Kamp: vs. Everton @Elland Road, mandag 18.8.25 kl 21 Viaplay

Started by Asbjørn, August 15, 2025, 09:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Fredhans

palle

Quote from: GeirO on August 18, 2025, 22:24:26
Quote from: Kato on August 18, 2025, 22:00:44Syns vi er gode, imponerende hvordan vi styrer kampen. Tanaka løper enormt, Stach er god, og den største overraskelsen er Gabriel Gudmundsson på venstre back. Strålende så langt.
Bare Piroe som har løpt mer enn Tanaka ifølge FotMob-statistikken

Vanvittig motor på Tanaka i kveld!
Longstaff inn for Ao
...ooo, vi vandrar saman...

palle

GaryMac

Myhre10

ziganda

Lucas the Kop Cat

Kjekt for Nmecha å få hull på byllen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Sleivind

Ampadu, Tanaka og Stach er en klassetrio på midten. Forsvaret var bra. Mer skeptisk til trioen fremme om de er i stand til å produsere nok målpoeng.

palle

Lucas the Kop Cat

Quote from: Sleivind on August 18, 2025, 23:00:35Ampadu, Tanaka og Stach er en klassetrio på midten. Forsvaret var bra. Mer skeptisk til trioen fremme om de er i stand til å produsere nok målpoeng.
Spent på hvordan DCL vil fungere. Og fortsatt behov for en Solomon eller bedre på kanten.

Robert

Quote from: Johnnyj on August 18, 2025, 22:47:11
Quote from: Lucas the Kop Cat on August 18, 2025, 22:44:18
Quote from: Hallgeir * on August 18, 2025, 22:43:48Litt strengt dømt?
Litt men armen er ikke klin inntill kroppen og han oppsøker ballen.

Klart han oppsøker ballen når han prøver å blokkere et skudd. Armen er jo faktisk helt inntil kroppen og han prøver å vri seg unna. Hvor ellers skal han ha armen i en sånn situasjon?

Der synes jeg vi har griseflaks som får hjelp av VAR. Hvis vi vinner på det her så er det med en liten bismak.

Men mål er mål

Fikk ikke hjelp av VAR, det var dommeren som dømte straffe såvidt jeg kunne se. Han har hånden inntil kroppen, men oppsøker jo ballen med å kaste seg til siden for å stoppe skuddet.
VAR hadde ikke noe å si på dommerens avgjørelse der.

Deilig start!
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Johnnyj

Quote from: GaryMac on August 18, 2025, 22:53:23

Klart han oppsøker ballen når han prøver å blokkere et skudd. Armen er jo faktisk helt inntil kroppen og han prøver å vri seg unna. Hvor ellers skal han ha armen i en sånn situasjon?

Der synes jeg vi har griseflaks som får hjelp av VAR. Hvis vi vinner på det her så er det med en liten bismak.

Men mål er mål
Den deilige bismaken av tre poeng?

Bismak at vi er tilbake der kommersialiseringen og videodømming har fullstendig ødelagt magien med fotball.

Derfor savner jeg faktisk Championship allerede. Hilsen ung grinebiter

Fredhans

Straffen vil bli diskutert, men ingen må tvile på at seieren var vel fortjent.
Bare synd de ikke er i stand til å avgjøre i åpent spill.

palle

Quote from: Johnnyj on August 18, 2025, 23:04:31Derfor savner jeg faktisk Championship allerede. Hilsen ung grinebiter

Kanskje vente med å savne CC til litt utpå høsten? Kan bli verre dager i PL...

Hilsen gammel grinebiter

lufc80

Johnnyj

Quote from: Robert on August 18, 2025, 23:02:58

Men mål er mål

Fikk ikke hjelp av VAR, det var dommeren som dømte straffe såvidt jeg kunne se. Han har hånden inntil kroppen, men oppsøker jo ballen med å kaste seg til siden for å stoppe skuddet.

