Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage, lørdag 13.9.25 kl 16 på V sport PL 1

Started by auren, September 10, 2025, 17:20:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Gordon McUseless

Men sånn er det når vi er vaksinert for å score riktige veien, så får en ta noen den andre veien.

Hawley

Uforståelig inngripen av Gudmundsson. Meslier-nivå fra fjoråret på den der. Kaller det ikke uflaks bare pur udyktighet, dessverre

Bromancer

Quote from: Cherry on September 13, 2025, 17:29:21
Quote from: Myhre10 on September 13, 2025, 17:25:43
Quote from: Cherry on September 13, 2025, 17:23:34Hvorfor spiller Aaronson fortsatt, det er ett knepp FOR høyt for ham det her. :-[

Synes Aaronsen har vært en av våre beste i dag

Best på hva, han er flink til å løpe , har god motor- men han blir jo bare skubba' unna... men d er meg da.

Jeg synes han er/var totalt ubrukelig og det er meg...

lufc80

Blir nok analysert nærmere - men jeg skjønner ikke hva GG driver med der - virker så unødvendig!! Ellers er vi defensivt meget gode, og offensivt kjedelige og nesten uten kreativitet - som vel er planen på bortebane nå...

Reaney

Det er på sånne dager når motstanderen er under pari at vi skal sikre oss 3 poeng. Det hadde vi klart i dag med omtrent hvilken som helst manager og riktig laguttak. Men ikke med Daniel Farke. Nettopp derfor bærer det rett igjen for denne fyren og hans lag.

stian

En god defensiv kamp, men en brå ball treffer Gudmundson i hodet og fyker utagbart i hjørnet fra fem meter - nesten fem minutter på overtid. Leeds that...

Josch

Uflaks med selvmål selvsagt. God defensiv kamp, men hva hjelper det?

Fulham hadde mer enn Leeds å ta av fra benken. Det vippet kampen i deres favør. Jeg tror vi får se flere slike denne sesongen, der jevne kamper tapes på slutten etter bytter. Ennå ingen spillemål for Leeds i ligaen.

GeirO

Quote from: Josch on September 13, 2025, 18:17:56Uflaks med selvmål selvsagt. God defensiv kamp, men hva hjelper det?

Fulham hadde mer enn Leeds å ta av fra benken. Det vippet kampen i deres favør. Jeg tror vi får se flere slike denne sesongen, der jevne kamper tapes på slutten etter bytter. Ennå ingen spillemål for Leeds i ligaen.
Ja, hvorfor kjøpte ikke vi Kevin? 35 mill. pund hadde vi greid.
MOT

Bromancer

Ramazani blir sendt/tvunget ut på lån og Aaronson, en mann som har 5(!)assists for oss på 92 kamper foretrekkes over Gnonto. 5! Fryktelig lite overrasket over at vi ikke scorer mål.

Det er selvfølgelig et poeng at vi misset totalt på offensive spillere i overgangsvinduet, men her må Farke dele skylda for at vi er totalt tannløse.

Myhre10

Quote from: Bromancer on September 13, 2025, 18:46:17Ramazani blir sendt/tvunget ut på lån og Aaronson, en mann som har 5(!)assists for oss på 92 kamper foretrekkes over Gnonto. 5! Fryktelig lite overrasket over at vi ikke scorer mål.

Det er selvfølgelig et poeng at vi misset totalt på offensive spillere i overgangsvinduet, men her må Farke dele skylda for at vi er totalt tannløse.

Litt morsomt da, du glemte "tilfeldigvis" å nevne at Aaronson hadde 9 mål i fjor, lenge siden en sentral midtbanespillere hadde det 😉

Cherry

Jeg tenker at dette blir kampene frem mot jul, vi er MED spillemessig - men har svært lite kreativt å komme med...da blir det mange tøffe kamper om å i det hele tatt å ta poeng.
James antagelig skadet noen kamper nå, men Daniel virker jo også langt fra i form ( se Wales rapport) , jeg vil mye heller ha inn en pigg `Harrison enn en hodeløs kylling (beklager) Aaronson...og selvsagt Gnonto MYE tidligere i kampen.

Vi har mildt sagt utfordringer offensivt.

Reaney

Alt pratet om Aronsson, James, Harrison og Gnonto. Så Okafor holder mål?

