Kamp vs Newcastle @St James Park 7.1.26 kl 2115 på Viasport

Started by Asbjørn, January 04, 2026, 19:32:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Kato

Perri 1 - En forferdelig keeper. Verste jeg noensinne har sett i det Leeds-målet.
Justin 8 - Stengte fullstendig sin side, utur som ikke scoret.
Rodon 7 - Ikke voldsomt synlig, neppe helt 100%.
Bijol 7,5 - Renser godt unna.
Struijk 5 - Totalt borte i hele andre omgang defensivt. Aldri sett så mye rom på en side i fotball. Newcastle må ha kommet rundt der 10-15 ganger.
Gudmundsson 4 - En katastrofe defensivt etter pause. Åpent hus, stoppet ingenting.
Gruev 7 - Jobber og sliter. Synes han burde vært tatt av tidlig i andre omgang.
Ampadu 8 - Sloss godt mot Joelinton, meget god.
Stach 7,5 - Bedre og bedre. Men veldig sliten utove ri andre omgang.
Aaronson 9 - Strålende, tar steg for hver eneste kamp.
Calvert-Lewin 7,5 - Vinner masse i lufta, kommeer ikke til veldig mange store sjanser.
Nmecha - Et forferdelig innhopp. Vinner ikke dueller, og scorer ihvertfall ikke mål. Går altfor tregt.
Okafor - Skaper litt, bidrar null defensvt.
Tanaka, Gnonto, Borneauw - Inn og sørget for at all organisering falt totalt i grus.

Farke 1 - Forferdelig kampledelse. Gjør ingenting med en venstresida som ble igjen i garderoben etter pause. Når han først gjør noe er det Okafor som skal inn og hjelpe til der borte. Med null defensive fibre. Galskap. Venter alt for lenge med resten av byttene, og når han først kommer med 3 mann fem minutter på overtid så blir alt bare tull.

Lucas the Kop Cat

Quote from: stian on January 07, 2026, 23:26:40Dette var surt. Vi spiller jo en kjempekamp, men Perri blir tungen på vektskålen. En middels god keeper tar den siste der.

Perri er så svak i feltet at det er merkelig å se på. Både ManU og Newcastle slår alle cornere inn i keepersonen fordi de vet at han enten ikke kommer ut eller misser. Flere lag kommer til å gjøre det og vi kommer til å tape flere poeng på svakt keeperspill denne sesongen også. Darlow fortjener en sjanse nå.
Mener det er helt feil å legge skylden på Perri. Newcastle drev med samme corneroppstilling som Arsenal som vi ikke fant ut av. Skuddene/headingen som går inn er helt ute ved stolpen og skulle vært blokkert av forsvaret. Vi virket uorganiserte bak. Aaronson uheldig som lager straffe, men først og fremst skulle første innlegg vært blokkert ute ved cornerflagget. Perri hadde et par reaksjonredningen på en av skuddtiradene til Necastle. Men vi elsker å disse keepere i denne klubben.

Neo

Quote from: stian on January 07, 2026, 23:26:40Dette var surt. Vi spiller jo en kjempekamp, men Perri blir tungen på vektskålen. En middels god keeper tar den siste der.

Perri er så svak i feltet at det er merkelig å se på. Både ManU og Newcastle slår alle cornere inn i keepersonen fordi de vet at han enten ikke kommer ut eller misser. Flere lag kommer til å gjøre det og vi kommer til å tape flere poeng på svakt keeperspill denne sesongen også. Darlow fortjener en sjanse nå.

Enig mht Perri.
Det oser ikke trygghet av denne karen for tiden. Svak rekkevidde, svak i felt...

Men avgjørende ble straffen Aaronson hodeløst gir dem på overtid.
Å hoppe ut i X på en slik måte, uten å orientere deg hvor du er ift 16-meteren, er direkte svakt.

To mål på 11 minutter på overtid...
Du vinner ikke poeng på sånt.

