Dagens kamper i VM 2026

Started by GaryMac, June 14, 2026, 20:03:54

Previous topic - Next topic

lojosang, Forever Whites and 6 Guests are viewing this topic.

GaryMac

Litt off-topic, men prøver meg med en liten VM-tråd i ellers stille Leeds-tider.
Sitter og ser Tyskland - dessverre uten Stach i år - men Nmecha gjorde  1-0 mot Curacao, og skaffet straffe til 3-1. Fulgte bare sånn halvveis med og innrømmer at jeg tenkte "WTF?" når han scorte. Men det viste seg å være bror Felix som er to år yngre enn vår mann.

Hawley

Trodde også det var noe jeg ikke hadde fått med meg. Visste heller ikke at han hadde en bror som spilte fotball 🙂

Hawley

Ao starter ikke, men Summerville gjør

TK20

Dårlig med spilletid på våre utvalgte så langt.

Hallgeir *

Først gult kort og så scoring på Summerville.
Super Leeds since 1968

Hawley

Quote from: Hallgeir * on June 14, 2026, 23:23:37Først gult kort og så scoring på Summerville.
Klassisk Summerville

Forever Whites

Herlig med utligning for Japan. Selv uten Tanaka.
Medlem 94237

Blank_File

Quote from: Forever Whites on June 14, 2026, 23:56:34Herlig med utligning for Japan. Selv uten Tanaka.
Japan er etter mitt skjønn, det eneste laget i verden med en viss kvalitet som ikke er helt som alle de andre. Utrolig fascinerende å se på. Brasil er totalt uten sjarm for tiden og kunne like gjerne vært et PL lag. Håper Japan går langt.

Forever Whites

Quote from: GaryMac on June 14, 2026, 20:03:54Litt off-topic, men prøver meg med en liten VM-tråd i ellers stille Leeds-tider.
Sitter og ser Tyskland - dessverre uten Stach i år - men Nmecha gjorde  1-0 mot Curacao, og skaffet straffe til 3-1. Fulgte bare sånn halvveis med og innrømmer at jeg tenkte "WTF?" når han scorte. Men det viste seg å være bror Felix som er to år yngre enn vår mann.
På nyhetene i morges presterte NRK sin kommentator å si at Felix til daglig spiller på Leeds United. Kjekt at vi blir omtalt da. 😉
Medlem 94237

Hawley

Og snuble-seg-ufortjent-til-vm-griseflaks-laget Sverige knuste Tunisia 5-1....det snur fort i fotball

Reaney

Sverige kan fort bli nye Danmark som ikke var kvalifisert til EM i 1992 da tidligere Jugoslavia ble nektet å delta på grunn av borgerkrigen. Danmark tok som kjent tittelen og gikk helt til topps.

Hawley

Quote from: Reaney on June 15, 2026, 09:00:19Sverige kan fort bli nye Danmark som ikke var kvalifisert til EM i 1992 da tidligere Jugoslavia ble nektet å delta på grunn av borgerkrigen. Danmark tok som kjent tittelen og gikk helt til topps.
Kan ikke skjønne annet enn at Sverige er helt sjanseløse mot Japan og Nederland. Mulig det er Tunisia som er helt elendige i denne gruppa her.

Josch

Quote from: Hawley on June 15, 2026, 09:06:57
Quote from: Reaney on June 15, 2026, 09:00:19Sverige kan fort bli nye Danmark som ikke var kvalifisert til EM i 1992 da tidligere Jugoslavia ble nektet å delta på grunn av borgerkrigen. Danmark tok som kjent tittelen og gikk helt til topps.
Kan ikke skjønne annet enn at Sverige er helt sjanseløse mot Japan og Nederland. Mulig det er Tunisia som er helt elendige i denne gruppa her.

