Kamp v Manchester United @ Elland Road 4/1-2026 kl 1330 på Viasport

Started by Killa, January 02, 2026, 11:01:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Killa

Kampene kommer tett som hagl nå - på søndag er vi i aksjon hjemme på Elland Road mot Man Utd.
Laget ser virkelig ut til å være godt gående om dagen, og her tenker jeg at sjansene er gode for 3 poeng eller i det minste ett.
De røde djevlene overbeviser vel ikke så voldsomt om dagen - sist ble det 1-1 hjemme mot rock-bottom Wolves. Og de slipper inn mye mål - mest av alle de 14 første lagene på tabellen og har tross sin 6. plass så lang bare 4 plussmål. Tror også de mangler noen sentrale spillere mot oss på søndag (Fernandes?)

Vi fikk jo et noe overraskende laguttak i går mot Liverpool, der både Bogle og DCL startet på benken.
Blir minst en endring på søndag pga Ampadu's suspensjon. Tanaka kommer nok inn på midten i hans sted vil jeg tro. Antar at krigeren Rodon fremdeles er ute med ankelskaden sin. Så får kanskje både Bornauw og Gruev fornyet tillit? Og hva skjer med Bogle - er han på plass igjen fra start eller overbeviste JJ såpass at han fortsetter på HB? DCL starter i alle fall garantert på bekostning av Nmecha. Litt vanskelig å tippe laget her, men tenker det kan bli noe i denne gata - hvis vi starter med 3-5-2:

Perri - Struijk Bijol Bornauw - Gudmundsson Gruev Tanaka Stach Bogle - Aaronson DCL

Men som sagt flere spørsmål enn svar foreløpig - kommer vel noe mer på pressern.
Både Justin, Okafor og Nmecha kan være aktuelle.

Her tror jeg vi tar en sterk 3-1 seier, DCL, Stach og Bijol !!

MOT!!

Andersen

Her mener jeg Farke bør toppe laget mot Man U . La de faste som startet på benken mot Liverpool få begynne . Sterkt av Leeds å få med seg 1 poeng fra Anfield med 5 av de faste på laget benket. Her tror jeg Farke så litt frem i tid med tanke på 4 kamper på 10 dager er det vel? I så måte var det et trekk som funket veldig bra mot Liverpool . De beste fra start mot Man U på ER , et Man U lag som ikke har overbevist veldig i det siste. Og som i tillegg slipper inn mye mål . Mye skader i laget har de også , og spillere som spiller i Afrika mesterskapet for tiden. MOT.

Cherry

Quote from: Killa on January 02, 2026, 11:01:10Kampene kommer tett som hagl nå - på søndag er vi i aksjon hjemme på Elland Road mot Man Utd.
Laget ser virkelig ut til å være godt gående om dagen, og her tenker jeg at sjansene er gode for 3 poeng eller i det minste ett.
De røde djevlene overbeviser vel ikke så voldsomt om dagen - sist ble det 1-1 hjemme mot rock-bottom Wolves. Og de slipper inn mye mål - mest av alle de 14 første lagene på tabellen og har tross sin 6. plass så lang bare 4 plussmål. Tror også de mangler noen sentrale spillere mot oss på søndag (Fernandes?)

Vi fikk jo et noe overraskende laguttak i går mot Liverpool, der både Bogle og DCL startet på benken.
Blir minst en endring på søndag pga Ampadu's suspensjon. Tanaka kommer nok inn på midten i hans sted vil jeg tro. Antar at krigeren Rodon fremdeles er ute med ankelskaden sin. Så får kanskje både Bornauw og Gruev fornyet tillit? Og hva skjer med Bogle - er han på plass igjen fra start eller overbeviste JJ såpass at han fortsetter på HB? DCL starter i alle fall garantert på bekostning av Nmecha. Litt vanskelig å tippe laget her, men tenker det kan bli noe i denne gata - hvis vi starter med 3-5-2:

Perri - Struijk Bijol Bornauw - Gudmundsson Gruev Tanaka Stach Bogle - Aaronson DCL

Men som sagt flere spørsmål enn svar foreløpig - kommer vel noe mer på pressern.

MOT!!

Tror du er spot on her , MEN litt urettferdig å sette ut MOM - Justin vel?
Mulig Tanaka da viker, men jeg vil gjerne ha med han ift kreativitet fremover.