Hallgeir *

Quote from: Reaney on September 13, 2025, 19:38:51Alt pratet om Aronsson, James, Harrison og Gnonto. Så Okafor holder mål?

Han har ikke mye kamptrening fra Milan-tida, bl.a. utlånt til Napoli. Syns det var positive tendenser i dag, og han må få litt tid til å spille seg varm. Potensialet er utvilsomt der.

Jeg ble også overrasket over utlånet av Ramazani (som jeg skjønner irriterer deg). Jeg tror vi kan få en bedre spiller tilbake til neste sesong. Regner med at han får mye spilletid i Rangers.
Super Leeds since 1968

Killa

Quote from: Hallgeir * on September 13, 2025, 19:50:46
Quote from: Reaney on September 13, 2025, 19:38:51Alt pratet om Aronsson, James, Harrison og Gnonto. Så Okafor holder mål?

Han har ikke mye kamptrening fra Milan-tida, bl.a. utlånt til Napoli. Syns det var positive tendenser i dag, og han må få litt tid til å spille seg varm. Potensialet er utvilsomt der.

Jeg ble også overrasket over utlånet av Ramazani (som jeg skjønner irriterer deg). Jeg tror vi kan få en bedre spiller tilbake til neste sesong. Regner med at han får mye spilletid i Rangers.

Ramazani er i Spania...

Bromancer

Quote from: Myhre10 on September 13, 2025, 18:48:57
Quote from: Bromancer on September 13, 2025, 18:46:17Ramazani blir sendt/tvunget ut på lån og Aaronson, en mann som har 5(!)assists for oss på 92 kamper foretrekkes over Gnonto. 5! Fryktelig lite overrasket over at vi ikke scorer mål.

Litt morsomt da, du glemte "tilfeldigvis" å nevne at Aaronson hadde 9 mål i fjor, lenge siden en sentral midtbanespillere hadde det 😉

Nei, jeg snakker om målgivende. Du trekker fram mål. Apples and oranges.

Hallgeir *

Quote from: Killa on September 13, 2025, 20:13:21
Quote from: Hallgeir * on September 13, 2025, 19:50:46

Ramazani er i Spania...

Ja, i Valencia.  :)  Mye snakk om Rangers først. Men mitt poeng blir ikke noe annet med en klubb i Spania enn i Skottland.
Super Leeds since 1968

Reaney

Det kommer til å bli mange tap denne sesongen mot de beste lagene. Fulham hører ikke til der, men i sjiktet med lag vi skal ta poeng fra for å kunne overleve i PL. Derfor må ikke slike kamper tapes. Dagens tap gjorde at London laget gikk forbi oss. Uavgjort som det skulle end hadde vært meget bra, da avstanden til Fulham hadde vært uforandret, og vi to poeng foran. Seier hadde gitt ei lita luke faktisk. Men å gi bort 3 poeng til Fulham kan vise seg å bli meget kostbart når regnskapet skal gjøres opp i mai neste år.

leedslife

For den nøytrale tilskuer så kan det umulig ha vært mye som skilte dette og en CC kamp i kvalitet.

Synd vi ikke tar med oss poeng fra kampen. Synes vi virker solide også er det liten tvil om at det er mye og gå på fremover i banen.
Slik jeg ser det er vi også veldig avhengige av Stack og aller mest at Bogle holder seg skadefri. Ellers synes jeg høyresiden vår er den som ser best ut og mest skapende ut gjennom pre-season og frem til idag.
Så blir det spennende og se om det defensive fundamentet er så sterkt vi har sett til nå eller om det vil svinne henn utover sesongen.
Under Marsch (og Bielsa) trengte vi 3 og 4 i perioder for å sikre oss poeng - har vi redusert det til 1-2 scoringer for og vippe det i vår favør så har jeg mer tro på det i lengden.
Så er baksiden pr idag at underholdsningsverdien ikke er i nærheten av  verken Bielsa eller Marsch.
Vi må nok heller sette pris på et returløp, duellspill og en midtbanetrio med Longstaff, Ampadu og Stack som vil stå opp mot det meste i denne divisjonen hva gjelder fysikk og kapasitet.
Neste mot Wolves er viktig. Et tap der ser jeg på som litt kritisk.

