Kamp: vs. Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 23.8.25 kl 18:30 på Viaplay

Started by Asbjørn, August 20, 2025, 18:58:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Klart for årets første bortekamp, en virkelig test i London.

Fra Arsenal meldes det at Kai Havertz er ute (kne), mens Viktor Gyokeres er usikker. Ganske uvesentlig, tenker eg, De har plenty å by på, uansett.

Men eg er grådig spent på Leeds, hva vi har å by på defensivt. Vil vi klare å stå imot?

Eg regner med null poeng, må innrømme det. Ett poeng vil være en bonus. Men Leeds kan overraske, kanskje har de mer i Arsenalet enn vi tror :)

Tipper uforandret start-ellever, kanskje vil det bli Longstaff i stedet for Tanaka???  Og så tipper eg Dominic Calvert-Lewin på benk (pluss innhopp).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...denne er et realt dillemma:
Jaka Bijol or Pascal Struijk; who would you start vs Arsenal? #lufc

Eg vil faktisk gå for Bijol selv om Struijk slett ikke spilte seg ut av laget på mandag.
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: Asbjørn on August 20, 2025, 19:50:04...denne er en real dillemma:
Jaka Bijol or Pascal Struijk; who would you start vs Arsenal? #lufc

Eg vil faktisk gå for Bijol selv om Struijk slett ikke spilte seg ut av laget på mandag.

Ganske sikker på at Farke velger «never change a winning team».

ingve1960

Da jeg så taklingen på ampadu tenkte jeg han er ute minst 6 uker  kjempeimponert da han fortsatte men er usikker på den foten, kan fort måtte stå over, noen somharhørtnoe??, ampadu veldig viktig

Asbjørn

Quote from: ingve1960 on August 20, 2025, 20:46:21Da jeg så taklingen på ampadu tenkte jeg han er ute minst 6 uker  kjempeimponert da han fortsatte men er usikker på den foten, kan fort måtte stå over, noen somharhørtnoe??, ampadu veldig viktig
Presser i morgen vil eg tru, men på post match presseren sa Frake:
Key player for us, He sets the tone. Important for our defnesive stability. Think it's just a bruise but we will see.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Ampadu må bare bli klar! Blir nok uforandret, men skulle gjerne sett Bijol for Struijk og Nmecha for Piroe.

Foreløpig tips: 3-0.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Det funket bra defensivt mot Everton og jeg ville kanskje ventet med å gi Bijol debuten. På topp er jeg enig i at Nmecha godt kan starte. Han virker litt hvassere en Piroe som førsteforsvarer, ser ut som en god hold-up-spiller og har mer fart til å true bakrom. Alt dette trengs hvis/når vi blir trykka lavt.

leedslife

Kanskje noe spesielt og si fra en romantiker av Bielsa fotballen, men jeg hadde virkelig likt og sett et defensivt minded Leeds lag som viser seg solide med og spille store deler av kampen foran eget mål.
Fryktelig spent på denne.
Har veldig tro på måten klubben har tenkt og signeringene som har gått inn på disse plassene.

auren

Blir Okafor spilleberettighet før kampen tro? Leeds må vel melde inn kamptroppen innen kl 12 engelsk tid i dag?

Med Bijol tilbake fra suspensjon og DCL muligens klar til å sitte på benk, tilspisser konkurransen om benken seg også.

Da må potensielt tre av de som satt på benken sist ut. Tipper Bornauw, Harrison og Ramazani sitter utrygt.

Darlow, Nmecha, Longstaff, Aaronson og Gruev er vel sikre. Og Byram må vi ha som dekning på back.

auren

Asbjørn

Quote from: auren on August 21, 2025, 08:46:01Blir Okafor spilleberettighet før kampen tro? Leeds må vel melde inn kamptroppen innen kl 12 engelsk tid i dag?
Tror det er kl 12 siste virkedag før kampdag - altså kl 12 fredag...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Straks presser

Today's possible agenda
Noah Okafor arrival
Other transfer aims, including full-back
Ethan Ampadu injury update
Dominic Calvert-Lewin possible debut
Combatting Arsenal
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Fanden! Ampadu skadet noen uker. Håper han er klar etter landslagspausen... Argh!

auren

Hallgeir *

Arsenal ser ut til å ha snappet Eze foran nesen på Tottenham. Tror fort London-klubben kan snyte Liverpool for tittelen denne sesongen.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Farke lar seg ikke lokke utpå mht Largie:
Ramazani situation
All our wingers are flexible. Depends on the set up on the opponent, which full-backs are playing.
Largie can play on both sides.
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Quote from: auren on August 21, 2025, 15:08:47Fanden! Ampadu skadet noen uker. Håper han er klar etter landslagspausen... Argh!

auren

Balle! >:(
Da blir det nok Gruev som den dype defensivt.

Asbjørn

Quote from: peacock on August 21, 2025, 15:45:28
Quote from: auren on August 21, 2025, 15:08:47Fanden! Ampadu skadet noen uker. Håper han er klar etter landslagspausen... Argh!

auren

Balle! >:(
Da blir det nok Gruev som den dype defensivt.
Farke:
Ampadu replacements
Anton Stach can play there and Ilia Gruev - he had a good pre-season. Ao Tanaka ca also play here too. Sean Longstaff. All interpretate the role quite differently.

We don't need to sugarcoat it - Ethan is [a big miss].
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Tenker også at Gruev er først i køen her. Stach og Tanaka må spille som to 8-ere. Fungerte utmerket sist.

auren

Smudge

Cherry

Quote from: Smudge on August 21, 2025, 22:52:14Heller Longstaff enn Gruev. Han eier ikke tempo

Stach, Tanaka og Longstaff er en bra combo - trenger fysikken til Longstaff i denne.

flynn

Quote from: Cherry on August 22, 2025, 08:03:26
Quote from: Smudge on August 21, 2025, 22:52:14Heller Longstaff enn Gruev. Han eier ikke tempo

Stach, Tanaka og Longstaff er en bra combo - trenger fysikken til Longstaff i denne.

