Kamp: vs. Tottenham @Elland Road, lørdag 4.10.25 kl 13:30 på Viaplay

Started by Asbjørn, September 30, 2025, 10:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Vi har en ny seriekamp å diskutere. I likhet med forrige helg skal vi opp mot laget på 4.plass hjemme på Elland Road. Tottenham ligger tre poeng foran oss etter at de nå har to strake uavgjorte kamper i serien. Den siste da Wolves fikk sine første seriepoeng denne sesongen med sin sene utligning.

Det er altså to lag som mistet seieren på overtid sist som nå møtes.

Og Tottenham skal til Bodø og spille Champions League i kveld. I helgen var to av tre spisser skadet, spørsmålet er om Solanke/Muani er tilbake til helgen...

Det er vel ikke særlig stor grunn for oss å endre på start-elleveren.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Før Bournemouth tenkte eg at vi måtte ha poeng der fordi Tottenham blir vanskelig. Nå tenker eg at vi har gode muligheter til poeng hjemme mot alle.

Blank_File

Er også mer optimist i denne kampen nå enn jeg var for et par kamper siden. Det ser ut til at vi er kapable til å gi de fleste fight til døra, så vi må bare holde momentet oppe. Jeg trodde ikke vi hadde mye mål i oss, men nå ser det ut til at det har løsna litt.

Som mot Bournemouth er 1p godt nok i denne kampen etter mitt syn.

stian

Når vi var godt på skuddhold mot Bornemouth, så skal vi kunne være i nærheten av Tottenham også. Har ikke de en del skader også? Det kan godt være et gunstig tidspunkt å møte Tottenham på.

Så blir det gjensyn med noen gamle kjenninger på ER. Tipper Archie Gray får en særdeles god mottakelse av fansen. Djed Spence - not so much

Cherry

For ett par kamper tilbake så stilte jeg spm om HVEM målene skulle komme fra - nå ser jeg at det både er mål og assists` muligheter i laget vårt. ;)
Særlig har DCL overrasket meg ift sin fysikk , evne til å holde på ball og lage rom for andre. Han ligner på en svært god spiss!
Engine room har også blitt svært mye bedre etter at Longstaff kom inn i start 11`ver- han er virkelig kvalitet, og både han og Stach fyrer`jo skudd!!

Har trua på poeng i denne. Frank har en god stall å velge fra , men vi har både kvalitet og pondus nok til å rokke` ved fintspillende Spurs.

Dylan

Quote from: Asbjørn on September 30, 2025, 10:38:27Vi har en ny seriekamp å diskutere. I likhet med forrige helg skal vi opp mot laget på 4.plass hjemme på Elland Road. Tottenham ligger tre poeng foran oss etter at de nå har to strake uavgjorte kamper i serien. Den siste da Wolves fikk sine første seriepoeng denne sesongen med sin sene utligning.

Det er altså to lag som mistet seieren på overtid sist som nå møtes.

Og Tottenham skal til Bodø og spille Champions League i kveld. I helgen var to av tre spisser skadet, spørsmålet er om Solanke/Muani er tilbake til helgen...

Det er vel ikke særlig stor grunn for oss å endre på start-elleveren.

Litt pirk; det var vel Tham som hadde en sen utligning, ikke Wolves.

Asbjørn

QuoteLitt pirk; det var vel Tham som hadde en sen utligning, ikke Wolves.

Jaja, selvf
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Hvis Tottenham er i nærheten av samme nivå som mot Bodø-Glimt så blir vi å kjøre over dem.

auren

Quote from: Kato on October 02, 2025, 09:04:50Hvis Tottenham er i nærheten av samme nivå som mot Bodø-Glimt så blir vi å kjøre over dem.

Da undervurderer du Bodø/Glimt. På Aspmyra er de topp PL-klasse og drar nok en god fordel av klima og ikke minst underlag. Tror Leeds ikke hadde hatt nubbesjanse på Aspmyra dessverre.

