Kamp vs Crystal Palace @Elland Road lørdag 20.12 kl 21 på Viaplay

Started by Asbjørn, December 15, 2025, 19:16:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

Ikke bare poengmessig har vi fått avstand til de tre lagene under streken, nå ser også målforskjellen brukbar ut.
Super Leeds since 1968

rd1

Monstermatch!!

Rart å tenke på at vi snudde sesongen i pausen mot city på 0-2. Vi er jo plutselig dirty Leeds igjen, 12 mål på dødball!

Veldig deilig å ta feil av Farke, og glad jeg ikke bestemmer når vi skal sparke manager😅
"Who needs Cantona??"

Blank_File

Quote from: Bromancer on December 20, 2025, 23:36:10
Quote from: Hallgeir * on December 20, 2025, 23:24:55
Quote from: Dylan on December 20, 2025, 23:20:40
Quote from: Hallgeir * on December 20, 2025, 23:08:46
Quote from: Dylan on December 20, 2025, 23:05:31Helt utrolig at vi for noen uker siden snakket om at Farke hadde mistet garderoben, helt udugelig manager osv. Så herlig når det snur den riktige veien!!
God Jul alle sammen!

Det var vel ikke mange som snakket om det. Kun en person, egentlig.
Tjaaaa, var vel noen flere så vidt jeg husker som hadde lite positivt å komme med. But, who cares!

Med rene ord oppfattet jeg bare en, men som du skriver - who cares?

Farke har lært. Han blir kanskje ikke en stor manager, men han har et potensial til å bli bedre.

Rekker opp hånda her, jeg var en av dem som mente at Farke burde erstattes. Han skal ha kred for at han endelig har skjønt at han måtte gjøre formasjonsendringer og spille langt. Måtte det fortsette!
Sa det ikke høyt, men hadde også vondt for å se at det skulle komme noen så dramatiske endringer som det faktisk har gjort og var klar for å få ny trener i forkant av City kampen. Problemet var og er at jeg ikke helt kan se hvem vi skulle hentet som eventuelt ville klare å gjøre det bedre.

TK20

Kremkamp. Tror trioen Strujik/Bijol/Rodon vant samtlige dueller mot feilvendte spisser.

Denne formasjonen tror jeg gode gamle Firpo hadde elsket også!

Reaney

Gratulerer godtfolk med årets julepresang i box. Satser på at denne statistikken holder, i hvert fall her: Når man i løpet av de siste ukene har slått årets verdensmestre, FA cup mestere, Community Shield mestre, og spilt uavgjort mot PL vinnerne, så er man vel i utgangen av 2025 verdens beste lag da 😊⚽

Hallgeir *

Quote from: TK20 on December 20, 2025, 23:46:31Kremkamp. Tror trioen Strujik/Bijol/Rodon vant samtlige dueller mot feilvendte spisser.

Denne formasjonen tror jeg gode gamle Firpo hadde elsket også!

Firpo hadde herjet oppover venstresida som Gudmundsson gjør. Hadde vært en favoritt blant trofaste Leeds-fans.
Super Leeds since 1968

leedslife

Inne på topp 10 over chances created godeste Stach (8 plass).

Rundt spillere som Saka, Rice, Foden, Grealish etc.

leedslife

Only Manchester City (12), Aston Villa (9) and Arsenal (9) have picked up more points this December than Leeds (8) in the Premier League.

A phenomenal turnaround under Daniel Farke.🔥

@LUFCDATA

leedslife

På xG tabellen er vi tilbake til der vi lå tidligere i sesongen.

9 plass - +7 / Leeds U - G17 / 25xPTS (- 6)

Bmouth, Brentford, Everton under oss.
Manu, Newcastle, brighton over oss

leedslife

Er jo helt utrolig og se Gudmundsson kommer stormende oppover for og overlappe Gnonto når vi går inn i overtiden - i en fysisk så utfordrende kamp for en kantspiller.

For en kapasitet og vilje.