PS: Kun Gnonto og Harrison nå som ikke blir/ble benyttet av troppen.....januarvinduet?

peacock

Quote from: Killa on January 02, 2026, 11:01:10Kampene kommer tett som hagl nå - på søndag er vi i aksjon hjemme på Elland Road mot Man Utd.

MOT!!

Bytt ut Gruev med Okafor. Aaronson kan spille indreløper. Vi må være litt offensive på hjemmebane. Spørsmålet er da om Stach eller Tanaka tar Ampadus dype rolle?
(Selv om en forsiktig Farke trolig velger Gruev).

Hawley

Quote from: peacock on January 02, 2026, 13:23:11

MOT!!

Bytt ut Gruev med Okafor. Aaronson kan spille indreløper. Vi må være litt offensive på hjemmebane. Spørsmålet er da om Stach eller Tanaka tar Ampadus dype rolle?
(Selv om en forsiktig Farke trolig velger Gruev).

Tror vi går for en litt mer offensiv tilnærming hjemme mot Scum.
De bør absolutt være mulig å slå. Har sett de noen kamper i det siste og det er rimelig tynt...ganske svake over hele fjøla, men spesielt bak med skremmede dårlige stoppere.

Asbjørn

Quote from: Killa on January 02, 2026, 11:01:10Men som sagt flere spørsmål enn svar foreløpig - kommer vel noe mer på pressern.

Tviler på at det er ny presser, 18 timer etter forrige :o

Men mulig noe ble sagt i går som er 'unndratt offentliggjøring' til i dag evt i morgen - slikt har blitt gjort før.

Uansett vet man vel ikke stoda til Gruev/Bornauw og andre før i dag evt i morgen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Føles bortimot som vi er favoritter mot de røde, tør nesten ikke tenke tanken...
Ser Norsk Tipping nå har 2,60 i odds på Leeds og 2,55 på bortelaget. Her inne er vel oddsen på Leeds-seier lavere, hehe... ;-)

Killa

Quote from: Asbjørn on January 02, 2026, 14:08:02
Quote from: Killa on January 02, 2026, 11:01:10Men som sagt flere spørsmål enn svar foreløpig - kommer vel noe mer på pressern.

Men mulig noe ble sagt i går som er 'unndratt offentliggjøring' til i dag evt i morgen - slikt har blitt gjort før.

Uansett vet man vel ikke stoda til Gruev/Bornauw og andre før i dag evt i morgen...

Fikk ikke inntrykk av at det var noe alvorlig med de to nevnte, men det kan jo komme endringer uansett. Regner med full pinne både i laguttak og taktikk på søndag. Hvis det ikke blir noen presser så får vi klare oss med våre egne mer eller mindre kvalifiserte gjetninger :D Eventuelt skriver kanskje noen ITK'ere noe om forventet laguttak/ formasjon/ taktikk. Kjenner jeg er meeeget spent på denne kampen!
Under kampen i går viste pulsklokka mi oppunder 130 mot slutten av kampen, regner ikke med noe lavere her!!  ;D  ;D  ;D

Asbjørn

Bijol er ny i Leeds - men kampen mot Manch vet han allerede mye om :)

"It's not only one individual [who has told me about the rivalry] I would say there's many of them, like you guys [the media] as well," he said. "Today you can see, you can see it straight away. You know, also in the locker room we already talked about it now, after this, right after the game, that we really want to bring the energy on Sunday and to perform.

Leeds United new boy reveals Anfield dressing room talk of 'special' Manchester United clash

The collective Leeds United feeling about Manchester United has already been drummed into Jaka Bijol, so much so that it was the talk of the Anfield dressing room.

Bijol is one of several newcomers to English football in Daniel Farke's squad, signed this summer for the Premier League survival bid. While all of the new recruits will have familiarised themselves with Leeds United, the club's culture and history, and will have been keenly aware of who Manchester United are, some degree of education is still required. Traditionally it has fallen to the club veterans in the dressing room to inform new boys of the hatred that exists between Leeds supporters and the club wearing red across the Pennines, but club staff also play a part. Little helpful titbits like ensuring to avoid using the moniker 'United' for their rivals instead of Leeds.

