Pre Season 2026

Started by Asbjørn, May 27, 2026, 18:30:11

Previous topic - Next topic

Batts, Kato and 6 Guests are viewing this topic.

karaba

Quote from: Asbjørn on August 08, 2026, 14:07:36...ingen Nusa for Leipzig  :o
Roma er veldig interessert så kan hende han er på vei dit

Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Jadda!!! 1-0! DCL! Nydelig angrep!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Rodon med et Daniel James-løp på høyrekanten og ferdig scoret innlegg til DCL.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

Første kvart av kampen unnagjort. Stiller med det sterkeste laget vi kan ser det ut til. Har hatt noen ok muligheter foruten målet. Bortelaget ikke produsert noenting, selv om de har hatt en del ball.

auren

Lucas the Kop Cat

Noen som fikk med seg hva det ble blåst for på det annullerte cornermålet?

auren

Da var vi halvveis før lagene bytter alle menn. 1-0. Leeds det beste laget, og burde øket ved Wilson. Leipzig litt mer farlige utover andre kvart.

auren

Sydhagen

Bornauw er solid og har hatt en god preseason så langt. Vil være en feil av klubben å selge han nå. Ellers ser forsvaret bunnsolid ut, og Rodon er både klassestopper og klasseving.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lucas the Kop Cat

Ser at stillingen ble satt til 0-0 i "andre" omgang. Trodde det var 2x60 min men er det 2 kamper på 60 min?

Kato

Halvveis i andre kamp, 0-0. Aaronsson og Tanaka mest fremtredende hos oss i andre kamp. Sluppet til null. Syns det lyser å handle bedre cover for DCL, Nmecha ikke god.

Kato

Vi bytter 100 mann, eneste som ikke får spille er Joel Piroe.

peacock

Quote from: Kato on August 08, 2026, 17:03:15Vi bytter 100 mann, eneste som ikke får spille er Joel Piroe.

Og Gnonto får en halvtime....

Lucas the Kop Cat

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 08, 2026, 16:53:09Ser at stillingen ble satt til 0-0 i "andre" omgang. Trodde det var 2x60 min men er det 2 kamper på 60 min?

Rettet til 1-0 nå

auren

2-0! Nmecha! Strålende spill igjen!

auren

Lucas the Kop Cat

2-0 Nmecha etter  fint løp og innlegg av Gnonto

Kato

2-0 Nmecha, fint forarbeid fra Gnonto.

Lucas the Kop Cat

Må si at juniorene våre som er byttet inn virker uredde og har absolutt ikke gjort seg bort.

auren

Slutt! 2-0! Fullt fortjent!

auren

Kato

Søvndyssende affære. Uten Okafor og Gudmundsson er det svært få som kan skape ubalanse på egen hånd. Gnonto den eneste på banen som kan skape litt på egen hånd. Cresswell header i tverrliggeren på slutten. Vi vinner fortjent 2-0 foran 24630 tilskuere. Uten å imponere voldsomt. Joel Piroe må jo være på tur ut porten, håper vi henter en spiss inn hvis han forlater. Gnonto håper jeg vi beholder, han skaper ubalanse.

Dette mannskapet trenger mer dribleferdigheter for å ta neste steg.

Kato

21 spillere utpå banen. 2 reservekeepere samt 18-årige Freddie Lane og Joel Piroe er de eneste som ikke spiller. Da er det vel bare å ønske Joel Piroe lykke til videre i en annen klubb. Tipper han ender i en klubb type Birmingham.

asbfjell

Vi fremstår som solide. Møter et godt lag som knapt nok skaper en målsjanse på 120 minutter..
At det foreløbig ikke er fullt fyrverkeri fremover, bekymrer meg ikke i det hele tatt - det vil være på plass om fjorten dager.

Registrer også at vi har noen unge talenter på gang. Det finnes stort potensiale i gutter som Mills og Cresswell. Sistnevnte mangler kanskje litt høyde til å være stopper, men Cannovaro var da heller ikke noe fyrtårn...  ;)

Ser ut som at formasjonen blir 3-4-3. Og da tror eg faktisk at Stach starter på benken not Forest, er jo ikke mulig å komme utenom Longstaff i startoppstillingen slik han fremstår nå.

