Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

Robert and 5 Guests are viewing this topic.

leedslife

Han har jo helt rett selv om jeg synes det var et litt defensivt laguttak og noe feigt.
Også merkelig med 10 cornere og 10 lange kast at vår største trussel i begge bokser ikke  kommer inn før 84 minutt.
Men marginene er jo så hinsides små at det er verdens enkleste oppgave og dele ut kritikk etter 90 minutt.

Asbjørn

Foran sesongen så vi at Leeds hadde lært noe: Å skaffe seg fysisk robuste spillere!
Og det har hjulpet, femtendeplass as we speak. Et greit utgangspunkt foran de åtte siste kampene.

Under har vi Yamals tanker om å møte et PL-lag, samt Norwichbosss Clement om å møte Leeds som PL-lag kontra det han møtte forrige sesong.

Det er i alle fall interessant å lese deres refleksjoner,

🚨 Yamal on English football after facing Newcastle:
"You receive the ball and it feels like you've stolen something. Three players come immediately. I don't know how technical players like Bruno survive there."
https://x.com/ChinoUTD/status/2031502484154335711?s=20

.....

Philippe Clement on the defeat to Leeds United and playing against a Premier League side:

"It's higher intensity, it's different in physicality, in power, running capacity and intensity. That was the major difference. The other side is also ruthlessness. If you make mistakes, you pay for it much faster in the Premier League," he explained.

"They invested a lot of money since going to the Premier League, they were missing only one player, we missed 13. Players they dominated the Championship with last season are not playing very much now.

"I'm convinced for one game, we can close that gap. But for the 30 minutes in the first half that we were not good enough, we lost the game there. You need to have the total package at Premier League level."

[
@NorwichCityFC
] | #NCFC
https://x.com/norwich_updates/status/2031372900578537649?s=20

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Grok sier at Yamal sitatet er oppspinn. Jeg vet ikke.

Asbjørn

Quote from: Blank_File on March 11, 2026, 15:54:56Grok sier at Yamal sitatet er oppspinn. Jeg vet ikke.

Hehe, hvis man leser 'bioen' til den som tweeter fra den kontoen så levner den i alle fall ingen tvil:
Follow for football fiction | Don't believe a word | Football banter only. No refunds | Sponsored by

Hehe, eg tok det for god fisk :D

Takk for oppklaringen :)
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Quote from: Asbjørn on March 11, 2026, 16:07:36
Quote from: Blank_File on March 11, 2026, 15:54:56Grok sier at Yamal sitatet er oppspinn. Jeg vet ikke.

Hehe, hvis man leser 'bioen' til den som tweeter fra den kontoen så levner den i alle fall ingen tvil:
Follow for football fiction | Don't believe a word | Football banter only. No refunds | Sponsored by

Hehe, eg tok det for god fisk :D

Takk for oppklaringen :)
Det sier litt om oss mennesker når sånne kontoer finnes og vi gjerne vil kose oss med de. Sitatet var jo konge når vi vi gjerne vil sole oss i glansen av engelsk fotball. 😁

Asbjørn

Nå er Leeds Utd lei!
Engelsk FA har slått ned på en del synging fra tribunen.
Men Jimmy Saville-sangen(e) har de vært tyst om.

Nå tar klubben affære og ber om hjelp til å få stoppet dette (uten at det slåes ned på).

Leeds United have urged the UK Crown Prosecution Service and English football authorities to treat songs relating to Jimmy Savile as 'tragedy chants' and make them public order offences.

Songs referencing Savile, one of the UK's most notorious sex offenders, have regularly been sung at matches involving Leeds United since his death in 2011.

https://www.nytimes.com/athletic/7104535/2026/03/11/leeds-jimmy-savile-chants/
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

OPTA er fortsatt sterke i troen.
Opta says we stay up by 5pts.

https://x.com/talkaboutlufcv2/status/2033280229624410503?s=20

...selv tenker eg at WHU fortsetter visst å plukke bra med poeng så det må vi også gjøre om vi skal holde oss foran dem. Tottenham tror jeg får sving på sakene med tre ukers spillepause i påsken samt ny manager inn.  Men Nottingham må gjøre noe med scoringsformen sin.
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: Asbjørn on Today at 13:44:21OPTA er fortsatt sterke i troen.

...selv tenker eg at WHU fortsetter visst å plukke bra med poeng så det må vi også gjøre om vi skal holde oss foran dem. Tottenham tror jeg får sving på sakene med tre ukers spillepause i påsken samt ny manager inn.  Men Nottingham må gjøre noe med scoringsformen sin.
Får dårlige minner av sånne spådommer/sannsynligheter fra sist gang vi rykket ned fra PL. Da skulle vi også visstnok klare oss. Ikke fan av sånne beregninger sjøl om jeg skjønner det er mattematik og sannsynlighet. Det blir litt som med ord og handling. Ord betyr ikke en dritt hvis du ikke handler. Vi må bare vinne kamper snart!

Tom Sønnervik

Quote from: Hawley on Today at 14:58:08
Quote from: Asbjørn on Today at 13:44:21OPTA er fortsatt sterke i troen.

