Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 29. Foran januarvinduet 2026

Started by Asbjørn, September 22, 2025, 12:29:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stian

Quote from: Asbjørn on December 26, 2025, 17:46:30
Quote from: stian on December 26, 2025, 16:28:47
Quote from: peacock on December 26, 2025, 13:53:42Har null tro på et "ryddesalg." Skal vi ofre bredden? Erfaring tilsier at spillere som ikke nødvendigvis er i en 11'er er nyttige å ha i løpet av en sesong. Det ville være idioti å slippe spillere som Gruev, Gnonto, Harrison og Piroe. Meslier kan få reise, ingen andre.

Vi skal ikke ofre bredde vi trenger, og jeg mener naturligvis ikke at det ikke bør komme noen inn. Vi har noen spillere vi tilsynelatende ikke trenger. Vi spiller lite med vinger for tiden - skal vi spille 3-5-2 fremover kan vi ikke sitte med verdifulle spillere som ikke passer formasjonen, med mindre vi har økonomi til å bygge opp kvalitet til å utvikle begge formasjoner. Det tviler jeg på er tilfelle. For Gruev og Piroe sin del, så er mer spørsmålet om de selv er tilfreds med å være sistevalg blant mange, samtidig som de fortsatt er ganske gode salgsobjekter. Vi må selvfølgelig bruke vinduet til å bytte oss opp i kvalitet og sikre at vi har et spillermateriell som er dekkende for formasjonen. Mye å hente på begge områder etter min mening.
Vi må fortsette å ha vingalternativer så vi kan skifte mellom 3-5-2 og4-3-3!

Leeds-Live argumenterer forresten for en gratis Alex Oxlade-Chamberlain..

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-january-transfer-news-oxlade-33110178

Vi må kunne variere, men jeg nekter å tro at vi har råd til å holde på alle de verdifulle vingene vi sitter på, eller at de er interessert i å sitte på benken i en klubb som har en plan A som ikke involverer deres nøkkelferdigheter. Vi må sørge for å forsterke oss på den spillestilen vi skal gå for. Kan ikke skjønne annet enn at dette blir tricky business for både Farke og eierne.