Kamp: vs. Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 23.8.25 kl 18:30 på Viaplay

Started by Asbjørn, August 20, 2025, 18:58:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Kato

Ufattelig skuffa. Mer skuffa over prestasjonen enn resultatet. Ligge dypt og kontre er god plan. Spille ut bakfra med Struijk mot Arsenal er selvmord. Altfor mange så ut til bokse i tre klasser over egen vekt. Denne var tung å svelge.

leedslife

For meg er det mest skuffende at vi løper mindre og vi taper klart, klart flest dueller over hele banen.
Vi møter det laget i liagen som slapp inn færrest mål i fjor. (og siste sesongene)
Vi møter kanskje det laget med det høyeste nivået over press-spillet sitt fra front 4.
Hvordan er det mulig og komme til The Emirates og ikke være  i nærheten hva gjelder den fysiske bataljen?
Det burde jo ha blinket rødt på hvert eneste analyse instrument over hvilken voldsom fysisk utfordring vi stod ovenfor?

4-5 sesonger siden i cupen så knuste vi de på alle disse parameterene med Bielsa (og med Gotts på midtbanen).
Arteta var rasende og det var såvidt de karret gjennomføringen i land.
Idag var vi fullstendig passasjerer i det spillet og verst var Piroe og Tanaka.
Rett og slett fryktelig uten ball det de leverte.

Det slukner ikke troen på prosjektet dette for min del, langt i fra. Men utligner vi ikke Newcastle, Fulham, Bmouth på disse tingene i de neste kampene så tar vi neppe poeng der heller.
Han må komme opp med noe langt bedre Farke og.

Vi er jo egentlig også svært heldige at ikke Stack ble straffet med mål i mot på to av sine avgjørelser i posession.
De aller fleste lagene i divisjonen vil utnytte dette.

Hallgeir *

Arsenal er uhyre effektive. De scorer vel omtrent kun på de sjansene de skaper. Vi straffes brutalt hardt. Men Leeds skaper minimalt selv. Kvalitetsforskjell.
Super Leeds since 1968

Kato

Farke sier han er mest overrasket over Arsenals counter-pressing. Hvilken planet er han på som tror Struijk skal briljere med ball mot disse gutta. Han bør lære fort, ellers så kommer foten før han aner. Burde definitivt hatt fysikken til Nmecha for å krige på alle lange vi burde slått fra start. Dette var Norwich i PL all over again.

leedslife

Henry Winter har vært en god trøst over mange, mange sesonger.

Leeds United outclassed but their season will not be defined by away games at Arsenal. It will be defined by games against teams in the bottom half of the Premier League table. And defined by performances at their raucous Elland Road home. And helped when Ampadu back fit. #LUFC

Adonis Storr og;

FT ARS 5 #LUFC 0
You can blame the gulf in class, or budget, but Leeds were nowhere near their best. They gave far too much respect to Arsenal, lacked leadership & without Ampadu the midfield was lost. Poor defending at set-pieces, no passing route out & panicked. Very poor.

An enormous wake up call for #LUFC.

They have lost the midfield battle, lack leadership there, look overawed, are giving too much respect to Arsenal, not working hard enough to support the ball carrier and look rushed and panicked when they do have the ball.

Kickthemdown

Quote from: Kato on August 23, 2025, 21:52:56Ufattelig skuffa. Mer skuffa over prestasjonen enn resultatet. Ligge dypt og kontre er god plan. Spille ut bakfra med Struijk mot Arsenal er selvmord. Altfor mange så ut til bokse i tre klasser over egen vekt. Denne var tung å svelge.
Mest Farke som bokser i ultra tungvekt når man hører til i flueklassen. Å starte med Piroe i dag er noe av det rareste jeg kan huske av en Leeds manager.

Hallgeir *

Quote from: Kickthemdown on August 23, 2025, 22:53:01
Quote from: Kato on August 23, 2025, 21:52:56Ufattelig skuffa. Mer skuffa over prestasjonen enn resultatet. Ligge dypt og kontre er god plan. Spille ut bakfra med Struijk mot Arsenal er selvmord. Altfor mange så ut til bokse i tre klasser over egen vekt. Denne var tung å svelge.
Mest Farke som bokser i ultra tungvekt når man hører til i flueklassen. Å starte med Piroe i dag er noe av det rareste jeg kan huske av en Leeds manager.