Reaney

I går gikk det meste vår vei. 1. omgang er jevnspilt, men vi går til pause med 2-0 ledelse takket være Europas "hoteste" spiss om dagen. Herlig å se. 2. omgang er vi virkelig gode og har full kontroll på Palace helt til byttene. Da er vi ikke like gode, spesielt fra 87. min da de to siste byttene skjer. Palace scorer på straffe, og det er bare en stolpe som hindrer dem i å redusere til 2-3. Får på det tidspunktet følelsen av at vi bytter oss til fant. Jeg har ikke sett avslutningen av kampen på nytt, men inntrykket er at Piroe og Tanaka er helt ute av det. Gnonto bidrar offensivt i kjent stil, og Gruev ordner frisparket som gir 4-1. Tenker at begge dermed får godkjent. Jeg forstår byttene og støtter at det skjer, men poenget mitt er at de 11 som spilte fram til til det 77. min. leverer årsbeste for Leeds. Byttene svekker oss og kunne gjort avslutningen av kampen til et mareritt, hvis Palace hadde hatt marginene med seg. Heldigvis gikk det veien.

leedslife

Måtte ikke Bogle og Ampadu av pga gule kort de har samlet opp?

Mister du Ampadu i suspensjon og skader så mister du poeng.

Men enig i inntrykket.

Asbjørn

Quote from: leedslife on December 21, 2025, 11:07:12Er jo helt utrolig og se Gudmundsson kommer stormende oppover for og overlappe Gnonto når vi går inn i overtiden - i en fysisk så utfordrende kamp for en kantspiller.

I presseren sa Farke at han hadde sagt til Aaronson at han trengte løpskapasiteten hans i dag - at han var den eneste i ligaen som hadde kapasitet til å løpe 15km i løpet av en kamp.
Har du sett noen statistikk over hvor langt han løp?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: leedslife on December 21, 2025, 11:10:03Måtte ikke Bogle og Ampadu av pga gule kort de har samlet opp?

Mister du Ampadu i suspensjon og skader så mister du poeng.

Men enig i inntrykket.
Ampadu har vel fire kamper uten kort nå. Og han trenger to til for å unngå suspensjon - det samme gjør jo Bogle...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on December 21, 2025, 11:11:08
Quote from: leedslife on December 21, 2025, 11:07:12Er jo helt utrolig og se Gudmundsson kommer stormende oppover for og overlappe Gnonto når vi går inn i overtiden - i en fysisk så utfordrende kamp for en kantspiller.

I presseren sa Farke at han hadde sagt til Aaronson at han trengte løpskapasiteten hans i dag - at han var den eneste i ligaen som hadde kapasitet til å løpe 15km i løpet av en kamp.
Har du sett noen statistikk over hvor langt han løp?
Nei har letet, men virker som de har fjernet den informasjonen.
Kollektivt og individuelt printet dem de statistikkene de første kampene i sesongen.

Krysser fingrene for Brenden nå.
Meget bra det man så i går.

*Basert generelt på heatmap så løper han et sted mellom 10 og 13 så det stemmer nok godt det Farke sier.

Cherry

Topp kamp av laget og Farke...igjen!
Sunderland med spillere i Afcon kan vi fint slå i neste kamp, med den selvtilliten som vi har i laget nå.
Håper ikke denne boozt`n gjør at forsterkninger ikke blir prioritert i januar , vi har en tynn tropp - og trenger ett par kvalitets signeringer fortsatt.

stian

Quote from: Cherry on December 21, 2025, 12:00:03Topp kamp av laget og Farke...igjen!
Sunderland med spillere i Afcon kan vi fint slå i neste kamp, med den selvtilliten som vi har i laget nå.
Håper ikke denne boozt`n gjør at forsterkninger ikke blir prioritert i januar , vi har en tynn tropp - og trenger ett par kvalitets signeringer fortsatt.

Med den steamen laget er i nå, så kan vi slå hvem som helst av de «nest beste» lagene i divisjonen. Et svekket Sunderland kan vi definitivt hamle opp med og vi kan få bra med luft ned til nedrykk.