Trøsten får være at vi har 8 poeng klaring.
Men du verden som det hadde gjort en forskjell å fått med seg noe fra denne kampen.
Lede 3-2 etter 90+1, altså...

Josch

Glimrende kamp i 90 minutter. Men vi har for dårlig benk.
Byttene svekket Leeds mens Newcastle holdt nivået med sine bytter.

ragnar

bra kamp av Leeds. Den store forskjellen er at Leeds bytter seg ned i kvalitet mens Ncastle bytter seg opp i kvalitet.
*In El Loco we trust!*

raggen

Sååååååå utrolig skuffende og ikke sitte igjen med noen poeng :-\
Vi kjemper sokkene av oss og byttene skulle nok ha kommet tidligere og som mange påpeker så bør vi nå bytte keeper. darlow står cupkampen men bør få sjansen i serien og
Forever Leeds United!!!!!!!!

Håvard

Johnnyj

Fyfaen så skuffa jeg er over Farke som venter med å ta grep til det gjenstår 3 minutter av kampen.
Fyfaen så skuffa jeg er over Nmecha som får andre kamp på rad hadde en rekke sjanser til å gi oss 3 poeng.
Tydelig at han har mista all selvtillit, burde havne bak Piroe i køen nå.

Men fyfaen så stolt jeg er over resten av gutta som gjør en heroisk innsats, kjemper og jobber for hverandre. Dette er et lag som fortjener å være i Premier League. Og vi er minst like gode som lag med masse blodpenger fra Saudi Arabia.
I høst var vi helt resignerte men nå presser vi som Bielsa-ball og kan ta poeng mot alle lag.
Marching on together!

Lucas the Kop Cat

Quote from: ragnar on January 07, 2026, 23:33:42bra kamp av Leeds. Den store forskjellen er at Leeds bytter seg ned i kvalitet mens Ncastle bytter seg opp i kvalitet.
Utrolig hva noen oljemilliarder kan gjøre av forskjell......

Kato

Quote from: Dylan on January 07, 2026, 23:25:12
Quote from: Kato on January 07, 2026, 23:23:24Den der kan Farke ta på sin kappe. Elendig styring.
Hva skulle han gjort annerledes som ville gitt et annet utfall?

Han skulle byttet etter 75-80-85 minutter. Ikke når spillerne ligger strødd halvskadet. Hva skjedde etter byttene? Total kollaps på all organisering når tre kommer inn samtidig. Og han skulle ihvertfall fått tettet den venstresiden vi slet så med.

Bromancer

Faen så tungt når det skjer på denne måten. Byttene kommer for sent. Perri skuffer meg mer og mer.

ragnar

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 07, 2026, 23:35:08
Quote from: ragnar on January 07, 2026, 23:33:42bra kamp av Leeds. Den store forskjellen er at Leeds bytter seg ned i kvalitet mens Ncastle bytter seg opp i kvalitet.
Utrolig hva noen oljemilliarder kan gjøre av forskjell......
Sånn er det dessverre.
*In El Loco we trust!*

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on January 07, 2026, 23:36:14
Quote from: Kato on January 07, 2026, 23:23:24Den der kan Farke ta på sin kappe. Elendig styring.

Han skulle byttet etter 75-80-85 minutter. Ikke når spillerne ligger strødd halvskadet. Hva skjedde etter byttene? Total kollaps på all organisering når tre kommer inn samtidig. Og han skulle ihvertfall fått tettet den venstresiden vi slet så med.
Vi byttet oss svakere, men byttene skulle likevl kommet tidligere? Og vesntresiden, hvem skulle vi satt inn? Byram?

Dylan

God kamp, hadde veldig god kontroll på Newcastle, PÅ ST.JAMES PARK, men klarer ikke å stå imot når kreftene tar slutt på løpshestene. Vi må få inn en engelsk keeper som kan litt feltarbeid, Perri er dårlig hjertemedisin. Darlow er ordinær, men totalt sett bedre enn Perri tror jeg. Ingen fremgang i feltet på en halv sesong, da tror jeg ikke det plutselig snur.

