker en manager som tar 92 poeng.
Tror aldri de vil få helt bukt med det der. Men jeg synes Leeds sin måte og forstå og håndtere omgivelsene på siste to årene (da spesielt Farke) har vært fenomenal.
Jeg er stor tilhenger av engasjement på godt og vondt innafor sunn fornuft, men sosiale medier tror jeg er en katalysator for engasjement man ikke ønsker, som går på hat, legning og andre helt vanvittige ting et fåtal(!) lirer av seg.
Så tenker jeg det andre går litt på balanse. Supportere skal også få lov og ytre seg. Er alt for mange klubber/eiere som har kneblet supporternes mulighet til å ytre desverre.

stian

Sunderland har i dag fullført sin tiende signering i venstrebacken Arthur Masuaku, ex West Ham. Det er ikke sikkert de er ferdige heller. Det er tydelig at de prøver samme taktikk som Forest for et par sesonger siden.

Jeg har begrenset kjennskap til alle spillerne de har hentet, men ut fra navnene ser det ikke ut til å være en eneste engelskmann. Jeg må si jeg er veldig spent på hvordan denne strategien kommer til å fungere. Det kan slå begge veier, men de sitter i alle fall med en stor eller kanskje litt todelt gjeng som egentlig ikke kjenner hverandre.

Får de en god start, så kan de bli en overraskelse. De har spilt mange treningskamper for å spille inn gjengen, men har fått mye pryl i preseason. Men hvis tre-fire av signeringene slår til så kan de bli skumle. Vi trenger at de nyopprykkede lagene utenom oss ikke tar store steg, men S'land virker litt som en joker hvor alt kan skje. Jeg er litt urolig for at de kan bli skumle

leedslife

Chances of being relegated from the Premier League in 2025/26 based on Opta Probability:

◉ 66.4% - Sunderland
◉ 48.1% - Leeds
◉ 45.9% - Burnley
◉ 26.4% - Wolves
◉ 22.0% - West Ham

Who goes down? 🤔

Kato

Jeg tror Burnley går rett ned. Skal noe til å erstatte Trafford og Brownhill. Hadde aldri gått opp uten de to i fjor.

rd1

Er det lov å si at det hadde vært utrolig gøy med et fotball mirakel og 10 mål fra Bamford som supersub?
"Who needs Cantona??"

leedslife

Ben Winterburn med fra benken mot Liverpool ikveld.
Sønn til Nigel Winterburn.

Flere gutter (og jenter) til profilerte fotballforeldre dette tiåret som får karrierer på høyeste nivå.

*Født da vi tok turen nedover divisjonene.

Ellers er Adams med fra start.

1-0 Lpool

Asbjørn

...så det blei kommentert i åpningskampen fredag om alle balltapene. Og nå kommenteres det igjen. Vær obs på at ballen kan gjøre at spillere ser ekstra klumsete ut:
Han ble naturligvis møtt med hånlatter da han påpekte at ballen i Carabao Cup var annerledes å spille med, Arteta, men interessant at
@Tjaernas
 påpeker at det har vært uvanlig mange enkle tekniske feil i de to første kampene i årets sesong - og at ballen fort vekk er årsaken.
https://x.com/ViaplayJonas/status/1956696332963291645
Tell me  Tell me

Dylan

Mester

Spenningen bygger seg opp nå frem til kampen mot Everton i morgen.. Spent på kva DF setter som startoppstilling i første kamp i PL?

Per Leeds

På denne tiden for ett år siden så hadde jeg ikke sett for meg at  vi stod med 100 poeng og scoret mål i bøtter og spann og ble ligamester. Viktig med 3 poeng i morra. Tror vi skal være fornøyd med 1 poeng på de to neste. Ville gått for å få Solomon tilbake. Vært svoren Leeds supportersiden 1969, så vært med på noen oppturer og mange nedturer. Tror vi unngår nedrykk.