Kamp vs Sunderland@Elland Road tirsdag 3.Mars kl 20:30

Started by Cherry, March 02, 2026, 08:25:54

Previous topic - Next topic

peacock, Asbjørn, auren, TK20 and 8 Guests are viewing this topic.

Cherry

Ny kamp allerede, og igjen på Elland Road under flomlys en tirsdags kveld - lover godt!
Denne bør vi ta!
Sunderland har ikke klart å holde momentet oppe etter Afcon, dit de sendte en del spillere-
mens vi har hatt en jevn fin utvikling over lang tid.... vi ser bra ut.

Kjører denne 11`veren:
Darlow
Justin- Rodon-Strujic
Bogle-Ampadu-Stach-Gruev-Gudmundsson
Aaronson
DCL

Vært moro og sett Tanaka i denne fra start, gir litt mer kreativitet.
Tips: 3-1 seier

leedslife

Kynne tenkt meg Bijol inn igjen. Synes han så sharp ut på dødballer sist og i boks er han fenomenal.
 Har sett Xhaka servere noen uhyre imponerende legg i boks denne sesongen.
Gruev kan gjerne få en pause for meg. Longstaff inn. Rodon kan fungere i den overlappede Basham rollen.

Darlow, Rodon, Bijol, Strujik - Bogle, Longstaff, Ampadu, Stach, Gudmundsson - Brenden, DCL

Evt skyve Brenden ned og Nmecha inn. Selv om jeg synes vi så veldig bra ut rundt DCL i første omgang mot City.

2-0

Regner med de kommer for og ta stinget ut av Elland Road. Så kan potensielt bli en kveld der man trenger tålmodighet og må stå i kampen.

Asbjørn

...husk mulig strekk på Rodon lørdag.
Eg også begynner å bli klar for Bijol.
Kanskje presser i dag?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

auren

Tipper Rodon er ute i denne, men at Farke ellers mønstrer samme mannskap som mot City:

Darlow - Justin, Bijol, Struijk - Bogle, Stach, Ampadu, Gruev, Gudmundsson - Aaronson - DCL

Laget som startet mot City fortjener en ny sjanse, så lenge det ikke er flere skader enn Rodon (?). Vi var meget gode den første halve timen.

Tips: 1-1 (DCL). Sunderland blir tøffe og jeg er spent på om vi kan vise samme tenningsnivå og spill som mot City.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Quote from: leedslife on March 02, 2026, 08:47:45Kynne tenkt meg Bijol inn igjen. Synes han så sharp ut på dødballer sist og i boks er han fenomenal.
Gruev kan gjerne få en pause for meg. Longstaff inn. Rodon kan fungere i den overlappede Basham rollen.

Darlow, Rodon, Bijol, Strujik - Bogle, Longstaff, Ampadu, Stach, Gudmundsson - Brenden, DCL

Evt skyve Brenden ned og Nmecha inn. Selv om jeg synes vi så veldig bra ut rundt DCL i første omgang mot City.

2-0

Regner med de kommer for og ta stinget ut av Elland Road. Så kan potensielt bli en kveld der man trenger tålmodighet og må stå i kampen.

Mener Justin i snitt har vært vår beste spiller siden hans`inntreden, så han er mitt 1.navn sammen med Ampadu og DCL på laguttak  :D
Longstaff kan være riktig, han var vel vår "signatur-signering" i sommer , og jeg håper virkelig at han kommer i gang som jeg husker ham i Toon`. Farke endrer jo ikke stort, men på søndag er det FA cup med muligheter for hele benken igjen antagelig!.

Asbjørn

Xhaka er tilbake men Sunderland har plenty ute likevel:
Tuesday's visitors are managing a host of injury issues, four of which emerged ahead of their 1-1 weekend draw at Bournemouth. First-team regulars Nordi Mukiele, Brian Brobbey and Reinildo Mandava are out, as are fringe players Jocelin Ta Bi, Romaine Mundle and Dennis Cirkin.

...

Sunderland's weekend draw at Bournemouth ended a run of three straight defeats in the Premier League but after an incredible first-half of the campaign, their form has dipped. The Black Cats have only won twice since the turn of the year, both of which came at the Stadium of Light.

