Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 29. Foran januarvinduet 2026

Started by Asbjørn, September 22, 2025, 12:29:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dylan

Quote from: Killa on January 27, 2026, 13:35:28Det er urovekkende stille i denne tråden.... ::) Men mulig det er fordi klubben holder kortene tett...?
Har det ikke vært litt sånn; mange rykter og så kommer det plutselig når man minst venter noe, eller gjerne også noe annet enn hva som ventes.

Russel_Doig

Quote from: Dylan on January 27, 2026, 16:02:09
Quote from: Killa on January 27, 2026, 13:35:28Det er urovekkende stille i denne tråden.... ::) Men mulig det er fordi klubben holder kortene tett...?
Har det ikke vært litt sånn; mange rykter og så kommer det plutselig når man minst venter noe, eller gjerne også noe annet enn hva som ventes.

Det viktigste er vel at vi kjøper rett. Er ikkje sånn at vi absolutt MÅ handle i alle vindu. Og nå har vi ett tap siste 13, ser egentlig heilt ok ut. Men bevares, hadde vi kunne solgt Piroe, Tanaka og Gnonto for å hente inn nokken som kan prestere på dette nivået så ja takk.

leedslife

🚨🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Toulouse have rejected two bids for Charlie Cresswell.

€24m proposal from Brighton, turned down.

€25m package from Wolfsburg, turned down.

Crystal Palace have requested full details on the deal — but Toulouse want to keep the player until summer.

@FabrizioRomano

Cannavaro

My guess er at det ikke blir noe av JSL - om det er snakk om 40M £ så syns jeg det er vel mye for Haldenseren...
og at det ikke blir noe mer aktivitet for Leeds i dette vinduet....just guessing.....*
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Nettopp på waccoe - ikke fra en kjent ITK'er men en som regnes som pålitelig:
the deal is very much still on and it's looking like we will get JSL.
 - It's a v good source and understandably I can't say any more than that. Don't shoot the messenger if things change, but as it stands I was told it's looking positive

🎯
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Må være forferdelig frustrerende for Piroe, hvor mange minutter har han denne sesongen i PL?
Vår toppscorer i fjor, fullstendig fryst ut i år.
Jeg mener han er en bedre fotballspiller enn Nmecha, men med den formasjons endringen som skjedde i Shitty-kampen(takk og lov) så endret også muligheten for spilletid seg for både Joel, Gnonto og Tanaka/Gruev.

Så er det jo slik at "man må bevise når man får sjansen" (Justin/Bournow) - men det skal jo mye til ift hvor på banen han spiller...med Buonotte nå antagelig foran i køen også...tror jeg hadde bedt om transfer i den sits`n gitt.

leedslife

Han har vel to starter i liagen og 1 start i cupen - pluss 7-8 innhopp.

For meg handler det om at de må ta sjansen når de får den. Det er jo et av verdens tøffeste nivå og konkurrere på. Som klubb er vi jo heller ikke i noen posisjon til og bære flere spillere som ikke er klare for nivået.
Se på benken sist vi var oppe - Klaesson, Bate, Drameh, Greenwood, Gelhardt, Gyabi, Jenkins, Poveda, Costa, Kenneh.

4-5 år senere så prøver flere av dem og stabilisere seg på nivået nedenfor PL. De andre enda et nivå eller to ned.

Nå er de som sitter der denne gangen endel år eldre, men unntak av Byram og Justin så har jo ingen av dem særlig erfaring fra øverste nivå.

Jeg tenker det er et lovende tegn hvis vi i hvert vindu fremover kan verve til oss 1-2 spillere som vil konkurrere med de som er i 11éren.

Hvis ikke er jo sjansene store for at vi blir et heislag som vil sitte på gode CC spillere, men aldri ha det som skal til for og etablere oss.

Så er jeg glad for at vi kom dit at vi sender ut vår beste unge på lån så han får kamperfaring. Det må være en langt bedre erfaring og starte i L1 enn og få bli med på spillerbussen til kamper i PL.
Det er litt vondt og se at Cresswell med en god sesong i Frankrike (og CC for Millwall) mest sannsynlig havner tilbake til PL for et sted mellom 25-35 mill.
Det er jo ikke utenkelig at han kan få en karriere som Maguire, Stones, Guehi, Konza etc.