It was no surprise that when Bijol came to the Anfield mixed zone after helping Leeds to a clean sheet and a point against Liverpool, talk quickly turned to Sunday's Elland Road clash with the old enemy. But the Slovenian revealed that the dressing room was already discussing it.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-news-jaka-bijol-manchester-united-anfield-premier-league-5460672
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Killa on January 02, 2026, 14:16:11

Fikk ikke inntrykk av at det var noe alvorlig med de to nevnte, men det kan jo komme endringer uansett. Regner med full pinne både i laguttak og taktikk på søndag. Hvis det ikke blir noen presser så får vi klare oss med våre egne mer eller mindre kvalifiserte gjetninger :D Eventuelt skriver kanskje noen ITK'ere noe om forventet laguttak/ formasjon/ taktikk. Kjenner jeg er meeeget spent på denne kampen!
Under kampen i går viste pulsklokka mi oppunder 130 mot slutten av kampen, regner ikke med noe lavere her!!  ;D  ;D  ;D
Har sett frem til denne i lang, lang tid.
For en timing. Et imponerende Leeds lag mot et frynsete lag på andre siden.

Når var sist vi slo de på ER?
Husker Kewell på hodet fra høyrefoten til Harte. Var det siste hjemmeseier?

Selv om det er en høyrisikokamp så håper jeg det blir et trøkk uten liket.

Asbjørn

Amorim regner ikke med at noen er tilbake fra skade til Leedskampen...

Amorim said: "We are going [with] no [fresh] issues, no different issues. We're going to see tomorrow, we have one more training. I don't think so, that anyone is going to recover, but we'll see."

Fernandes consequently missed United's next two games against Newcastle United and Wolves.

England-capped midfielder Mason Mount also missed the 1-1 draw against Wolves against felt an injury in Boxing Day's 1-0 win at home to Newcastle whilst Kobbie Mainoo (calf), Matthijs de Ligt (back) and Harry Maguire (hamstring) have also all been out of late.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-manchester-united-ruben-amorim-bruno-fernandes-mason-mount-5461015
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: leedslife on January 02, 2026, 14:36:24
Quote from: Killa on January 02, 2026, 14:16:11

Har sett frem til denne i lang, lang tid.
For en timing. Et imponerende Leeds lag mot et frynsete lag på andre siden.

Når var sist vi slo de på ER?
Husker Kewell på hodet fra høyrefoten til Harte. Var det siste hjemmeseier?

Selv om det er en høyrisikokamp så håper jeg det blir et trøkk uten liket.

Her kommer det til å smelle noe så inn i he... fra start. Tipper 3-0

Asbjørn

...mener noen har skrevet at Longstaff er tilbake i trening???

Har ikke sett noe sånt selv. Uansett er han ikke aktuell å starte med så lenge ute.

Farke sa litt om ManU-troppen i gårsdagens presser (det med det gule kortet var vel sarkasme, det er vel bare røde kort en kan appellere mot?):
Speaking later about how he plans to deal without "key player" Ampadu, Farke stayed reserved but gave insight into his methodology. Asked how he would cope with the skipper, Farke lamented with sarcasm: "Good question. I will speak with the FA if they take the yellow card away."

He added: "Sean Longstaff out, Joe Rodon out, Daniel James out, Ethan out. Right now it's difficult but so far, we have always tried to find some good solutions, and we have found many, many good solutions, also in moments when adversity was against us.

"So first of all, we speak about the base formation, what we do against Man U - five men [or] four-man formation. Then we decide the person.

We will also have a look at who has recovered from the game today, and who can come. Of course, we have some natural replacements, like Ilia Gruev, for example, but will have to see how he recovers from this workload today. We'll see what we'll do."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-outlines-leeds-united-33156114
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on January 02, 2026, 16:37:11...mener noen har skrevet at Longstaff er tilbake i trening???

Har ikke sett noe sånt selv. Uansett er han ikke aktuell å starte med så lenge ute.

Farke sa litt om ManU-troppen i gårsdagens presser (det med det gule kortet var vel sarkasme, det er vel bare røde kort en kan appellere mot?):
Speaking later about how he plans to deal without "key player" Ampadu, Farke stayed reserved but gave insight into his methodology. Asked how he would cope with the skipper, Farke lamented with sarcasm: "Good question. I will speak with the FA if they take the yellow card away."

He added: "Sean Longstaff out, Joe Rodon out, Daniel James out, Ethan out. Right now it's difficult but so far, we have always tried to find some good solutions, and we have found many, many good solutions, also in moments when adversity was against us.

"So first of all, we speak about the base formation, what we do against Man U - five men [or] four-man formation. Then we decide the person.