"This kind of period can always come during the season," the winger admitted. "As a promoted team, it's normal. We are lucky this period didn't come earlier in the season. It just came now, but it doesn't have to stay long.

"We have to turn things around. We have to keep doing what we've been doing, working hard as a team, showing great mentality. I think things will be better.

"We could have taken the three points, but one is not a bad result. The positive thing is that we showed a better character than last week's performance - this is a good thing to take for Leeds on Tuesday."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-fresh-sunderland-injury-update-5615924
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Darlow

Justin
Bijol
Strujik

Bogle
Ampadu
Stach
Gudmundsson

Aaronson
Gnonto

DCL

leedslife

Quote from: Cherry on March 02, 2026, 11:59:40
Quote from: leedslife on March 02, 2026, 08:47:45Kynne tenkt meg Bijol inn igjen. Synes han så sharp ut på dødballer sist og i boks er han fenomenal.

2-0

Mener Justin i snitt har vært vår beste spiller siden hans`inntreden, så han er mitt 1.navn sammen med Ampadu og DCL på laguttak  :D
Longstaff kan være riktig, han var vel vår "signatur-signering" i sommer , og jeg håper virkelig at han kommer i gang som jeg husker ham i Toon`. Farke endrer jo ikke stort, men på søndag er det FA cup med muligheter for hele benken igjen antagelig!.

Enig med deg i det. Han har vært veldig god. Ikke minst anvendelig og bygget en interessant relasjon med Bogle.
Tror ikke du kan ta ut farta til Rodon i dette laget. En ting er at han covrer og løper opp Strujik til stadighet, men ble overrasket da han løp opp Semeyo.

Tror fortsatt at Bijol besitter mer spisskompetanse i form av duellstyrke og potensielle dødballscoringer.
Kommer vel mest ann på hva man forventer som kommer fra Sunderland.

Longstaff kunne vel kanskje trengt en start heller mot Norwich. Men synes vi skal tørre og våge litt mer mot Sunderland. Gruev balanserer oss godt han, men kunne tenkt meg den den rollen litt høyere opp i banen. Vil anta Leeds har mesteparten av ballinnhavet som da vi møtte dem borte.

Hvis nå Rodon er ute så blir det vel neppe veldig mange flere overraskelser enn Bijol inn.
Og kanskje en god grunn til fortsatt og balansere laget med Gruev som tredje sentrale midtbanemann med Rodons fravær.

Regner med de kommer for og dra ned tempo når de kan og prøve og utforske muligheter på kontringer hvis Leeds er ukonsentrerte og i ubalanse.
Nærmere klokken går mot 60-70 min større sjanse for at de drar hjem med poeng.

Tricky, tricky hjemmekamp og vil anta man trenger samme tålmodighet som mot Fulham tidligere i sesongen.
Tidlig scoring Leeds og jeg tror de vil få store problemer.
Tar stadion fyr så tror jeg heller du ønsker og spille om poeng andre steder som motstander.

peacock

Mot Sunderland hjemme skal vi dominere!
Kanskje på tide å kjøre en 4'er bak igjen?
Uansett, Ampadu og Gruev sammen blir for defensivt mot et lag vi skal slå. Inn med Longstaff eller Tanaka!

Darlow
Bogle, Rodon, Struijk, Gudmundsson
Longstaff, Ampadu, Stach
Gnonto, DCL, Aaronson

Alternativt:

Darlow
Rodon, Bijol/Justin, Struijk
Bogle, Stach, Ampadu, Gudmundsson
DCL, Aaronson

Asbjørn

...visste ikkje de scorte såå dårlig:
Sunderland 17th in the away form table. Good chance to bounce back from Saturday and move a step closer to safety.
https://x.com/LUFCMOTcom/status/2028285782440681782?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Quote from: Asbjørn on March 02, 2026, 14:11:22...visste ikkje de scorte såå dårlig:
Sunderland 17th in the away form table. Good chance to bounce back from Saturday and move a step closer to safety.
https://x.com/LUFCMOTcom/status/2028285782440681782?s=20

De er vel også nr 19 på xg tabellen, fikk jo veldig godt betalt første halvdel av sesongen..men et leit lag å møte.

auren

Rodon klar i følge Farke på dagens presser. Justin fikk et kutt i kampen mot City, men er trolig også klar. Kun Okafor ute.

