Kamp vs Bournemouth @Vitality Stadium onsdag 22.april kl 21

Started by Asbjørn, April 19, 2026, 12:20:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Farke here
I'm confident [we are safe]. Will only celebrate when its mathematically game. In a good shape. Why whould we lose the final four games?Today was about fight and resilience. Could feel the stadium wanted to win for Andoni. Was reminded today of the reverse fixture. Many compliments for Bournemouth. Proud of my performance.

On the in game changes
These types of results are important for the squad. We can a fight. Jayden had a it on his foot. Ddecided to change our base formation. Proactive and to change for a back four.Same ideas vbut with a bit more risk. Got the feeling even before their goal. Was open game. Could have done better on the goal.Great bunch of lads who never give up.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Slutt. 2-2. Litt av en andreomgang og avslutning på kampen! Snakk om mixed emotions! Ingen hadde vel trodd at vi skulle få med oss ett poeng da Eva Nilson scoret til 3-1. Men en hårfin offside og en strålende scoring av Longstaff gjorde at vi nærmest ranet til oss ett poeng. Spillemessig var dette en skikkelig dårlig kamp av Leeds, men endelig så har vi litt tur og flaks, noe vi ikke har vært så bortskjemt med tidligere i sesongen. I dag var det flere situasjoner jeg fryktet det kunne bli blåst straffe mot oss. Det var en dytt i forkant av 1-1 og Piroe stod i offside på 2-2. I tillegg har du den hårfine offsiden på 3-1. Det jevner seg ut i løpet av en lang sesong heldigvis.

Grattis med et uhyre viktig poeng folkens!

MOT!

auren 
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Et annet poeng etter kampen ikveld : Leeds har kun ett tap borte i 2026 : 7.1. mot Newcastle (3-4), resten er uavgjort og seire i PL og FA-cup. Sterkt !
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Ampadu: "One thing we'll always do is push eachother to give everything right to the end." #LUFC
https://x.com/apopey/status/2047063222969106764?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: Kato on April 22, 2026, 23:13:12Darlow 8,5 - Syns han var strålende. En viktig bidragsyter til at vi berger plassen.
Bogle 5 - Utrolig svak omgang, begge veier. Korrekt tatt av i pausen.
Justin 7 - Jobber godt, periodevis rufsete med ball. Bedre på back enn Bogle.
Struijk 9 MOM - Kampens gigant. Vant alt i lufta. En kamp som passet han godt.
Bijol 8 - Overraskende ofret. Sto stødig bak der med Struijk.
Gudmundsson 7 - Ikke veldig mye offensivt. Defensivt er han i beste fall middelmådig.
Tanaka 5 - Svak kamp, passer ikke på små baner med mye dueller.
Ampadu 7 - Langt bedre enn makkeren når det blir mye dueller. Men vi slet sentralt.
DCL 7,5 - Vinner mye, både fremme i banen og bak. Får lite hjelp. Ikke å se foran mål.
Aaronson 7 - Svak før pause, ble langt mer involvert med løpene sine i første del av andre omgang.
Okafor 6 - Burde scoret, det var mye rart i dag fra den kanten.
Rodon 5 - Så ikke ut som han hadde spilt kamp på ett år.
Gnonto 7 - Involvert i målet, klarer å holde litt i ballen.
Nmecha 7,5 - Aktiv og god. Langt mer positiv enn på lenge.
Longstaff - Ladet klubba, og det var nok.
Piroe - Klarte nesten å stå i veien for 2-2.

Farke - 7 Sov da han burde byttet. Da byttene kom for seint, endret de likevel kampbildet nok til at vi scoret. Slapp ut av fengsel, vi fortjente ingenting.

Rodon gjorde knapt noe riktig. Direkte involvert i baklengs igjen. 5 altfor høyt! Men, Rodon kommer sterkt tilbake! Ellers enig i alt!

Nydelig kommentar angående Piroe 😂

GaryMac

Quote from: Kato on April 22, 2026, 23:13:12Bijol 8 - Overraskende ofret. Sto stødig bak der med Struijk.
Bijol blir vel "ofret" fordi Farke ønsker å ta litt mer risiko og legge om til en firer bak. Kunne knapt ta ut Rodon som kom inn ved pause, eller Strujik som spilte en kjempekamp.
Tipper Bijol starter igjen på søndag, kanskje sammen med Rodon og Strujik og med Justin på høyreback.

