Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GaryMac

Cannavaro

Grattis alle Leeds fans, WE ARE BACK !!
Utrolig fint at dette ble sikret på en dag hvor vi vinner så overbevisende - en fantastisk sesong på mange måter. God jobb av Farke og hans trener, fysio og speider team. Gode signeringer til fornuftige pengesummer før sesongstart...
Det er jo med litt gruglede man ser frem til neste sesong, det trengs forsterkninger...

men viktigst av alt idag ; opprykk !  den karamellen smaker inderlig godt for alle med Leeds-hjerte...
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Gordon McUseless

Gratulerer til alle sammen. For en dag!! ;D  ;D

raggen

Forever Leeds United!!!!!!!!

Carl Fisker

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Hallgeir *

"Fri bar" der skadde og spillere fra reservebenken står bak disken.  :)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Det kommmmer fram ja:
Daniel Farke talking to Sky sports: "I would love to have recruited in January, but I was told I was not allowed, to be honest I was pretty jealous..."
https://x.com/leeds_lately/status/1914395994378080401?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Deilig å ha opprykket i boks 2 runder før slutt. Spenning er oppskrytt.
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Jeg tror medisinen neste sesong er å være et defensivt kompakt lag, vanskelig å bryte ned, og så være dødelige på overganger. Periodevis har vi sett sånn ut denne sesongen. Vi blir spist levende om vi prøver oss på noe naive possession-greier.

Hawley

Enig med Kato her. Spiller vi på samme måte i PL som i CC, så blir vi "Drept". Skal vi spille på den måten, må vi bytte ut stort sett hele lager. Krever enormt av ballsikkerhet og bevegelse. Vi kan drive på sånn i CC for der er vi best.

Jeg er også skeptisk til at backene plutselig er spisser. "Artig" at de scorer, men får vi brudd i mot, så går det jo 3 sek i PL, så er motstanderen i vår 16-meter.

Håper Farke skjønner at vi må legge opp spillet etter det spillematerialet vi har og ikke tviholde på opplegget. Vi så jo med gru hvordan det gikk med stabeisen Bielsa som tviholdt på sin filosofi uansett.
Må si jeg er tvilsom til at Farke har de nødvendige taktiske kunnskapene til å spille med et lag som sannsynligvis kommer til å vake i nedre halvdel.

Synd at alt handler om penger, men man skal treffe utrolig godt med spillerlogistikk hvis man har begrensede midler. Det har vi jo sett på de som har rykket opp fra CC de siste åra.

Kato

Det betyr jo egentlig at vi bare må slippe Junior Firpo avgårde. Vi kan ikke spille med han og Bogle på hver sin back. Bogle hakket bedre defensivt, så kanskje beholde han.

Hawley

Redd for at både Firpo og Bogle vil slite massivt i PL. Er du back, så må jo hovedfokus være det defensive. Med de to kara er det jo det motsatte.

Kato

Hermansen

Bogle Rodon Ampadu Harwood-Bellis Tierney

Tanaka Bellingham

James Delap Solomon

Fantasyland

Det har jo vært litt rumblings på Waccoe ref Farke og hvor trygt han faktisk sitter, men må si jeg ble litt overrasket når jeg nettopp hørte gjennom siste Athletic podden med Hay og Beren. Beren har jo basicly tatt over Hay sin rolle som Leeds-korrespondent og har gode kilder inn mot klubben. Når han snakker om neste sesong  og får spørsmålet rundt Farke ordlegger han seg helt bevisst med "if" (som i hvis Farke fortsatt er her).

Jeg har veldig vanskelig å se for meg at de sparker Farke. Det ville vært første gang i historien at noen rykker opp til PL og ditcher manageren. Da er isåfall 49'ers knallharde og har veldig store ambisjoner. Hay toucher forsåvidt inn på noen interessante poenger om det store gapet mellom Champ og PL og at klubber muligens planlegger deretter. Altså for hvem som kan ta de opp, men også for hvilken manager som er best rustet til å holde klubben i PL.

Uansett, skulle dette scenariet utspille seg må de ha en world class manager ready. Jeg tror fortsatt ikke det skjer, men bare syntes det var verdt å bemerke seg hvordan Beren lot dette henge litt i lufta.

Anbefaler podden, sjekk den ut om du ikke har gjort  det.