We will also have a look at who has recovered from the game today, and who can come. Of course, we have some natural replacements, like Ilia Gruev, for example, but will have to see how he recovers from this workload today. We'll see what we'll do."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-outlines-leeds-united-33156114
Jepp, Adam Pope skrev han er back in training.

Blir spennende og se han i ny formasjon.
Likte allroundspillet hans tidlig høst.

Kommer du ut med 3 poeng på Søndag og du får tilbake Rodon, Ampadu, Longstaff, etterhvert James pluss 1-2 fra januarvinduet så er vi godt rustet mot våren.
Ser man på terminlisten så er det ganske fordelaktig Leeds.
Vi har altså 20, 19,17,14 plass igjen hjemme på Elland Road. Samt at WH, Palace og Spurs som vi har borte er blandt liagens svakeste hjemmelag pr nå.

For Leeds del og så er det ikke bare momentum og stang inn. Etter 19 spilte så har vi nok fått ganske dårlig betalt i tillegg..

Spent på Søndag med Ampadu ute.
Så noen sats fra beinSPORTS i går og det er lite tvil om at han har vært uvurderlig for laget denne sesongen og.

Reaney

Jeg har full forståelse for den store optimismen som råder i forkant av kampen mot "Scum".
Laget vårt imponerer stort om dagen.
Men ikke uventet frykter jeg tap mer enn de fleste andre.
Bakgrunnen er følgende:
- Early kick off (statistikken er elendig)
- Suspensjon av vår kapteinen og kanskje lagets viktigste spiller
- "Scum" med lengre hvile, og vi med kamp i beina
- En revansjesugen motstander som ofte slår tilbake etter et dårlig resultat
- Den klassiske skuffelsen som kommer når man som Leeds supporter "danser på bordet" (over 50 års erfaring)

Får inderlig håpe jeg tar feil.

Asbjørn

Quote from: Reaney on January 02, 2026, 19:08:37Jeg har full forståelse for den store optimismen som råder i forkant av kampen mot "Scum".
Bakgrunnen er følgende:
- Den klassiske skuffelsen som kommer når man som Leeds supporter "danser på bordet" (over 50 års erfaring)

Eg deler alle disse bekymringene!

...men eg har også dette håpet.

Det vi opplevde under tidlig DOL da vi plutselig vant kamp etter kamp. Det var så uvirkelig, uvanlig.

Men eg klarte å venne meg til det. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: Asbjørn on January 02, 2026, 19:27:10
Quote from: Reaney on January 02, 2026, 19:08:37Jeg har full forståelse for den store optimismen som råder i forkant av kampen mot "Scum".
Bakgrunnen er følgende:

Eg deler alle disse bekymringene!

...men eg har også dette håpet.

Det vi opplevde under tidlig DOL da vi plutselig vant kamp etter kamp. Det var så uvirkelig, uvanlig.

Men eg klarte å venne meg til det. :)
Alt bunner vel i hvem som vil mest. Jeg tror  vi er der med det laget vi har nå med både tro på oss selv og lysten til å vinne. Og vi har Englands beste hjemmesupportere med oss.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Hallgeir *

Det blir besøk av en gammel kjenning på Elland Road på søndag.  8)

Klich will be at Elland Road on Sunday 💪🤩
"I just can't wait to feel the atmosphere again and the crowd. So, it will be good to be here. It feels like home, definitely." 💙💛
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Fra en Manch-konto (for seks timer siden):
Ruben Amorim was not aware that Leeds and Manutd was a rivalry , he had to be told by a member of staff that works for the club.
#MUFC
https://x.com/Manutd_addicts/status/2007128961483198521?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Mangel på kontekstforståelse. Et stort og problem i nasjonalt og internasjonalt samarbeid og arbeidsliv (kommune, stat, privat).
Eksemplet med Amorim er på kontekstforståelse på sitt verste.

Asbjørn

Quote from: Reaney on January 03, 2026, 10:54:41Mangel på kontekstforståelse. Et stort og problem i nasjonalt og internasjonalt samarbeid og arbeidsliv (kommune, stat, privat).
Eksemplet med Amorim er på kontekstforståelse på sitt verste.
Denne Leedskontoen følger opp (er nok forsøk på humor):
He just thought when they sing "We all hate Leeds scum" every week it was because they prefer wireless.
Idiot.
#LUFC
https://x.com/reallordgreen/status/2007220221170569561?s=20

Men de synger jo denne 'sangen' på hver bidige kamp på Gamle Trafford.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Det kan være at Man Utd denne gangen er der 'for the taking'. Men vi vil mangle innpiskeren vår, Ampadu, Han som driver laget forover, organiserer, kjefter, får folk på plass, får de til å være på tå hev...