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 07, 2026, 23:39:33
Quote from: Kato on January 07, 2026, 23:36:14

Vi byttet oss svakere, men byttene skulle likevl kommet tidligere? Og vesntresiden, hvem skulle vi satt inn? Byram?

Vi byttet bort all organisering når 3 mann røk ut samtidig. Totalt hawaii. Vi skulle ihvertfall ikke satt inn en venstrekant uten defensive fibre i det hele tatt. Gudmundsson var helt borte, Byram hadde vært mye bedre siste 10-15 min. Men det er vel bare å slutte å irritere seg. Med Farke så skjer det lite før 80 min er passert.

Gordon McUseless

Quote from: Josch on January 07, 2026, 23:33:32Glimrende kamp i 90 minutter. Men vi har for dårlig benk.
Byttene? Hvilke bytter? Han setter inn 3 stakkarer 5 minutt på overtid. Det blir for mye for sent.
Hadde de blitt spedd inn fra 60 og utover så hadde de kanskje kunnet bidra med noe.
Elendig kampledelse.

GaryMac

Quote from: GaryMac on January 07, 2026, 23:02:00Okafor inn for Stach ville vært riktig på 2-2.
Men vi rakk å ta ledelsen først...
Håper det er riktig likevel.
Synd at det gikk som jeg fryktet. Okafor sto klar når vi fikk 3-2. Burde blitt holdt igjen, og Farke skulle sendt inn noen andre, f.eks Byram som kunne bidratt til å tette igjen litt på venstresiden vår.

stian

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 07, 2026, 23:32:24

Mener det er helt feil å legge skylden på Perri. Newcastle drev med samme corneroppstilling som Arsenal som vi ikke fant ut av. Skuddene/headingen som går inn er helt ute ved stolpen og skulle vært blokkert av forsvaret. Vi virket uorganiserte bak. Aaronson uheldig som lager straffe, men først og fremst skulle første innlegg vært blokkert ute ved cornerflagget. Perri hadde et par reaksjonredningen på en av skuddtiradene til Necastle. Men vi elsker å disse keepere i denne klubben.

Han kan ikke lastes for de tre første målene, men han slipper inn en lompe som han har hånda på etter 112 minutter. Han kommer ikke ut i feltet der gode keepere hadde kommet ut og vært sjef i egen sine. Han bokser på avslutninger som gode keepere holder. Han inngir usikkerhet til forsvaret der gode keepere inngir trygghet. Han knekker i avgjørende situasjoner der gode keepere står frem. Denne komboen har vi sett før.

Det handler ikke om å «alltid disse keeperen», det handler om å peke på de svake områdene hvor vi kan bli bedre og som kan bikke flere avgjørende situasjoner og marginer i vår favør. Etter 20 kamper har jeg ikke sett noe som tilsier at Perri er vår mann på det området. Etter min mening sitter det allerede en bedre keeper på benken.

auren

For en helt jævlig avslutning på en egentlig meget imponerende og god kamp av Leeds. Fotballen kan være brutal i blant. Selv om det kanskje ikke var så urettferdig at Newcastle vant, føles det ekstremt bittert etter å ha ledet tre ganger. Synes vi var usedvanlig frynsete bakover i dag og Newcastle produserte mange sjanser foruten målene, men vi hadde også våre muligheter til å score enda flere mål.
Spent på hva dette gjør med psyken til gutta. Hadde det vært bedre å prestert svakt og tapt en kjedelig kamp 2-0?