Hawley

Quote from: Fantasyland on April 23, 2025, 12:39:45Det har jo vært litt rumblings på Waccoe ref Farke og hvor trygt han faktisk sitter, men må si jeg ble litt overrasket når jeg nettopp hørte gjennom siste Athletic podden med Hay og Beren. Beren har jo basicly tatt over Hay sin rolle som Leeds-korrespondent og har gode kilder inn mot klubben. Når han snakker om neste sesong  og får spørsmålet rundt Farke ordlegger han seg helt bevisst med "if" (som i hvis Farke fortsatt er her).

Jeg har veldig vanskelig å se for meg at de sparker Farke. Det ville vært første gang i historien at noen rykker opp til PL og ditcher manageren. Da er isåfall 49'ers knallharde og har veldig store ambisjoner. Hay toucher forsåvidt inn på noen interessante poenger om det store gapet mellom Champ og PL og at klubber muligens planlegger deretter. Altså for hvem som kan ta de opp, men også for hvilken manager som er best rustet til å holde klubben i PL.

Uansett, skulle dette scenariet utspille seg må de ha en world class manager ready. Jeg tror fortsatt ikke det skjer, men bare syntes det var verdt å bemerke seg hvordan Beren lot dette henge litt i lufta.

Anbefaler podden, sjekk den ut om du ikke har gjort  det.

Hvor populær er Farke blant fansen, egentlig? Skjønner jo at det satt langt inne å sparke Bielsa, da han jo var gud.
Enig at det blir helt feil og galt å sparke Farke, men er veldig redd for at det går 10 kamper ut i sesongen, så må vi ut på managerjakt. Det kan fort bli Marsch 2

Fantasyland

Fåkkin zhitt:

Mike Keegan
@MikeKeegan_DM
🚨EXCLUSIVE
⚪️Leeds United are considering replacing Daniel Farke
🟡No final decision but other candidates being looked at - despite promotion
🔵Some concern over DF's PL record
⚪️Awareness move could backfire
✒️https://dailymail.co.uk/sport/football/article-14639055/Leeds-United-Daniel-Farke-Premier-League-promotion.html
#lufc

Kato

Står for det jeg har sagt lenge. Daniel Farke er ikke manager i Leeds United i november 2025.

Det beste hadde vært å umiddelbart flytte han opp som sportsdirektør. Spillerlogistikken har vært god under Farke. Må selvsagt ta med i dette bildet at vi konkurrerer i en helt annen liga økonomisk enn de fleste andre lag i championship. Vi hadde mer i agenthonorar siste året enn alle andre tilsammen.

Jeg drømmer om Jurgen Klopp, først og fremst fordi han allerede er i Red Bull-systemet.

Dennis

Daniel Farke ble hentet for å ta Leeds til Premier League og det klarte han - til slutt. Sånn sett er det en godkjent jobb, der hvor resultatet enten ville vært suksess eller tilnærmet katastrofe. Ikke alt har vært til 20.0 i stil, men sånn er det ofte og våre forventninger er nok ofte drevet av frykten for hva som kan komme om det ikke innfris, basert på erfaringer.

Jeg har aldri før tenkt at det er på tide å bytte en manager som har gjort den jobben han skal, men skulle det dukke opp et fotballhode av kvaliteten til Iraola eller Frank stiller jeg meg positiv til å vurdere det. De er høyst sannsynlig utenfor Leeds' rekkevidde i sommer; Frank skal muligens til London og ødelegges av Tottenham som alle andre, mens Iraola neppe går fra det momentet han har nå til en nyopprykket klubb. Ser for meg han kan være aktuell for en toppklubb i England eller Spania innen relativt kort tid.

Jeg tror vi starter med Farke til sommeren, om det ikke skulle være personlige grunner fra hans side. Såpass hands off styret har vært til nå og - som Leedslife sier - hvordan de ofte dytter trener foran seg, så ville det vært rart å hogge treneren etter opprykket, med den oppmerksomheten og presset det legger på klubben. Derfor tror jeg heller man starter med Farke, men om han er trener om ett år er jeg langt mindre sikker på.

En kar jeg håper Leeds har på shortlista si er Cesc Fabregas. Han har gjort spennende ting i lille Como og fremstår veldig moderne og pragmatisk i sin tilnærming. Vi trenger nok en av typen Iraola eller Xabi Alonso, som går utover de mer konvensjonelle metodene - slik Bielsa gjorde. Da snakker jeg selvsagt ikke om de to spesifikt, men en lignende - realistisk - utgave av disse.

Selv om artikkelen fra Daily Mail er av den tabloide arten, så nevnes Jose Mourinho. Det har han blitt før i år også. Der håper jeg virkelig vi holder oss unna. Tida har gått fra Jose og han er mest opptatt av å krangle. En veivende Jesse Marsch som skrøyt av hvordan han fikk dommerne på sin side var nok, en fyr som trykker fingre i øyne på folk bakfra trenger vi ikke.

