Kamp: vs. Burnley @Turf Moor, lørdag 18.10.25 kl 16 på Viaplay

Started by Asbjørn, October 12, 2025, 13:18:19

Previous topic - Next topic

Myhre10, JaJa and 10 Guests are viewing this topic.

stian

Det er ikke knallhardt press på ballfører på den scoringen...

Lucas the Kop Cat

Forskjellen er at Burnley har spillere som kan slå innlegg og skyte fra langt hold.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

TK20

Fantasyland

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on October 18, 2025, 17:29:49Hvor lenge skal Pascal Struijk forsvares her inne?

Farke velger Darlow og Struijk. Da bør han besegle sin egen skjebne.
Passivt av både Struijk og Ampadu på andremålet, men ellers virker Struijk generelt litt sloppy i tillegg til å slite med farten. Vanskelig å laste Darlow for målene (bortsett fra å ha gitt bort et innkast).

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on October 18, 2025, 17:39:27
Quote from: Kato on October 18, 2025, 17:29:49Hvor lenge skal Pascal Struijk forsvares her inne?

Farke velger Darlow og Struijk. Da bør han besegle sin egen skjebne.
Passivt av både Struijk og Ampadu på andremålet, men ellers virker Struijk generelt litt sloppy i tillegg til å slite med farten. Vanskelig å laste Darlow for målene (bortsett fra å ha gitt bort et innkast).

Hvorfor kontrer Burnley og scorer?

Reaney

Synes vi framstår usedvanlig pinglete og usikre. Det er mot motstandere som Burnley at man ikke MÅ tape. Bare uavgjort og Status Quo hadde utgjort en gedigen forskjell.

Lucas the Kop Cat

Er så mye upresist, pasninger, innlegg og avslutninger. DCL flikker og flikker uten adresse.

auren

Slutt. 2-0. Et forventet tap dessverre. Synes Burnley er heldige som vinner. Skikkelig møkkalag som ikke ønsker å spille fotball foran egne supportere.

Ikke riktig å skylde på Farke og Struijk i dag. Skytsen må gå til Leeds-ledelsen som ikke hentet inn flere offensive krefter før vinduet stengte. Når vi må spille med Aaronson og Harrison på vingene så kan man ikke forvente mange mål.

Bare å brette opp ermene og knuse West Ham hjemme på fredag. Forpoentligvis er Okafor og Gnonto klare til dess...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Trist å se på.
Vi er rett og slett ett kjedelig lag....fra midtbanen og fremover er det svært tafatt.
Virker som om den offensive planen mot BURNLEY er å slå på DCL, og så......... ::)
Vi SKRIKER etter kreativitet.

Aaronson....hjelpes meg.

Ja, ja, er jo lørdann`...

GeirO

Det er jo så enkelt at alle våre spillere er LITT for dårlig. Og tror ikke det er så viktig hvem vi stiller med. Også benken er litt for dårlig. Vi får håpe på en 17. plass.

Rett skal være rett, vi har endel bra spillere skadet nå.
MOT

Hawley

Vi har ikke en mann som klarer å passere en motspiller en mot en når Okafor og Gnonto er ute. Fortsatt komplett uforståelig for meg at vi ikke benyttet oss av å låne Solomon.

Calwert-Lewin var skuffende i dag. Han gjør lite på egenhånd, liksom.

Vi ser utrolig tunge og trege ut. Har gjort det hele sesongen, men det er vel en konsekvens av spillerkjøpene.

Enig i at Burnley er et skikkelig møkkalag. Kan ikke fatte at de skal havne foran oss.

Vi MÅ ha en kreativ midtbanespiller. I verste fall får vi låne Hamer.

Kato

Quote from: auren on October 18, 2025, 18:02:14Slutt. 2-0. Et forventet tap dessverre. Synes Burnley er heldige som vinner. Skikkelig møkkalag som ikke ønsker å spille fotball foran egne supportere.