Vi har ingen andre som ham. Rodon kan også kjefte, men han er heller ikke der. DCL er den nærmeste (selv om spissen ofte er langt unna der det skjer defensivt), han kan veilede og gi råd. Men virker ikke som en innpisker.

Struijk har nok også etter hvert erfaringen, men han er ikke den som setter folk på plass. Men han kan nok gi beskjed.
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Mulig jeg er litt treg, men skjønte ikke denne: We all hate Leeds scum" every week it was because they prefer wireless.

Josch

Det blir spennede å se laget uten Ampadu og Rodon. Begge er viktig fremover og bakover. Er vi avhengig av fullt lag, eller er reservene drillet inn i systemet? Hvem tar lange innkast nå? Er det våpenet borte?

Dette blir en slags test på om vi tåler utestengelser fra første elver.

ManU er veldig opp og ned. Tror ikke nedturen mot Wolves betyr noe her.

Asbjørn

Lenge siden eg har lest YEPs panel om kommende kamp.
But here goes, Flere har gode poenger, og samlet får vi et greit innblikk i stoda:

NEIL GREWER
The most eagerly-awaited game of the season pits my beloved Leeds United against my local Premiership team.

Both teams have recently made tactical formation switches, Leeds going to 5-3-2 and the opposition moving from this to a flat back four.

My local team improved with a move to a flat back four but reverted to type last time out and failed to beat Wolverhampton Wanderers.

They are without key players and do not have a settled team with several youngsters being introduced. A good time to play them, I hope.

Unfortunately, Leeds will be without the colossus that is Joe Rodon at the back – massive boots to fill – but Seb Bornauw gave a great account of himself during the terrific draw at Liverpool. The suspended Ethan Ampadu will be another big miss, perhaps even bigger.

But Daniel Farke has shown Leeds have a Plan B and crucially variations of Plan B and this new-found tactical awareness, bravery and ability to address problems could provide opportunities for Leeds which could make it an intriguing watch.

This should be a cracking game in a cracking atmosphere at Elland Road.
Prediction: Leeds United 2 Manchester United 1.

'You can't go into this fixture not fancying it'

ANDY RHODES
After another draw this week extended the Whites' unbeaten run, Daniel Farke will be hoping his side are in confident mood against our rivals from across the Pennines.

And they will need to be. You can't go into this fixture not fancying it.

Ethan Ampadu would've perhaps relished the challenge more than anyone but a questionable refereeing decision means he will miss out.

That could be a big blow but Leeds got a result at Anfield with a number of recent starters either on the bench or out of the squad entirely.

Farke has got his Leeds side ticking and they have shown, even when 2-0 down to Liverpool last month and under pressure at Anfield, they refuse to go under.

That resilience will be important in the second half of the season but this game is now at the forefront of everyone's minds.

After December's results, Leeds are in a good position but beating our bitter rivals would be the icing on the cake.

Prediction: Leeds United 3 Manchester United 1.

'The challenge might prove to be a step too far'

DAVID WATKINS
The run goes on! Who'd have thought that this run of seven (so far) of the most challenging games of the season would see the Mighty Whites unbeaten in six and a half of them!

The draw earned at Liverpool was much more of a backs-to-the-wall performance than we've seen of late, but that is still very impressive, as Daniel Farke rotated his players for this one, and I'm sure many fans, like me, thought we might struggle when we saw the line-up before kick-off.

But to a man, Leeds were magnificent. Now the question is: 'Can we do it in the game against the old enemy from over the hills?'

Wouldn't that be special if we could?

The good news is that it looks like we saved some minutes in the legs of Dom Calvert-Lewin, Noah Okafor, and Jayden Bogle, which hopefully helps us with the next quick turnaround game.

The bad news is we'll be trying to do it without our captain fantastic, Ethan Ampadu, who will be suspended.

Without Ethan, the challenge might prove to be a step too far, as he's been more than fantastic in this incredible unbeaten run.

We might get a sense of just how important he is to us, but they will surely miss Bruno Fernandes, too, so who knows?

Prediction: Leeds 1 Manchester United 2

'Nobody can forget Alfie Haaland against Roy Keane at Elland Road'

KEITH INGHAM
Leeds United continued their impressive run with a very creditable 0-0 draw with champions Liverpool at Anfield.