Avstand til nedrykk vil kanskje også hjelpe med tanke på rekrutteringene som MÅ komme i januar. Det vil være idiotisk å bruke momentet vi har nå til å ikke forsterke, det eneste logiske er å tenke helt omvendt. Alle ser at vi er sårbare - skade på DCL eller Ampadu/Stach og vi er i kjempetrøbbel. Januarvinduet blir viktigere enn på lang tid, både med tanke på inneværende og neste sesonng. En viktig syretest på hva eiere og scouter klarer å få til av business. Driter de seg ut her blir det uro blant supporterne.

Russel_Doig

Quote from: Reaney on December 21, 2025, 11:07:38I går gikk det meste vår vei. 1. omgang er jevnspilt, men vi går til pause med 2-0 ledelse takket være Europas "hoteste" spiss om dagen. Herlig å se. 2. omgang er vi virkelig gode og har full kontroll på Palace helt til byttene. Da er vi ikke like gode, spesielt fra 87. min da de to siste byttene skjer. Palace scorer på straffe, og det er bare en stolpe som hindrer dem i å redusere til 2-3. Får på det tidspunktet følelsen av at vi bytter oss til fant. Jeg har ikke sett avslutningen av kampen på nytt, men inntrykket er at Piroe og Tanaka er helt ute av det. Gnonto bidrar offensivt i kjent stil, og Gruev ordner frisparket som gir 4-1. Tenker at begge dermed får godkjent. Jeg forstår byttene og støtter at det skjer, men poenget mitt er at de 11 som spilte fram til til det 77. min. leverer årsbeste for Leeds. Byttene svekker oss og kunne gjort avslutningen av kampen til et mareritt, hvis Palace hadde hatt marginene med seg. Heldigvis gikk det veien.

Det er rett og slett trist å se kor hjelpeløs Piroe er på dette nivået!

Asbjørn

Quote from: leedslife on December 21, 2025, 11:18:03*Basert generelt på heatmap så løper han et sted mellom 10 og 13 så det stemmer nok godt det Farke sier.

Dette sitetet er fra Farke ETTER kampen i går så han sa det kanskje etter å ha sett på statsene???

Farke says using Rodon as a full back/right winger with the ball & as a cb without the ball plus Aaronson covering 15k from the wing & into a 10 position helped to unlock a normally compact Palace side. #LUFC
https://x.com/apopey/status/2002511879164568006?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Det er så digg å våkne på en søndag og vite at Leeds vant dagen før !!  Det er en skitgod følelse  ;)
Etter å ha summert meg litt så er det noen "issues" som dukker opp i hodet mitt :

Vi har blitt gode på dødballer ; og særlig fokus på at Ampadu skal kjøre på med lange innkast, og vi har POWER i boksen ; Struijk, Bijol,Rodon, Stach, DCL og Okafor - det er store karer ! Motstanderne vil bli oppmerksomme på dette såklart, men vi har TILSTEDEVÆRELSE i motstanderens boks - det er en frykt faktor for motstanderen !

Dominic Calvert Lewin: han gjenoppstod i Leeds dere ! Vi har en spiss med målteft i boks, som også er god på hodet. Hvor digg er ikke det ?

Anton Stach : gi han tid, og bruk han i spillet, gjør han god - han har et herlig driv og en nydelig skuddfot. Han MÅ involveres mye i hver kamp. Han er ikke en førsteklasses midtbanemann for oss ennå, han har potensial for å bli en virkelig gigant og få ut hele registeret og potensialet sitt. Mer å gå på !

3-5-2 ! Hva sier vi ?  En virkelig suksessfaktor de siste 4 1/2 kampene - hvorfor tenkte man ikke på dette når sesongen startet ?  Vel, det kan fortsatt være en faktor for at vi klarer oss, og laget er godt nok til å omstilles til 4-3-3 også når nødvendig.

Rodon/Bijol/Struijk : hvilken trio ! Nå har de fått satt formasjonen der bak, og de fungerer bra sammen. 3 luftbaroner som vinner masse dueller i boks, både defensivt og offensivt ! Gull verdt for Leeds !

Bogle og Gudmundsson ; kan spille på sine offensive kvaliteter og bidrag i hver kamp nå, omstilling til mer offensiv attitude enn i 4-3-3. Herlig å bivåne...Gudmundsson har hatt noen defensive blemmer, men kompenserer voldsomt med sine offensive raid.  Tror fortsatt Bogle har mer å bidra med utover sesongen....