Får dårlige minner av sånne spådommer/sannsynligheter fra sist gang vi rykket ned fra PL. Da skulle vi også visstnok klare oss. Ikke fan av sånne beregninger sjøl om jeg skjønner det er mattematik og sannsynlighet. Det blir litt som med ord og handling. Ord betyr ikke en dritt hvis du ikke handler. Vi må bare vinne kamper snart!

Det er enkelt og greit opp til oss sjølv, det er det Farke og gutta må ha fokus på.
Vi har plenty med "matchballer" framover, både heime og borte.
Vi har nok kamper til å plukke tilstrekkeleg med poeng, bl.a. har vi "finaler" mot Tottenham og West Ham, og vi har Brentford, Wolves, Burnley og Brighon på Elland Road.
Om vi ikkje klarer å plukke nok poeng fra desse så ryker vi - og da fortener vi ikkje bedre...

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on March 06, 2026, 12:37:27
Quote from: auren on March 06, 2026, 12:33:13Det var 2 % sjanse for nedrykk da det var 10 serierunder igjen. Så gikk alt galt i neste runde. Den må da ha økt til 5-10 % nå?

auren

8,09%

https://theanalyst.com/competition/premier-league/table
En serierunde videre der alle fire lagene spilte uavgjort og Leeds har nå gått fra 8.09% sannsynlighet for nedrykk til 6,45%

Tottenham 13,18%
Nottingham 34,05%
West Ham 46,57%

https://theanalyst.com/competition/premier-league/table

Men ja Hawley har jo rett i at for Leeds' del handler det jo bare om å få nok poeng i boks kjappest mulig. Men denne sannsynligheten tar altså hensyn til hvem lagene møter fremover, samt formen de er i...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

8 kamper igjen - og lagene har allerede møttes før denne sesongen. Hvis utfallet blir det samme:
Last 8 games & If that was repeated in the final 8 games.

Leeds - 1W 4D 3L: 7pts ( 0.88PPG)
Spurs - 4D 4L: 4pts (0.50PPG)
NF- 1W 4D 3L: 7pts (0.88PPG)
WH - 3W 3D 2L: 12pts (1.50PPG)

Table:
WH - 41
Leeds - 39
Forest - 36
R - Spurs - 34

#LUFC
https://x.com/talkaboutlufcv2/status/2033591581035356615?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Jeg så litt på 2022/23 sesongen.

-siste 8 kamper fikk vi kun to poeng. Hele slutten var en kollaps. Det skjer ikke nå. Da må hjemme formen kollapse, noe jeg tviler på. Eller?
-Vi møtte også da Tottenham, West Ham og Bournemouth på tampen. Tre tap.
-Vi lå på 16. plass før siste 8 kamper
-konkurrerte mot West Ham mot nedrykk

Hvem tåler presset best? Spurs, West Ham, Leeds og Nottingham er ganske store klubber. De andre har byttet trener, ikke Leeds. WH og Forest har tatt litt innpå siden i høst. Spurs i fritt fall har havnet bak oss. Snudde de trenden mot Liverpool?

Vi må avgjøre på hjemmebane. Må ha minst to seire der. En seier MÅ snart komme nå!

leedslife

Spurs så shaky ut defensivt i første omgangen mot Palace hjemme. Da de fikk rødt kort raknet det fullstendig.
Leeds så shaky ut defensivt i første omgang mot Palace, men var veldig overbevisende da vi fikk en mann mindre.

Nøkkelen blir og bryte ned Burnley og Wolves hjemme og ta 6 poeng. De er sammen med oss, Palace og Sunderland de svakeste lagene i divisjonen i åpent spill. De kommer garantert for og spille ut kampen på linje som Sunderland gjorde for noen uker siden.
Brentford til Lørdag har jeg troen på. Synes de passet oss bra spillmessig selv om man skal legge til at de er et habilt bortelag.
Spiller også om Europa så vil være naturlig at de har mindsettet og approachen til og våge litt mer i sitt eget spill.
Tror også de siste ukers dommeravgjørelser vil ha en effekt under flomlys på Lørdag. Tror det vil være ekkelt for et bortelag.
Alle mann til pumpene følelse av Leeds nå. I de konkurrende klubbene er det avstander og giftig.

Håper Farke våger en mer offensiv tilnærming mot disse tre klubbene hjemme så kan vi heller spille balansert, med mindre risiko og for poenget når vi møter Spurs og WH borte. Vi vil uansett ha bruk for alle om det er Gruev, Nmecha eller Okafor.

Med riktig disponeringer og litt kløkt sammen med marginer i vår favør så går dette veien.

Cherry

Ser Brentford nå mot Wolves. De er gode, har ett direkte approach i pasningsspillet - og mange som kan avslutte...men mest av alt Thiago da - han må stoppes.

Asbjørn

Quote from: Cherry on Today at 22:05:43Ser Brentford nå mot Wolves. De er gode, har ett direkte approach i pasningsspillet - og mange som kan avslutte...men mest av alt Thiago da - han må stoppes.
Thiago blir en håndfull!

Men vi har da hindret Haaland i å score to ganger denne sesongen. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgi

Veldig bra at Wolves reduserte og det blei ein ny nedtur med nok ein uavgjort for Brentford.
De ligg høgt på tabellen, men er i nedadgående form så 3 poeng på lørdag er ein strålande mulighet! Er litt lavere odds på Leeds enn Brentford, 3 poeng hadde gjort så ufattelig godt
ALAW (saludos del pirata)