Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

viking, Eriksen55, Kato (+ 2 Hidden) and 5 Guests are viewing this topic.

Josch

Dette blir umulig å tippe. Ære være Leeds som tar poeng fra Chelsea og Villa. Men topplagene snubler litt nå i februar. Det ser vi i flere kamper. Jeg tror ingen får noe gratis av Wolves og Burnley heller, selv om de rykker ned. Seks poeng mot dem er ikke bankers. Mange kamper er jevne nå.

Det er tre ting som er positivt med Leeds nå:
-de er gode hjemme.
-forsvaret fungerer (dvs hele laget). Det betyr at vi ikke trenger å score mye for å få poeng.
-Leeds har en strategi når man blir liggende under. Vi har kommet tilbake i mange kamper.

asbfjell

Quote from: Asbjørn on February 21, 2026, 21:44:49Går det an å klage på borteformen siden 29.november?

NEI!

Away games since City (29th November)

Brentford 1-1 🤝
Sunderland 1-1 🤝
Liverpool 0-0 🤝
Newcastle 4-3 ❌ (scored first)
Everton 1-1 🤝 (scored first)
Chelsea 2-2 🤝
Villa 1-1 🤝 (scored first)

#LUFC
https://x.com/talkaboutlufcv2/status/2025257957101859184?s=20

Går det an å klage antall bortetap siden 29. November?
Overhodet ikke!

Går det an å klage på antall borteseire i samme periode?
Ja, så absolutt!

Går det an å klage på antall bortepoeng vi har tatt i den omtalte perioden?
Ja, det må da være lov.

Ja, den statistikken, den statistikken!   ;)

Asbjørn

Quote from: asbfjell on February 21, 2026, 22:24:33
Quote from: Asbjørn on February 21, 2026, 21:44:49Går det an å klage på borteformen siden 29.november?

NEI!

Away games since City (29th November)

Brentford 1-1 🤝
Sunderland 1-1 🤝
Liverpool 0-0 🤝
Newcastle 4-3 ❌ (scored first)
Everton 1-1 🤝 (scored first)
Chelsea 2-2 🤝
Villa 1-1 🤝 (scored first)

#LUFC
https://x.com/talkaboutlufcv2/status/2025257957101859184?s=20

Går det an å klage antall bortetap siden 29. November?
Overhodet ikke!

Går det an å klage på antall borteseire i samme periode?
Ja, så absolutt!

Går det an å klage på antall bortepoeng vi har tatt i den omtalte perioden?
Ja, det må da være lov.

Ja, den statistikken, den statistikken!   ;)

Hehe, du har jo rett i det.

Vi BURDE hatt flere bortepoeng, men som ny-opprykket handler det om å holde plassen (og forbedre den kommende sesong).

And it's lookin' good :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Fint innlegg på Waccoe som jeg limer inn her:

Let's be honest since Man City away to next weeks Man City at home our run of games has been as tough as they come. Horrendous really. More or less all the top 6 home and away we've crammed in. We also played some teams right at their peak in Brentford/Sunderland away, Palace 4-1 when they were top of the away charts etc.

In that run we've beaten everyone we needed to at home and picked up some beautiful away draws including yesterday. We're all desperate for the next away win but those hard fought draws are the reason we're sitting 6 points clear.

The games we've got coming up home and away from March until the end of the season are when we'll see the fruits of all this teams hard labours. Can see plenty of wins coming our way including a couple of well deserved away wins.

Considering post summer transfer window and all of us including Farke saying we need more up front to survive. I've really enjoyed this season there's a bloody lot to like about this team.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

I øyeblikket er vi altså bare fire poeng bak der vi lå sesongen vi ble nr 9!

...og etter City har vi altså et ganske greit program inn.  :o

Absolutely mental we are only 4pts worse off than the season we came 9th. Put some respect on this team. #lufc

https://x.com/_LamNam_/status/2025313198539231644?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Kato

West Ham har på de 10 kampene før de møter oss kun 2 lag på nedre halvdel. Blant disse er det 4 av de 6 beste lagene.

leedslife

Sunderland er heldige som tok såpass bra med poeng på begynnelsen av sesongen.
De har Bmouth borte, Leeds borte, Brighton hjemme, Newcastle borte og Spurs hjemme i de neste 5.

Tapt 4 av 5 siste i PL. Det bør komme en respons fram dem.

Har ikke sett ut uten Xhaka.

Sett de siste kampene av WH og Forest. Det er ikke mye og skrive hjem om. Små perioder der de ser sharpe ut, men faller tilbake til gamle synder.

Spurs har jeg ikke sett veldig mye av.Men det er jo en trend mer enn noe annet. 38(!) poeng tok de forrige sesong.

