Nye drakter 2025/26

Started by Asbjørn, June 05, 2025, 17:01:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Andersen

Kjøpte ikke den nye hjemme drakten for sesongen 25/26 , da den nye ikke skiller seg så veldig ut fra forrige sesong sin hjemme drakt . Men jeg har kjøpt den nye borte drakten i dag , den blå/gule .  ;D Den synes jeg er flott ! Minner meg om de blå Strongbow draktene Leeds spilte med på begynnelsen av 2000 tallet . Ryktes om en sort 3. drakt , den står jeg også over . MOT.

Andersen

Kjøpte den nye borte drakten i dag . Blå/Gule. Syntes den nye hvite hjemme drakten for sesongen 25/26 var veldig lik den hvite fra 24/25 sesongen. Så den hvite drakten blir ikke kjøpt inn i år. Har heller sansen for de hvite retro draktene til Leeds . MOT.

Dennis

De blå er helt nydelige. Promovideon også herlig.

Så får jeg bite i meg at den tida jeg hadde som ung voksen, nå er nostalgi...
Marching on together!

SOLO

Bestilte den nye bortedrakta samt den grå treningstrøya og nå får jeg krav fra posten om å betale toll. Jeg har bestilt mye opp gjennom årene og de siste årene har toll vært inkludert i prisen fra klubbshoppen. Men slik er det ikke denne gangen. Har bestilt en gang tidligere i sommer og da var det ikke tollkrav fra posten. Hva er rett? Og forresten så funker ikke betaling gjennom Klarna heller.

Blank_File

Quote from: SOLO on July 26, 2025, 09:44:16Bestilte den nye bortedrakta samt den grå treningstrøya og nå får jeg krav fra posten om å betale toll. Jeg har bestilt mye opp gjennom årene og de siste årene har toll vært inkludert i prisen fra klubbshoppen. Men slik er det ikke denne gangen. Har bestilt en gang tidligere i sommer og da var det ikke tollkrav fra posten. Hva er rett? Og forresten så funker ikke betaling gjennom Klarna heller.
Det hender de svikter, selv på store aktører som Amazon. Kan du dokumentere at du har betalt skatt til Norge så har du rett til å klage. Men jeg tipper du heller har vært heldig de andre gangene. Ikke så ofte de sjekker.

Cerberos67

Quote from: SOLO on July 26, 2025, 09:44:16Bestilte den nye bortedrakta samt den grå treningstrøya og nå får jeg krav fra posten om å betale toll. Jeg har bestilt mye opp gjennom årene og de siste årene har toll vært inkludert i prisen fra klubbshoppen. Men slik er det ikke denne gangen. Har bestilt en gang tidligere i sommer og da var det ikke tollkrav fra posten. Hva er rett? Og forresten så funker ikke betaling gjennom Klarna heller.

Kanskje har det noe med den nye samarbeidspartner Fanatics å gjøre som nå. Endrede rutiner, mangler etc.

Andersen

Kjøpte den nye blå bortedrakten for sesongen, gjennom Leeds United shopen . Fikk vite sånn ca når den ankom hente stedet lokalt hjemme. Fikk et krav gjennom Vipps på 346 kr det var merverdiavgift + toll på drakta ved kjøp i England . Kan dette ha noe med at England ikke er med i EU lenger ? MOT.

SOLO

Ja, de siste to (?) sesongene har prisene vært i NOK og inkludert mva og toll. Fikk til svar fra Fanatics at toll ved forsendelse til andre land var utenfor deres ansvar. Blir faktisk mye billigere å kjøpe fra Torshov Sport nå.

Josch

Quote from: Andersen on July 27, 2025, 09:40:49Kjøpte den nye blå bortedrakten for sesongen, gjennom Leeds United shopen . Fikk vite sånn ca når den ankom hente stedet lokalt hjemme. Fikk et krav gjennom Vipps på 346 kr det var merverdiavgift + toll på drakta ved kjøp i England . Kan dette ha noe med at England ikke er med i EU lenger ? MOT.

Utgangspunktet er at det er moms og toll på alt som importeres til Norge. Det er noen unntak , der toll inkluderes i prisen, f.eks bilde/ plakat. VOEC ordning. Jeg har feilaktig blitt ilagt toll og klaget og fått tilbakebetalt.