Jürgen Klopp - er du fortsatt i lykkerus, Kato? :)
Marching on together!

Kato

Quote from: Dennis on April 23, 2025, 14:18:58Daniel Farke ble hentet for å ta Leeds til Premier League og det klarte han - til slutt. Sånn sett er det en godkjent jobb, der hvor resultatet enten ville vært suksess eller tilnærmet katastrofe. Ikke alt har vært til 20.0 i stil, men sånn er det ofte og våre forventninger er nok ofte drevet av frykten for hva som kan komme om det ikke innfris, basert på erfaringer.

Jeg har aldri før tenkt at det er på tide å bytte en manager som har gjort den jobben han skal, men skulle det dukke opp et fotballhode av kvaliteten til Iraola eller Frank stiller jeg meg positiv til å vurdere det. De er høyst sannsynlig utenfor Leeds' rekkevidde i sommer; Frank skal muligens til London og ødelegges av Tottenham som alle andre, mens Iraola neppe går fra det momentet han har nå til en nyopprykket klubb. Ser for meg han kan være aktuell for en toppklubb i England eller Spania innen relativt kort tid.

Jeg tror vi starter med Farke til sommeren, om det ikke skulle være personlige grunner fra hans side. Såpass hands off styret har vært til nå og - som Leedslife sier - hvordan de ofte dytter trener foran seg, så ville det vært rart å hogge treneren etter opprykket, med den oppmerksomheten og presset det legger på klubben. Derfor tror jeg heller man starter med Farke, men om han er trener om ett år er jeg langt mindre sikker på.

En kar jeg håper Leeds har på shortlista si er Cesc Fabregas. Han har gjort spennende ting i lille Como og fremstår veldig moderne og pragmatisk i sin tilnærming. Vi trenger nok en av typen Iraola eller Xabi Alonso, som går utover de mer konvensjonelle metodene - slik Bielsa gjorde. Da snakker jeg selvsagt ikke om de to spesifikt, men en lignende - realistisk - utgave av disse.

Quote from: Dennis on April 23, 2025, 14:18:58Daniel Farke ble hentet for å ta Leeds til Premier League og det klarte han - til slutt. Sånn sett er det en godkjent jobb, der hvor resultatet enten ville vært suksess eller tilnærmet katastrofe. Ikke alt har vært til 20.0 i stil, men sånn er det ofte og våre forventninger er nok ofte drevet av frykten for hva som kan komme om det ikke innfris, basert på erfaringer.

Det handler om to ting:

1. En sirkushest glemmer aldri sagmugget

2. Klopp er i Red Bull-systemet, så linjene er korte.

Dennis

Quote from: Kato on April 23, 2025, 14:22:53Det handler om to ting:

1. En sirkushest glemmer aldri sagmugget

2. Klopp er i Red Bull-systemet, så linjene er korte.

Det er han, men han ble akkurat linka til Real Madrid. Kanskje venter han på Tyskland-jobben også. Mindre intens og en jobb han ikke har hatt.

Blir det en fra Red Bull-systemet, er mitt tips Marco Rose.
Marching on together!

Blank_File

Jeg forstår jo at de er bekymret for Farkes tilnærming, men de to forsøkene han har hatt med Norwich, har blitt hemmet av en klubb som ikke vil satse. Det må virkelig en storstilt plan og gjennomføringsevne til for at jeg skal samtykke til at det er en god plan å ditche Daniel.

leedslife

Skal en av verdens beste trenere siste 20 årene inn i klubben så betyr det ihvertfall massive investeringer.
Kanskje på et nivå man aldri før har sett.
Jeg ser det som lite sannsynlig at Klopp eller Mourinho for den saks skyld er interessert i å bygge klubb som ligger såpass langt bak på alle mulige områder.
Jeg tenker de i større grad er ute etter et ferdigprodukt som er rigget for å vinne.
Men jeg synes det er modig gjort av klubben hvis de kaller en spade for en spade her.
Interessante uker vi går inn i.
Mulig vi går inn i en ny era. Det er plasser "up for graps" øverst i ligaen - det er det liten tvil om.

