Treningskamp: vs. Milan @ Aviva Stadium, lørdag 9.8.25 kl16:00 LUTV / VGTV

Started by Asbjørn, August 08, 2025, 23:16:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

auren

Pause. Fortjent ledelse til Milan. De har litt mer kvalitet enn oss i alle ledd. Vi sliter mot etablert og mangler x-faktor i laget. Ingen som kan skape noe ut av ingenting.

Stach og Gudmundson synes jeg har vært positive. Piroe er ikke god nok som ensom spiss, det har vi visst lenge nå. Schmidt med en variabel åpning av kampen, men viser totalt sett at han ikke er en spiller som er god nok for PL. Sliter stort med posisjonering. Milan kom gang på gang på hans side.

Håper og tror Byram spiller andre omgang.

Synlig at vi trenger mer kreativitet i en 10-er, X-faktor i en ving og en spiss som kan spille alene på topp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 09, 2025, 16:50:06
Quote from: morten1966 on August 09, 2025, 16:45:37
Quote from: auren on August 09, 2025, 16:22:26Schmidt har vel klart seg greit, men de slipper alt for lett gjennom på siden hans...

auren

Da veit jeg ikke hvilken kamp du har sett... så langt en katastrofe!
Schmidt får jo ikke noe som helst hjelp, han er alene om å passe på en hele venstresiden til Milan.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Sccmidt blir mye alene, men i tillegg så fungerer jo overhode ikke samarbeidet memllom han og Dan James. Hvem som er skyld i dette vet jeg ikke, men savnet etter Solomon er stort.

Lucas the Kop Cat

9 mann i oppvarming i pausen så blir noe mye bytter også i denne siste treningskampen.

Asbjørn

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 09, 2025, 16:55:129 mann i oppvarming i pausen så blir noe mye bytter også i denne siste treningskampen.

Hvordan oppleves stemningen på stadion? Og i byen før kamp?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

0-1 til pause, men Leeds har vel hatt mest posession og to store sjanser, kunne fort vært 1-1 her ihvertfall. Vedr. Schmidt så ser det ut til å være mye rom på hans side og at Milan truer mest på deres venstre. I noen tilfeller har james mistet ballen i det han trekker inn i banen og Schmidt ligger ute som kant...da blir det langt "hjem" og det blir sentrale midtbanespilleres oppgave å dekke rommet til backen. Greit, jeg har også sett at Schmidt i den defensive strukturen trekker for my inn mot våre midtstoppere og derfor kommer altfor sent i press på Milans venstrekant...så det er litt blanda drops egentlig...

Stach : for en herlig spiller - god med ball, fin pasningsfot og går i dybdeløp. Han får vi god nytte av utover i sesongen...Gnonto gjør også mye bra egentlig (skulle dog scoret, men var vanskelig med ball i sprett nære keeper)...Gudmundsson ok, Struijk har vel klart seg bra, hadde nydelig pass til Gnonto på sjansen....Ampadu og Tanaka blir litt for "like" egentlig sentralt. Skulle sett mer av James også egentlig, og vår venn Piroe syns jeg kanskje litt synd på---løper mye imellom og er ikke mye involvert egentlig. Når han møter ball med mann i rygg har han noen ganger et "hardt" touch og mister lett ball...hmmm. Vår nye keeper Perri viser ihvertfall at han har gode utkast, men skal være forsiktig med å slippe motspillere for nære med ball i beina.

Syns omganger har vært ok fra Leeds sin side, vi mangler litt ekstra der fremme, men det vet vi jo. Ellers er det mye fin fotball, flott vær og god stemning på tribunen. Hadde vært gøy med noen scoringer riktig vei i 2. omgang....
MFLU - Miracles For Leeds United

Hawley

Savner farten og aggressiviteten til Solomon. Han jobber også som ei bikkje tilbake. Bring him back!!! Dette laget er ikke komplett og vi mangler dekning. Tydeligst på høyreback nå. Spiss må vi også ha.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Veldig begeistret for Stach.
Lenge siden jeg har sett noe så bra sentralt for Leeds.

auren

Halve laget byttes ut og Stach scorer umiddelbart!!! 1-1!

auren

auren

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Harrison inn til buing fra Leedsfansen. Inn på venstreback.

auren

auren

Greit nok å bue på ham når han kommer inn, men når han spiller skal det ikke bues hver gang han har ballen... ikke helt bra...

auren

Kato

auren

Hallgeir *

Kun av akademisk interesse, men hvem har kapteinsbindet nå, med Ampadu og Struijk på benken?
Super Leeds since 1968

auren

Slutt. 1-1. Da unngikk vi pre seasons første tap, selv om Darlow holdt på å rote det til på slutten. Fortjent resultat. Synes vi var klart best i andre omgang, selv om vi ikke skapte så mye og scoret på en stor keepertabbe, scoret av dagens beste; Anton Stach.