Jeg mener å huske at avsender krysser av i et felt utenpå pakken hva slags type innhold det er i sendingen + verdi. Eller VOEC- registert nettbutikk ( i et register). Dette sjekkes av toll kontoret/ Posten i norge og avgjør om det blir toll på norsk side. Posten Norge  finner opplysninger fra avsender og lager en regning på toll/mva basert på verdi inkl forsendelse, eller null toll.

Om VOEC:

https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Opplysning på selgers nettside kan se slik ut:

"Vær obs på at våre varer sendes direkte fra vårt trykkeri og rammeverksted i Tyskland. I utgangspunktet skal du kun betale den utviste totalsummen i handlekurven som inneholder både frakt og mva. Vi er VOEC-registrert og det er ingen toll på våre varer.

Skulle Posten eller UPS kreve inn kostnader utover dette som f.eks. mva., ber vi deg ta kontakt med kundeservicen til Posten hhv. UPS før du henter og tar imot sendingen. Slik at de kan avklare hva som har skjedd."

Jeg fant ingen slik info på shopen til Leeds. Mulig toll da er riktig, i tillegg til kjøpesum.

Josch

Fra AI på nett:

VOEC-registrert nettbutikk:
Hvis du kjøper en fotballdrakt fra en VOEC-registrert nettbutikk og prisen for drakten er under 3000 NOK, vil 25% merverdiavgift være inkludert i prisen du betaler i kassen. Du skal da ikke betale noe mer når pakken kommer til Norge.

Ikke VOEC-registrert nettbutikk:
Hvis nettbutikken ikke er VOEC-registrert, vil du måtte betale 25% merverdiavgift og eventuelt 10,7% toll, i tillegg til fraktselskapets gebyrer for fortolling.

SOLO

Da er nok det forskjellen i år i forhold til ifjor. Takk for info.
Quote from: Josch on July 27, 2025, 10:53:54Fra AI på nett:

VOEC-registrert nettbutikk:
Hvis du kjøper en fotballdrakt fra en VOEC-registrert nettbutikk og prisen for drakten er under 3000 NOK, vil 25% merverdiavgift være inkludert i prisen du betaler i kassen. Du skal da ikke betale noe mer når pakken kommer til Norge.

Ikke VOEC-registrert nettbutikk:
Hvis nettbutikken ikke er VOEC-registrert, vil du måtte betale 25% merverdiavgift og eventuelt 10,7% toll, i tillegg til fraktselskapets gebyrer for fortolling.

Asbjørn

...ikke noen helsvart tredjedrakt, nei
Now live on the Adidas UK website. #LUFC

https://pbs.twimg.com/media/GxvA8mDWwAAnKrP?format=jpg&name=large
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Den var ikke særlig attraktiv akkurat...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

pedro

Nitrist 3 drakt, men så lenge vi slipper den rosa da den ble jeg flau av når vi spilte med 8)
Leedsomaniac

GeirO

Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi skal ha to blå bortedrakter.....
MOT

Andersen

3 drakten styrer jeg glatt unna ! Den var ikke pen i det hele tatt ! Så derfor blir det bare den nye blå/gule borte drakten for 25/26 sesongen. MOT.

Hawley

Fatter ikke hvorfor de ikke lager drakter supporterene vil ha...

leedslife

Dette er vel rettet mot den yngre generasjon?
Noen pakker under treet om noen måneder til barn og barnebarn.

Ser ut som slik disse gamerne har.

GaryMac

Må jo være til bruk kun hvis vi møter et lag med hvit- og blåstripet drakt, slik at vi hverken kan bruke den hvite eller den lysere blå drakten...
F.eks Brighton - kommer ikke på noen andre i farta.

