Kamp vs Manchester City @Elland Road lørdag 28.2.26 kl 18:30 på Viasport

Started by Asbjørn, February 23, 2026, 21:06:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Borge

Er vel nye regler som gir direkte rødt hvis trener kommer inn på banen for å konfrontere dommer etter kampen.
Borge

Reaney

Vi blir snytt for straffe i dag også (Villa sist). Forskjellen mellom Leeds og de fleste topplagene er at sistnevnte "bøllelag" omkranser dommer etter omdiskuterte situasjoner. Det gjør ikke vi. Bøllelagene" påvirker dommer til å "ta seg ved øret" og fører til at situasjonen blir sjekker. Vi derimot lager ikke det minste "fuzz", og da lander vi ikke denne fordelen. Det er trist at denne sporten som vi har lært å elske har blitt så "skitten" at det skal lønne seg å angripe i flokk.

Hawley

Pettersen97

Quote from: Carl Fisker on February 28, 2026, 22:24:45
Quote from: Pettersen97 on February 28, 2026, 21:18:13
Quote from: Hawley on February 28, 2026, 20:58:46
Quote from: oivindh on February 28, 2026, 20:57:23
Quote from: Milou on February 28, 2026, 20:39:21Er ikkje sikker på kva Farke var forbanna på, men trur kanskje det var at dommaren blåste av mitt under ein langpasning til DCL.

Uansett ein god kamp av Leeds og det hadde ikkje vore ufortent om vi hadde fått eit poeng mot eit av ligaen sine to beste lag. Mest positivt at vi klarer å snu kampen i andre omgang og presser på mot slutten.
Farke var nok sint på manglende innvolvering av VAR på handsen, som jeg mener er soleklar! Det blir jo blåst på slikt ellers.. Bortsett fra på topplaga da :-/ 🤨
Uansett tullete å pådra seg rødt

Digger at Farke endelig «tar et rødt» for laget og setter skapet på plass med og mot den forferdelige dømmingen i PL. Håper han går ballistisk på presseren og virkelig forteller hva han mener om det dommerstanden foretar seg på balløya for tiden.
Hva skulle det hjelpe for?

Etter at Rodri gikk ut offentlig og klagde på dommeravgjørelser og dømmingen i PL har City hatt dommerene på sin side. På tide at noen i Leeds gjør det samme. Om det ikke blir satt lys på så blir det ingen endring. Hvor mange ganger har ikke vi som følger og er en del av Leeds klaget på dommer og VAR avgjørelser? Dette kan være noe som tipper noen avgjørelser vår vei. Farke besinnet seg i dag og sendte sin assistent til presser. Vil tro det hadde gått ei kule varmt om han selv hadde møtt opp.
The Mighty Whites

Eriksen55

Quote from: asbfjell on February 28, 2026, 19:34:19
Quote from: Lucas the Kop Cat on February 28, 2026, 19:29:34
Quote from: stian on February 28, 2026, 19:21:57Det er jo et klasseangrep av City, men surt at vi ikke klarer å få mer ut av de overraskende mange sjansene vi spiller oss frem til.

City får spille veldig mye på styrkene sine etter hvert, og da sprekker det til slutt. Vi må klare å henge med på balltempoet i presspillet og ta sjansene hvis vi skal ha håp om å få med oss noe her
Litt passivt av Rodon på innlegget. Er han ikke klar over at han har en City-spiller vak seg?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det er nok først og fremst Stach som ikke gjør jobben sin ved baklengsmålet.

Etter innlegget mener jeg det er Rodon. Han blir for opptatt av ball og ser ikke engang etter mannen han har i rygg. Rodon er god, men han er involvert i litt mange baklengsmål. Villa sist også når han taper en duell i feltet. City nære å gå opp til 2-0 i dag da Rodon taper sin duell.

Men vi er solide bakover og slipper til lite.

