Kamp: vs. Bournemouth @Elland Road, lørdag 27.9.25 kl 16 på Viaplay

Started by Asbjørn, September 22, 2025, 13:53:34

Previous topic - Next topic

baste and 3 Guests are viewing this topic.

auren

Quote from: Kato on September 27, 2025, 16:31:42Det begynner vel å bli på tide Daniel Farke å se at Pascal Struijk er det svakeste ledd hos oss.

Svak kamp av hollenderen i dag ja...

Bmouth blir tøffe å score på nå som de leder. Irriterende at vi ikke klarte å score på de tre feite i starten...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Pause. 1-1. Fullt fortjent utligning. Bmouth best i banespillet, men det er vi som skaper sjansene. Tre feite til DCL etter 17-18 min. Den siste skal han jo ta ned og enkelt score på, men visste vel ikke hvor alene han var.
Billig frispark forut for målet og dårlig satt mur. Irriterende baklengs. Godt vi fikk 1-1 før pause. Dette blir kamp helt ut. 1 poeng er fortsatt godkjent i min bok.

auren

lufc80

Imponerende press av B'mouth - vi stresses og fremstår i store deler av omgangen som ganske mye dårligere - noe som på ingen måte reflekteres i statsa - 5-2 i skudd på mål og 1.01 - 0.39 i ExG. Artig omgang fotball - og en dårlig mur...

palle

Bra med cornermål! Semenyo ødelegger jo for keeper, det kan vi like.

Positivt at vi klarer å nøytralisere dem ganske bra i åpent spill.

Ser ikke helt hva Brenden kunne gjort annerledes på frisparket; vokst en halvmeter?
...ooo, vi vandrar saman...

Bromancer

Bournemouth klart best til å trille ball, men det er fryktelig irriterende at vi ikke går til pause i ledelsen! Dom burde satt 2!

palle

...ooo, vi vandrar saman...

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

stian

Hvem sier at vi ikke evner å skape sjanser?? En god del rusk i pasningsspillet, men skaper sjanser i fleng!

GeirO

For et fantastisk skudd det var av Longstaff. Kan sees hundre ganger!
MOT

stian

Jeg vet det er barnslig, men det er litt gøy at Ampadou gir Tyler Adams en skikkelig «Velkommen tilbake til Elland Road»-trøkk i ryggen når sjansen byr seg.

Forever Whites

Quote from: stian on September 27, 2025, 17:32:29Jeg vet det er barnslig, men det er litt gøy at Ampadou gir Tyler Adams en skikkelig «Velkommen tilbake til Elland Road»-trøkk i ryggen når sjansen byr seg.

Veldig barnslig.  Liker også!  ;)
Medlem 94237

Reaney

Nå har vi rota bort 3 poeng på overtid. Kan bli skjebnesvangert når poengene skal telles opp i mai.
Elendig innhopp av Tanaka som er helt "shaky" fra første sekund og som kløner det til med å gi bort et frispark og  2-2.

Kato

Tanaka som ikke klarer å kvitte seg med ballen.  Vi faller altfor lavt siste ti. Syns Farke burde gjort noe med det.

stian

Utrolig surt at det glipper på overtid, men en god prestasjon likevel. Andreomgangen er meget god og viser at vi skal kunne hamle opp med de fleste på Elland Road.

Bromancer

Surt å miste poeng igjen på overtid. Sterk prestasjon likevel.

lufc80

Synes vi hadde fortjent tre poeng i denne etter en meget solid andreomgang. Men noen ganger glipper det når man ikke har større buffer enn en ettmålsledelse. B'mouth ingen kasteball - de er gode - og vi er best over 90 - tar det og ett poeng, selv om vi fortjente denne.

auren

Argh! Føles som et tap. Sterk kamp av Leeds, men nok en gang svikter vi i overtiden. Herlig laginnsats. Synes vi hadde god kontroll gjennom hele andre omgang, kjipt at et unødig frispark fra midtstreken skal bli avgjørende.

Var fornøyd med ett poeng på forhånd, men akkurat nå føles det litt bittert.

auren

pedro

Noen som fikk med seg den annonseringen som skulle komme i pausen og som det var stillt så store forventninger til?
Leedsomaniac

Buddy

Quote from: Reaney on September 27, 2025, 17:56:20Nå har vi rota bort 3 poeng på overtid. Kan bli skjebnesvangert når poengene skal telles opp i mai.
Elendig innhopp av Tanaka som er helt "shaky" fra første sekund og som kløner det til med å gi bort et frispark og  2-2.
Ikke så veldig skjebnesvangert siden vi har over 50 poeng når det skal telles  :)

Forever Whites

Quote from: pedro on September 27, 2025, 18:08:01Noen som fikk med seg den annonseringen som skulle komme i pausen og som det var stillt så store forventninger til?

Ser at Radebe er utnevnt som ambassadør for klubben, og Johnny Giles fikk hederspris.
Medlem 94237

leedslife

Sterk kamp av Leeds.
Begynner virkelig og svinge av Longstaff.
Fint og se Brendan få anerkjennelse for det han legger ned hver bidige kamp.
Karakter i den 11eren vår.

Kato

Stach faller for dypt siste ti. Istedenfor 4-4-1-1 hvor Stach presser høyere, havner vi i 4-5-1 hvor de kommer alt for høyt i banen upresset. Burde Farke gjort noe med. Istedenfor prøver han bare å bytte ut tida.