Kato

Quote from: GaryMac on April 22, 2026, 23:59:29
Quote from: Kato on April 22, 2026, 23:13:12Bijol 8 - Overraskende ofret. Sto stødig bak der med Struijk.
Bijol blir vel "ofret" fordi Farke ønsker å ta litt mer risiko og legge om til en firer bak. Kunne knapt ta ut Rodon som kom inn ved pause, eller Strujik som spilte en kjempekamp.
Tipper Bijol starter igjen på søndag, kanskje sammen med Rodon og Strujik og med Justin på høyreback.

Du har nok rett i det.

Kato

Det er altså ikke mange som har skuddfot på det laget, så utrolig deilig å se at Longstaff følger Stach på det området.

Reaney

Jeg fatter ikke at Sebastian B ikke ble foretrukket framfor Rodon i går. Vi har en stor defensiv jobb foran oss før søndagen på begge back plassene for i det hele tatt ha noen mulighet til å stoppe Chelsea.

Joe Jordan

Deilig å stjele et poeng her. Hadde sett for meg denne våren med neglebitende angst men nå blir det bare morro, som starter på søndag.   
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Asbjørn

Altså - nå slutter eg å bry meg om kor mange poeng Tottenham og West Ham får.
...som Farke sa, intet tilsier at vi skal tape våre fire siste seriekamper. Vi får nok poeng til å holde minst ett av Nottingham, Tottenham og West Ham bak oss.
Så det går nok bra.

...men uroen er ikke over før det er matematisk umulig å rykke ned. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Reaney on April 23, 2026, 07:53:10Jeg fatter ikke at Sebastian B ikke ble foretrukket framfor Rodon i går. Vi har en stor defensiv jobb foran oss før søndagen på begge back plassene for i det hele tatt ha noen mulighet til å stoppe Chelsea.
Eg ville likt å se reaksjonen her inne om Bornauw kom på banen i stedet for Rodon ved pause i går :D

Det sagt, Rodon var ikke sitt vante jeg i går.

Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: Reaney on April 23, 2026, 07:53:10Jeg fatter ikke at Sebastian B ikke ble foretrukket framfor Rodon i går. Vi har en stor defensiv jobb foran oss før søndagen på begge back plassene for i det hele tatt ha noen mulighet til å stoppe Chelsea.
Kanskje det var fordi han har spilt 1000 kamper på rad for oss og vært en av våre klart beste spillere :D

Fantasyland

Hvilket lag er det du egentlig snakker om her ? 5 strake tap i ligaen og ikke putta et eneste mål. Er vel heller de som burde frykte oss.

Fantasyland

Quote from: auren on April 22, 2026, 23:29:21Slutt. 2-2. Litt av en andreomgang og avslutning på kampen! Snakk om mixed emotions! Ingen hadde vel trodd at vi skulle få med oss ett poeng da Eva Nilson scoret til 3-1. Men en hårfin offside og en strålende scoring av Longstaff gjorde at vi nærmest ranet til oss ett poeng. Spillemessig var dette en skikkelig dårlig kamp av Leeds, men endelig så har vi litt tur og flaks, noe vi ikke har vært så bortskjemt med tidligere i sesongen. I dag var det flere situasjoner jeg fryktet det kunne bli blåst straffe mot oss. Det var en dytt i forkant av 1-1 og Piroe stod i offside på 2-2. I tillegg har du den hårfine offsiden på 3-1. Det jevner seg ut i løpet av en lang sesong heldigvis.

MOT!

auren 

Joda, ikke vår beste kamp, men det er på sin plass og gi cred til Bournemouth. Utrolig veldrilla lag, fullstending relentless i presset og Iraola har tydelig satt sitt preg på dette laget. Uvant og se oss bli kjørt på denne måten i lange perioder. Syntes det er en av de aller beste lagene jeg har sett denne sesongen. De er vel på 14 ubeseirede kamper nå. Dessuten, jeg drooler over rekrutteringen den klubben gjør. Solgt så mange stjerner og bare fyller opp med ny kvalitet. Senesi, Kroupi og Rayan.