Og hvor lenge har du vært Leeds-supporter? Jeg kan love deg at du har sett lite. Men det betyr heller ikke at jeg er totalt uenig.
Super Leeds since 1968

Fredhans

Nå så heldigvis ikke jeg den kampen, men hadde vel regnet med litt mindre i « sekken», selv om jeg regnet med tap🫣 Det er vel heller ingen bombe at Farke ikke er noen premier league manager. Struijk holder heller ikke dette nivå, og her må det inn noe mer robust og med fart i midt forsvaret. Heldigvis tidlig i sesongen og håper vi slipper å bli « pissa» på i mange kamper i fremtiden.😅

Hawley

Ikke enkeltspillere sin feil dette. Det var kollektivt for svakt over hele linja. Vi er ikke bedre, som forventet, spør du meg. Uansett hvordan vi hadde stilt og matchplan, så tror jeg vi hadde tapt. 5-0 er jo for mye, men det er mot andre lag vi skal ta poeng. De 5-6 øverste er vi sjanseløse mot, i hvert fall borte.

Bromancer

Quote from: Kato on August 23, 2025, 22:14:00Farke sier han er mest overrasket over Arsenals counter-pressing. Hvilken planet er han på som tror Struijk skal briljere med ball mot disse gutta. Han bør lære fort, ellers så kommer foten før han aner. Burde definitivt hatt fysikken til Nmecha for å krige på alle lange vi burde slått fra start. Dette var Norwich i PL all over again.

Vi taper mot Arsenal og det kan jeg tåle. Det jeg har vanskelig for å akseptere er det taktiske selvmordet Farke begår.

Tror vel 90% av oss som så kampen i motsetning til Farke ikke ble overrasket av at Arsenals counterpress. At Farke tror Arsenal skal la oss trille ball er ganske utrolig. Piroe på topp er helt ubegripelig ja. I det hele tatt syltynn kampplan fra Farke. Jeg har alltid satt store spørsmålstegn ved hans evner til å tilpasse seg og endre plan etter erfaring og motstander. Hvis vi skal spille oss ut bakfra mot de beste lagene i PL så blir det mange sånne kvelder. I Norwich skyldte han på at han ikke fikk penger til å kjøpe spillere, hva skal han skylde på nå?

peacock

Dette var deprimerende lesing!
Ingen forventet poeng på Emirates, men det er selvsagt skuffende med et braktap.
Plutselig er halvparten av spillerne og Farke totalt ubrukelige? Dette 5 dager etter vi spilte en ganske OK kamp mot Everton. Ja, ja....On to the next one! :)

morten1966

Vi får trøste oss med at City tapte 1-5 på samme bane i februar.....uten at det betyr så mye så skulle vel ikke mål nr 4 stått, det var vel hands og straffa var billig.

Dylan

Som vanlig interessant lesing etter kamp på forumet, og flott at folk har ulike meninger. Min oppsummering etter kampen:
- Denne kampen forventet jeg 100% å tape
- Veldig stor forskjell mellom topp og bunn, forventer desverre at Leeds er i sistnevnte kategori
- Arsenal bedre spiller for spiller, og i alle ledd på banen
- Pris gjenspeiler kvalitet
- Tempoet til Arsenal var veldig høyt, og det spiller vi hadde mot Everton var risikosport som straffa seg
- Sliter litt med å se hva Farke skulle gjort annerledes som ville endret kampbildet og resultatet
- Når vi prøver å spille oss ut vil det gå galt av og til, men heller det enn alltid slå langt. Har ikke sett veldig mye kritikk av Pep etter deres mislykkede forsøk på å spille seg ut mot Tham......, og tror neppe han endrer taktikk
- Kamper er alltid lettere å styre fra godstolen og i etterkant av kampen
- Tror Farke og spillerne lærer av slike kamper
- Tror vi vil bite fra oss, vi har mange spillere som må få komme i gang
- Litt bekymret for keeperplassen, hadde forventet en mer aktiv rolle i feltet med den rekkevidden, akkurat nå ville jeg gått for Darlow
- Ser fram til neste kamp!!