Jeg klarer ikke helt se hva Nmecha tilfører på dette nivået.
Samme vedr Okafor. Men det er tidlig enda.

Reaney

I tillegg har vi fjorårets toppscorer i Championship og toppscorer i pre season Piroe som heller ikke tilfører noe. Ser langt fra lyst ut.

Myhre10

Quote from: Bromancer on September 13, 2025, 20:21:48
Quote from: Myhre10 on September 13, 2025, 18:48:57

Nei, jeg snakker om målgivende. Du trekker fram mål. Apples and oranges.

Du skriver "! Fryktelig lite overrasket over at vi ikke scorer mål." Igjen, Aaronsen var en av de som bidro med mål, 9 i tallet 😉

Josch

Quote from: leedslife on September 13, 2025, 20:35:41Under Marsch (og Bielsa) trengte vi 3 og 4 i perioder for å sikre oss poeng - har vi redusert det til 1-2 scoringer for og vippe det i vår favør så har jeg mer tro på det i lengden.
Så er baksiden pr idag at underholdsningsverdien ikke er i nærheten av  verken Bielsa eller Marsch.

Bielsa fikk betalt for satsing på offensiv fotball på det beste. Det ble lite uavgjort, mange seire og en del tap.  Et lag som scorer lite ender ofte opp med mange uavgjort og få seire, selv om forsvaret er bra. Med dagens Leeds-lag må de score på de få sjansene som kommer. Det er bare å håpe at de får første målet i hver kamp og tetter igjen. Men det vil ikke alltid skje.

GeirO

Hvis vi skal kjempe i bunnen med Fulham så var det faktum at Gudmundsson forærte Fulham to ekstra poeng dobbelt så «viktig» som at vi tapte et poeng.

Vi får se om det blir avgjørende...
MOT

stian

Quote from: leedslife on September 13, 2025, 20:35:41For den nøytrale tilskuer så kan det umulig ha vært mye som skilte dette og en CC kamp i kvalitet.

Synd vi ikke tar med oss poeng fra kampen. Synes vi virker solide også er det liten tvil om at det er mye og gå på fremover i banen.
Slik jeg ser det er vi også veldig avhengige av Stack og aller mest at Bogle holder seg skadefri. Ellers synes jeg høyresiden vår er den som ser best ut og mest skapende ut gjennom pre-season og frem til idag.
Så blir det spennende og se om det defensive fundamentet er så sterkt vi har sett til nå eller om det vil svinne henn utover sesongen.
Under Marsch (og Bielsa) trengte vi 3 og 4 i perioder for å sikre oss poeng - har vi redusert det til 1-2 scoringer for og vippe det i vår favør så har jeg mer tro på det i lengden.
Vi må nok heller sette pris på et returløp, duellspill og en midtbanetrio med Longstaff, Ampadu og Stack som vil stå opp mot det meste i denne divisjonen hva gjelder fysikk og kapasitet.
Neste mot Wolves er viktig. Et tap der ser jeg på som litt kritisk.

Jeg klarer ikke helt se hva Nmecha tilfører på dette nivået.
Samme vedr Okafor. Men det er tidlig enda.

Etter å ha fått sovet på det har den verste skuffelsen gitt seg, og jeg lander samme sted som Leedslife. I bunn og grunn var dette en solid bortekamp. Med unntak av et freak-mål - Gudmundsson er uheldig - så leverer vi en godt gjennomført bortekamp.

- det er solid defensivt
- det er tamt offensivt, men vi skaper mer enn Fulham
- Fansen dominerer på bortebane.

Gudmundsson gjør egentlig en veldig bra kamp. Okafor viser potensial. Ka, han er tidvis all over the place, men han har noe. Ampadu er sjef, også i PL.

Etter fire kamper er det veldig vanskelig å se hvor målene skal komme fra, men det er også vanskelig å se at dette laget skal lekke fryktelig defensivt. Det som bekymrer litt er at vi er tannløse på offensiv dødball. Vi blir litt avhengige av å score på «tilfeldigheter» selv, og da må vi klare å skape mer kaos på dødball. Der er vi langt unna.

For gutta er det bare å ta med seg at prestasjonen er ganske god, og vende blikket mot sekspoengeren mot Wolves. Vinner vi den kan vi fort ha tre poengs luke på nedrykk.