Kato

Denne er fin: "I went to the toilet at 3-1, came back down at 2-2" 🤷�♂️

leedslife

Quote from: Fantasyland on April 23, 2026, 08:44:01
Quote from: auren on April 22, 2026, 23:29:21Slutt. 2-2. Litt av en andreomgang og avslutning på kampen! Snakk om mixed emotions! Ingen hadde vel trodd at vi skulle få med oss ett poeng da Eva Nilson scoret til 3-1. Men en hårfin offside og en strålende scoring av Longstaff gjorde at vi nærmest ranet til oss ett poeng. Spillemessig var dette en skikkelig dårlig kamp av Leeds, men endelig så har vi litt tur og flaks, noe vi ikke har vært så bortskjemt med tidligere i sesongen. I dag var det flere situasjoner jeg fryktet det kunne bli blåst straffe mot oss. Det var en dytt i forkant av 1-1 og Piroe stod i offside på 2-2. I tillegg har du den hårfine offsiden på 3-1. Det jevner seg ut i løpet av en lang sesong heldigvis.

MOT!

auren 

Joda, ikke vår beste kamp, men det er på sin plass og gi cred til Bournemouth. Utrolig veldrilla lag, fullstending relentless i presset og Iraola har tydelig satt sitt preg på dette laget. Uvant og se oss bli kjørt på denne måten i lange perioder.

MOT!

auren 

Joda, ikke vår beste kamp, men det er på sin plass og gi cred til Bournemouth. Utrolig veldrilla lag, fullstending relentless i presset og Iraola har tydelig satt sitt preg på dette laget. Uvant og se oss bli kjørt på denne måten i lange perioder. Syntes det er en av de aller beste lagene jeg har sett denne sesongen. De er vel på 14 ubeseirede kamper nå. Dessuten, jeg drooler over rekrutteringen den klubben gjør. Solgt så mange stjerner og bare fyller opp med ny kvalitet. Senesi, Kroupi og Rayan.
De er vel på 14 ubeseirede kamper nå. Dessuten, jeg drooler over rekrutteringen den klubben gjør. Solgt så mange stjerner og bare fyller opp med ny kvalitet. Senesi, Kroupi og Rayan.

Henger meg på denne. Bortsett fra topp 2 naturlignok så er det nok det mest imponerende laget jeg har sett.
Utrolig hva de har fått til der nede.
Tror nok heller ikke det er i tvil om at Iraola er klar for steget opp på den øverste hylla.

pedro

Ikkje ett  ::)  jæ..a ord om vår kamp i norsk presse.
Leedsomaniac

Kato

Må jo si jeg er overraska, tilnærmelsesvis rystet, over hvor god Karl Darlow har vært etter at han tok over mellom stengene.

Hawley

Quote from: Kato on April 23, 2026, 09:22:35Må jo si jeg er overraska, tilnærmelsesvis rystet, over hvor god Karl Darlow har vært etter at han tok over mellom stengene.
Må si jeg var sterk pådriver for å få ut Meslier for to sesonger siden. Smått utrolig at han fikk stå så lenge. Hadde vi vraket han, hadde vi jo vært oppe ett år tidligere. Her gjorde Farke en kjempefeil, rett og slett

Cerberos67

Quote from: pedro on April 23, 2026, 09:20:06Ikkje ett  ::)  jæ..a ord om vår kamp i norsk presse.

Nå er kanskje ikke Bournemouth - Leeds i midtuke så hyperinteressant for alle, men det var da ihvertfall denne:

https://www.nrk.no/sport/1.17857633

pedro

Quote from: Cerberos67 on April 23, 2026, 09:31:22
Quote from: pedro on April 23, 2026, 09:20:06Ikkje ett  ::)  jæ..a ord om vår kamp i norsk presse.

Nå er kanskje ikke Bournemouth - Leeds i midtuke så hyperinteressant for alle, men det var da ihvertfall denne:

Ka meine du med det, hyperinteressant bør det vel være! Vi er da vitterlig landets tredje største supporterskare, trodde akerbryggejournalistene ønsket klikk og at det er det de lever av.
Leedsomaniac

leedslife

Positivt at så mange av innbytterene har vært så delaktige siste ukene.
Darlow fikk sjansen og har vært svært viktig.
Tanaka fikk sjansen og spilte seg inn i 11éren.
Gnonto og Longstaff med innhopp som resulterer i mål.
Nmecha ser noe keitete ut, men han kommer seg jo alltid til sjanser.

Gruev og Bornauw gjør jo jobben i stort sett alle situasjoner.

Piroe syncer fortsatt ikke helt.

Så skal jo heller ikke Perris rolle i cupen på noe måte underspilles.