A slight offside call denied United an impressive away win. The draw sets up a mouth-watering game with Man United on Sunday.

The rivalry can get very tasty. Nobody can forget Alfie Haaland against Roy Keane at Elland Road.

There were epic battles in the 60s and 70s where Leeds won two semi-finals but lost one and then there was the incredible title race in 1991/92.

Leeds have been in great form recently, whilst Man Utd have had some mixed results and only won two of their recent six games.

They drew 1-1 with bottom club Wolves on Tuesday.

With Joe Rodon sidelined, it may mean Sebastiaan Bornauw keeps his place in defence as Ethan Ampadu is suspended for reaching five yellow cards. Ilia Gruev may keep his place or Ao Tanaka may come into midfield.

The injury to Rodon couldn't have come at a worst time and if he's out for a while the recruitment team might need to look at bringing in another centre-back.

I cannot wait for this game. If Leeds can get 'in their faces' early on I think they can finally get one over a team we just love to beat!

'One of our best opportunities in recent years'

MIKE GILL
A very creditable point was gained on the road against Liverpool with a victory denied by the tightest of margins.

Despite only having less than a third of the possession, the Whites were rarely threatened as the back three of Jaka Bijol, Pascal Struijk and Sebastiaan Bornauw dealt with everything that the Reds threw at them.

This draw even felt like a win and United can face the old enemy with loads of confidence.

Unfortunately, Ethan Ampadu will not feature owing to the totting up process of yellow cards but this is another challenge which the Whites must overcome.

Manchester United continue to have problems with consistency and drew with bottom club Wolves last time out at Old Trafford.

Despite this, few fans will believe that they will be anything other than a tough challenge on Sunday with their opponent's dazzling collection of expensive talent.

Although the game has an early kick-off, most Leeds fans will still be in holiday mood and must see this as one of our best opportunities in recent years to get the better of our nearest neighbours but deadly rivals.

A noisy and uncompromising Elland Road should help matters along.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-manchester-united-ethan-ampadu-joe-rodon-roy-keane-5461154
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Optimismen ikke den største i Manchester...
MU-account på twitter:
United have made a habit of embarrassing Leeds on numerous occasions since their promotion under Bielsa.

But the reason so many of us are sceptical/nervous for Sunday is because NONE of the players who provided the previous brilliance are among the players currently available.
https://x.com/TurkTalksFC/status/2007435620621091104?s=20

It's Leeds' cup final, they've been dreaming of beating us for 16 years, and we're walking onto their turf without Fernandes, Mbeumo, Amad, Mount, Mainoo, De Ligt & Maguire.

Those United players better be up for this. They have to, or they'll be a part of more unwanted history.
...
Leeds back then was very heavy on Gung-Ho, very attacking and open on counter's which we excelled. Current Leeds is very different and can be hard to beat with their Low block, something we have struggled a lot as of late.
...
Agreed. Think we may get absolutely battered. The clueless Amorim won't have any notion as to what's involved and could be shell shocked.
...
Different teams, different managers. On both sides.
Fully expecting a defeat tomorrow with so many starters unavailable.
...
ship has been sailed and now we have loser mentality and 0 IQ manager
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Anton Stach.

🗣�"I heard from many people that the rivalry is very big,"
"Of course, we try to win this game, also for the fans [so] that they have a good day. I think we need to give not 110 per cent, 150 per cent maybe. And then, of course, the most important for us are the points but it is also prestige."
Words from Anton Stach ahead of the huge clash with Manchester United.
Big rivalry. Big occasion. Everything on the line. 💥💛💙
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Hvis Bornauw er klar, ønsker jeg dette laget:

Perri - Bornauw, Bijol, Struijk - Bogle, Aaronson, Gruev, Stach, Gudmundsson - Okafor, DCL

Justin inn for Bornauw hvis han ikke blir klar.

Tips: 2-2 (DCL og Stach)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: auren on January 03, 2026, 18:32:54Hvis Bornauw er klar, ønsker jeg dette laget:

Perri - Bornauw, Bijol, Struijk - Bogle, Aaronson, Gruev, Stach, Gudmundsson - Okafor, DCL

Justin inn for Bornauw hvis han ikke blir klar.
Eg tenker også at slik vi kjenner Farke er dette det sannsynlige laget (gitt at Bornauw erklar igjen).

JJ fortjener jo også fornyet tillit egentlig...
Tell me  Tell me

Dylan