Cannavaro

Dette var bare en kraftig realitetssjekk ; ypperste kvalitet i PL format, mot egentlig et Championship-lag ; Leeds starter med 8 spillere fra ifjor av 11 (kun Perri, Gudmundsson og Stach av de nyankomne). Ikke overrasket over at det ble stortap.  Så kan vi dvele og tenke så mye vi vil om utførelsen og hva vi har av spillemateriell opp mot de aller beste.  Tror vi kan regne med tilsvarende like kamper mot Man City og Liverpool, kanskje Chelsea også....
Vi har ikke den kvaliteten som kreves for å være et topplag i Premier League, det sier seg selv når vi er nyopprykket. Dog er det mye skuffelse å lese her fordi vi taper som vi gjør - og at vi lett kan plukke ut svakhetene til hver enkelt spiller og feil som blir gjort. Vi spilte som et Championship lag OG vi ER på papiret et Championship lag.  Det var vel ingen som klarte å heve seg OVER nivået ifjor i kampen igår. Kampledelsen til Farke og bytter tror jeg vil bli en gjenganger denne sesongen - han er ikke direkte fan av å bytte i pausen, og han ser ut til å analysere mye annerledes kontra fansen vedr. bytter. Det kan potensielt koste han dyrt til slutt, vi får se....

Det viktigste er at vi lærer ; skal vi bli bedre mot de beste så må vi ha mer kvalitet inn og vi trenger godt lederskap og en gruppe med god samhandling og klare, definerte roller i laget...
Det som er fint med en lang sesong er jo at vi får et returoppgjør en gang, og man kan sammenligne og sjekke om laget har kommet noe videre og utviklet seg.
Håper bare at selvtilliten ikke er knekt fullstendig av dette når Newcastle kommer på besøk neste lørdag, de spiller jo imorgen mot Liverpool og får færre dager med restitusjon til de møter Leeds (om det er en liten trøst).  Anyways - jeg setter en strek over kampen igår og ønsker tilbake et Leeds lag med samme glød og spirit som i første omgangen mot Everton mot de lagene som vi virkelig kan stjele poeng fra.....
MFLU - Miracles For Leeds United

baste

Bare å legge denne kampen bak seg. Hadde Struijk scoret på 0-0 så hadde det blitt en helt annen kamp.

Synes ikke vi var så dårlige, før ballmiss og 0-2 på overtid i 1 omg.Etter det så gikk lufta ut av ballongen, siste 30 min var en lidelse å se på.

Nydelig å høre fansen på tribuna, hjemme mot Newcastle så tar vi 3 poeng.

MOT

Hawley

Har sett opp igjen målene og tror ikke vi kan laste Perri for noen av dem. Men det jeg ikke skjønner er denne «kælkingen» av ballen høyt opp i banen bakfra mot Gnonto(!!) og Piroe. Er det noe nytt rent taktisk eller er det Perri sjøl som finner på dette? Så jo det samme mot Everton. For så vidt greit å gjøre, men da må vi ha spillere som har luftstyrke

rd1

Quote from: Cannavaro on August 24, 2025, 08:58:06Dette var bare en kraftig realitetssjekk ; ypperste kvalitet i PL format, mot egentlig et Championship-lag ; Leeds starter med 8 spillere fra ifjor av 11 (kun Perri, Gudmundsson og Stach av de nyankomne). Ikke overrasket over at det ble stortap.  Så kan vi dvele og tenke så mye vi vil om utførelsen og hva vi har av spillemateriell opp mot de aller beste.  Tror vi kan regne med tilsvarende like kamper mot Man City og Liverpool, kanskje Chelsea også....
Vi har ikke den kvaliteten som kreves for å være et topplag i Premier League, det sier seg selv når vi er nyopprykket. Dog er det mye skuffelse å lese her fordi vi taper som vi gjør - og at vi lett kan plukke ut svakhetene til hver enkelt spiller og feil som blir gjort. Vi spilte som et Championship lag OG vi ER på papiret et Championship lag.  Det var vel ingen som klarte å heve seg OVER nivået ifjor i kampen igår. Kampledelsen til Farke og bytter tror jeg vil bli en gjenganger denne sesongen - han er ikke direkte fan av å bytte i pausen, og han ser ut til å analysere mye annerledes kontra fansen vedr. bytter. Det kan potensielt koste han dyrt til slutt, vi får se....

