Kamp vs Manchester City @Elland Road lørdag 28.2.26 kl 18:30 på Viasport

Started by Asbjørn, February 23, 2026, 21:06:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Kato

Hvor er Piroe på den siste som heades ned? Der skal en målscorer være.

Hallgeir *

Synes City fikk slite bra for de tre poengene. Bra kamp av Leeds.
Super Leeds since 1968

Myhre10

asbfjell

Quote from: Kato on February 28, 2026, 20:28:13Hvor er Piroe på den siste som heades ned? Der skal en målscorer være.
Tenkte det samme. Ikke mye goalgetter-innstinkt der.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Hawley

Sa før kampen at vi måtte ha litt tur og stang inn for å få noe ut av denne. Det hadde vi ikke og da er City bedre. Sånn er det. Ampadu var merkelig slurvete og svak. Nmecha tror jeg faktisk ikke var borti ballen, smått fantastisk

Kato

Myhre10

Quote from: Hawley on February 28, 2026, 20:31:12Sa før kampen at vi måtte ha litt tur og stang inn for å få noe ut av denne. Det hadde vi ikke og da er City bedre. Sånn er det. Ampadu var merkelig slurvete og svak. Nmecha tror jeg faktisk ikke var borti ballen, smått fantastisk

5 ballberøringer

Hallgeir *

Quote from: Kato on February 28, 2026, 20:31:30Sindige Farke utvist. Hva skjedde der?

Sa han noen velvalgte ord til fjerdedommeren som ble rapportert videre til kampleder?
Super Leeds since 1968

Blank_File

Totalt sett var de vel ett hakk bedre enn oss. Men jeg sitter likevel med en voldsom følelse av skuffelse for at vi ikke fikk noe ut av denne kampen...

auren

Slutt. 0-1. Jevn kamp sjansemessig som vi taper pga forskjellen på kvalitet i mannskapene. Uansett; vi har styrket vårt kandidatur om å spille PL-fotball neste sesong. 2 mål bedre enn West Ham i målprotokollen og samme avstand på 6 poeng med 10 kamper igjen å spille...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Imponerende av Leeds, synes jeg. Fantastisk innsats, men møter et lag som er utrolig ballsikre, og kommer ut med ballen i beina i 80 % av duellene. Hadde ikke vært noe ran med uavgjort, holder vi denne intensiteten blir vi tøffe å slå fremover. City har bare så mye kvalitet, har delvis dommeren med seg, og hver spiller er vel verd ca halvparten av hele Leedslaget.

Kato

Første 30 og siste 10 syns jeg vi var knallgode. Dette laget har tatt steg. Skuffa over tap mot City. Ble litt for lange perioder hvor vi ble for tamme. Men det kommer sikkert som en følge av at vi jaget hardt i perioder.

Milou

Er ikkje sikker på kva Farke var forbanna på, men trur kanskje det var at dommaren blåste av mitt under ein langpasning til DCL.

Uansett ein god kamp av Leeds og det hadde ikkje vore ufortent om vi hadde fått eit poeng mot eit av ligaen sine to beste lag. Mest positivt at vi klarer å snu kampen i andre omgang og presser på mot slutten.

kilgallon

Dommerfeil ble selvfølgelig avgjørende! 20 sekunder før Citys skåring er det soleklart frispark til Aaronson som ikke blir dømt, og 3 trekk senere ligger ballen bak Darlow.
Men er så stolt av gutta i dag! De bokstavelig talt blødde for drakta, og de siste 15 minuttene var det enveiskjøring. Men ganske typisk oss ender vi selvfølgelig med å tape kampen😣

Milou

Quote from: Lucas the Kop Cat on February 28, 2026, 20:16:33Dobbelt hands på City? Skal ikke VaR se på den?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Eg reknar med at VAR såg på den, og det var kun ein hands som eg kunne sjå. Den var soleklar men også totalt uforskyldt. Han tar likevel ballen bort frå Calvert-Lewin (var der vel), så eg har sett det blitt gitt straffe for slikt. Det virkar imidlertid som at PL blir meir restriktive med tanke på å gje straffe på hands, og eg er eigentleg glad for det.

raggen

stolt av gutta men synes ikke vi klarer å sette det nødvendige presset og det var frustrerende.. men avstanden er enda 6 poeng til nedrykk
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hawley

Hva var greia m drikkepause etter 10 pga fastende spillere og ingen de neste 80?

Blank_File

Quote from: Hawley on February 28, 2026, 20:47:31Hva var greia m drikkepause etter 10 pga fastende spillere og ingen de neste 80?
Solnedgang tror jeg. Så de kan bryte fasten og spise det de vil derfra og ut. Litt rart opplegg spør du meg...