Støttes. Gruev har ikke pondus eller fart på PL-nivå er jeg redd.

flynn

Fantasyland

Eneste jeg forventer er at vi fortsetter og virke solide og ikke blir pissa på. La de jobbe godt for å ta oss.

Longstaff inn for Ampadu.

Asbjørn

Start-elleveren nå som vi vet at Ampadu er ute...
Han ble indirekte spurt om Struijk i den delen av presseren som ikke blir streamet:
Asked amid so many new faces if Struijk was still the likely captain in Ampadu's absence - and also what he thought of Struijk's display against Everton, Farke said: "He was outstanding, a top performance.

"Really like a colossus in the defence, he won many, many headers but also Pascal is very good on the ball, good in the build-up which is important and aggressive also in defending forward, good leadership.

"He was in the last season an outstanding player for us, he has proven his worth and of course he is also a big leader in the dressing room.

Så ja, eg tror Struijk starter og at Bijol må vente til neste kamp, ligacupen mot Sheffield Wednesday, på å spille seg inn.

Så da har vi midtbane-sammensetningen. Èn ting er sikkert, Stach skal spille. De to andre består nok av to fra trioen Tanaka, Longstaff og Gruev. Alle fire kan spille defensiv midtbane sa Farke, men de tilbyr ulike ting i rollen.
Eg går for Stach, selv om han fungerte utmerket i mer en åtter-rolle sist. Men akkurat den er jo som skapt for Longstaff, så hvorfor ikke bruke nettopp ham der. Da blir det enten Gruev eller Tanaka som sistemann. At vi møter et av ligaens beste lag på bortebane taler vel for Gruev men eg tror at Tanaka viste såpass mye bra sist at det likevel blir ham.

Jeg tror ikke Calvert-Lewin er klar for 90 minutter ennå så Piroe starter igjen. Og Okafor er for fersk til å starte ennå.

Perri - Bogle, Rodon, Struijk, Gudmundsson - Longstaff, Stach, Tanaka - James, Piroe, Gnonto
Benk: Darlow, Bijol, Byram, Aaronson, Gruev, Harrison, Nmecha, Calvert-Lewin, Okafor.
Altså ikke plass til Bornauw på benken... 
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: Asbjørn on August 22, 2025, 09:02:25Perri - Bogle, Rodon, Struijk, Gudmundsson - Longstaff, Stach, Tanaka - James, Piroe, Gnonto
Benk: Darlow, Bijol, Byram, Aaronson, Gruev, Harrison, Nmecha, Calvert-Lewin, Okofor.
Altså ikke plass til Bornauw på benken... 

Tror det skal mye til for at ikke dette blir elleveren. Det er sikkert close call mellom alternativene på midten, men borte mot Arsenal bør PL-rutinen til Longstaff være avgjørende.

Piroe blir for meg det mest usikre kortet her. Han gir ikke noe voldsomt topp-press, ikke noen stor trussel i bakrom og er ikke spilleren man slår langt på for å holde på ballen og flytte opp laget. Han kan jo være eminent som link-up-spiller på overganger, men hvor mange av de kommer vi til å få? For meg er det flere minus enn pluss for Piroe i akkurat denne kampen, men det er kanskje ikke allverdens til alternativer med en Nmecha som kanskje trenger mer tid til å bli en reell utfordrer.

Kato

Jeg ønsker ikke en kamp med masse possession, forspilte sjanser, et hederlig tap, og tro på fremtiden.

Jeg ønsker grit, fight, at vi er ekle å møte, solid defensiv blokk, kontringer med James/Gnonto, gode på dødballer....Og poeng. Trenger ingen stilkarakterer.

auren

Adam Pope
@apopey
Arsenal team news: Havertz and Norgaard out. White is a doubt. Eze "not part of our group yet" says Arteta. #LUFC

auren

TK20

GeirO

Sliter med å spå denne kampen. Enten blir det et hederlig ettmålstap, det vi spiller en god kamp. Eller så blir vi til tider utspilt og taper med 4-5 mål.

Tipper Stach tar Ampadu sin plass og Longstaff og Tanaka litt mer offensive indreløpere.

Er ikke like sikker som dere på at Farke velger Struijk foran Bijol...
MOT

rd1

"Who needs Cantona??"

ingve1960

Tror nok dere får rett angående startelleveren men mitt ønske er jack på bekostning av gnonto selv om han var god mot Everton.

Når vi rykka opp hadde jeg to ønsker for spillerkjøp mer fysikk og mer pl erfaring ,dette for at vi må ha minst to forskjellige oppsett ut ifra motstander.
Fysikk har vi kjøpt men lite pl erfaring dette har jack..dette er typisk en kamp vi trenger typer som jack.
Jack er bedre defensivt og har bedre arbedskapasitet, tror han er bedre F.eks kontringer fra døball mot, bedre fart og mer direkte, denne type spiller har vi kunn i jack og james

Til slutt synes jeg det er en skam slik jack blir blir behandlet av fansen  en spiller som har betydd enormt for at vi er der vi er nå, og alle mener han er en kjempekar på alle måter jeg ser ingen ting galt i hans handlinger alle ønsker å spille på høyest nivå ,at vi har fans som synker så lavt å kalle han for  rotte er totalt lavmål..
Gleder meg til  kamp men veldig synd for ampadu håper på 1 poeng.

MOT