Det viktigste er at vi lærer ; skal vi bli bedre mot de beste så må vi ha mer kvalitet inn og vi trenger godt lederskap og en gruppe med god samhandling og klare, definerte roller i laget...
Det som er fint med en lang sesong er jo at vi får et returoppgjør en gang, og man kan sammenligne og sjekke om laget har kommet noe videre og utviklet seg.
Håper bare at selvtilliten ikke er knekt fullstendig av dette når Newcastle kommer på besøk neste lørdag, de spiller jo imorgen mot Liverpool og får færre dager med restitusjon til de møter Leeds (om det er en liten trøst).  Anyways - jeg setter en strek over kampen igår og ønsker tilbake et Leeds lag med samme glød og spirit som i første omgangen mot Everton mot de lagene som vi virkelig kan stjele poeng fra.....

Slår litt den setningen «vi stilte med 8 av 11» fra sist sesong. Kan vel også legge til at Struijk og Gnonto ikke var førstevalg sist sesong.

Bijol må vel være bedre en Struick, og når kommer Longstaff i form?

Piroe kan ikke spille slike kamper, han fungerer når vi trykker på.

Gruev med en grusom feilpasning på 0-2, syltynt backup når Ampadu er ut..

Og DCL starter karrieren hos oss med å være utilgjengelig..

Haster med en spiss og ving ekstra!

"Who needs Cantona??"

peacock

Quote from: Hawley on August 24, 2025, 10:13:51Har sett opp igjen målene og tror ikke vi kan laste Perri for noen av dem. Men det jeg ikke skjønner er denne «kælkingen» av ballen høyt opp i banen bakfra mot Gnonto(!!) og Piroe. Er det noe nytt rent taktisk eller er det Perri sjøl som finner på dette? Så jo det samme mot Everton. For så vidt greit å gjøre, men da må vi ha spillere som har luftstyrke

Dette er vel klareringer i en trengt posisjon? Om alternativet er å miste ballen på 16 meter, er jo "kælking" langt en bedre løsning!

rd1

Quote from: rd1 on August 24, 2025, 10:22:45
Quote from: Cannavaro on August 24, 2025, 08:58:06Dette var bare en kraftig realitetssjekk ; ypperste kvalitet i PL format, mot egentlig et Championship-lag ; Leeds starter med 8 spillere fra ifjor av 11 (kun Perri, Gudmundsson og Stach av de nyankomne). Ikke overrasket over at det ble stortap.  Så kan vi dvele og tenke så mye vi vil om utførelsen og hva vi har av spillemateriell opp mot de aller beste.  Tror vi kan regne med tilsvarende like kamper mot Man City og Liverpool, kanskje Chelsea også....

Slår litt den setningen «vi stilte med 8 av 11» fra sist sesong. Kan vel også legge til at Struijk og Gnonto ikke var førstevalg sist sesong.

Bijol må vel være bedre en Struick, og når kommer Longstaff i form?

Piroe kan ikke spille slike kamper, han fungerer når vi trykker på.

Gruev med en grusom feilpasning på 0-2, syltynt backup når Ampadu er ut..

Og DCL starter karrieren hos oss med å være utilgjengelig..

Haster med en spiss og ving ekstra!

(Jo jo, ingen forventet poeng i går - men hadde forventet mer en gang 1 målsjanse)

"Who needs Cantona??"