Robert

Denne likte jeg, den skal handles inn
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

flynn

The Athletic kjører en lang sak der de rangerer PL-lagenes hjemmedrakter.
Everton kåres til den fineste, etterfulgt av Sunderland, før vår kommer på en meget hederlig tredjeplass. Omtalen lyder:
Sometimes you have urges that make you feel slightly ashamed of yourself. The guilty pleasure. The sort of thing that you're instinctively drawn to, but then your logical brain kicks in and you stop and check yourself. A relatively minor one of mine is that the Red Bull logo actually looks pretty good on - nay, perhaps even enhances - any kit it's on. It's a tricky feeling, for someone who a) thinks Red Bull the drink is disgusting and b) is philosophically opposed to the multi-club model they essentially pioneered, but the heart wants what it wants. And in this case the heart wants a delightfully simple Leeds shirt, with tremendous detail around the collar and cuffs (which references the tunnel many Leeds fans walk through to reach Elland Road, apparently), and is...regrettably...finished off quite nicely by those two rutting bulls. Listen, nobody is perfect.

flynn

Russel_Doig

Quote from: flynn on August 07, 2025, 17:50:14The Athletic kjører en lang sak der de rangerer PL-lagenes hjemmedrakter.
Everton kåres til den fineste, etterfulgt av Sunderland, før vår kommer på en meget hederlig tredjeplass. Omtalen lyder:
Sometimes you have urges that make you feel slightly ashamed of yourself. The guilty pleasure. The sort of thing that you're instinctively drawn to, but then your logical brain kicks in and you stop and check yourself. A relatively minor one of mine is that the Red Bull logo actually looks pretty good on - nay, perhaps even enhances - any kit it's on. It's a tricky feeling, for someone who a) thinks Red Bull the drink is disgusting and b) is philosophically opposed to the multi-club model they essentially pioneered, but the heart wants what it wants. And in this case the heart wants a delightfully simple Leeds shirt, with tremendous detail around the collar and cuffs (which references the tunnel many Leeds fans walk through to reach Elland Road, apparently), and is...regrettably...finished off quite nicely by those two rutting bulls. Listen, nobody is perfect.

flynn

Helt enig, Red Bull sin logo spriter opp en hver fotballdrakt!

Robert

Quote from: leedslife on August 07, 2025, 13:22:53Dette er vel rettet mot den yngre generasjon?

Kan bekrefte at en 9-åring her i hjemmet likte denne veldig godt
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

auren

Quote from: Robert on August 07, 2025, 20:24:31
Quote from: leedslife on August 07, 2025, 13:22:53Dette er vel rettet mot den yngre generasjon?

Kan bekrefte at en 9-åring her i hjemmet likte denne veldig godt

Mine jenter på 11 og 14 synes denne også var fin, så den er neppe rettet mot menn 50+ 😉

auren

samadhi

Noe positivt i dag. Den blåe bortedrakta er helt nydelig  ;D
marching on together,
derudaf forever...

Joe Jordan

Spørsmål fra en som ikke har kjøpt trøye på mange år: Er det fortsatt slik at disse er veldig store for størrelsen? Sist valgte jeg M og den var drøyt svær. Som sagt mange år siden.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Quote from: Joe Jordan on August 26, 2025, 07:42:17Spørsmål fra en som ikke har kjøpt trøye på mange år: Er det fortsatt slik at disse er veldig store for størrelsen? Sist valgte jeg M og den var drøyt svær. Som sagt mange år siden.

Tidligere var M i UK-størrelse L i norsk størrelse. Slik er det vel ikke lenger mener jeg. Kjøpte Large da jeg var på Elland Road storen i forrige måned og den var passelig. Er midt mellom M og L, og L var absolutt stor nok. Tenker du kan forholde deg til norske størrelser.

auren

lowfields

Quote from: auren on August 26, 2025, 09:22:18
Quote from: Joe Jordan on August 26, 2025, 07:42:17Spørsmål fra en som ikke har kjøpt trøye på mange år: Er det fortsatt slik at disse er veldig store for størrelsen? Sist valgte jeg M og den var drøyt svær. Som sagt mange år siden.

Tidligere var M i UK-størrelse L i norsk størrelse. Slik er det vel ikke lenger mener jeg. Kjøpte Large da jeg var på Elland Road storen i forrige måned og den var passelig. Er midt mellom M og L, og L var absolutt stor nok. Tenker du kan forholde deg til norske størrelser.

auren
Hmmm....det er ikke bare du som har "vokst" litt da...? 8)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Blank_File

Skulle gjerne hjulpet, men mine må fremdeles spesialsys på en fallskjermfabrikk i Colombia.  ;D

samadhi

Er det ikke mulig å bestille drakter til barn med Red Bull logoen?
marching on together,
derudaf forever...