Huff! Får ikke sove med det første nå  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Ja vi kan være skuffet og nedstemte etter dette, særlig når vi er så nære ! Men, Leeds er blitt et vanskelig lag å slå, det måtte 12 min av overtida for å ødelegge oss.
Innsats, vilje og marginer kan fort være det som er beskrivende for denne bataljen. Newcastle hadde til tider kanonader mot vårt mål, og de var fryktelig nære flere ganger, allikevel var det Leeds som var i ledelsen, tre ganger gjennom kampen....det er det som er surest å tenke på...og at det glipper så sent.
I utgangspunktet hadde vel de fleste av oss forventet tap her, men ikke på denne måten bare....når fasit er som det er så syns jeg vi skal hedre gjengen for en god og underholdende fotballkamp. Særlig Newcastle fans vil huske denne lenge...
Om vi kan ta noe lærdom fra forestillingen så er det fint - det er skritt å ta for å komme seg høyere på tabellen i verdens tøffeste liga. Jeg trøster meg med det også ; vi er i Premier League, spiller mot de beste og gir de fleste kamp til døra ; det er jo dette vi ønsker alle sammen - noen ganger bikker det riktig vei, og andre ganger blir det veldig grusomt som ikveld.  Jeg føler allikevel en smule stolthet i meg at vi har tatt steg og ser farligere ut, og ønsker samt fremstår som et lag man kan frykte å møte. Små steg mot noe bedre. Det var sjuk underholdning på en onsdags kveld og jeg slår meg til ro med at dette allikevel kan være et steg i riktig retning....takk for kampen !
MFLU - Miracles For Leeds United

Tom

Huff, denne var tung å svelge. Vi spiller en bra kamp igjen og viser i aller høyeste grad at vi hører hjemme i divisjonen.

Fikk nesten hjerteinfarkt av de cornerne som ble slått millimeterpresist 2-3 meter ut fra mål foran Perri som stod som en saltstøtte. Har han vært så passiv hele sesongen? Synes liksom det var et nytt nivå av passitivitet i dag.

Nå er det flere av spillerne som trenger hvile. Gudmundsson har spilt alt i jula og med den spillestilen han har er det ikke rart at han begynner å merke kjøret. Egentlig litt det samme med Stach som i et par kamper nå virker å gå helt tom. Håper begge får hvile til helgen. Ville spart Rodon og Bogle også for å få de ordentlig frisk. For min del kan de egentlig stille med B-laget i cupen og så komme tilbake mot Fulham om halvannen uke med en helvetes energi!

Myhre10

Quote from: auren on January 07, 2026, 23:45:54For en helt jævlig avslutning på en egentlig meget imponerende og god kamp av Leeds. Fotballen kan være brutal i blant. Selv om det kanskje ikke var så urettferdig at Newcastle vant, føles det ekstremt bittert etter å ha ledet tre ganger. Synes vi var usedvanlig frynsete bakover i dag og Newcastle produserte mange sjanser foruten målene, men vi hadde også våre muligheter til å score enda flere mål.
Spent på hva dette gjør med psyken til gutta. Hadde det vært bedre å prestert svakt og tapt en kjedelig kamp 2-0?

Huff! Får ikke sove med det første nå  :'(

auren

Vi har 7 kamper på rad uten tap der vi uventet tar poeng mot flere, og spiller en god kamp i dag, skal vel mere til for å påvirke psyken får vi håpe

Johnnyj

Quote from: Cannavaro on January 07, 2026, 23:49:00Ja vi kan være skuffet og nedstemte etter dette, særlig når vi er så nære ! Men, Leeds er blitt et vanskelig lag å slå, det måtte 12 min av overtida for å ødelegge oss.
Innsats, vilje og marginer kan fort være det som er beskrivende for denne bataljen. Newcastle hadde til tider kanonader mot vårt mål, og de var fryktelig nære flere ganger, allikevel var det Leeds som var i ledelsen, tre ganger gjennom kampen....det er det som er surest å tenke på...og at det glipper så sent.
I utgangspunktet hadde vel de fleste av oss forventet tap her, men ikke på denne måten bare....når fasit er som det er så syns jeg vi skal hedre gjengen for en god og underholdende fotballkamp. Særlig Newcastle fans vil huske denne lenge...
Om vi kan ta noe lærdom fra forestillingen så er det fint - det er skritt å ta for å komme seg høyere på tabellen i verdens tøffeste liga. Jeg trøster meg med det også ; vi er i Premier League, spiller mot de beste og gir de fleste kamp til døra ; det er jo dette vi ønsker alle sammen - noen ganger bikker det riktig vei, og andre ganger blir det veldig grusomt som ikveld.  Jeg føler allikevel en smule stolthet i meg at vi har tatt steg og ser farligere ut, og ønsker samt fremstår som et lag man kan frykte å møte. Små steg mot noe bedre. Det var sjuk underholdning på en onsdags kveld og jeg slår meg til ro med at dette allikevel kan være et steg i riktig retning....takk for kampen !