Kato

Quote from: peacock on August 24, 2025, 10:25:19
Quote from: Hawley on August 24, 2025, 10:13:51Har sett opp igjen målene og tror ikke vi kan laste Perri for noen av dem. Men det jeg ikke skjønner er denne «kælkingen» av ballen høyt opp i banen bakfra mot Gnonto(!!) og Piroe. Er det noe nytt rent taktisk eller er det Perri sjøl som finner på dette? Så jo det samme mot Everton. For så vidt greit å gjøre, men da må vi ha spillere som har luftstyrke

Dette er vel klareringer i en trengt posisjon? Om alternativet er å miste ballen på 16 meter, er jo "kælking" langt en bedre løsning!

Her er kjernen i problemet i går. Vi skal altså spille kort bakfra, med spillere som Pascal Struijk i en sentral rolle med ball. Det funka såvidt i championship, treg og begrenset ballbehandling. Det gikk vel 10 min før første katastrofe da Gyøkøres skjøt utenfor på blank kasse etter å ha blitt servert av Struijk. Taktisk total skivebom. Det forplanter seg når Perri helt korrekt slår lange, og spillerne som skal vinne de duellene er Gnonto, James og Piroe. Vi lå fint og lavt i 4-5-1 uten ball, hugde til når det trengtes. Men vi skulle altså spille kort ut bakfra, istedet for å komme til Emirates å være ekle å møte. Evnet vi å endre dette til pause? Ikke nære. Fortsett på samme viset, og tro det skal endre seg. Ikke første gang vi har vært svært undrende til Farkes taktiske valg og kampledelse, og aldri i verden siste gang. Har han lært fra forrige gang han ble spist levende i PL, ikke så langt ihvertfall.

Konklusjon: Vi bomma på spillemønster med ball. Og med det bomma vi også på laguttak. Eneste formildende omstendighet er at spillerne på benk ikke er fit. Longstaff for eksempel så blytung ut.

Hawley

Quote from: Kato on August 24, 2025, 10:35:12

Her er kjernen i problemet i går. Vi skal altså spille kort bakfra, med spillere som Pascal Struijk i en sentral rolle med ball. Det funka såvidt i championship, treg og begrenset ballbehandling. Det gikk vel 10 min før første katastrofe da Gyøkøres skjøt utenfor på blank kasse etter å ha blitt servert av Struijk. Taktisk total skivebom. Det forplanter seg når Perri helt korrekt slår lange, og spillerne som skal vinne de duellene er Gnonto, James og Piroe. Vi lå fint og lavt i 4-5-1 uten ball, hugde til når det trengtes. Men vi skulle altså spille kort ut bakfra, istedet for å komme til Emirates å være ekle å møte. Evnet vi å endre dette til pause? Ikke nære. Fortsett på samme viset, og tro det skal endre seg. Ikke første gang vi har vært svært undrende til Farkes taktiske valg og kampledelse, og aldri i verden siste gang. Har han lært fra forrige gang han ble spist levende i PL, ikke så langt ihvertfall.

Konklusjon: Vi bomma på spillemønster med ball. Og med det bomma vi også på laguttak. Eneste formildende omstendighet er at spillerne på benk ikke er fit. Longstaff for eksempel så blytung ut.

Savnet av Ampadu var stort sjøl om vi nok hadde tapt uansett. Merkelig at Stach så så hjelpesløs ut - betenkelig.

stian

OK, nå fikk vi en leksjon i effektivitet og kvalitet av Arsenal. Arsenal skal nok utfordre om tittelen i år, og har noen av verdens beste spillere i sine posisjoner. Avstanden var stor, og vi så definitivt forskjellen i individuelle ferdigheter.

Hva kan vi ta med oss av læring?
1. Vi MÅ ha reelle alternativer på topp og Farke må tørre å bruke dem. I noen kamper må vi være forberedt på å spille litt primitivt og slå langt. Da må det være et target der oppe.

2. Struijk ligger per i dag et lite nivå under det vi må ha for å demme opp. Bijol må få tillit til å etablere seg. En ting er frispillingen, men vi kan virkelig ikke forsvare oss på dødball på den måten vi gjorde mot Arsenal.