Brighton er nok good med seier over Forest i neste. Blir det poeng til Brighton så er Forest virkelig ute og sykler. City borte i kampen etter og potensiell ren nedrykkskamp mot Spurs borte den 22 mars.

De har spillerne. De fikk Liverpool til og se fryktelige ut i første omgang i går. Må være det svakeste jeg har sett av Liverpool på nesten et tiår.

Kato

Quote from: leedslife on February 23, 2026, 11:31:42Sunderland er heldige som tok såpass bra med poeng på begynnelsen av sesongen.
De har Bmouth borte, Leeds borte, Brighton hjemme, Newcastle borte og Spurs hjemme i de neste 5.

Sett de siste kampene av WH og Forest. Det er ikke mye og skrive hjem om. Små perioder der de ser sharpe ut, men faller tilbake til gamle synder.

Spurs har jeg ikke sett veldig mye av.Men det er jo en trend mer enn noe annet. 38(!) poeng tok de forrige sesong.

Brighton er nok good med seier over Forest i neste.

For de andre lagene i sumpa er dette relativt kjent problematikk. West Ham har vært på kanten i årevis. Tottenham står i en helt ny situasjon. De har vært svak veldig lenge nå. 38 poeng i fjor. 29 poeng så langt i år. 4 poeng over nedrykk. Fulham, Palace og Liverpool i de tre neste. Alt under 3 poeng her er full krise.

Til slutt tror jeg likevel det er West Ham som ryker. Bedring i det siste. Men tøft kampprogram fremover, kombinert med minst poeng gjør at de rykker ned.

leedslife

Quote from: Kato on February 23, 2026, 11:41:52
Quote from: leedslife on February 23, 2026, 11:31:42Sunderland er heldige som tok såpass bra med poeng på begynnelsen av sesongen.

For de andre lagene i sumpa er dette relativt kjent problematikk. West Ham har vært på kanten i årevis. Tottenham står i en helt ny situasjon. De har vært svak veldig lenge nå. 38 poeng i fjor. 29 poeng så langt i år. 4 poeng over nedrykk. Fulham, Palace og Liverpool i de tre neste. Alt under 3 poeng her er full krise.

Til slutt tror jeg likevel det er West Ham som ryker. Bedring i det siste. Men tøft kampprogram fremover, kombinert med minst poeng gjør at de rykker ned.

Tror WH har en sjans helt inn hvis de holder Bowen på banen.

Problemet til Forest er jo at de scorer så lite mål. Det er bare Wolves som scorer færre enn de. Svakest konverteringsrate sammen med Wolves (rundt 7% på begge to) - vi og lagene over fra rundt 10 og oppover.
Så det mot Liverpool, så det mot Wolves hjemme, så det mot oss.
Vanskelig og fikse det uten et transfervindu.

Scorer i Europa da.

Kato

Quote from: leedslife on February 23, 2026, 11:53:02
Quote from: Kato on February 23, 2026, 11:41:52

Tror WH har en sjans helt inn hvis de holder Bowen på banen.

Problemet til Forest er jo at de scorer så lite mål. Det er bare Wolves som scorer færre enn de. Svakest konverteringsrate sammen med Wolves (rundt 7% på begge to) - vi og lagene over fra rundt 10 og oppover.
Så det mot Liverpool, så det mot Wolves hjemme, så det mot oss.
Vanskelig og fikse det uten et transfervindu.

Scorer i Europa da.

Spill i Europa vurderer jeg som en klar ulempe for å beholde plassen.

leedslife

xg tabellen etter 26/27 spilte:

1.Arsenal (0)
2.City (0)
3.Chelsea (+1)
4.Liverpool (+2)
5.ManU (0)
6.Palace (+7)
7.Newcastle (+4)
8.Brentford (-1)
9.Bmouth (-1)
10.Brighton (+4)
11.Leeds (+4)
12.Villa (-9)
13.Fulham (-3)
14.Forest (+3)
15.Everton (-6)
16.Tottenham (0)
17.West Ham (+1)
18.Wolves (+2)
19.Sunderland (-7)
20.Burnley (1-)

jaho

Quote from: Asbjørn on February 23, 2026, 00:27:41Last 10 games form table, Spurs...

https://x.com/talkaboutlufcv2/status/2025660164880117927?s=20

Wolves skal ha for det at de ikke trekker inn årene selv om de er helt akterutseilt. Murer bra igjen med 12 baklengs siste 10..mye bra motstand også. Ingen walk in the park for noen.