Dennis

Quote from: leedslife on April 23, 2025, 14:41:14Skal en av verdens beste trenere siste 20 årene inn i klubben så betyr det ihvertfall massive investeringer.
Kanskje på et nivå man aldri før har sett.
Jeg ser det som lite sannsynlig at Klopp eller Mourinho for den saks skyld er interessert i å bygge klubb som ligger såpass langt bak på alle mulige områder.
Jeg tenker de i større grad er ute etter et ferdigprodukt som er rigget for å vinne.
Men jeg synes det er modig gjort av klubben hvis de kaller en spade for en spade her.
Interessante uker vi går inn i.
Mulig vi går inn i en ny era. Det er plasser "up for graps" øverst i ligaen - det er det liten tvil om.

Mener å ha hørt at det er fryktelig lenge sida poenga på andre- og tredjeplass har samlet færre poeng enn i år. Samtidig har det i store deler av sesongen vært heng på CL-plass helt ned til rundt 10. Et par seire på rad og man var midt i grøten plutselig.

Samtidig er forskjellen på PL og CC sannsynligvis større enn på lenge også. Klarer man å klore seg fast og etablere seg - som er utfordrende i seg selv - bør det bety at det er god sjanse til å klatre. Som vi har snakka om flere ganger før er B-lagene; Brighton, Bournemouth og Brentford, gode eksempler på hvordan man kan komme seg oppover som relativt små klubber. Nå har Tony Bloom brukt penger for å få Brighton "opp og gå", men de har jo virkelig skapt seg en bærekraftig modell med spiller- og trenerlogistikk.

Leeds BØR ha en plattform som er minst like god som disse, dersom man spiller korta riktig. Problemet med klubber som Leeds er at børen fort blir tung når det bommes.
Marching on together!

Killa

Quote from: Fantasyland on April 23, 2025, 13:27:31Fåkkin zhitt:

Mike Keegan
@MikeKeegan_DM
🚨EXCLUSIVE
✒️https://dailymail.co.uk/sport/football/article-14639055/Leeds-United-Daniel-Farke-Premier-League-promotion.html
#lufc

Noen som kjenner troverdigheten til denne kilden? Er det bare rykter tatt fra løse lufta, og som kun bunner i at man tenker på Farkes høyst mediokre PL-CV? Jeg sitter ikke med noen fasit her og jeg ser det er delte meninger om hvorvidt Farke skal få sjansen i PL eller ikke. Det er gode argumenter for begge deler - både å la han få prøve seg og å hente en ny "riktig" PL-mann nå i sommer. Mitt empatiske meg sier at den godeste Daniel selvsagt har fortjent å få vise seg fram i PL nå som han har klart det vi ønsket fra han, mens mitt mer kyniske meg sier at vi må snarest mulig hente en merittert type som har "riktig" CV og spillestil, og som kan tiltrekke seg de gode spillerne vi trenger for å overleve. Jeg er veldig i tvil om hva som er best å gjøre nå...

Dennis

https://tbrfootball.com/leeds-interested-in-former-arsenal-player-to-replace-daniel-farke-as-manager/

Aner ikke troverdigheten, men som sagt i går/forrige dagen håper jeg Fabregas står på ei eventuell shortliste nå eller dersom det skulle gå galt utover høsten.
Marching on together!

Hawley

Hvor populær er egentlig Farke blant fansen? Han er vel ikke i nærheten av legenden Bielsa. Tror ikke det ville blitt opprørsstemning blant fansen hvis han skulle få fyken.
Man kan jo si det er kynisk og hjerterått å sparke Farke, men som Michael Corleone sa i Gudfaren-filmene "it`s not personal, it`s strictly business"

Bromancer

Quote from: Killa on April 24, 2025, 09:45:21
Quote from: Fantasyland on April 23, 2025, 13:27:31Fåkkin zhitt:

Mike Keegan
@MikeKeegan_DM
🚨EXCLUSIVE
#lufc

Noen som kjenner troverdigheten til denne kilden? Er det bare rykter tatt fra løse lufta, og som kun bunner i at man tenker på Farkes høyst mediokre PL-CV? Jeg sitter ikke med noen fasit her og jeg ser det er delte meninger om hvorvidt Farke skal få sjansen i PL eller ikke. Det er gode argumenter for begge deler - både å la han få prøve seg og å hente en ny "riktig" PL-mann nå i sommer. Mitt empatiske meg sier at den godeste Daniel selvsagt har fortjent å få vise seg fram i PL nå som han har klart det vi ønsket fra han, mens mitt mer kyniske meg sier at vi må snarest mulig hente en merittert type som har "riktig" CV og spillestil, og som kan tiltrekke seg de gode spillerne vi trenger for å overleve. Jeg er veldig i tvil om hva som er best å gjøre nå...

Anses av de fleste som en svært troverdig kilde med bånd til 49ers.