Amen!
Bortsett fra at dette ikke er små steg i riktig retning. Det er enorme KLYV i riktig retning. Vi har blitt et skikkelig bra fotballag.
Og det er helt uavhengig av at vi kan tidvis irritere oss over manager og enkeltspillere

Josch

Quote from: Gordon McUseless on January 07, 2026, 23:43:25
Quote from: Josch on January 07, 2026, 23:33:32Glimrende kamp i 90 minutter. Men vi har for dårlig benk.
Byttene? Hvilke bytter? Han setter inn 3 stakkarer 5 minutt på overtid. Det blir for mye for sent.
Hadde de blitt spedd inn fra 60 og utover så hadde de kanskje kunnet bidra med noe.
Elendig kampledelse.

Uansett når disse byttene kommer så bytter oss dårligere. Vi har en god førsteellever og de utenfor elveren er ikke gode nok. Andre lag bytter seg bedre. Det ser vi gang på gang.

Reaney

Manglende evne til å vinne jevne kamper kommer til å gjøre at vi rykker ned. Gleden av ett poengere mot sterke motstandere den siste tiden, har i hvert fall tatt bort noe av mitt fokus når det gjelder betydningen av å vinne 3 poeng. Jeg mener vi skulle hatt 3 poeng i minst halvparten av våre 8 uavgjort kamper. Selv i dagens vanskelige bortekamp skal man ikke tape når man leder en fotballkamp tre ganger. Men den kjente Leeds skuffelsen rett i trynet måtte jo komme en gang. Synd at denne gjengen får oppleve alt av hva vi fans kjenner til av nedtur. Farke har en massiv jobb i å etablere en vinnerkultur i dette laget. Det blir ikke enklere  framover selv om motstanderne heter Fulham eller Everton.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Reaney on January 08, 2026, 00:02:03Manglende evne til å vinne jevne kamper kommer til å gjøre at vi rykker ned. Gleden av ett poengere mot sterke motstandere den siste tiden, har i hvert fall tatt bort noe av mitt fokus når det gjelder betydningen av å vinne 3 poeng. Jeg mener vi skulle hatt 3 poeng i minst halvparten av våre 8 uavgjort kamper. Selv i dagens vanskelige bortekamp skal man ikke tape når man leder en fotballkamp tre ganger. Men den kjente Leeds skuffelsen rett i trynet måtte jo komme en gang. Synd at denne gjengen får oppleve våre fans viden kjente nedtur. Farke har en massiv jobb i å etablere en vinnerkultur i dette laget. Det blir ikke enklere selv om motstanderne heter Fulham eller Everton.
Det bekymrer meg også, vi klarer ikke å få en litt heldig seier, stjele tre poeng på overtid slik vi gjorde sist vi var oppe. Jeg vet ikke om det er kondisjonen eller taktikken som gjør at vi mangler den fandenivoldske sluttspurten som vi hadde under Bielsa.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Eriksen55

Quote from: Tom on January 07, 2026, 23:49:24Huff, denne var tung å svelge. Vi spiller en bra kamp igjen og viser i aller høyeste grad at vi hører hjemme i divisjonen.

Fikk nesten hjerteinfarkt av de cornerne som ble slått millimeterpresist 2-3 meter ut fra mål foran Perri som stod som en saltstøtte. Har han vært så passiv hele sesongen? Synes liksom det var et nytt nivå av passitivitet i dag.