Captain Ampadu : ankeret på midten som virkelig har funnet sin rolle nå. Er utrolig viktig i omstilling av spillet. En herlig duellspiller og god taktpinne. Our Captain !

Tanaka/Gruev kjenner sine roller sentralt nå og har masse kapasitet i seg når de spiller. Herlig at Ao har fått noen nettkjenninger og at han får følelse av at han betyr mye for laget.

Daniel Farke : med kniven på strupen har han vridd tilstanden fra negativ til positiv ; ny formasjon og massiv fokus på dødball uten en spesialisert dødballtrener ; dette fikser jeg selv sa Farke..."you did it" !!
En dårlig manager holder fast på trua om egen filosofi, taktikk og formasjon uten å få ut potensialet til hver enkelt i spillergruppa. Her har Farke tatt grep ; han hadde et lite overtall av midtstoppere i gruppa og tok grep for å samkjøre de og forbedre dem. Det har han greid så langt - i tillegg kunne utnytte offensive back typer, og ballsikre midtbanespillere. Han har gitt DCL tillit i front, og med rette når vi nå har fasit. Det fantes en målscorer i ham. Farke er også villig til å gjøre pausebytter og formasjonsendringer også, noe som ikke skjedde de første 10-15 kampene denne sesongen. God omstillingsevne av Farke - det liker vi !

Jeg mener allikevel det kan være lurt å finne noen gode alternativer i overgangsvinduet i januar, vi kan ikke tro at vi ikke møter en periode med motgang igjen....det hadde vært fint å få inn nok en spiss med litt målgaranti og en offensiv boksåpner, en 10`er.
Jeg ville kvittet meg med Meslier og Piroe. Piroe er ikke PL kvalitet dessverre. Han blir mer og mer iskald med lenger tid på benken, så små glimt etter han kom inn igår at han ikke har det riktige "punch" som en spiss må ha i PL.
Frykten er selvfølgelig skader og suspensjoner i tida som kommer, og at vi MÅ ha en benk med kvalitet.
Harrison kan kanskje til nød brukes som en back til tider, Gnonto er en spiller som skaper ubalanse hos motstander, en fin brikke å bruke i noen kamper.  Aaronsson har et kjapt steg og beveger seg mye, det som taler i mot ham er fysikk og sluttprodukt. Han vinner kanskje en duell og i neste øyeblikk roter han seg inn i situasjoner med ballmist. Han har ikke det rette overblikket i spillet til tider....men gjør seg best som innbytter når vi trenger energi fremover i spillet vårt.

Totalt sett er det deilig å se omstillingen til Leeds, til å være like ufarlige som Wolves - til å bli kanskje et lag man frykter å møte fremover....la oss inderlig håpe at denne medgangsbølgen fortsetter. Laget har spilt på seg masse selvtillit og det er en viktig faktor i fotball. Dette er et lag som kan ligge under med ett og to mål og allikevel hente poeng - og det er en forbasket deilig attitude å bringe med seg på en fotballbane. Jeg håper vi kan bli bedre på bortebane, første sjanse er Sunderland om 1 uke....

MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Quote from: Asbjørn on December 21, 2025, 13:57:45
Quote from: leedslife on December 21, 2025, 11:18:03*Basert generelt på heatmap så løper han et sted mellom 10 og 13 så det stemmer nok godt det Farke sier.

Dette sitetet er fra Farke ETTER kampen i går så han sa det kanskje etter å ha sett på statsene???

Farke says using Rodon as a full back/right winger with the ball & as a cb without the ball plus Aaronson covering 15k from the wing & into a 10 position helped to unlock a normally compact Palace side. #LUFC
https://x.com/apopey/status/2002511879164568006?s=20

Taktisk vedr Rodon så lignet det på hva Wilder og Knill gjorde med Basham for en del år tilbake som var deres suksess i frispillingen over flere sesonger.

Personlig synes jeg byttet Brenden for Tanaka før kampen også var helt greit.
Var en blek forestilling av Tanaka mot Brentford og både Brenden (og spesielt Gnonto)har hatt gode innhopp den siste tiden.