Og så blir det spennende å se hvem som starter på venstre kant...

Asbjørn

Farke etter kamp:
Daniel Farke on James Trafford, Leeds United transfer hope and Gabriel Gudmundsson injury
Farke was speaking after a 2-0 win against RB Leipzig
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-james-trafford-leeds-34427385
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: asbfjell on August 08, 2026, 17:55:00Vi fremstår som solide. Møter et godt lag som knapt nok skaper en målsjanse på 120 minutter..
At det foreløbig ikke er fullt fyrverkeri fremover, bekymrer meg ikke i det hele tatt - det vil være på plass om fjorten dager.

Registrer også at vi har noen unge talenter på gang. Det finnes stort potensiale i gutter som Mills og Cresswell. Sistnevnte mangler kanskje litt høyde til å være stopper, men Cannovaro var da heller ikke noe fyrtårn...  ;)

Ser ut som at formasjonen blir 3-4-3. Og da tror eg faktisk at Stach starter på benken not Forest, er jo ikke mulig å komme utenom Longstaff i startoppstillingen slik han fremstår nå.

Og så blir det spennende å se hvem som starter på venstre kant...

Jeg syns gårsdagens prestasjon hos mange Leeds-fans (ikke nødvendigvis asbfjell) overvurderes noe. Fotball er spill og motspill. Ja, vi fremsto solide defensivt og slapp Leipzig lite til. Samtidig fremsto tyskerne langt svakere enn jeg hadde forventet offensivt. Lite fart i overganger, lite en-mot-en ferdigheter og svært tynt på siste tredjedel. Sikkert også som en følge av at vi var solide bak. Kampen ble i lange perioder spilt i lavt tempo med mye balltrilling, og lite fart med ball fremover. Det ble skapt svært lite i begge ender i løpet av 120 minutter. Siste 60 minutter erindrer jeg et skudd fra Nmecha fra 10-12 meter, en heading i tverrligger fra Cresswell, og målet. Det var vel i stor grad det hele. Mest positivt syns jeg var Tanaka fysisk på midtbanen, så sterkere ut og vant flere dueller. Syns også Aaronsson var aktiv. Men det var først da Gnonto entret banen vi så noe som helst som minnet om gjennombrudd. Så kan man vel også si at unggutta klarte seg greit. Callum Mills har noe over seg. Cresswell klarer seg bra, og Lienou og Chadwick gjør seg heller ikke bort.

En grei treningskamp med bruk av mange spillere, men jeg tenker vi ikke bør legge mer i det enn hva det faktisk er, trening.

Defensivt blir vi nok solide fremover, spesielt midtforsvaret ser sterkt ut defensivt. Med ball er det endel å gå på. Uten Gudmundsson og Okafor savner jeg spillertypene som skaper ubalanse på egenhånd. Daniel James er der, men er han god nok? Det mases nok en sommer om denne Paixao. Håper han er en skikkelig driblekant hvis han kommer. For det er der neste steg tas, spesielt i etablert angrepsspill. Vi må bli bedre på å skape ubalanse gjennom individuelle dribleferdigheter. Gnonto har disse ferdighetene, men jeg er usikker på om det er godt nok på ypperste nivå.

I frispillingsdelen bakfra tror jeg vi vil ta klare positive steg når Trafford kommer inn med gode ferdigheter med beina.

Fremst er alt trygt så lenge DCL er skadefri. Jeg tror han går mot en kjempesesong om beina er bra. Et soleklart førstevalg på topp. Skulle DCL hangle, er jeg langt mer bekymret. Nmecha er langt svakere fysisk, og mindre tilstedeværelse. Nå ser Joel Piroe ut til å være på tur ut av klubben, la oss håpe det gjør at vi henter en ny spiss.

Målet mitt er Europa denne sesongen.

For å komme dit mener jeg (og mange flere ser jeg) vi mangler følgende:

1. En kant/tier med gode dribleferdigheter som kan avlaste Okafor og gjøre oss mer uforutsigbare.

2. En spiss som både kan erstatte, og spille med DCL.

3. En venstrebeint venstre back/vingback.

Vi er ikke veldig langt unna en skikkelig spennende sesong.