Ellers ville jo JSL inn ville jo vært en god start. Og sammen med Buonanotte må man jo kunne si det har vært et godt Januarvindu. Så får vi håpe risiko vedr økonomi faller Leeds sin vei.

peacock

Quote from: Cherry on January 28, 2026, 09:03:36Må være forferdelig frustrerende for Piroe, hvor mange minutter har han denne sesongen i PL?
Jeg mener han er en bedre fotballspiller enn Nmecha, men med den formasjons endringen som skjedde i Shitty-kampen(takk og lov) så endret også muligheten for spilletid seg for både Joel, Gnonto og Tanaka/Gruev.

Så er det jo slik at "man må bevise når man får sjansen" (Justin/Bournow) - men det skal jo mye til ift hvor på banen han spiller...med Buonotte nå antagelig foran i køen også...tror jeg hadde bedt om transfer i den sits`n gitt.

Jeg mener Piroe godt kan spille spiss sammen med Calvert-Lewin i den nye formasjonen. CL binder opp midtstoppere og vinner mange dueller. Her kan Piroe passe inn. Alle "vet" at han er en god avslutter.

HåvardK

Quote from: peacock on January 28, 2026, 10:07:00
Quote from: Cherry on January 28, 2026, 09:03:36Må være forferdelig frustrerende for Piroe, hvor mange minutter har han denne sesongen i PL?

Jeg mener Piroe godt kan spille spiss sammen med Calvert-Lewin i den nye formasjonen. CL binder opp midtstoppere og vinner mange dueller. Her kan Piroe passe inn. Alle "vet" at han er en god avslutter.
DCL er jo selvskreven så lenge han er skadefri (og han ser jo unektelig skarp ut). Følgende kjemper om den andre spissplassen: Willy, Nmecha, Okafor, Buonotte, Piroe, James (når skadefri), Brenden og kanskje JSL. Tror dessverre ikke Piroe er god nok til å utfordre de andre i denne rekka.

Cherry

Quote from: HåvardK on January 28, 2026, 10:17:56

DCL er jo selvskreven så lenge han er skadefri (og han ser jo unektelig skarp ut). Følgende kjemper om den andre spissplassen: Willy, Nmecha, Okafor, Buonotte, Piroe, James (når skadefri), Brenden og kanskje JSL. Tror dessverre ikke Piroe er god nok til å utfordre de andre i denne rekka.

Reelt sett er vel Gnonto, James, Okafor og Brenden "vinger"...så Nmecha og Buonotte de han har foran seg.
Uansett, "if you don`t use it, you loose it".....det gjelder vel i Piroe`s hode ift matcherfaring og tid man har som spiller på toppnivå. Virker jo utrolig sympatisk og ER jo en god fotballspiller - dog kanskje ikke god nok for PL...men igjen- han bør nok ønske seg vekk/be om transfer.

Reaney

DCL skarp? En måned i dag siden siste nettkjenning. Ingen mål etter 5 seriekamper i 2026. 

auren

Quote from: Reaney on January 28, 2026, 10:32:43DCL skarp? En måned i dag siden siste nettkjenning. Ingen mål etter 5 seriekamper i 2026.

Scoret på straffe mot Newcastle 7. januar.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hawley

Quote from: auren on January 28, 2026, 10:52:46
Quote from: Reaney on January 28, 2026, 10:32:43DCL skarp? En måned i dag siden siste nettkjenning. Ingen mål etter 5 seriekamper i 2026.

Scoret på straffe mot Newcastle 7. januar.

auren
DCL har førstetouch som en tofire, men er god på hue....men er det noen nye spillere på vei inn :D

Cherry

Reaney

Takk Auren. Hadde fortrengt helt det grusomme nederlaget mot Newcastle. Satt som er kniv i ryggen i mange dager. En ubeskrivelig smerte.

TK20

Synes Piroe, Gnonto og Tanaka bør få mer spilletid denne sesongen. Gjerne på bekostning av Nmecha, Buonanotte og Longstaff for min del.

Akkurat Piroe vs Nmecha er kanskje vanskelig å vurdere for Farke. Mer forskjellige spisser skal man lete lenge etter. Scoringen til Nmecha mot Fulham gjør Piroe 0/100 ganger. Samtidig, den dummyen til Piroe mot Derby hadde ikke Nmecha vært i nærheten av tenke på engang. Han hadde enten tatt en stolpetouch som hadde blitt klarert, skutt ballen på tribunen eller kanskje lukket øynene og mosa den i nettet.

I tospann med DCL tror jeg Piroe passer bra.

Asbjørn

Quote from: TK20 on January 28, 2026, 13:43:22I tospann med DCL tror jeg Piroe passer bra.

Det er nettopp det...