Men selvsagt fullt mulig å kjøre over Spurs, selv om jeg har ingen tro på dette. Vi bør uansett ha gode muligheter for poeng, både 1 og 3. Men sier meg nok en gang tilfreds med 1 poeng på forhånd.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Kato on October 02, 2025, 09:04:50Hvis Tottenham er i nærheten av samme nivå som mot Bodø-Glimt så blir vi å kjøre over dem.
Jeg så de også forrige lørdag mot Wolves.
Det er fullt mulig å gjøre det like bra som mot Bournemouth...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Pressern:
Team news
James is out for a few week.s He roeld his ankle in training, Likely out for 4-6 weeks. We expect him back after November international break.

If he was available before it would be a bonus. Not great news.

Gnonto will miss this came with his calf problems, not back in team training. Back after interntional break.

Question marks over Harry Gray, some problems with hip flexor after [youth] game on Monday.

Lucas Perri is back in team training since yesterday. Good news but too early to involve him. International break is good for two weeks of training - we expect him out after that.
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: auren on October 02, 2025, 09:55:28

Da undervurderer du Bodø/Glimt. På Aspmyra er de topp PL-klasse og drar nok en god fordel av klima og ikke minst underlag. Tror Leeds ikke hadde hatt nubbesjanse på Aspmyra dessverre.

Men selvsagt fullt mulig å kjøre over Spurs, selv om jeg har ingen tro på dette. Vi bør uansett ha gode muligheter for poeng, både 1 og 3. Men sier meg nok en gang tilfreds med 1 poeng på forhånd.

auren

Klima under denne kampen hadde vel ingen betydning. Snakker vi frost og snøvær, er saken en helt annen. Underlaget er fordel Glimt.
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Hallgeir * on October 02, 2025, 15:41:01
Quote from: auren on October 02, 2025, 09:55:28

auren

Klima under denne kampen hadde vel ingen betydning. Snakker vi frost og snøvær, er saken en helt annen. Underlaget er fordel Glimt.

Tenkte generelt. Helt enig i at klima ikke hadde noe å si mot Spurs. Men til tider hjelper det nok å ha en hjemmebane som preges av vær og vind, regn, snø og kaldt vær. Mange lag er vant med 15-20 grader på høsten, mens det fort kan være under 5 grader i Bodø.

Men uavhengig av dette er det et drivende godt fotballag der kollektive er deres sterkeste force. Forundrer meg ikke om Haaland og co også avgir poeng i nord.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bellini

Blir spennende til lørdag 1330. Tror det er perfekt tidspunkt å møte Spurs de har åpnet ok + ligger jo på 4plass samtidig har de ganske mye skader på viktige spillere som Solanke, Maddison og Kulusevski og ser ikke helt samspilte ut heller som nok skyldes skadene og ny trener.

Jeg tror nøkkelen fort kan være kampen Kudus mot Gudmundsson, Kudus har vært Spurs klart beste og farligste angrepsvåpen sykt rask og kan være vanskelig å stoppe og svensken har vært best offensivt. Vinner han dette går det veien for oss .-)

Reaney

Vi er ikke altfor bortskjemte når det gjelder Leeds seire og early kick offs dessverre.

Asbjørn

Quote from: Reaney on October 03, 2025, 09:14:56Vi er ikke altfor bortskjemte når det gjelder Leeds seire og early kick offs dessverre.
Men, det samme gjelder Spurs 😅
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Quote from: Asbjørn on October 03, 2025, 13:20:09
Quote from: Reaney on October 03, 2025, 09:14:56Vi er ikke altfor bortskjemte når det gjelder Leeds seire og early kick offs dessverre.
Leeds og bortskjemt i samme setning er vel en kontradiksjon i seg selv.

karaba

Quote from: HåvardK on October 03, 2025, 13:54:42
Quote from: Asbjørn on October 03, 2025, 13:20:09
Leeds og bortskjemt i samme setning er vel en kontradiksjon i seg selv.

Med tanke på at Tottenham var i Bodø denne uka og også må til Leeds (mest sannsynlig i kveld) for å rekke kampen, så må det vel dette være verre for Tottenham enn oss.