3. Farke må ha fått flashback til Norwich-tiden. Man kan alltids stille spørsmål ved den taktiske inngangen, men han har for få alternativer i spillermaterialet. Hvis klubben var i tvil om det fortsatt er behov for solide forsterkninger så fikk de svaret i Arsenal-kampen. Det gjelder også på midten. Vi har ikke dekning i den defensive rollen per i dag.

4. Utgående transfers. Både Gruev og Struijk har vært lojale tjenere, men begge er salgbare og genererer sannsynligvis god PSR-effekt. Vi bør ta mulighetene til å cashe inn hvis de byr seg.

Eriksen55

Quote from: Kickthemdown on August 23, 2025, 19:17:56Forferdelig av Struijk igjen...

?

2-0. Forklar gjerne hva han gjorde feil der?

Syntes ikke han har noe skyld på det første. Ballen går over han og Stach. Rodon som taper duellen med Timber. Nr 2 som du kommenterer er han totalt uten skyld.

På 3-0 er det også strengt å skylde på Strujik. Holder han på utsiden hele veien. Bogle står og ser på. Rodon støter tidlig  og er på etterskudd. I tilbakeløpet burde Rodon gått inn som sikring bak Strujik i stedet for å stille seg alene foran keeper. Syntes prestasjonen til Svensken var bra, heller enn at det var så ille fra noen Leeds spillere.

4-0 er klabb og babb. Sånn skjer. Rodon står og ser på, men uansett lite han får gjort. Gruev beskyldes for å forlate stolpe på 1-0....hadde han gjort det samme på 4-0 hadde han kunne hindret målet. Kan ikke sitte i en sofa og hevde at han burde gjort det ene eller andre i de situasjonene.

Arsenal er enorme på cornere. Helt hinsides sterke og noe alle lag sliter med. Likevel var de 2 corner målene ganske så tilfeldig, men når det skjer så ofte kan man ikke si at det var flaks heller..

Den syndebukk jakten her inne er bare trist å lese. Den verste her inne klarer ikke å skrive et innlegg uten å sverte f.eks. Strujik - Skinner gjennom hvem han liker, de hauses opp uansett hva. De han har lagt for hat får totalt slakt uansett hva. Syntes Strujik er bra. Eneste på laget som er en trussel på dødball. Rydder bra i feltet i motsetning til stopperkollega. Ikke den raskeste, men totalt uenig at han er dårlig med ball. Av stopperne syntes jeg han er den som har mest gode pasninger fremover. Håper stopperne neste kamp blir Bijol og Strujik. Tror det er en solid duo!

Leeds, Farke og spillerne lærte mye av gårsdagens kamp. Kommer til å slå tilbake neste helg.

Da håper jeg på dette laget

Perri - Bogle, Bijol, Strujik, Gudmundsson - Longstaff, Tanaka, Stach - Aaronson, Nemecha, Gnonto

auren

Det gikk vel 10 min før første katastrofe da Gyøkøres skjøt utenfor på blank kasse etter å ha blitt servert av Struijk.

Det var vel Stach som var uoppmerksom og mistet ballen. Kan ikke huske at Struijk var innblandet. Muligens han som sendte pasningen til Stach, men det var tyskeren sin feil.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: auren on August 24, 2025, 14:52:49

Det gikk vel 10 min før første katastrofe da Gyøkøres skjøt utenfor på blank kasse etter å ha blitt servert av Struijk.

Det var vel Stach som var uoppmerksom og mistet ballen. Kan ikke huske at Struijk var innblandet. Muligens han som sendte pasningen til Stach, men det var tyskeren sin feil.

auren
[/

Så du tenker det var fornuftig av Struijk å spille Stach opp der? Klin lik selvmordet fra James Trafford tidligere på dagen. Stach skal ALDRI ha ballen der.

Kickthemdown

Quote from: Eriksen55 on August 24, 2025, 12:17:18
Quote from: Kickthemdown on August 23, 2025, 19:17:56Forferdelig av Struijk igjen...

?

Syntes ikke han har noe skyld på det første. Ballen går over han og Stach. Rodon som taper duellen med Timber. Nr 2 som du kommenterer er han totalt uten skyld.

