Treningskamp: vs. Villarreal @ Elland Road, lørdag 02.08.25 kl16:00 LUTV / VGTV

Started by Hallgeir *, August 02, 2025, 11:34:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hallgeir *

Eneste oppkjøringskamp som spilles på hjemmebane. Det er vel vanligvis bare en slik hver sesong, og mot kvalifisert motstand. Jeg fikk ikke sett så nøye på de nye spillerne i de kampene som har vært - kun diverse highlights, så dette blir første reelle observasjon.

Startelleveren blir nok noenlunde slik som skrevet i andre tråder. Jeg regner med at det ikke blir riktig så mange bytter som i foregående kamper. Laget skal vel spilles inn mest mulig?
Super Leeds since 1968

SupALeedS

Dagens ellever er vel den som er ment til å starte mot Everton om det ikke er skader etc. Bijol er jo suspendert i første match, så tipper vi kanskje starter med Rodon - Ampadu bak? Evnt Struijk.

Snaue 2 uker til seriestart, vi er styrket defensivt; savner at vi forsterket oss offensivt, der er vi svekket kontra fjoråret. Ikke heldig å få inn folk helt i slutten, hvert poeng blir viktig for overlevelse i år.
Alex

GeirO

Ser vel ut som om LUTV sender denne kampen i Norge også, eneste unntak er Spania:

Supporters can watch the full game live worldwide (excluding Spain) for just £4.99, with match passes on sale now.
MOT

Hallgeir *

De som starter:

Darlow, Gudmundsson, Schmidt, Struijk, Rodon, Ampadu, Longstaff, Stach, Gnonto, Aaronson, Nmecha

Benken: Meslier, Cairns, Bijol, Byram, Tanaka, Gruev, Crew, Ramazani,Chadwick, Gray, Piroe

Blir nok flere bytter enn jeg hadde sett for meg.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Overraskende laguttak - som Smyth skriver det:

Plenty of team news to address with Farke at full-time. We are in 'why risk them' territory but some big names not involved.

Even more obvious today where the big needs are, transfer wise.

#lufc

https://x.com/GrahamSmyth/status/1951628591931806013
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Ikke med i dag: Perri (has a niggle), Bogle, James, Harrison...

Så lurer man jo på koffor :o
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on August 02, 2025, 15:31:00Uten å ha sjekket det - ett mål for Leeds - seier 3-1 borte mot Birmingham?
Ett mål ja, mot kem husker eg ikkje...
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on August 02, 2025, 15:35:22
Quote from: Hallgeir * on August 02, 2025, 15:31:00Uten å ha sjekket det - ett mål for Leeds - seier 3-1 borte mot Birmingham?
Ett mål ja, mot kem husker eg ikkje...

Av og til fungerer skallen, fra Wikipedia:

On 31 January 2017, Pedraza joined Leeds United on loan until the end of the campaign,[11] with Villarreal paying Lugo £300,000 in order to cancel his contract with them – the deal with the English side included an option to buy for £8.5 million in May, provided they won promotion from the EFL Championship.[12] After featuring from the bench in his debut, a 2–1 loss at Huddersfield Town,[13] he scored his first goal on 3 March in a 3–1 away win over Birmingham City;[14] as the team could only rank seventh, he returned to the Estadio de la Cerámica.[15]

Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

Syns de som starter fungerer bra sammen.

Gudmundsson/Gnonto fungerer fint sammen allerede.

Dessverre virker Gnonto å være vår eneste trussel offensivt.
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on August 02, 2025, 16:21:37"Svenskeflagget" på venstre overarm - er det en sponsor?
Bettingselskap ble offentliggjort som sleeve sponsor nylig ja
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Hallgeir *

Quote from: TK20 on August 02, 2025, 16:34:23Ikke imponert over Schmidt på HB.

Nei, ikke jeg heller. Men Aaronson har hatt en god omgang.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on August 02, 2025, 16:50:12

Schmidt fungerer offensivt i en backrolle slik han viste i starten. Defensivt er han for lett å skyve unna..
Aaronson viste utover i omgangen hvor bra han kan være forsvarsmessig. Men offensivt har han hatt lite å by på.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Er man enig i disse?

HT.
Solid out of possession, errors from Pascal & Schmidt caused problems but apart from a header nothing more.

With the ball we go to a 343 with Ampadu dropping with the 2CBs. Schmidt looks way off it, Aaronson Nmecha & Willy haven't stopped working.

Stach is the ⭐️

#LUFC

....

HT #LUFC 0 VIL 0
Anton Stach is amazing. Gudmundsson is very good. Can see why Leeds are trying to improve on Schmidt. Longstaff looked a little rusty, there's a decent player in Nmecha. But generally a lack of quality chances being created. United will want to exploit the space better on the second half. But a decent performance so far for preseason.

...
HT Leeds United 0-0 Villarreal

Rreal boring for the most part. Pure pre-season. Darlow with two big stops to keep the clean sheet intact.

#lufc

...man kan vel gjette hvem som er journalisten av disse tre 😅
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on August 02, 2025, 16:55:43
Quote from: Hallgeir * on August 02, 2025, 16:50:12

Schmidt fungerer offensivt i en backrolle slik han viste i starten. Defensivt er han for lett å skyve unna..
Aaronson viste utover i omgangen hvor bra han kan være forsvarsmessig. Men offensivt har han hatt lite å by på.