Hallgi

Blytungt med 0 poeng, og spesielt når det skuldast sjølvmål på overtid av vår etterlengta defensivt gode venstreback.
Knalltungt, men vi var eit par minutt frå å holde 0en i 3 av 4 PL-kamper so langt, det defensive ser solid ut!
Og Darlow ser mykje tryggare ut enn Perri.
Farke hylla lagets innsats, backer de godt opp, viktig når Gabriel G tok til tårene i garderoben.
Likevel er det som alle påpeikar mangelfullt offensivt. Høge baller mot enslig spiss ute av kampform blir det lite av. Ingen skikkelig dødballfot på laget heller. Lange innkast frå leiaren vår Ampadu ser nesten ut som vårt «beste» offensive skyts.
Men Okafor kan få utretta ting på egenhånd, og DCL i kampform vil forhåpentligvis få litt uttelling og.
Det er likevel eit stort steg ned å ikkje få inn meir offensivs skyts, for dette laget rykka ned med spelarar som Rodrigo, Rutter og Summerville.
Håper ligg likevel i Farke, han er stødig og evner å få det beste ut av spelarar.
ALAW (saludos del pirata)

Hawley

Jevnspilt kamp og som kommentatoren nevnte kunne den bli avgjort på en tilfeldighet, noe den ble. Finnes jo ikke noe kjipere måte å tape en kamp på enn dette.

Men skummelt å satse på at tilfeldigheter skal avgjøre kampene i vår favør framover. Offensivt ser det skralt ut. Ikke spesielt imponert over Okafor, dessverre. Se hva Kevin skaper og gjør når han kommer inn. Der har du typen vi skulle hatt. Calvert og Nmecha virker jo heller ikke gode nok. Piroe faller også igjennom i PL.
Hva gjør vi framover offensivt, liksom?

Men det «gledelige» er jo at vi absolutt er på høyde m midt/bunnsjikt i PL. Everton så jo fryktelig svake ut, men har jo karret til seg mye poeng. Fulham så jo også veldig middels ut.
Har trua, men krise at vi ikke fikk handlet kreativ kraft og det kan vi skylde oss sjøl for

peacock

Quote from: Reaney on September 13, 2025, 21:19:54I tillegg har vi fjorårets toppscorer i Championship og toppscorer i pre season Piroe som heller ikke tilfører noe. Ser langt fra lyst ut.

Nå har Piroe startet to kamper i PL, og en av de var borte mot Gunners.
Det er for tidlig å avskrive ham. Er overbevist at han per dags dato er vår beste spiss.

Asbjørn

4 poeng på fire kamper. Vi er i rute til 38 poeng come mai. Det pleier å holde.

Fulham var en 'bikkekamp' for oss. Et lag vi spiller jevnt med. Uflaks gjorde at vi satt igjen med null. Blir dette tonen fremover vil det ikke gå bra.

Men. Jeg ser også at vi har spilt jevne kamper mot tre av fire motstandere så langt. Fortsetter det handler det om å bikke tilstrekkelig med kamper riktig vei.

Dette var første kamp med Ampadu/Stach/Longstaff på midten. Når de får bygget flere relasjoner vil det ikke bare hjelpe oss defensivt, slik det allerede har. Det vil også hjelpe oss offensivt. Så da gjelder det for Farke å få kantene til å virke. Løfte James til å påvirke kamper som i Championship. Farten har han fortsatt, nå må han bare få troen også (og bli skadefri...). Gnonto har vist at han har noe, Okafor måå vi få i gang, Harrison og Aaronson blir gode å ha som kantalternativer når vi skal forsvare noe.

DCL må vi holde skadefri. Nmencha/Piroe får bare vise hva de kan bidra med når de får sjansen...

Forsvaret duger! Mulig 'Top 6'-gjen gen blir for tøff å hanskes med i det lange løp. Men overfor resten skal de gjøre at vi er 'in with a chance' på poeng borte som hjemme.

Hjemme ja. Det er der Farke håper å sanke de fleste av poengene. Hittil har vi i alle fall 4 av 6 mulige i boks.