Det medisinske apparatet må det høstes applaus for. Kan ikke huske tidligere at vi har vært så lite skadeplaget en sesong.

auren

Cherry

Mildt sagt "utfyllende" forklaring fra Farke på hva han oppfattet ifbm det røde kortet.
Ut i fra det, helt vanvittig OM det blir stående.....

auren

Kato

Bekymret hvis Rodon er ute. Pressern stoler jeg null på, det er mind games. Tempoet i bakre ledd mot et lavtliggende Sunderland er altfor svakt hvis Rodon ikke spiller. Vi blir kontret i senk.

leedslife

Håper vi får en av de magiske kveldene igjen!

MOT

Tenk og få lov til og spille slike kamper. I tillegg få godt betalt.

GaryMac

auren

Quote from: Kato on March 03, 2026, 09:31:51Bekymret hvis Rodon er ute. Pressern stoler jeg null på, det er mind games. Tempoet i bakre ledd mot et lavtliggende Sunderland er altfor svakt hvis Rodon ikke spiller. Vi blir kontret i senk.

Justin har vel greit med speed, har han ikke?

Jeg er ikke så bekymret om bakre treer blir Justin, Bijol og Struijk.

Men Rodon er friskmeldt til kampen, så tipper han starter.

auren

Asbjørn

Isaac melder at Farke stiller på sidelinjen i kveld:
Leeds United boss Daniel Farke set to be on the touchline tonight vs Sunderland #lufc
https://x.com/isaacjohnsonLL/status/2028839036492665327?s=20

Legger senere til:
Turnaround for FA charge too tight ahead of tonight's game

Next steps not yet decided but, as
@CrossyDailyStar
 also confirms, Farke could accept one-game touchline ban vs Norwich

An unsuccessful appeal incurs a two-game touchline ban #lufc

https://leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farkes-touchline-presence-leeds-33523271

(...så der har du den, Kato - kan altså bli mer enn èn kamp) :o
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Forventer få scoringer i kveld. Sunderland har vel nettet kun sju ganger på 14 bortekamper, kun Wolves er dårligere. Siste borteseier mot Chelsea på tampen av oktober.

Tipper uavgjort eller helst knepen hjemmeseier.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Hehe, Stach med stikk til Nagelsmann her :D
Anton Stach. Proving he's good in the air right here. 🤣 Magnificent. 💛💙
  #LUFC

https://x.com/Diddlysquatv3/status/2028860231346712950?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on March 03, 2026, 18:33:11Forventer få scoringer i kveld. Sunderland har vel nettet kun sju ganger på 14 bortekamper, kun Wolves er dårligere. Siste borteseier mot Chelsea på tampen av oktober.

Tipper uavgjort eller helst knepen hjemmeseier.
Skjønner frykten. Ikke gitt at vi henter en seier. Og plutselig slår Xhaka igjen en gjennombruddspasning som de scorer på.

Men:
Sunderland's Premier League away record so far is:
Played: 13
Wins: 2
Draws: 4
Losses: 7
Goals scored: 0.5 per game
Goals conceded: 1.54 per
Sunderland have one of the lowest away win totals in the league.
They've gone over 100 days without an away win -  CONFIDENT ??
https://x.com/superleedsutd72/status/2028855657479254078?s=20

Etter å ha hatt 'tøff motstand' lenge nå er det på tide å inkassere seire nå.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Bromancer

auren

enur

Marching on together

Myhre10

Quote from: enur on March 03, 2026, 19:41:55
Quote from: Asbjørn on March 03, 2026, 19:05:00Gamlegutta er på plass  :)
Some lads these 💙 #LUFC

https://x.com/ben_parker19/status/2028891582867386575?s=20

Bakke og Martyn, men hvem er de to i midten?

Ben Parker er den ene(som det står under bildet) 😉

TK20

Quote from: enur on March 03, 2026, 19:41:55
Quote from: Asbjørn on March 03, 2026, 19:05:00Gamlegutta er på plass  :)
Some lads these 💙 #LUFC

https://x.com/ben_parker19/status/2028891582867386575?s=20

Bakke og Martyn, men hvem er de to i midten?

Ben Parker han ene skulle jeg mene. Han andre drar jeg ikke kjensel på.