I tillegg så vil du jo ikke ha Wharton for mye på ball. Fysiske kapasiteten viste seg og være en essensiell faktor for resultatet.
Og med det du skriver regner jeg med det er et korrekt tall fra Farke.
Det er jo helt vanvittige tall.

Asbjørn

Quote from: Cannavaro on December 21, 2025, 14:05:05Det er så digg å våkne på en søndag og vite at Leeds vant dagen før !!  Det er en skitgod følelse  ;)
Etter å ha summert meg litt så er det noen "issues" som dukker opp i hodet mitt :

Glimrende skrevet over hele fjøla, Fabio :)

Ønsker ikke å selge Piroe men innser økonomien i det. Harrison med sin høye lønn blir verre, mens Meslier er vel bortimot gragtis nå... Men uansett frigir det plass.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Syns det er lesbare 'opinion' og 'verdict' fra herrene Isaac Johnson og Graham Smyth

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/epiphany-etihad-palace-party-how-33097838

The season is not even half way and there is still a long way to go. United sat 13th in the 2022/23 campaign but ended it being relegated. Teams will figure out how best to circumnavigate Farke's wing-back system in time, or try to, and new challenges will crop up.

But for now, Leeds and Farke can be allowed to relax in some Christmas cheer. He could well have been sitting on his sofa looking for his next job on the big day but he is instead looking to size up his next victim, with his team six points above the drop zone.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-crystal-palace-verdict-graham-smyth-5451105

There is confidence at Leeds United that the final days of Elland Road in its current guise are just around the corner and that soon enough it will be transformed to meet the demands of ticketing and modernisation.

But right now, at this precise point in the stadium's history, supporters are experiencing something that no one would dare tinker with. A football team is playing, fighting and performing in such a way that it feeds the chaos in the stands. The fans are responding in such a way that the team can feed off their energy. The result is goals and points.

Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

17 spilte allerede.

Er bare Arsenal og Brighton jeg kan komme på der vi har blitt utspilte og resultatet har vært fortjent.
Forest borte er vel også et ganske fortjent tap.
Ellers synes jeg vi har vært på høyde og vel så det.

Interessant og se kvaliteten på ligaen denne sesongen opp mot tidligere når sesongen er ferdig.
Påvirkiningen av veldig mange lag ute i Europa/ utskiftning av bla Super 6 etc, lag som låses av økonomiske regler og rammer.
Farke og Underwood har fått mye tyn (fra undertegnede og), men bet meg merke i en kommentar fra en bruker her inne i går hvor utrolig mye de har fått ut av ressurser og ikke minst etter 17 kamper hvor effektivt endringen av spillestil og tankegods før sesongen har vært.

Akkurat nå ser det ut som man får ut det absolutt maksimale av bærebjelkene i laget -> DCL, Ampadu, Rodon.
De har vel knapt prestert på et høyere nivå over tid. Og det drar med seg solide prestasjoner blandt flere andre.

Longstaff fortalte om en spillergruppe som måtte tro mer på seg selv 6-7 kamper inn i sesongen. Ser ut som det switchet etter andre omagngen på Ethiad - selv om man leverte solide tall og gjennomføringer i både pre-season og starten av sesongen.

Selv om vi vet at Elland Road kan gi oss en stor fordel så hadde jeg aldri i livet mitt trodd at vi skulle være det 10ende beste hjemmelaget i ligaen etter 17 spilte.
Det er jo en enorm fordel når vi tar fatt på siste del av sesongen. Alle tre bunnlagene er også ligaens svakeste hjemmelag.
1,6 og 7 poeng hjemme bare for Wolves, WH og Burnley.

Så er man jo i den posisjonen at vi både har Wolves, Burnley, Fulham, Forest igjen hjemme.

Asbjørn

Quote from: leedslife on December 21, 2025, 20:13:04Så er man jo i den posisjonen at vi både har Wolves, Burnley, Fulham, Forest igjen hjemme.

Farke har jo sagt at 9 seire og en del uavgjorte må til.
Med fem allerede er vi oppe i ni om vi klarer disse...
Tell me  Tell me

Dylan