Jeg mener vel at Sverige ikke er helt sjanseløse. To svært gode spisser, mange grovarbeidere og en god trener. Nye etter kvaliken i høst er Isak (var skadet) og Potter. Potter ser jeg på som en tradisjonell svensk landslagstrener fra gamle dager: Står for solid forsvarsspill og flink til å utnytte offensive styrker. Svensk tradisjon er 4-4-2 formasjon, men ikke mot nå Tunisia. Hvis kampene mellom  Sverige- Japan - Nederland ender uavgjort så blir det om å gjøre å slå Tunisia mest mulig. 

Asbjørn

Ska sei! :)

The message printed on the inside of the Scotland shirts for last night's World Cup victory - a first in 36 years for the Scots - will be familiar to #LUFC fans.

Billy Bremner's famous quote is writ large at Elland Road and is the ethos that defines the club.

https://x.com/theadelites/status/2066154246253273556?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Noen som skal se Bielsa i natt?

Lucas the Kop Cat

Quote from: TK20 on June 15, 2026, 22:54:33Noen som skal se Bielsa i natt?
Gjør et forsøk men ikke mye Bielsa-ball å skryte av før pausen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Reaney

Skuffende poengtap for Bielsas Uruguay tross enveiskjøring i 2. omgang.

Josch

Panama med TC tapte. Ingen av de tidligere Leeds-coacher har vunnet hittil i VM.

Reaney

Jesse March er vel den største klovnen på sidelinjen siden Jürgen Klopp.

kilgallon

Quote from: Reaney on June 19, 2026, 00:36:32Jesse March er vel den største klovnen på sidelinjen siden Jürgen Klopp.
Det kalles engasjement.

Lucas the Kop Cat

Engasjement er bra, men det kan bli for mye av det gode.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

peacock

Var vel naturlig å reagere litt etter det beinbruddet....

Russel_Doig

Hawley

Okafor virker å være 3.valg på venstrevingen til Sveits - smått utrolig, eller er han småskadd?

GaryMac

To tidligere Leeds-spillere på banen for USA i dag. Tyler Adams og Weston McKennie.
McKennie spilte 19 kamper på lån i andre del av 22-23 sesongen uten å score.
Adams spilte hele 22-23 sesongen. Finner ut at han hadde 24 kamper og ingen mål eller assist. Var vel skadet fra Mars og ut? Solgt til Bournemouth sommeren 23.
EDIT: Ser at Adams fikk 25% av stemmene når Luscos skulle kåre årets spiller.  Nest mest, Rodrigo vant med 37%.

Hawley

Adams var god, men en sviker. Skjønner at han var den spilleren som fikk størst pipekonsert i fjor. Vil si Ampadu er minst like god, så han er ikke savnet

asbfjell

Quote from: kilgallon on June 19, 2026, 07:03:57
Quote from: Reaney on June 19, 2026, 00:36:32Jesse March er vel den største klovnen på sidelinjen siden Jürgen Klopp.
Det kalles engasjement.

Måten du viser ditt engasjement kan også fortelle oss litt om din personlighet. Og Jessie March' overdrevne feiring og teatralske opptreden da USA ble tildelt en straffe (som seinere ble omgjort til frispark og rødt kort), føltes pinlig å være vitne til. Og sånne ting har vi sett mange ganger før fra den karen.

Jessie March har utvilsomt gjort en god jobb med Canada - og det skal han sjølsagt ha cred for.

Men som person blir han nok aldri en favoritt hos meg.

Reaney

Good spot, asbfjell. Det var nettopp ved straffa som ble gjort om til frispark som jeg reagerte på klovnen March.

GaryMac

Quote from: Hawley on June 19, 2026, 22:18:17Adams var god, men en sviker. Skjønner at han var den spilleren som fikk størst pipekonsert i fjor. Vil si Ampadu er minst like god, så han er ikke savnet
Skal innrømme at jeg hadde (nesten) glemt han, evt. fortrengt. Måtte google for å være sikker på at han var ex-Leeds og ikke ex-Southampton... Men det var Che Adams
Så han er ikke savnet av meg heller.

GaryMac

Gudmundsson på banen for Sverige mot et Nederland som ha Summerville på benken.