Reaney

Jeg er forundret over at ingen nevner oss i sammenheng med nedrykk. Vi er best mot de beste og har mye rukkel igjen. Hvor gode er vi mot dem egentlig? Og fortsatt evner vi ikke å vinne bortekamper. Sammen med Burnley har vi sanket nest minst poeng borte. VI har riktignok slått bra til nedenifra og tatt noen overraskende poeng. Men hva skjer når vi plutselig må bære favorittstempelet? Alle forventer jo seire hjemme mot Sunderland, Burnley og Wolves. Og kanske til og med hjemme mot Brentford og Brighton. Men det er ikke gitt. Spørsmålet blir hvordan vi takler det?

Asbjørn

Quote from: Reaney on February 23, 2026, 16:21:36Jeg er forundret over at ingen nevner oss i sammenheng med nedrykk. Vi er best mot de beste og har mye rukkel igjen. Hvor gode er vi mot dem egentlig? Og fortsatt evner vi ikke å vinne bortekamper. Sammen med Burnley har vi sanket nest minst poeng borte. VI har riktignok slått bra til nedenifra og tatt noen overraskende poeng. Men hva skjer når vi plutselig må bære favorittstempelet? Alle forventer jo seire hjemme mot Sunderland, Burnley og Wolves. Og kanske til og med hjemme mot Brentford og Brighton. Men det er ikke gitt. Spørsmålet blir hvordan vi takler det?
Eg opplever at alle innlegg som handler om nedrykksstriden bunner i frykten for nedrykk, så at nedrykk ikke nevnes her inne medfører ikke riktighet.

...og så er det noe med den menneskelige natur å håpe på positivt utkomme.

Vi har forsatt 6 poengs margin å gå på, samt to lag i buffer under oss så nedrykk er ikke gitt ennå. :)

....
I sesongen så langt har vi bare ligget under streken i 12. og 13. serierunde. Bortsett fra perioden 11.-15. runde har vi hatt en buffer nedover på 3 poeng eller mer (bortsett fra runde 2-4 da vi lå på 12. og 16.plass).

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Paulmak her deler Leedsfansen i to  ;D  ;D  ;D

There are 2 types of Leeds fans right now. The ones who see us 6 points from mid table (10th), and the others who see us 6 points from relegation??
https://x.com/pmak27/status/2025720009498955931?s=20

...må innrømme at det er nedrykksstreken eg skuler mot hver bidige serierunde for tiden.

Samtidg er der en side ved meg som vet at det er kort veg oppover - men vi må ha en del trepoengere framover skal det bli en realitet.
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Det eneste som betyr noe i år er å holde seg. Jeg må innrømme at jeg ser litt oppover på tabellen, men mest pga av håpet om at flere skal blande seg inn i nedrykksstriden i fall West Ham og Forest finner storformen.

Når det gjelder våre egne resultater så har vi da vitterlig vært ganske gode på hjemmebane? Det er all grunn til å ha tro på at vi skal kunne skrape til oss tre-fire hjemmeseire. Spillestilen vår nå er litt mindre sårbar mot lag som legger seg bakpå, så jeg tror favorittstempelet ikke er så ille. Og borteformen er jo i klar bedring, så det er klart vi kan plukke et par poeng borte også.

Klart vi kan rykke ned, men vi har alt i egne hender og ser bedre ut enn lagene under/rundt oss.

leedslife

Tror man skal slite med og finne veldig mange lag i det engelske ligasystemet som er bedre hjemme enn Leeds på de siste 3 sesonger.

Satt Grok på oppgaven.

Den laget en topp10 liste basert på ppg x home fra 2023 sesongen til idag.
Jeg tror man skal det som et veldig  ca estimat - har hatt svært blandede erfaringer tidligere. (kildene; transfermarkt, footystats, statsmuse bla)

Arsenal
City
Liverpool
Bolton
Leeds
Coventry
Aston Villa
Lincoln
Stockport
Newcastle

Reaney

Burde tilføyd "i dag", Asbjørn (ang. Leeds og nedrykk). Det var der fraværet var.

Asbjørn

Tony Dorigo tenker allerede på neste sesong og 'neste steg' :)

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/gabriel-gudmundsson-sent-transfer-message-33474729

Han snakker om Gabriel Gudmundsson og 'den beste venstrebacken klubben har hatt siden hans egen tid':
"He's come to a club with ambition that wants to go forward," Dorigo said. "And I think, for him, this is an ideal place to be because we're not looking in two, three years' time just to be surviving - we're looking in to get to that mid-table and then you're looking for the next step.

"I think that certainly suits the players that have come in. Also what you need to look at is that we'll be looking to get better and better players.

"So you've got to try and keep proving yourself and keep staying in there. It's a competitive environment and I think as a player it's exactly what you want.

"Leeds with the current ownership... clearly the first season is all about survival we get that.

"But I don't think that's the end of our ambition and I'm sure that's not the end of Gabi's ambition and other players as well. So I think it's a good fit."
Tell me  Tell me

Dylan