Kato

Quote from: leedslife on April 23, 2026, 10:18:25Positivt at så mange av innbytterene har vært så delaktige siste ukene.

Piroe bør være ferdig til sommeren. Må jo være verdi i å kjøpe en sånn spiller for en opprykksjagende championship-klubb.
Perri er garantert ferdig, også her må det jo være noe verdi.
Meslier er ferdig.
Byram er vel også ute av kontrakt og drar videre.
Bornauw tror jeg ikke satses på.
Buonanotte blir aldri i verden signert.

Så er det noen solide spørsmålstegn. Vil spillere som Gnonto, Longstaff, James og Nmecha tåle å være squadplayer?

Cerberos67

Quote from: pedro on April 23, 2026, 10:13:47
Quote from: Cerberos67 on April 23, 2026, 09:31:22

Ka meine du med det, hyperinteressant bør det vel være! Vi er da vitterlig landets tredje største supporterskare, trodde akerbryggejournalistene ønsket klikk og at det er det de lever av.

Nå sitter de vel vitterlig i Akersgata og ikke på Aker Brygge, men med litt fartstid har man vel skjønt at om det ikke dreier seg om lag med rød drakt er det ikke så mye fokus på det. Og diskusjonen om kvalitet (eller mangel på sådan) på hva journaliststanden leverer for tiden er vel strengt tatt ikke nødvendig ;-)

Andersen

Flott at vi klarer å rane med oss 1 borte poeng med 6 min på overtid av kampen i går kveld . Payback time kan en vel si da Bournemouth gjorde akkurat det samme da lagene møttes på ER . Stor Bournemouth dominans gjennom hele kampen , bortsett fra de siste 15 min med VAR sjekk av offside og mulige straffer i mot Leeds . Å ta 1 poeng fra et av formlagene i PL for tiden var sterkt , PL er første prioritet for meg så får FA cupen mot Chelsea på søndag være en hyggelig affære uansett åssen det går der . MOT.

leedslife

Quote from: Kato on April 23, 2026, 10:26:05
Quote from: leedslife on April 23, 2026, 10:18:25Positivt at så mange av innbytterene har vært så delaktige siste ukene.

Piroe bør være ferdig til sommeren. Må jo være verdi i å kjøpe en sånn spiller for en opprykksjagende championship-klubb.
Perri er garantert ferdig, også her må det jo være noe verdi.
Meslier er ferdig.
Byram er vel også ute av kontrakt og drar videre.
Bornauw tror jeg ikke satses på.
Buonanotte blir aldri i verden signert.

Så er det noen solide spørsmålstegn. Vil spillere som Gnonto, Longstaff, James og Nmecha tåle å være squadplayer?

Tror Gnonto går ut. Det er en bra case for klubben og ikke minst spilleren selv.
Synes jo fortsatt det er spesielt at Longstaff ikke spiller seg inn på den midtbanen, men det er jo et spmtegn rundt fitness/skader der kanskje.

Nmecha er vel en case med veldig lav risiko. Bornauw og vil jeg tro.
Men vi kan ikke holde på Tanaka, Gruev, James, Bornauw, Nmecha, Piroe.
Vi må ha inn betydelig kvalitet.

Kan heller ikke se for meg at det kommer klubber inn som er villig til og ta over Perri sin kontrakt.
Kanskje her vi har hatt mest utfordringer siden vi var oppe forrige gang.
Utrolig mange average spillere som bar på store kontrakter som var langt over hva markedet var villig til og gi.

Ellers er jo Strujik en veldig god transfercase. Vil tippe man får et sted mellom 20-30 mill der.
Det er jo en kabal som skal gå opp så sikkert et godt kort og ha for klubben.

Så er det vel naturlig at Bogle, Rodon, Ampadu, DCL er på ganske mange skyggelag hos ulike klubber over oss på tabellen.

Newcastle, Everton - kanskje Chelsea hvis de misser europa.

*Stach må og kastes inn her.

auren

Stoppe et Chelsea i fritt fall med 0 mål siste 5 kamper?  ;D

auren

auren

MOT!

auren 

Du har nok rett. Bare uvant å se oss så pass underlegne etter de siste kampene hvor vi først slo ut West Ham og så tok seire mot Man Utd og Wolves. Intensiteten og aggressiviteten manglet helt synes jeg.

auren

HåvardK

MOT!

auren 

Nesten på nivå med oss, faktisk.