Ikke riktig å skylde på Farke og Struijk i dag. Skytsen må gå til Leeds-ledelsen som ikke hentet inn flere offensive krefter før vinduet stengte. Når vi må spille med Aaronson og Harrison på vingene så kan man ikke forvente mange mål.

Bare å brette opp ermene og knuse West Ham hjemme på fredag. Forpoentligvis er Okafor og Gnonto klare til dess...

auren

Daniel Farke er ingen Premier-League manager. Det er nok nå. Vi har handlet for en milliard, da kan ikke spillere som Jaka Bijol sitte å se på mens Pascal Struijk nok en gang gir vekk ballen gratis og det selvsagt ender i baklengs. Vi søler vekk poeng.  Perri er kjøpt inn for å stå, hvorfor i all verden er det da reservekeeperen fra Championship som står. Farke er selvsagt involvert i det vi kjøper. Supporterne har ropt i et år snart at vi må først og fremst bruke penger på keeper, stopper og spiss. Nå har vi kjøpt to klink like spisser, og ser ut som vi har vært på fylla hele sommeren med transferpanelet. Og det er inkludert Farke.

Vi er sjanseløse hvis det er Struijk, Aaronson og Harrison som skal berge dette laget. Totalt sjanseløst. Nå må vi få en manager inn her før det er for seint.

Daniel Farke UT.

Josch

Quote from: GeirO on October 18, 2025, 18:30:08Det er jo så enkelt at alle våre spillere er LITT for dårlig. Og tror ikke det er så viktig hvem vi stiller med. Også benken er litt for dårlig. Vi får håpe på en 17. plass.

Jeg sier gladelig ja takk til 17. plass nå. Enig i at vi er "litt" for dårlig i alle spillets faser. Om det er Farke eller ledelsen som ikke så dette i august er uvisst.  Tendensen er den samme i de andre kampene hittil.

Vi slo naive Wolves, men Burnley er mer kyniske og et bedre lag. Nå lurer jeg på hvilke andre lag vi kan legge bak oss på tabellen. Er vi virkelig bedre enn Brentford og West Ham, som er bak oss nå.?

Hawley

Quote from: Josch on October 18, 2025, 18:45:50
Quote from: GeirO on October 18, 2025, 18:30:08Det er jo så enkelt at alle våre spillere er LITT for dårlig. Og tror ikke det er så viktig hvem vi stiller med. Også benken er litt for dårlig. Vi får håpe på en 17. plass.

Jeg sier gladelig ja takk til 17. plass nå. Enig i at vi er "litt" for dårlig i alle spillets faser. Om det er Farke eller ledelsen som ikke så dette i august er uvisst.  Tendensen er den samme i de andre kampene hittil.

Vi slo naive Wolves, men Burnley er mer kyniske og et bedre lag. Nå lurer jeg på hvilke andre lag vi kan legge bak oss på tabellen. Er vi virkelig bedre enn Brentford og West Ham, som er bak oss nå.?

Vi må vippe jevne kamper, men ser ikke at vi har spillere som har den egenskapen. I dag kunne vi spilt til midnatt uten å score. Vi har kvaliteter, men mangler to spillere for en trygg plass

stian

Kampen sett under ett er egentlig et ran - Burnley kommer med to kjempeprestasjoner på begge våre største defensive blundere. Når det er sagt er vi ikke bedre. Midtbanen var veldig tafatt i dag og presisjonen offensivt blir for dårlig når vi møter et lag som Burnley.

Taktisk sett er vi hverken fugl eller fisk. Vi kan gjerne slå langt på DCL - han er svingod i å vinne duellene der oppe og flikke ballen videre. Men hvis det er planen så må vi jo spille deretter! Vingene må trekke inn og midtbanen må komme på dype løp for å skape trafikk rundt stussen fra DCL. Hvis det ikke er noen rundt ham er det et meningsløst alternativ.

