Kamper i dag - sesongen 2025/26

Started by Hallgeir *, August 10, 2025, 18:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Hawley

Da ryker vel Ruben Selles...genistrek av Sheff U å kvitte seg m Wilder

Kato

Quote from: Hawley on September 12, 2025, 22:31:13Da ryker vel Ruben Selles...genistrek av Sheff U å kvitte seg m Wilder

Femte strake tap. 1-11 i målforskjell. Kan vel ikke overleve sånne tall Selles.

Kato

5-0 Ipswich. Sheffield United ser grusomme ut.

TK20

Sheffield United er et argument for at vi bør beholde Farke (nesten) uavhengig av årets resultater. Om vi skulle rykke ned gjelder det å sprette rett opp igjen.

Vi har enda ikke spillerne til å ta det neste nivået, da er det akseptabelt å rykke ned med den beste Championship-manageren, rykke rett opp igjen og prøve på nytt.

Milou

Quote from: Stut og Fjærkre on August 28, 2025, 19:43:31
Quote from: Milou on August 28, 2025, 15:00:00
Quote from: Kato on August 28, 2025, 10:49:02
Quote from: flynn on August 28, 2025, 10:38:11
Quote from: auren on August 27, 2025, 23:18:15
Quote from: auren on August 27, 2025, 22:54:55Var visst feilaktig scoring til Grimsby på stillingen 2-1. Straffekonk nå. Er de mer profesjonelle enn Leeds?

auren

Var visst på stillingen 2-0 Grimsby fikk feilaktig annullert en scoring.

12-11 på straffer! Helt sykt!

auren

Annuleringen kom på stillingen 2-0 ja, og var forøvrig helt hårreisende feil av dommertrioen. Veldig gøy kamp å se på!

flynn

Skjønner ikke helt offside-regelen på den der. Var noe med om touchet fra Maguire var "intentional", altså en pasning. Det var det definitivt ikke. Og med det bakteppe var det offside. Skjønte ikke helt forklaringen.

Eg måtte sjekke denne offsiden, og regelen er vel slik at viss han som skåra står i offside når pasningen går frå Grimsby-spelaren, så skal det vere offside sjøl om ballen er borti Maguire på vegen. No ser der imidlertid ut for meg som at han ikkje var i offside når pasningen går, men det er små marginar, og ikkje lett å vere sikker ut frå dei bileta eg har sett.

No var det også klar hands på Grimsby i forkant av andre målet deira, så slik sett jamna det seg ut, med mindre dei har endra på regelen? Det var også ein tydeleg hands på ein Arsenal-spelar i forkant av deira andre corner-mål mot Leeds. I begge tilfella var handsen uforskyldt. Tidlegare år har det likevel vore dømt hands om ballen er borti handa til ein spelar på laget som skårar mål uansett kor lite skuld han har i det. Er det nokon som kjenner til om den regelen er endra?

Tolker den regelen anderledes. Det er offside dersom det er en bevist berøring fra forsvareren. Her strekker Maguire ut foten for å blokke en passning. Dermed er det Maguire som spiller ballen, ikke ballen som blir spilt i han. Følgelig er det ikke offside.

Beklagar seint svar og beklagar også til alle som ikkje er regel-nerder. Eg er ikkje veldig ueinig med deg, men eg trur ikkje det betyr noko om Maguire var borti ballen med vilje eller ved eit uhell. Det blir alltid blåst offside om ein spelar sett inn returen når spelaren står offside når skotet går av og keeper reddar. Keeperen er heilt klart borti ballen med vilje og det kan også vere eit argument for at han har ein viss kontroll på kor ballen går. Eg meiner det blir det samme når ballen går via ein forsvarar. Eg trur det er avgjerande om forsvararen (eller keeper) har kontroll på ballen og ikkje om han er borti ballen med hensikt.

Og så tar eg gjerne i mot oppfølging om nokon kjenner til om regelen når det er hands på ein spelar på laget som skårer mål er endra eller ikkje. Tidlegare sesongar har det alltid blitt dømt i slike tilfelle, uansett kor tilfeldig det er at ballen treff hands. No har eg sett to tilfelle denne sesongen der det ikkje er blitt dømt straffe, og lurer på om det er ein regelendring eller om det kanskje er for at det er for å avgrense bruken av VAR?

Kato

Jeg tøffer meg og sier vi har sett to dead men walking i helga.

Aldri i verden om Ruben Selles og Russell Martin overlever denne uken.

Kato

Gikk to timer så var Selles ferdig.

GeirO

Psykologisk interessant med Sheffield United. Tapt alle seks kampene. Hadde jeg ikke trodd før serieåpning...
MOT

TK20

Quote from: GeirO on September 20, 2025, 18:01:13Psykologisk interessant med Sheffield United. Tapt alle seks kampene. Hadde jeg ikke trodd før serieåpning...

Blytungt å slippe inn på overtid hjemme mot Charlton i første match etter trenerskiftet

Asbjørn

Hehe, dilemma :D

Chelsea are having a mare and I hate that they're having this mare when it's against scum
https://x.com/Levinicolex/status/1969444430856741283
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Åpent spørsmål - ville vi vært tjent med Muniz og Wilson i laget vårt?

...Muniz for mycket mycket pengar
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Quote from: Asbjørn on September 20, 2025, 21:40:17Åpent spørsmål - ville vi vært tjent med Muniz og Wilson i laget vårt?

...Muniz for mycket mycket pengar

Wilson tror jeg hadde gjort en god jobb. Muniz tror jeg ikke vi trenger.