Deilig start!
Tydelig at han fikk en beskjed på øret som gjorde at han valgte å peke på straffemerket. Men om det var fra hjelpedommerne eller VAR er ikke godt å vite.
At de skal blande seg inni sånne 50/50-situasjoner gjør at de igjen går utenfor sitt mandat.
Respekterer at dere er uenige med meg og Tjernås, men det er bare en prinsippsak at det er leit at man må få hjelp fra noen som sitter i London med å vinne en fotballkamp

Dylan

Quote from: Johnnyj on August 18, 2025, 23:04:31
Quote from: GaryMac on August 18, 2025, 22:53:23

Men mål er mål
Den deilige bismaken av tre poeng?

Bismak at vi er tilbake der kommersialiseringen og videodømming har fullstendig ødelagt magien med fotball.

Derfor savner jeg faktisk Championship allerede. Hilsen ung grinebiter
Synes kvelden ble magisk foran TVen, selv med VAR. Og vi får garantert noen avgjørelser imot oss som vi er like uenig i som Evertonfansen, så den tar jeg helt greit.

Fantasyland

kilgallon

Quote from: Kickthemdown on August 18, 2025, 22:09:52Gnonto har overhodet ikke nivået inne.
Gnonto var våres klart beste offensiv spiller i dag.

lufc80

Quote from: Johnnyj on August 18, 2025, 23:08:30
Quote from: Robert on August 18, 2025, 23:02:58

Men mål er mål

Deilig start!
Tydelig at han fikk en beskjed på øret som gjorde at han valgte å peke på straffemerket. Men om det var fra hjelpedommerne eller VAR er ikke godt å vite.
At de skal blande seg inni sånne 50/50-situasjoner gjør at de igjen går utenfor sitt mandat.
Respekterer at dere er uenige med meg og Tjernås, men det er bare en prinsippsak at det er leit at man må få hjelp fra noen som sitter i London med å vinne en fotballkamp

Tolker det som at dommeren konfererer med linjedommer/fjerdedommer, før han dømmer straffe. Deretter blir det VAR-sjekk, som mener det ikke er en «clear and obvious error»

auren

JADDA!!!! Sykt viktige 3 poeng i sesongens første kamp! Fortjent nok, selv om vi gav fra oss initiativet i andre omgang og vi så litt tannløse ut. Everton hadde ikke så mye å by på heldigvis! Midtbanen vår var steike god, spesielt Tanaka og Stach. Uten sistnevnte hadde det heller ikke blitt noen straffe. Den var jo av den heldige sorten, men når var vi sist gang heldige i en kamp? Jammen på tide!

Grattis folkens!

MOT! 🤍💛💙

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hawley

Quote from: kilgallon on August 18, 2025, 23:09:33
Quote from: Kickthemdown on August 18, 2025, 22:09:52Gnonto har overhodet ikke nivået inne.

Helt enig. Merkelig å ta han av Aaranson var jo ikke god.

Fredhans

Skjønner ikke at dere gidder å bruke så mye energi på denne straffen på denne siden, da alle Leeds fans ønsket seg vel en 3 poenger i første match.
Det vil sikkert bli mange slike VAR/ dommer avgjørelser i denne sesongen, men her vant Leeds og da får vi være fornøyd med en bra match.... I hvert fall 1. omgang av Leeds👍😅

Asbjørn

Vi brøt en 17 år gammel forbannelse i dag!  :)

🤯 Leeds United are the first Championship title holders to win their opening game back in the Premier League for SEVENTEEN years!