Hvis vi skal trykke dem bakover og etablere power play, så må balltempoet opp og bevegelsene bli flere. Ja, vi trenger kreativitet på midten, men den kreative spilleren må også ha noen bevegelser å slå stikkere på. Det virker veldig statisk når vi har ballen midt i banen - de offensive bevegelsene er få og handler utelukkende om å finne kanten, det er ingen som vandrer, ingen dype bevegelser fra midten. Når det i tillegg går sakte får vi aldri luken til å prøve et skudd heller. Frustrerende kamp å se på, vi taper mot et meget svakt Burnley.

Hawley

Quote from: stian on October 18, 2025, 18:58:38Kampen sett under ett er egentlig et ran - Burnley kommer med to kjempeprestasjoner på begge våre største defensive blundere. Når det er sagt er vi ikke bedre. Midtbanen var veldig tafatt i dag og presisjonen offensivt blir for dårlig når vi møter et lag som Burnley.

Taktisk sett er vi hverken fugl eller fisk. Vi kan gjerne slå langt på DCL - han er svingod i å vinne duellene der oppe og flikke ballen videre. Men hvis det er planen så må vi jo spille deretter! Vingene må trekke inn og midtbanen må komme på dype løp for å skape trafikk rundt stussen fra DCL. Hvis det ikke er noen rundt ham er det et meningsløst alternativ.

Hvis vi skal trykke dem bakover og etablere power play, så må balltempoet opp og bevegelsene bli flere. Ja, vi trenger kreativitet på midten, men den kreative spilleren må også ha noen bevegelser å slå stikkere på. Det virker veldig statisk når vi har ballen midt i banen - de offensive bevegelsene er få og handler utelukkende om å finne kanten, det er ingen som vandrer, ingen dype bevegelser fra midten. Når det i tillegg går sakte får vi aldri luken til å prøve et skudd heller. Frustrerende kamp å se på, vi taper mot et meget svakt Burnley.

Veldig enig i dette! Manageren bør vel se det og ta affære?

Kato

Quote from: stian on October 18, 2025, 18:58:38Kampen sett under ett er egentlig et ran - Burnley kommer med to kjempeprestasjoner på begge våre største defensive blundere. Når det er sagt er vi ikke bedre. Midtbanen var veldig tafatt i dag og presisjonen offensivt blir for dårlig når vi møter et lag som Burnley.

Du peker på mye, men ikke det viktigste. Når vi har satt oss i en posisjon hvor det er Aaronson, Harrison og Struijk som skal være med å berge plassen, da skjønner man at vi er på villspor.

Perri må stå i mål, Darlow er reservekeeper fra  championship. Bijol må spille, Struijk ytterst på benken. Harrison og Aaronson er jo ikke i nærheten av å være målscorere på det ypperste nivået i verden. Hvorfor vi har hentet to helt like spisser er det vel bare Farke som forstår.

leedslife

Det var veldig skuffende.
Sitter langt inne og innrømme at Burnley av alle lag hadde den kvaliteten vi mangler.
For et innlegg av Walker og hvilken avslutning av Tchaouna.

Satt og erget meg over at Farke ikke byttet inn Tanaka og Piroe tidligere med tanke på hvor mye posession Burnley lot oss ha, men det var fryktelige innhopp av begge to.
Nada kvalitet med ball.
Lignende gjennomføring og tap av poeng hjemme mot WH og det blir vanskelig og se hvor seirene skal komme.
Vi må vel opp i ca 9-10 seire for og holde oss.

Ellers begynner det vel og bli vanskelig og holde Bijol på benken når man slipper inn 2 mål i mot i hver kamp igjen.
Vi husker alle Marsch etterhvert - da man trengte 3-4 mål for og ta poeng i kamper.
Blytungt.