Byram klarte seg fint på backen i andre omgang, så det spørs vel om ikke han spiller der mot Everton. Eller skal Ampadu prøves? Vi får se.

Godkjent kamp, ihvertfall andre omgang.

auren

Lucas the Kop Cat

Quote from: Asbjørn on August 09, 2025, 16:58:25
Quote from: Lucas the Kop Cat on August 09, 2025, 16:55:129 mann i oppvarming i pausen så blir noe mye bytter også i denne siste treningskampen.

Hvordan oppleves stemningen på stadion? Og i byen før kamp?
Mye Leeds fra fredags kveld og i dag i byen. Sikkert ikke like heftig som på bortekamper i serien med treningskamp og mange familier og ikke bare hard core fans, samme på tribunen. Skuffende at det bues på Harrison hver gang han får ballen. Får være nok å være uenig i hans ønsker, på banen er han uansett en av våre.

Uansett flott med femti tusen som synger Marching on.

Hawley

Ikke bra å bue på Harrison. Han er Leedsspiller åkke som.
Aner ikke hvor bra dette Milan laget er og hva de stilte med? Vanskelig å bedømme hvis det var b-laget, liksom.

Stach er konge. Gnonto var bra, men manget det siste.
Savner x-faktor...Ramazanni??...bør spille

Lucas the Kop Cat

Quote from: Hawley on August 09, 2025, 18:01:46Ikke bra å bue på Harrison. Han er Leedsspiller åkke som.
Aner ikke hvor bra dette Milan laget er og hva de stilte med? Vanskelig å bedømme hvis det var b-laget, liksom.

Stach er konge. Gnonto var bra, men manget det siste.
Savner x-faktor...Ramazanni??...bør spille
Enig mtp Stach, har to og oversikt. Litt overraskende at han skal ta dødballene, regnet med at han var en av luftskytset vårt.

Asbjørn

So far so good mht signeringene:

We've made the signings to make us hard to beat. Just need the ones to help us win games now

That's how Dorigo put it, defences keep you in games, attacks win you games
Tell me  Tell me

Dylan

Neo

Stach altså....
Fristende å allerede definere ham som årets kupp!
Han er GOD!

Nå må vi få inn en Yeboah der fremme, så tenker jeg det skal lukte skikkelig svidd av oss når vi inviterer til festmåltid om ikke så lenge....

Asbjørn

Jayden Bogle expected back in team training this week. Farke hopes he can then be a topic for the squad v Everton.

Back on grass doing individual work already.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on August 09, 2025, 18:42:56Jayden Bogle expected back in team training this week. Farke hopes he can then be a topic for the squad v Everton.

Farke hoping for Bogle to be involved v Everton. Bornauw expected to join in training next week after injury. #LUFC
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on August 09, 2025, 18:42:56Jayden Bogle expected back in team training this week. Farke hopes he can then be a topic for the squad v Everton.

Fantastisk nytt! Han kan fint komme innpå etter 60 min mot Everton, så kan Byram spille fra start 👌

auren

leedslife

Synes det var likt som sist.
Stach imponerende. Liker det jeg ser av Gnonto og.
Schmidt ser ut som han er langt unna nivå taktisk. Vil tro han blir et enkelt target når PL lag girer opp og det står om poeng og ikke bare fitness.

Spiss, offensiv kraft og en backup på back og vi er good.

Bogle tilbake så vil det se langt bedre ut offensivt.
Synes han var fremragende i kampen i Sverige.

Dylan

Quote from: auren on August 09, 2025, 17:38:42Greit nok å bue på ham når han kommer inn, men når han spiller skal det ikke bues hver gang han har ballen... ikke helt bra...

auren
Nei, synes ikke det er greit å bue på egen spiller som nå er i klubben.

Hallgeir *

Quote from: Hallgeir * on August 09, 2025, 17:51:10Kun av akademisk interesse, men hvem har kapteinsbindet nå, med Ampadu og Struijk på benken?

Så ingen av utespillerne med bindet, så det kan være at Darlow fikk det.
Super Leeds since 1968