Kato

Darlow 7 - God kontroll, mener han ikke kan gjøre noe med målene.
Bogle 7 - God, holdt sterke spillere godt unna på sin side. Også med fremover i dag.
Struijk 7 - Utrolig svak første 20, stressa med ball. Spiller seg opp, og gjør en god andre omgang. Tempoproblemene blir vi ikke kvitt med han på banen.
Rodon 8 - Langt sterkere i lufta offensivt enn makkeren i år. Solid kamp, laga masse trøbbel på cornerne.
Gudmundsson 8 - Kjempegod, kriger til seg ballen før 2-1 scoringen.
Ampadu 7 - Styrer ok sentralt, men de har det ikke enkelt.
Stach 6,5 - Svakeste jeg har sett av han så langt.
Longstaff 8,5 - Best på midten. Scorer, takler, vinner ballen. Klink i elleveren fremover.
Okafor 7 - Opp og ned. Men mye borte. Toppnivået er skyhøyt.
Calvert-Lewin 8,5 - Min MOM sammen med Longstaff. Lager all verdens trøbbel. Vinner masse i lufta. kriger og står på. Mangla bare målet.
Aaronson 7,5 - God kamp igjen. Ikke enkelt å sette han ut.
Harrison 6,5 - Ok med en gang han kommer inn, men forsvinner og bidrar kun defensivt.
Tanaka - Direkte skyld i frisparket som gir mål, når han istedenfor å spille ballen skal begynne å holde i den selv. Svakt, og kampavgjørende mot oss. Ikke nærmere å spille av sånne innhopp.
Nmecha - Lite å melde

Farke - Gjør en god pauseprat, vi ser langt mer solide ut i andre omgang. Så klarer han ikke å ta grep for å flytte oss litt høyere i banen på slutten. Klassisk å falle for lavt, der burde han definitivt dyttet Stach høyere i banen.

GeirO

Quote from: GeirO on September 26, 2025, 23:51:24Vinner vi denne vet jeg ikke helt om jeg tør å se på tabellen. Det kan bli litt for bra. Helt til jeg kommer på at We Are Leeds. Vi vinner ikke denne kampen.
Jada, vi er Leeds, GeirO. Ikke mas mer med dette... :o
MOT

Dylan

Quote from: Kato on September 27, 2025, 18:34:03Darlow 7 - God kontroll, mener han ikke kan gjøre noe med målene.
Bogle 7 - God, holdt sterke spillere godt unna på sin side. Også med fremover i dag.
Struijk 7 - Utrolig svak første 20, stressa med ball. Spiller seg opp, og gjør en god andre omgang. Tempoproblemene blir vi ikke kvitt med han på banen.
Rodon 8 - Langt sterkere i lufta offensivt enn makkeren i år. Solid kamp, laga masse trøbbel på cornerne.
Gudmundsson 8 - Kjempegod, kriger til seg ballen før 2-1 scoringen.
Ampadu 7 - Styrer ok sentralt, men de har det ikke enkelt.
Stach 6,5 - Svakeste jeg har sett av han så langt.
Longstaff 8,5 - Best på midten. Scorer, takler, vinner ballen. Klink i elleveren fremover.
Okafor 7 - Opp og ned. Men mye borte. Toppnivået er skyhøyt.
Calvert-Lewin 8,5 - Min MOM sammen med Longstaff. Lager all verdens trøbbel. Vinner masse i lufta. kriger og står på. Mangla bare målet.
Aaronson 7,5 - God kamp igjen. Ikke enkelt å sette han ut.
Harrison 6,5 - Ok med en gang han kommer inn, men forsvinner og bidrar kun defensivt.
Tanaka - Direkte skyld i frisparket som gir mål, når han istedenfor å spille ballen skal begynne å holde i den selv. Svakt, og kampavgjørende mot oss. Ikke nærmere å spille av sånne innhopp.
Nmecha - Lite å melde

Farke - Gjør en god pauseprat, vi ser langt mer solide ut i andre omgang. Så klarer han ikke å ta grep for å flytte oss litt høyere i banen på slutten. Klassisk å falle for lavt, der burde han definitivt dyttet Stach høyere i banen.
Synes ikke Farke kan skyldes for at vi ikke klarer å flytte oss litt høyere, det må Bournemouth ta på sin kappe.

leedslife

De har Scott, Tavernier, Doak, Brooks bla fra benken.
Det er jo en helt annen kvalitet enn hva vi kan kaste inn.
Men synes den 11éren til Leeds virker solid. Nøkkelen er og holde de unna skader.
Må vi spille flere kamper uten en eller flere av de som er i 11éren idag, så tror jeg vi skal få slite.
Men faktisk ganske imponert over hvor bra vi står mot et veldig godt Bmouth lag.
Det har vært litt av en utvikling i spillermateriell og system hos dem siden vi vant 4-3 på ER med Marsch ved roret.

Interessant at vi er såpass komfortable med og forsvare i egen boks. Det var jo stort sett fryktelig sist vi var oppe.
Spurs på ER i neste også kommer det to uhyre viktige kamper på rappen i Burnley borte og WH hjemme.

leedslife

Sean Longstaff today was the first Leeds United player Opta has on record to create seven chances and win 10 duels in a league game. Covering over 12km per game so far. Everywhere. #lufc

@JCooper