På dager som dette med skader i tillegg på offensive spillere så er det ufattelig med JJ på benken til 10 mill når det som settes inn fra benken i offensive posisjoner er såpass langt unna nivået som kreves.
Men for all del - kan godt være den handelen viser seg gull verdt utover sesong.
Nok sutring.
WH next!

Kato

Quote from: leedslife on October 18, 2025, 19:13:59Det var veldig skuffende.
Sitter langt inne og innrømme at Burnley av alle lag hadde den kvaliteten vi mangler.

Satt og erget meg over at Farke ikke byttet inn Tanaka og Piroe tidligere med tanke på hvor mye posession Burnley lot oss ha, men det var fryktelige innhopp av begge to.
Nada kvalitet med ball.
Lignende gjennomføring og tap av poeng hjemme mot WH og det blir vanskelig og se hvor seirene skal komme.

Ellers begynner det vel og bli vanskelig og holde Bijol på benken når man slipper inn 2 mål i mot i hver kamp igjen.
Vi husker alle Marsch etterhvert - da man trengte 3-4 mål for og ta poeng i kamper.
Blytungt.

På dager som dette med skader i tillegg på offensive spillere så er det ufattelig med JJ på benken til 10-12 mill pund når det som settes inn fra benken i offensive posisjoner er såpass langt unna nivået som kreves.

Farke bytter ikke. Det blir hans bane. Grusomt at han enda ikke har endret bak. Har  mistet all tro.  Baklengs nr 1 er et godt innlegg, men vi er totalt fraværende i lufta der inne. Skal ikke stopperne regjere den boksen? Baklengs nr 2 er en grusom upresset pasning fra Struijk, så ender han opp i løpeduell med Walker. Det er ikke pent å se på. Og sånn har det vært lenge nå. Ingenting skjer.

Sydhagen

Litt utur i dag, men er likevel først etter denne kampen jeg har en uggen følelse med tanke på nedrykk. Burnley er et møkkalag og dkal slåes ti av ti ganger.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Quote from: Kato on October 18, 2025, 19:24:38

Nada kvalitet med ball.

Blytungt.

På dager som dette med skader i tillegg på offensive spillere så er det ufattelig med JJ på benken til 10-12 mill pund når det som settes inn fra benken i offensive posisjoner er såpass langt unna nivået som kreves.

Farke bytter ikke. Det blir hans bane. Grusomt at han enda ikke har endret bak. Har  mistet all tro.  Baklengs nr 1 er et godt innlegg, men vi er totalt fraværende i lufta der inne. Skal ikke stopperne regjere den boksen? Baklengs nr 2 er en grusom upresset pasning fra Struijk, så ender han opp i løpeduell med Walker. Det er ikke pent å se på. Og sånn har det vært lenge nå. Ingenting skjer.
Jeg er enig i at Farke og teamet må ta hovedansvaret her.
Et svakt Burnley lag med bare 4 poeng før idag.

Og hva er realistisk - kanskje man kan lure Scott Parker til Leeds hvis man sparker Farke?
Stiller meg skeptisk til om trenere på ca det nivået vil få så mye mer ut av en slik average spillergruppe.
Mangler individuell kvalitet. Mangler PL erfaring.
Mangler talent. Lite utviklingspotensiale. Svakt balansert i offensive posisjoner.

Men et svakt resultat mot WH så tenker jeg kontaktkortene går varmt i 49ers.

Nå ble Ante ledig.
Har vel vært troverdige linker der tidligere.

Myhre10

Quote from: leedslife on October 18, 2025, 19:43:40

Nada kvalitet med ball.

Blytungt.

Og hva er realistisk - kanskje man kan lure Scott Parker til Leeds hvis man sparker Farke?
Stiller meg skeptisk til om trenere på ca det nivået vil få så mye mer ut av en slik average spillergruppe.
Mangler talent. Lite utviklingspotensiale. Svakt balansert i offensive posisjoner.

Nå ble Ante ledig.