✅ 2025: Leeds 1-0 Everton
⏸️ 2024: Leicester 1-1 Spurs
❌ 2023: Burnley 0-3 Man City
⏸️ 2022: Fulham 2-2 Liverpool
❌ 2021: Norwich 0-3 Liverpool
❌ 2020: Liverpool 4-3 Leeds
❌ 2019: Liverpool 4-1 Norwich
⏸️ 2018: Wolves 2-2 Everton
❌ 2017: Newcastle 0-2 Spurs
❌ 2016: Burnley 0-1 Swansea
❌ 2015: Bournemouth 0-1 Villa
⏸️ 2014: Leicester 2-2 Everton
❌ 2013: West Ham 2-0 Cardiff
⏸️ 2012: Reading 1-1 Stoke City
❌ 2011: QPR 0-4 Bolton
❌ 2010: Man Utd 3-0 Newcastle
❌ 2009: Wolves 0-2 West Ham
❌ 2008: Arsenal 1-0 West Brom
✅ 2007: Sunderland 1-0 Spurs

#LUFC | (h/t
@JRCooper26
)

https://x.com/FourFourTwo/status/1957548233451860262
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Syns stopperne klarte seg veldig bra også. Ingen grove balltap, og kontroll i lufta.

Neo

Relativt klar straffe.

Fra studio i England kommenteres det, og forklares med at forsvarer oppsøker ballen/lener seg bevisst mot venstre for å stanse ballen. Da er ikke armen i en naturlig posisjon. Da bruker han kropp og arm for å stoppe den.
Hadde han unngått den åpenbare bevegelsen, ville vurderingen blitt annerledes om ballen traff ham.

Case closed.

Gufrias

Quote from: Hawley on August 18, 2025, 23:12:51
Quote from: kilgallon on August 18, 2025, 23:09:33

Helt enig. Merkelig å ta han av Aaranson var jo ikke god.
Aaronson og Bogle sammen sørget for at Grealish ikke fikk til noe.
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Lucas Perri 6,5 - Suspekt med beina, ikke spesielt treffsikker på de lange. Tar det han må.
Jayden Bogle 7 - Stabil, slapp lite til på sin side. Litt preget av å ha vært ute. Blir bare bedre.
Pascal Struijk 7,5 - Aldri helt trygg når han har ballen, men de temmer sterke Beto bra der bak.
Joe Rodon 8 - Syns han er hakket tryggere med ball enn Struijk. Spiller aldri dårlig.
Gabriel Gudmundsson 8 - Strålende førsteomgang, litt roligere etter pause. Trygg med ball, arkitekt på det vi gjorde på venstresiden.
Ethan Amapdu - 8 Enormt duellsterk på midten. God med ball, endel av en meget sterk trio sentralt.
Ao Tanaka - 8,5 Masse involvert med ball, løper helt enormt. Presspiller av rang.
Anton Stach 9 - Klassespiller sentralt. Enormt sterk, driv med ball. Banens beste.Står bak målet.
Willy Gnonto 7,5 - Periodevis god i førsteomgang, men mangler sluttproduktet.
Daniel James 6 - Lykkes ikke helt, definitivt tøffere motspillere i denne ligaen.
Joel Piroe 8 - Jobber helt enormt. God møtende før pause, forsvinner i andre omgang.
Brenden Aaronson 7 - Jobber knallhardt, viktig når vi forsvarer oss.
Ilia Gruev 6 - Stabiliserer, er veldig lite involvert.
Jack Harrison 6,5 - Holder i ballen. God jobb.
Lukas Nmecha 7,5 - Gjør det han må, setter straffen knallhardt nede i hjørnet.
Sean Longstaff - Inn og får tiden til å gå.

Farke 8 - Spillestilen er gjenkjennbar fra i fjor. Vet ikke om vi falt bevisst bakover etter pause. Vi så strålende ut før pause, og relativt solide etter pause.

stian

Vi ser defensivt solide ut, bra struktur og organisering. Midtbanen legger ned enormt mange meter og lg dekker mye rom. Nysigneringene ser sterke ut og Tanaka ser ikke ut til å ha noen problemer med nivået som Everton hadde å by på. Offensivt er det mye som sitter, men vi mangler kvaliteten til å skape store sjanser og omsette de vi har. Veldig merkelig at Perri var såpass shaky, han så faktisk nervøs ut rett før avspark. Satser på at det kun var nervene fra første møte med Elland Road.

Tre poeng, god spillemessig start og masse selvtillit å ta med seg videre. Nå må vi bare få se siste signeringene på plass så kan dette bli bra.