...så tror også jeg at mentalt sett vil det være bra å hanke inn en trepoenger igjen neste helg. Men altså, selv en uavgjort vil holde oss ajour med 38-poengsskjemaet.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

..og ohh, eg har vel egentlig nevnt det gjennom hele sommeren. For meg kan Darlow stå hele sesongen. Ikke perfekt, vil ikke redde alt. Men stødig og vil gjøre en god jobb sånn totalt sett.

Men det er nå meg. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Beren med sin kamprapport.

https://www.nytimes.com/athletic/6625461/2025/09/13/fulham-1-leeds-0-calvert-lewin-farke-aaronson/

Did Calvert-Lewin do enough to silence doubters?
More finesse will be needed in the weeks ahead, but this was a first league start for Leeds and by far his longest run-out since January 19 with Everton.

Farke's men show they can compete on road
The relief was seeing Leeds play so solidly. Yes, Fulham had the territory and possession to keep United alert, but their first shot on target did not arrive until virtually an hour had been played. And even then, it was a spectacular free-kick from Wilson that Darlow padded away mid-air.

Aaronson and Okafor given the nod out wide
James and Gnonto had not set the world alight in their opening three games, but Aaronson has been down the pecking order and Okafor's been building his fitness. It would be no surprise if the latter proves to be United's first-choice down the left, but this was still early in his time at the club.

At half-time, nobody on the pitch could match the defensive contributions (tackles, clearances, blocks, interceptions) they had made.

Aaronson is better known for his work rate than his strength or aggression or tenacity. The American finished the match with more tackles (six) than anyone else, even with his early substitution.

Okafor's seven recoveries underlined his importance in collecting the ball and giving Leeds an outlet in the opposition half. He tired before the 70th minute, understandably, but there were flashes of what could be to come as he establishes himself more and more.

What did Farke say?
(Det kan leses annetsteds) :)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Graham Smyth/Daniel Farke om realitetene:
The game at Fulham was already a familiar sight because in three of Leeds' four Premier League outings so far they've been solid and competitive. Up for it. Physically up to it. Defensively sound. Yet offensively toothless. And according to Farke, keeping things tight and hoping to nick a goal is just how it's going to be. It's how it's got to be. These are the cards he has been dealt.

Speaking after a game that would have and probably should have ended 0-0 had it not been for a freak 94th minute own goal, Farke laid out the stark reality facing him and Leeds United in the English top flight.

"We have to have this approach for the whole season, we need to be rock solid at the back," he said. "No criticism of my attacking players. As a newly promoted side this is exactly how we have to approach the game. Of course we're lacking a bit. We have to make sure we're rock solid, have many clean sheets and to score here and there in order to win or draw a game. I would have preferred to have a few more but this is our squad, we have to approach games exactly like we did today."

...

The substitutions said it all about how difficult it would be for Leeds to see out the draw. For the hosts on came Emile Smith-Rowe, Adama Traore and £34.6m winger Kevin. Farke brought on Lukas Nmecha, Jack Harrison and Daniel James. Premier League quality versus Premier League question marks.

...

This is the point to labour on because even midtable sides in the Premier League can bring on wingers who could be considered unaffordable for Leeds. Because they did not get the set-piece taking magic man they so badly needed, they're relying on a combination of defensive steel, hard work, near-total efficiency from the chances they do make and a bit of luck. Because they did not take their chances, because they could not score a goal they were always at risk of having all their good defensive work undone by a moment of Fulham quality. Or by rank bad luck. That it was such a freak goal was no consolation for Farke or his team.

You could perhaps quibble over the side he picked. Not so much the back four because no matter how good you think Jaka Bijol is going to be, Pascal Struijk barely put a foot wrong. Not the midfield either because Ampadu, Stach and the excellent Longstaff are exactly who you want making life horrible in the middle for away games. Calvert-Lewin and Okafor were signed to be starters so should probably be doing just that. That leaves Aaronson. Farke lauded the American for his hard work. Willy Gnonto, whose only minutes came due to the injury James picked up late on, might well have brought more going forward but in Farke's view a more defensive profile was needed to combat Fulham's marauding left side. The inescapable realisation is that if Farke had a right winger who guaranteed elite level creativity then he would play him. He does not have that player.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-match-of-the-day-farke-fulham-graham-smyth-verdict-5316434
Tell me  Tell me

Dylan