På 3-0 er det også strengt å skylde på Strujik. Holder han på utsiden hele veien. Bogle står og ser på. Rodon støter tidlig  og er på etterskudd. I tilbakeløpet burde Rodon gått inn som sikring bak Strujik i stedet for å stille seg alene foran keeper. Syntes prestasjonen til Svensken var bra, heller enn at det var så ille fra noen Leeds spillere.

4-0 er klabb og babb. Sånn skjer. Rodon står og ser på, men uansett lite han får gjort. Gruev beskyldes for å forlate stolpe på 1-0....hadde han gjort det samme på 4-0 hadde han kunne hindret målet. Kan ikke sitte i en sofa og hevde at han burde gjort det ene eller andre i de situasjonene.

Arsenal er enorme på cornere. Helt hinsides sterke og noe alle lag sliter med. Likevel var de 2 corner målene ganske så tilfeldig, men når det skjer så ofte kan man ikke si at det var flaks heller..

Den syndebukk jakten her inne er bare trist å lese. Den verste her inne klarer ikke å skrive et innlegg uten å sverte f.eks. Strujik - Skinner gjennom hvem han liker, de hauses opp uansett hva. De han har lagt for hat får totalt slakt uansett hva. Syntes Strujik er bra. Eneste på laget som er en trussel på dødball. Rydder bra i feltet i motsetning til stopperkollega. Ikke den raskeste, men totalt uenig at han er dårlig med ball. Av stopperne syntes jeg han er den som har mest gode pasninger fremover. Håper stopperne neste kamp blir Bijol og Strujik. Tror det er en solid duo!

Leeds, Farke og spillerne lærte mye av gårsdagens kamp. Kommer til å slå tilbake neste helg.

Perri - Bogle, Bijol, Strujik, Gudmundsson - Longstaff, Tanaka, Stach - Aaronson, Nemecha, Gnonto
Han skyver oppover å lar Saka gå bak ryggen på Gudmundsson. Prøver sikkert på noe offside greier men når Saka går mot en rotete forsvarslinje så følger man etter. Grusomt å se på.

Kato

?

?

15 av 18 på forumet gir Rodon poeng i går. 83,3%. 0 av 18 gir Struijk poeng. Klasseforskjell i fart med ball og valg med ball i favør Rodon mot Struijk. hver eneste helg.

leedslife

Ut fra rapportene så gir vel Bijol neppe laget noe mer i posession enn Strujik - som uten tvil er en OK posessionspiller og som i tillegg har vært Leeds klarte beste duellspiller over flere sesonger nå.
Men håpet mitt er at Bijol kan være det Ampadu har vært for Rodon.
Tror knapt jeg har sett svake kamper av Rodon med Ampadu ved siden av seg, med Strujik derimot; Da har det vært litt mer blandet.
Litt som Gruev og Tanaka. Det fungerer i spann med Ampadu, men uten kapteinen som man så i går (igjen), så er det ikke i nærheten desverre - spesielt ikke på dette nivået.

Basert på de to siste kampene er jeg også litt usikker på hva den nye keeperen gir dette laget i frispillingsfasen.
Sikkert nerver og mye nytt, men jeg synes ikke det ser veldig lovende ut.

GeirO

Vi møter to gode lag snart, Newcastle hjemme og Fulham. Den store testen er om vi blir kraftig overkjørt i disse matchene, særlig borte mot Fulham. Hvis det skjer blir jeg alvorlig bekymret.
MOT

Cherry

Approach /oppsett av lag til kamp blir jo det essensielle , og ikke minst kunne endre underveis. Vi startet jo kampen helt greit, men når Arsenal låste ned igangsettingen vår - så var det ikke annen plan B enn at Perri skulle slå langt..... ::)

Farke må kunne bevise at vi/han evner å endre formasjon og ha mottrekk når motstander gjør dette, det er det de bedre managerne klarer.
Arsenal er topp 3 lag i verdens beste liga da, så vi får la det gå noen kamper før vi kan se hvordan vi er skrudd sammen i år.