Ante, nei vel? Naiv manager som så vidt unngikk nedrykk for Spurs of med kun 8 kamper for Nottingham før han fikk fyken...  🤔

Myhre10

Quote from: Myhre10 on October 18, 2025, 19:54:35
Quote from: leedslife on October 18, 2025, 19:43:40

Nada kvalitet med ball.

Blytungt.

Nå ble Ante ledig.

Ante, nei vel? Naiv manager som så vidt unngikk nedrykk for Spurs og med kun 8 kamper for Nottingham før han fikk fyken...  🤔

leedslife

Jo, men hva forventer folk hvis man skal sparke Farke?
At Lippi kommer inn?
Klopp?

Vi har vel ca sjans på trenere av samme kaliber som spillerne vi hentet inn i sommer.
Da ligger man vel ca et sted rundt CC og nivå 2 ligaer i europa.

rd1

Dersom Farke er ansvarlig for sommerens transfer er det bare å sparke han, men jeg tror ikke han er det.

Er bare så fryktelig skuffende at vi hentet i ny keeper og 2 nye midstoppere og ingen !!!!!! forsterker laget... (iflg Farke)

Og så er det nesten ikke til å tro at vi ikke forsterket angrepet nevneverdig. Usikker på om DCL hadde puttet mere en 10 i championsship.

En katastrofe av en transferstrategi (igjen) sender oss ned.

T
R
I
S
T
"Who needs Cantona??"

Kato

Quote from: rd1 on October 18, 2025, 21:54:39Dersom Farke er ansvarlig for sommerens transfer er det bare å sparke han, men jeg tror ikke han er det.

Er bare så fryktelig skuffende at vi hentet i ny keeper og 2 nye midstoppere og ingen !!!!!! forsterker laget... (iflg Farke)

Og så er det nesten ikke til å tro at vi ikke forsterket angrepet nevneverdig. Usikker på om DCL hadde puttet mere en 10 i championsship.

T
R
I
S
T

Må jo gi de nye en sjanse før man slakter vinduet. Bijol og Bourneauw har 0 min i serien. JJ kun noen få.

rd1

Quote from: Kato on October 18, 2025, 22:24:04
Quote from: rd1 on October 18, 2025, 21:54:39Dersom Farke er ansvarlig for sommerens transfer er det bare å sparke han, men jeg tror ikke han er det.

T
R
I
S
T

Må jo gi de nye en sjanse før man slakter vinduet. Bijol og Bourneauw har 0 min i serien. JJ kun noen få.

Farke har gjennom de første kampene signalisert at han synes Struijk (som var tredjevalg i fjor) og Darlow (som var andrevalg store deler av fjoråret) er bedre en spillere vi har brukt en liten halvmilliard på...

Bestilte meg siste versjon Aschehougs leksikon i forrige uke.

Da jeg bladde opp på definisjonen av fiasko kunne jeg lese «Leeds Uniteds transfer policy the
Last 25 years»
"Who needs Cantona??"

Hallgeir *

Quote from: rd1 on Today at 00:07:05
Quote from: Kato on October 18, 2025, 22:24:04

T
R
I
S
T

Farke har gjennom de første kampene signalisert at han synes Struijk (som var tredjevalg i fjor) og Darlow (som var andrevalg store deler av fjoråret) er bedre en spillere vi har brukt en liten halvmilliard på...

Bestilte meg siste versjon Aschehougs leksikon i forrige uke.

Da jeg bladde opp på definisjonen av fiasko kunne jeg lese «Leeds Uniteds transfer policy the
Last 25 years»

Du finner jo alt på "nettet". What a waste of money!  :)
Super Leeds since 1968

Reaney

Enda en spiller som scorer sitt første mål for motstanderen når de møter Leeds. Denne gangen Tchaouna for Burnley.
Med andre ord "same old story i kamp etter kamp. Begynner å ligne mer et Leeds fenomen enn tilfeldigheter.