Offensivt har vel hele laget/lagdelen mye å gå på. Ingen utmerket seg nevneverdig der.
Super Leeds since 1968

GeirO

Lite å bli imponert over. Kun Darlow og Aaronson får godkjent hos meg. Midtforsvaret har gjort en blunder der Villareal burde scoret. Vingbackene ikke mye å skryte av. Schmidt har ikke PL-nivå. Longstaff mister stadig ballen. Og så videre....

Hvorfor er ikke Darlow førstekeeperen vår?
MOT

flynn

Skuffet over Longstaff så langt, men Stach ser bra ut. Jeg er usikker på om Gudmundsson er bedre PL materiale enn Firpo. Og Nmecha; tja. Synes det ser litt tungt og tregt ut dessverre. Skulle gjerne fått litt mer troa enn jeg har nå merker jeg.

flynn

peacock

Quote from: flynn on August 02, 2025, 17:06:24Skuffet over Longstaff så langt, men Stach ser bra ut. Jeg er usikker på om Gudmundsson er bedre PL materiale enn Firpo. Og Nmecha; tja. Synes det ser litt tungt og tregt ut dessverre. Skulle gjerne fått litt mer troa enn jeg har nå merker jeg.

flynn

Gudmundsson kan forsvare.

Milou

Quote from: Hallgeir * on August 02, 2025, 16:21:37"Svenskeflagget" på venstre overarm - er det en sponsor?

Hadde det enda vore eit svenskt flagg. Liker ikkje denne då eg får assosiasjonar med nynazistiske symbol. Blir nok ingen drakt på meg i år.

palle

Quote from: Milou on August 02, 2025, 17:24:05

Hadde det enda vore eit svenskt flagg. Liker ikkje denne då eg får assosiasjonar med nynazistiske symbol. Blir nok ingen drakt på meg i år.

Parimatch = ukrainsk selskap basert på Kypros, så vidt jeg kan forstå.
...ooo, vi vandrar saman...

GeirO

Var på nippet til å slakte denne andreomgangen (ingen angrep), men så scorer vi fatisk...
MOT

Hallgi

Håper ikkje Gudmundsson får problem med kneet no:x
Men ja, har vore lite å sjå offensivt, til et heldig mål kom. Men etter det har det vore tendenser, Ramazani har ein x-faktor som kan få til ting, men Gnonto leverte bra og.
Er tross alt CL-motstand i dag så er ein god test for Leeds, men Schmidt stakkars holder ikkje nivået iallfall, mykje tryggare med Byram
ALAW (saludos del pirata)

rd1

Det der var lite å skrive hjem om.. spiller 4-3-3 uten indreløpere, fullstendig tannløst fremover.

Håper vi ser vante 4-2-3-1 fremover! Men vi er uansett «lette» fremover.
"Who needs Cantona??"

Asbjørn

Quote from: rd1 on August 02, 2025, 17:59:22Det der var lite å skrive hjem om.. spiller 4-3-3 uten indreløpere, fullstendig tannløst fremover.

Håper vi ser vante 4-2-3-1 fremover! Men vi er uansett «lette» fremover.

Beren Cross her.
Full-time. A 1-1 draw. Villarreal far more organised and potent than the other pre-season opponents. Evidently rusty and not at full tilt yet, but another glimpse of the shape Farke may go with next season. Piroe doing himself no harm with all these goals. #lufc

Tror vi må ta in over oss at dette var kvalifisert motstand.
En hel del å gå på ennå.

Vi får ta det som fungerte...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Adonis Storr
#LUFC 4-1-4-1 out of possession looks solid enough. Schmidt is the clear weak link in it, doesn't look good enough for the Premier League, even as backup.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on August 02, 2025, 18:15:07Adonis Storr
#LUFC 4-1-4-1 out of possession looks solid enough. Schmidt is the clear weak link in it, doesn't look good enough for the Premier League, even as backup.
FT #LUFC 1 VIL 1

A step up in opposition, an unexpectedly weak lineup and a generally solid but uncreative display from Leeds.

It's 'only preseason' but with only 2 weeks to go it's crunch time and United don't look like they have the quality in depth needed to survive in the Premier League.

What they do have is Anton Stach who looked excellent, Gudmundsson who was good; a centre of defence and midfield that is solid; and Ramazani and Piroe who have made the case all summer to start.

Their formation was a 4-1-4-1 out of possession which was set poised to pounce at different pressing points. Counter-attacks looked threatening when they weren't being stopped by professional fouls.

The big miss today was Bogle, who has been a star performer over the summer and was the best player on the pitch in Stockholm. Schmidt was miles off the pace and doesn't look good enough for this level - a shame because he got into good positions at times, he just doesn't have the focus necessary.

The strategy of waiting for the best deals has been generally the best one to employ, but it's starting to look a little worrying now. United will want to get a few more through the door and quickly before the season starts.

A good run out but Farke will want to see improvements in Dublin and they need to be a lot more polished by the time Everton arrive for the big return to the Premier League.
Tell me  Tell me

Dylan