Hovedproblemet er først og fremst at vi ikke setter sjansene vi produserer. Mange uavgjorte vi burde vunnet.

3 ting til jeg savner. Når vi vinner ball blir det lang vei opp til DCL. Blir litt bingo og one man show. Her savner vi Okafor som kan gå av sin mann ofte.

Lite bevegelse rundt andreballene etter at DCL er i duell

Savner en på midten eller en stopper som kan vri spillet ut på siden. Ofte god plass på sidene og rom bak back vi bør utnytte bedre. Om det er Farke som ikke vil eller om spillerne ikke evner vet jeg ikke.

Mot Sunderland vil jeg ha ut Gruev og dytte Aronsson ned. På topp rundt DCL vil jeg ha Gnonto. Får vi han varm og litt mer selvtillit tror jeg det kan bli en dødelig duo - Fattigmanns Crouch og Defoe 🙃

Hawley

Quote from: Eriksen55 on February 28, 2026, 23:27:33
Quote from: asbfjell on February 28, 2026, 19:34:19
Quote from: Lucas the Kop Cat on February 28, 2026, 19:29:34
Quote from: stian on February 28, 2026, 19:21:57Det er jo et klasseangrep av City, men surt at vi ikke klarer å få mer ut av de overraskende mange sjansene vi spiller oss frem til.

City får spille veldig mye på styrkene sine etter hvert, og da sprekker det til slutt. Vi må klare å henge med på balltempoet i presspillet og ta sjansene hvis vi skal ha håp om å få med oss noe her
Litt passivt av Rodon på innlegget. Er han ikke klar over at han har en City-spiller vak seg?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det er nok først og fremst Stach som ikke gjør jobben sin ved baklengsmålet.

Etter innlegget mener jeg det er Rodon. Han blir for opptatt av ball og ser ikke engang etter mannen han har i rygg. Rodon er god, men han er involvert i litt mange baklengsmål. Villa sist også når han taper en duell i feltet. City nære å gå opp til 2-0 i dag da Rodon taper sin duell.

Men vi er solide bakover og slipper til lite.

Hovedproblemet er først og fremst at vi ikke setter sjansene vi produserer. Mange uavgjorte vi burde vunnet.

3 ting til jeg savner. Når vi vinner ball blir det lang vei opp til DCL. Blir litt bingo og one man show. Her savner vi Okafor som kan gå av sin mann ofte.

Lite bevegelse rundt andreballene etter at DCL er i duell

Savner en på midten eller en stopper som kan vri spillet ut på siden. Ofte god plass på sidene og rom bak back vi bør utnytte bedre. Om det er Farke som ikke vil eller om spillerne ikke evner vet jeg ikke.

Mot Sunderland vil jeg ha ut Gruev og dytte Aronsson ned. På topp rundt DCL vil jeg ha Gnonto. Får vi han varm og litt mer selvtillit tror jeg det kan bli en dødelig duo - Fattigmanns Crouch og Defoe 🙃

Enig. Heller Gnonto enn James. Mener absolutt at Gnonto bør få litt mer spilletid

asbfjell

Quote from: Eriksen55 on February 28, 2026, 23:27:33Mot Sunderland vil jeg ha ut Gruev og dytte Aronsson ned. På topp rundt DCL vil jeg ha Gnonto. Får vi han varm og litt mer selvtillit tror jeg det kan bli en dødelig duo - Fattigmanns Crouch og Defoe 🙃

Er tilbøyelig til å være enig med deg. Vi bør ha mer trøkk rundt DCL, særlig på hjemmebane. 

Kampen mot Sunderland blir svært viktig. Vinner vi den, tar vi et solid skritt mot fornyet kontrakt. 

Blir spennende å se hvilket energinivå vi har tirsdags kveld. Mistenker at kampen mot City kostet gutta veldig mye krefter, noe som også kan være et godt argument for å foreta en endring eller to i startoppstillingen...