Det er lett å tenke slik, likevel har ikke Farke valgt denne kombinasjonen. Sannsynligvis handler det om enkelte mangler i Piroes spill, ala duellkraft, fart... ikke vet jeg.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Han fant jo ingen god posisjon for Piroe i CC. Verken 10er eller 9er. Begge pos ble han heavy kritisert.
Lite sannsynlig at PL skal bli enklere.

Tenker heller man må se på og skifte ut Piroe, Tanaka, Byram, Meslier etc over de neste månedene.
Så kan man jo håpe man kan sitte igjen med en opsjon sjom oppfylles mtp Harrison og at noen der ute kan få liv i Ramazani selv om det ser bekmørkt ut.
Schmidt er vel neppe en økonomisk pakke som er noe særlig bekymring.
Ellers er jeg spent på Cresswell der vi har en videreklausul ifølge asbjørn, samt Gelhardt - fantastisk om han hadde funnet tilbake til den formen han viste før skaden. Man skal absolutt ikke avskrive noen når man leverer slik han gjorde over flere måneder.

Føler fortsatt det er noe uforløst over Gnonto og fortsatt bare 22, men hadde håpet han kunne klart og etablere seg.
Litt forundret over at han ikke klarte det i CC når vi var såpass dominerende. Synes han var tidvis svært god sist vi var oppe.
Consistency..

GaryMac

Quote from: leedslife on January 28, 2026, 09:47:21......

Jeg tenker det er et lovende tegn hvis vi i hvert vindu fremover kan verve til oss 1-2 spillere som vil konkurrere med de som er i 11éren.
........
(Jeg klipte ut et utsagn av det leedslife skrev ovenfor her)
Enig - har tenkt litt på at en spiller typisk er i en klubb 3-5 år (ofte mindre, en sjelden gang mer).
Det tilsier at over en periode på 5 år bytter man ut nær hele kjerne-stallen - på noenogtyve spillere. Det tilsvarer 3-4-5 spillere hver eneste sesong, som må rekrutteres, og 2 eller tre bør gå rett inn og forsterke 11éren. Kanskje kan man hente noen opp fra akademiet, men som oftest blir dette spiller nr 20-22 i en det jeg kaller kjernestallen.
Om man rekrutterer om sommeren eller i januar er ikke det viktigste, men tror det kan være lønt å hente noen i januar med tanke på at man ikke skifter ut for mange på en gang.

leedslife

Quote from: GaryMac on January 28, 2026, 14:34:05
Quote from: leedslife on January 28, 2026, 09:47:21......

........
(Jeg klipte ut et utsagn av det leedslife skrev ovenfor her)
Enig - har tenkt litt på at en spiller typisk er i en klubb 3-5 år (ofte mindre, en sjelden gang mer).
Det tilsier at over en periode på 5 år bytter man ut nær hele kjerne-stallen - på noenogtyve spillere. Det tilsvarer 3-4-5 spillere hver eneste sesong, som må rekrutteres, og 2 eller tre bør gå rett inn og forsterke 11éren. Kanskje kan man hente noen opp fra egen stall, men som oftest blir dette spiller nr 20-22 i en det jeg kaller kjernestallen.
Om man rekrutterer som sommeren eller i januar er ikke det viktigste, men tror det kan være lønt å hente noen i januar med tanke på at man ikke skifter ut for mange på en gang.

Største problemet sist (ref Orta) - kjernen var ikke god nok.
Jobben med og skifte dem ut var heller ikke god nok. Meslier, Ayling, Cooper, Dallas, Forshaw, Bamford bla ble også med ned.

Klarer man derimot den jobben så er det stor sjanse for at man sitter i en behagelig situasjon man eksempelvis har sett med Bmouth, Brighton, Brentford siste sesongene.

Se feks spissene til Brentford siste 10 sesongene.
Det er jo nesten ikke til og tro. Vi snakker vel Gray,Hogan,  Maupay, Watkins, Toney, Mbuema, Wissa, Tiago nå - det er vel godt over 200 mill i klubbkassa.
Ser mye av det samme på stopperplass. Alt fra Tarkowski og Egan til Mepham og Konza.
Se Brighton.
Bmouth ble jo statuert som et fantastisk eksempel noen uker siden etter at overgangen til City for vingen deres.
Klubber som alltid har vært rundt og lusket på Cook, A Gray, Rutter, Summerville og andre opp gjennom årene som er i den brytningsfasen fra nest øverste nivå tl øverste nivå.

