Kamp: vs. Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 23.8.25 kl 18:30 på Viaplay

Started by Asbjørn, August 20, 2025, 18:58:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

raggen

Quote from: Cherry on August 25, 2025, 17:16:19Approach /oppsett av lag til kamp blir jo det essensielle , og ikke minst kunne endre underveis. Vi startet jo kampen helt greit, men når Arsenal låste ned igangsettingen vår - så var det ikke annen plan B enn at Perri skulle slå langt..... ::)

Farke må kunne bevise at vi/han evner å endre formasjon og ha mottrekk når motstander gjør dette, det er det de bedre managerne klarer.
Arsenal er topp 3 lag i verdens beste liga da, så vi får la det gå noen kamper før vi kan se hvordan vi er skrudd sammen i år.

godt poeng! og er jo her kritikerene får svar etterhvert hvor mange av oss er bekymret for de taktiske egenskapene til farke
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Bijol, Ampadu, Longstaff, Okafor, Ny ving, DCL inn vil jo være massive forsterkninger inn i den 11éren vi stilte mot Arsenal.
Justin vil i min bok være en stor oppgradering på Byram og Schmidt som cover.
Jeg blir overrasket hvis ikke vi kan klare og spille jevnt mot 5-6 lag og divisjonen.

Farke mot Arteta må vi bare erkjenne at er et hav unna hverandre. Og den 11éren mot Arsenal er vel neppe særlig sterkere enn den 11éren vi brukte i CC.

Men jeg tror vi må duellere og løpe. Kvaliteten er nok ikke mer enn den må være. Verken i 11ér eller fra benk opp mot liga og motstand.
Jeg registrerte 1 farlighet fra oss mot Arsenal og det var vel Strujik fra dødball?

Tror heller ikke det er noe automatikk at vi får inn noen bedre trener enn Farke når de spillerne vi får inn er av det kaliberet de er.
Selv om jeg blir jo litt skremt over at han uttaler seg overrasket over presspillet fra Arteta (ble gjenngitt i tråden her)
Hadde vært interessant og vite om frigjørsspillet fra Perri var et valg av trenerteamet eller om det var individuelt valg fra spillerne selv i perioder de følte de ble løpende i mellom.
Og igjen, skuffende at vi taper dueller over hele banen.
Jeg trodde vi skulle ta motstandere på fysikk og mentalitet denne sesongen..

Asbjørn

Quote from: leedslife on August 25, 2025, 18:43:06Bijol, Ampadu, Longstaff, Okafor, Ny ving, DCL inn vil jo være massive forsterkninger inn i den 11éren vi stilte mot Arsenal.
Jeg blir overrasket hvis ikke vi kan klare og spille jevnt mot 5-6 lag og divisjonen.

Farke mot Arteta må vi bare erkjenne at er et hav unna hverandre. Og den 11éren mot Arsenal er vel neppe særlig sterkere enn den 11éren vi brukte i CC.

Men jeg tror vi må duellere og løpe. Kvaliteten er nok ikke mer enn den må være. Verken i 11ér eller fra benk opp mot liga og motstand.
Jeg registrerte 1 farlighet fra oss mot Arsenal og det var vel Strujik fra dødball?

Støtter dette (alt, men spesielt det i bold).

Alt som gikk feil fra det 30.minutt og ut vil vi ikke gjenta, selv i  i kamper mot de beste.
Tror Farke fikk mange svar.

På generelt grunnlag tror jeg midtbane/forsvar har store forbedringspotensial, både med spillerne som var på banen men ikke minst med Bijol/Ampadu inn.
Derimot er eg mer usikker fremover.

Håper vi får Okafor til å virke. Og om vi får DCL på beina igjen har vi en engelsk landslagsspiss i vår midte.

Men det blir en del hvis og om og håp og bønn...

...og så tror jeg selv Championship-utgaven vår kan kjempe jevnt med Bånn Fem eller deromkring.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Quote from: Asbjørn on August 25, 2025, 18:50:23
Quote from: leedslife on August 25, 2025, 18:43:06Bijol, Ampadu, Longstaff, Okafor, Ny ving, DCL inn vil jo være massive forsterkninger inn i den 11éren vi stilte mot Arsenal.

Alt som gikk feil fra det 30.minutt og ut vil vi ikke gjenta, selv i  i kamper mot de beste.

På generelt grunnlag tror jeg midtbane/forsvar har store forbedringspotensial, både med spillerne som var på banen men ikke minst med Bijol/Ampadu inn.

Håper vi får Okafor til å virke. Og om vi får DCL på beina igjen har vi en engelsk landslagsspiss i vår midte.

...og så tror jeg selv Championship-utgaven vår kan kjempe jevnt med Bånn Fem eller deromkring.

Enig i alt dette Asbjørn, men Championship-utgaven hadde EN vesentlig styrke som vi ikke har lenger, nemlig Manor Solomon. Men HVIS Okafor kan bli den nye Solomon er jeg glad og takknemlig - da har vi det som trengs for å beholde plassen. Tror jeg. Og sjøl om vi ble litt gutter mot menn v Arsenal så har nok både Farke og gutta lært av den kampen.
Bring om Newcastle! Blir andre buller - hjemme på ER - der trur jeg vi har en fair sjanse på poeng i alle fall. Vi får se litt i kveld hva Newcastle har å by på mot topp motstand, mot Villa i serieåpningen var de i alle fall ikke skremmende gode syns jeg.

leedslife

Quote from: Asbjørn on August 25, 2025, 18:50:23

Tror mye avhenger av hva vi klarer og få inn i den offensive posisjonen.
Bijol og Stach har jo prestert på et nivå over tid som tilsier at de bør kunne være solide forsterkninger på dette laget.
Ampadu vet vi hva bringer dette laget.
Longstaff var viktig i Howe og Newcastle sin reise til toppen av PL.
En skadefri DCL er jo utvilsomt en god signering for et bunnlag i divisjonen.

En ting også i CC var at den offensive kraften var så enorm i forhold til motstander.
Summerville/Rutter - Solomon/James som fremtredende.
Sjansen er vel stor for at Gnonto og James hadde vært reserver hadde vi hatt de 3 første spillerne i klubben enda. Det sier jo også mye om situasjonen.
Mye talent er forlatt, mens det er tettet igjen med spillere fra Bundesliga 1 og 2 - samt endel overgangen med en annerledes r/r - Solomon på lån i CC traff voldsomt. Gjør DCL, Okafor det samme i PL?