Myhre10

Quote from: Hawley on February 28, 2026, 20:47:31Hva var greia m drikkepause etter 10 pga fastende spillere og ingen de neste 80?
[/quote

Merkelig 🤔

oivindh

Quote from: Milou on February 28, 2026, 20:39:21Er ikkje sikker på kva Farke var forbanna på, men trur kanskje det var at dommaren blåste av mitt under ein langpasning til DCL.

Uansett ein god kamp av Leeds og det hadde ikkje vore ufortent om vi hadde fått eit poeng mot eit av ligaen sine to beste lag. Mest positivt at vi klarer å snu kampen i andre omgang og presser på mot slutten.
Farke var nok sint på manglende innvolvering av VAR på handsen, som jeg mener er soleklar! Det blir jo blåst på slikt ellers.. Bortsett fra på topplaga da :-/ 🤨

Hawley

Quote from: oivindh on February 28, 2026, 20:57:23
Quote from: Milou on February 28, 2026, 20:39:21Er ikkje sikker på kva Farke var forbanna på, men trur kanskje det var at dommaren blåste av mitt under ein langpasning til DCL.

Farke var nok sint på manglende innvolvering av VAR på handsen, som jeg mener er soleklar! Det blir jo blåst på slikt ellers.. Bortsett fra på topplaga da :-/ 🤨
Uansett tullete å pådra seg rødt

Josch

Quote from: Blank_File on February 28, 2026, 20:49:49
Solnedgang tror jeg. Så de kan bryte fasten og spise det de vil derfra og ut. Litt rart opplegg spør du meg...

Stemmer nok det. Solnedgang i Leeds var kl 1741. Drikkepausen var etter ca 12 min, ifbm et frispark. Noe de hadde avtalt med dommeren.

Pettersen97

Quote from: Hawley on February 28, 2026, 20:58:46

Digger at Farke endelig «tar et rødt» for laget og setter skapet på plass med og mot den forferdelige dømmingen i PL. Håper han går ballistisk på presseren og virkelig forteller hva han mener om det dommerstanden foretar seg på balløya for tiden.
The Mighty Whites

Cherry

God kamp av oss, men kvalitet utkonkurrerer oss i dag.
Vi var dritgoe første 25 , men ble mer eller mindre utspilt etter det...Shitty har kvalitet i alle ledd - og bytter gjør de ikke svakere .
Vi står på videre ,og kvesser kniver mot Sunderland på tirsdag! ;)

leedslife

Distance covered at Elland Road:

⚪️ Leeds: 117.69 km
⚫️ Man City: 116.25 km

It's the first time Man City haven't topped this metric in the Premier League since mid-January at Old Trafford.

One hell of an effort from the boys today.

@lufcdata

Synd det ikke ble poeng.
Klassescoring fra City da.

Josch

Quote from: Cherry on February 28, 2026, 21:18:20God kamp av oss, men kvalitet utkonkurrerer oss i dag.
Vi var dritgoe første 25 , men ble mer eller mindre utspilt etter det...Shitty har kvalitet i alle ledd - og bytter gjør de ikke svakere .
Vi står på videre ,og kvesser kniver mot Sunderland på tirsdag! ;)

Enig. Selv om vi tapte så var prestasjonen god til tider. Kampen bekrefter det vi har vist hjemme tidligere. Vi hadde vunnet mot et litt dårligere lag. Men City matchet oss i dueller, hodespill og våre overganger. Da ble kvalitet avgjørende. Og når man ikke får låne ball i perioder blir det slitsomt. Igjen klarer vi å skape et press når vi ligger under siste 15 min.

Kato

Jeg syns vi er for svake i å gå bak alle duellene DCL vinner. Skulle gjerne hatt en spiss med fart til å true bakrom.

Milou

Quote from: Blank_File on February 28, 2026, 20:49:49

Eg syns det er ein uting at det blir pipekonsert mot dette, sjøl om det høyres ut som det var eit mindretal som deltok. Eg reknar med at det er mishagsytringar mot det som blir sett på som markering av ein muslimsk tradisjon.

Eg er ikkje sikker på kva eg meiner sjøl om at ein tar denne pausen, men når ein først har bestemt seg for å gjere det, er det respektlaust først og fremst mot dei muslimske spelarane å bue mot dei (eg var ikkje klar over det, men Leedskapteinen er ein av dei).

Carl Fisker

Quote from: Pettersen97 on February 28, 2026, 21:18:13
Quote from: Hawley on February 28, 2026, 20:58:46

Digger at Farke endelig «tar et rødt» for laget og setter skapet på plass med og mot den forferdelige dømmingen i PL. Håper han går ballistisk på presseren og virkelig forteller hva han mener om det dommerstanden foretar seg på balløya for tiden.
Hva skulle det hjelpe for?