HåvardK

Quote from: Cherry on January 28, 2026, 10:31:00
Quote from: HåvardK on January 28, 2026, 10:17:56

Reelt sett er vel Gnonto, James, Okafor og Brenden "vinger"...så Nmecha og Buonotte de han har foran seg.
Uansett, "if you don`t use it, you loose it".....det gjelder vel i Piroe`s hode ift matcherfaring og tid man har som spiller på toppnivå. Virker jo utrolig sympatisk og ER jo en god fotballspiller - dog kanskje ikke god nok for PL...men igjen- han bør nok ønske seg vekk/be om transfer.
Alle "vingene" har startet som en av to spisser hos oss.

Asbjørn

Vi hører stadig at Palace er interessert i JSL om de selger Mateta - noe de ikke har gjort ennå.
Fra Leeds' side er det stille. Wolves ønsker budkrig.

Woody har uttalt seg, og sier egentlig det samme han har sagt før:
- nothing particularly new, but still working on the deal. All been positive from last I heard
(og om dette går til Deadline day?)
- With it being this late already yeah I can imagine so

Og så er det en poster på en annen Leedsside (husker ikke hva den heter i farten):
The same guy (Loveawaydays) has said in another post that Wolves are leaking all details to the press to try and drum up more money for the player but JSL is only interested in Leeds.He says Leeds have said nothing and leaked nothing about the deal to anyone and Wolves are pushing it to the media.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on January 28, 2026, 19:59:47Vi hører stadig at Palace er interessert i JSL om de selger Mateta - noe de ikke har gjort ennå.

Woody har uttalt seg, og sier egentlig det samme han har sagt før:
- nothing particularly new, but still working on the deal. All been positive from last I heard
(og om dette går til Deadline day?)
- With it being this late already yeah I can imagine so

Og så er det en poster på en annen Leedsside (husker ikke hva den heter i farten):
The same guy (Loveawaydays) has said in another post that Wolves are leaking all details to the press to try and drum up more money for the player but JSL is only interested in Leeds.He says Leeds have said nothing and leaked nothing about the deal to anyone and Wolves are pushing it to the media.

... det er jo typisk da om alt ser positivt ut i forhandlingene helt til det ikke gjør det lenger :o
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

MOT

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

stian

Det vil ikke forbause meg om det kom en overraskelse på tampen, nå som det trekker ut med JSL. De har garantert flere kandidater og det kan ikke være lenge igjen til de må gi Palace og JSL et ultimatum.

morten1966

Er han verdt så mye penger som det er snakk om... jeg tviler! Men tar gjerne feil!

Asbjørn

Quote from: stian on January 28, 2026, 21:57:03Det vil ikke forbause meg om det kom en overraskelse på tampen, nå som det trekker ut med JSL. De har garantert flere kandidater og det kan ikke være lenge igjen til de må gi Palace og JSL et ultimatum.
Konsensusen er vel egentlig at det her dukket opp en mulighet på en spiller som i sommer var utenfor økonomisk rekkevidde for klubben (tenk Newcastlebudet) og at det til sommeren vil være langt flere klubber som ønsker ham (han vil koste mindre...).
Altså gå all in nå.

Går det ikke så får en klare seg med det en har.

Altså dette er jo ikke fremstilt av klubben (de sier jo ingenting) men en del supportere ser det slik (ikke alle selvfølgelig).

Exactly this, sounds like we bid a figure and method of paying that is doable to try and take this opportunity for this particular player. If it's not accepted we just leave it.

Wolves wait till the last days to see if anything other bids come in. If better bids come in elsewhere (and player wants to go) that's it.
....
Like I said, they've not gone out to get another striker in per se, they've just seen an opportunity with Larsen.
Whether that works out if we miss out remains to be seen.
Personally think we stay up whatever anyway but its a risk for sure.
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Quote from: Asbjørn on January 28, 2026, 19:59:47Vi hører stadig at Palace er interessert i JSL om de selger Mateta - noe de ikke har gjort ennå.

Rekkefølgen er vel slik:

-Budet blir akseptert
-da er det opp til spiller: passer klubben + lønn?

Jeg vil tro JSL ønsker mye spilletid for å komme med i VM-troppen. Han er ikke fast på Wolves nå med ny trener. Hvis Mateta selges så øker sjansen for spilletid hos CP.

JSL snakker med disse:
Tore Pedersen vil anbefale Leeds
Brede Hangland vil anbefale Palace

Reaney

Leeds bruker all energien på EN spiller og får ikke vedkommende.
Kaster seg i panikk inn i tolvte time for en annen spiller og får ikke han heller.
Har vi sett det før sier nå jeg.