Asbjørn

...må innrømme eg ikkje har sett nok av Liverpool denne sesongen til å bedømme denne:
David Moyes "I am ashamed to say this is the best league in the world when it favors Liverpool every single week. I haven't seen a single game they've won fairly and deservedly this season"

https://x.com/bareejeste/status/1969402079425728745
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on September 20, 2025, 22:29:21...må innrømme eg ikkje har sett nok av Liverpool denne sesongen til å bedømme denne:
David Moyes "I am ashamed to say this is the best league in the world when it favors Liverpool every single week. I haven't seen a single game they've won fairly and deservedly this season"
https://x.com/bareejeste/status/1969402079425728745
Liverpool added time this season:

When drawing or losing;
7, 12, 5, 7

When winning;
4, 3 (today)
https://x.com/MKTIRB/status/1969391129494781995
(526 responser as of now) :D
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Rett etter kampen intervju er alltid "rett fra levra", og Moyes var også veldig frustrert over flere dommeravgjørelser i kampen...bl.a frispark som Everton ville ta kjapt, men som dommeren blåste for å tas på nytt.  Dersom du som manager henger deg opp i tilleggsminutter motstanderlaget har fått gjennom sesongen...ja da har du kanskje litt feil fokus ?
Han var nok følelsesmessig veldig frustrert kanskje over at Everton tapte mot det beste laget i byen der...Everton gjorde en god figur utover i kampen og med litt hell kunne kanskje skrapet med seg ett poeng -men ingen skal ta fra Moyes "passion for the game"......
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Ser det er relativt tynt det som leveres av utlånsspillerne så langt. Det er tynn suppe i Spania og det samme i Tyskland - unntaket er Gelhart som har fått en betydelig rolle under Jakorivic.
Ujevne Hull men hadde vært fantastisk om de kunne meldt seg på i PO utover.
Blir spennende og se om gutten endelig kan ta ut potensialet i rolle som passer han.

leedslife

Kommer vel snart inn nå Joseph.
For noen opplevelser siste ukene. Barcelona, RM og nå Atletico Madrid.

Rødt på Sørloth som kom inn for 10 min siden.

0-1 Gallagher

1-1 Muriqi

Reaney

Grealish støtter Moyes. Grusomt at det møkkalaget i rødt skal favoriseres i kamp etter kamp.

Asbjørn

...både Mowatt og Charlie Taylor på tv nå og ingen nevner det? :o 
Tell me  Tell me

Dylan

lowfields

Quote from: Asbjørn on September 26, 2025, 22:14:49...både Mowatt og Charlie Taylor på tv nå og ingen nevner det? :o 
Å, du er såååå 2015, Asbjørn... ;)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

TK20

Quote from: Asbjørn on September 26, 2025, 22:14:49...både Mowatt og Charlie Taylor på tv nå og ingen nevner det? :o 

Bra match. Må si jeg følger ganske nøye med på Championship i år selv om vi ikke er der selv. Godt hjulpet av NTT20-podcasten.

Det virker å bli en veldig åpen og interessant liga i år.

TK20

Brentford - Man Utd 3-1. Blandede følelser.

Hallgeir *

Liverpool får en i fleisen laangt på overtid. Verden er, over tid, rettferdig.
Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Hallgeir * on September 27, 2025, 18:16:27Liverpool får en i fleisen laangt på overtid. Verden er, over tid, rettferdig.
Kan ikke bli mer enig :) (og vant en tusenlapp på det målet)
MOT

Hallgeir *

Har det vært boksekamp og ikke fotballkamp i Grimsby? Motstander Cheltenham klarer mesterstykket å få utvist fire(!) spillere, to rett før pause og nye to like etter pause. Da ender det med tap 1-7.

Det er to gule på hver av de fire som ble utvist. (edit)

Andre gule kort til Cheltenham Town
Lee Angol
50'

Grimsby Town får tildelt et frispark
50'

48'

Cheltenham Town får tildelt et frispark
47'

Spillerbytte - Cheltenham Town
Inn: Luke Young
Ut: Arkell Jude-Boyd
46'

46'
2. omgang
Pause

Tilbake fra skade: Grimsby Town
45'+6

Skade: Grimsby Town
45'+6

Tilbake fra skade: Grimsby Town
45'+5

Gult kort til Cheltenham Town
45'+4

Gult kort til Cheltenham Town
Lee Angol
45'+4

45'+4

Skade: Grimsby Town
45'+4

Cheltenham Town får tildelt et frispark
45'+1

45'+1

Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Hallgeir * on September 27, 2025, 18:58:31Har det vært boksekamp og ikke fotballkamp i Grimsby? Motstander Cheltenham klarer mesterstykket å få utvist fire(!) spillere, to rett før pause og nye to like etter pause. Da ender det med tap 1-7.

Jøss! Nesten en prestasjon å ikke score mer mot 6 utespillere enn «bare» 7...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: auren on September 27, 2025, 19:08:14
Quote from: Hallgeir * on September 27, 2025, 18:58:31Har det vært boksekamp og ikke fotballkamp i Grimsby? Motstander Cheltenham klarer mesterstykket å få utvist fire(!) spillere, to rett før pause og nye to like etter pause. Da ender det med tap 1-7.

Jøss! Nesten en prestasjon å ikke score mer mot 6 utespillere enn «bare» 7...

auren

Cheltenham har nok parkert minibussen etter pause.  :)
Super Leeds since 1968

viking

Hallgeir *

Quote from: viking on September 27, 2025, 20:06:08To røde ifølge Sofascore.

Jeg baserte mine kommentarer på info fra VG live. Flashscore.com bekrefter det du skriver.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Har ikke sett Sunderland spille i PL denne sesongen, men resultatmessig er de meget imponerende for et nyopprykket lag å være. Borteseier over Forest.
Super Leeds since 1968