Nå er det flere av spillerne som trenger hvile. Gudmundsson har spilt alt i jula og med den spillestilen han har er det ikke rart at han begynner å merke kjøret. Egentlig litt det samme med Stach som i et par kamper nå virker å gå helt tom. Håper begge får hvile til helgen. Ville spart Rodon og Bogle også for å få de ordentlig frisk. For min del kan de egentlig stille med B-laget i cupen og så komme tilbake mot Fulham om halvannen uke med en helvetes energi!

Jeg så Perri ute i feltet og bokset flere ganger i dag. Syntes ikke noen av målene er tabber. Den siste kan han ta, men var helt i hjørne og en drøss av folk foran. Sånn skjer. Var ikke noe tryggere keeperspillet på andre siden. I dag var også utspillene mer presise også.
Mål 1 må Strujik ta litt av skylden for. Mest Rodon som av en grunn faller av og etterlater Barnes alene.
Mål 2 Rodon sin mann står alene. Rodon kommer sent inn og taper duellen
Mål 3 må Aaronson ta. Maks uheldig!
Mål 4 er kaos

Men feil ved alle målene vi scorer også. De fleste mål kommer av en eller annen feil. Det virker som noen kun tror dette gjelder Leeds.

Bunnsolid kamp vi like gjerne kunne vunnet. Litt mer kvalitet i bredden så drar vi i land sånne kamper oftere. Med Longstaff og Bogle tilgjengelig hadde alt sett bedre ut og kanskje byttene hadde kommet før.

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 08, 2026, 00:05:40
Quote from: Reaney on January 08, 2026, 00:02:03Manglende evne til å vinne jevne kamper kommer til å gjøre at vi rykker ned. Gleden av ett poengere mot sterke motstandere den siste tiden, har i hvert fall tatt bort noe av mitt fokus når det gjelder betydningen av å vinne 3 poeng. Jeg mener vi skulle hatt 3 poeng i minst halvparten av våre 8 uavgjort kamper. Selv i dagens vanskelige bortekamp skal man ikke tape når man leder en fotballkamp tre ganger. Men den kjente Leeds skuffelsen rett i trynet måtte jo komme en gang. Synd at denne gjengen får oppleve våre fans viden kjente nedtur. Farke har en massiv jobb i å etablere en vinnerkultur i dette laget. Det blir ikke enklere selv om motstanderne heter Fulham eller Everton.
Det bekymrer meg også, vi klarer ikke å få en litt heldig seier, stjele tre poeng på overtid slik vi gjorde sist vi var oppe. Jeg vet ikke om det er kondisjonen eller taktikken som gjør at vi mangler den fandenivoldske sluttspurten som vi hadde under Bielsa.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Mye bra, både offensivt spill og spesielt Aaronson. Men endel ting som ikke er bra i det hele tatt. Og det bekymrer:

1. 20 kamper, og det er endelig bevist at vi har en keeper som ikke er i nærheten av noe som helst.

2. Vi blir altfor åpne defensivt, slipper Newcastle for enkelt til. Skal vi komme noen vei i Premier League, spesielt borte, så må vi være potte tett. Skremmende hvordan det sprakk opp i dag.

3. Vi har ingenting å komme med bak DCL. Nmecha er veldig svak. Du verden hvordan dette hadde sett ut om DCL ikke hadde funnet seg selv igjen.

Keeper og spiss er høyst nødvendig å få inn i januar.

Farke neppe fornøyd når han sier dette om Perri etter kampen: "Right now I won't make a general judgement".

auren

Quote from: Reaney on January 08, 2026, 00:02:03Farke har en massiv jobb i å etablere en vinnerkultur i dette laget.

Du må gjerne utdype denne litt. Hva mener du her?

Ville egentlig sagt det motsatte. 190 poeng på to Championship-sesonger = vinnerkultur!
Kan ikke forvente at et nyopprykket lag skal vinne brorparten av kampene sine.

auren

auren

Andre enn meg som ble forbannet på det evige maset fra kommentatoren om det kom en twist til i kampen?

Klarte selvfølgelig å mane frem et avgjørende mål 12 min på overtid. Møkkamann!

auren