Dagens kamper i VM 2026

Started by GaryMac, June 14, 2026, 20:03:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

Summerville med ny fin scoring. Ingen tvil om at han er god nok for Nederland.
Super Leeds since 1968

Hawley

Vi skulle hatt tak i broren til Nmecha. Strålende spiller!
 

Hallgi

Tanaka satt på benken i heile den første kampen, men spilte heile kampen i natt (4-0 mot Tunisia) til tross for 5 gjennomførte bytter!
Blir spennande å følga Japan vidare
ALAW (saludos del pirata)

Asbjørn

Quote from: Hallgi on June 21, 2026, 09:17:48Tanaka satt på benken i heile den første kampen, men spilte heile kampen i natt (4-0 mot Tunisia) til tross for 5 gjennomførte bytter!
Blir spennande å følga Japan vidare
Jeg var ikke oppe og så, men han spilte visst glimrende:
Ao Tanaka was brilliant for Japan earlier this morning, playing a key role in two goals during a 4-0 win vs Tunisia. Leeds United man was energetic, snappy in the tackle and clever in possession. Group F showdown with Gabi Gudmundsson up next👇

#LUFC
https://x.com/kylenewbould/status/2068619940740174179?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

At våre spillere gjør det bra i VM er neppe noen fordel for vår klubb. Plutselig er "ulvene"/"gribbene" der og snapper. Ekstra bekymringsfullt med Tanaka som for ikke lenge siden ønsket seg bort.

Forever Whites

Går ikke så bra for Uruguay og Bielsa ball. Må ha minst ett poeng mot Spania for å ha mulighet for å gå videre i puljen.
Cap Verde imponerer.
Medlem 94237

peacock

Quote from: Reaney on June 21, 2026, 15:55:27At våre spillere gjør det bra i VM er neppe noen fordel for vår klubb. Plutselig er "ulvene"/"gribbene" der og snapper. Ekstra bekymringsfullt med Tanaka som for ikke lenge siden ønsket seg bort.

Ønsket seg bort? Hva er kilden her?

Cerberos67

Quote from: peacock on June 22, 2026, 07:16:10
Quote from: Reaney on June 21, 2026, 15:55:27At våre spillere gjør det bra i VM er neppe noen fordel for vår klubb. Plutselig er "ulvene"/"gribbene" der og snapper. Ekstra bekymringsfullt med Tanaka som for ikke lenge siden ønsket seg bort.

Ønsket seg bort? Hva er kilden her?

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-news-ao-tanaka-premier-league-japan-world-cup-8646747

(For øvrig mener jeg det er tøv å ønske at våre spillere ikke skal gjøre det bra)

GeirO

Quote from: Hawley on June 21, 2026, 01:04:59Vi skulle hatt tak i broren til Nmecha. Strålende spiller!
Vi har jo broren til Nmecha....(ok da, vi har den dårligste broren...)
MOT

Josch

Quote from: Cerberos67 on June 22, 2026, 09:21:39
Quote from: peacock on June 22, 2026, 07:16:10
Quote from: Reaney on June 21, 2026, 15:55:27At våre spillere gjør det bra i VM er neppe noen fordel for vår klubb. Plutselig er "ulvene"/"gribbene" der og snapper. Ekstra bekymringsfullt med Tanaka som for ikke lenge siden ønsket seg bort.

Ønsket seg bort? Hva er kilden her?

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-news-ao-tanaka-premier-league-japan-world-cup-8646747

(For øvrig mener jeg det er tøv å ønske at våre spillere ikke skal gjøre det bra)


Regner med de Leeds-spillere som er i VM snakker opp Leeds på sitt landslag, slik at flere blir fristet til å spille for Leeds :)
Spillere snakker jo med hverandre om klubben sin. Hva skal de ellers snakke om?

leedslife

Tøft for Canada ikveld.

Vi har vel aldri hatt 3 ex trenere i samme VM-sluttspill?

leedslife


Asbjørn

Quote from: leedslife on June 24, 2026, 22:19:46Tøft for Canada ikveld.

Vi har vel aldri hatt 3 ex trenere i samme VM-sluttspill?
Neppe. Så har det vel aldri før vært 512 lag med i VM-sluttspillet før...

Canada var bedre enn eg trodde.

Men seriøst, har noen Leedsmanagere overhodet ledet VM-lag i sluttspill ETTER Leeds-jobben. Heller ikke The Don klarte det...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

#43
Ingen Raphinha i kveld. Strekkskade står det på FotMob - tilbake tidlig juli...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Quote from: Asbjørn on June 24, 2026, 23:05:16Ingen Raphinha i kveld. Strekkskade står det på FotMob - tilbake tidlig juli...

I følge TSB så sirkulerer det rykter om at han er personlig konkurs og fått fri for å prøve å ordne opp i rotet.

Asbjørn

Quote from: Russel_Doig on June 24, 2026, 23:29:06
Quote from: Asbjørn on June 24, 2026, 23:05:16Ingen Raphinha i kveld. Strekkskade står det på FotMob - tilbake tidlig juli...

I følge TSB så sirkulerer det rykter om at han er personlig konkurs og fått fri for å prøve å ordne opp i rotet.
...leste også at den som satte ut ryktet er en kjent 'ryktemaker\...
Lots of lots of chatter online about him being in real financial bother, and desperately wanting the move to Saudi. A real shame if true.
....
This came from Zampeta who has built up a reputation for bullshitting for click bait headlines on radio stations and podcasts. Won't have an ounce of truth in it.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Raphinia gikk av banen etter 40 minutter i kamp nr. 2.
VG skrev "Raphinha er på beina, men må ut her. Alvorlig mine mens han tusler av."
Satt nede en stund før han gikk av.
Mener jeg leste/hørte noe om strekk et eller annet sted.

TK20

Potensielt Gudmundsson mot Tanaka i natt. Når var sist gang to Leeds-spillere spilte mot hverandre i en VM-kamp?

TK20

Quote from: TK20 on June 25, 2026, 22:59:52Potensielt Gudmundsson mot Tanaka i natt. Når var sist gang to Leeds-spillere spilte mot hverandre i en VM-kamp?

For å besvare mitt eget spørsmål ser det ut som Tyler Adams møtte Daniel James i Qatar '22

Reaney

Bielsa og Uruguay reiser hjem fra VM i skam. Slått ut av "miniputten" Kap Verde. En legendes tid er over.

Josch

Quote from: Reaney on Today at 09:00:27Bielsa og Uruguay reiser hjem fra VM i skam. Slått ut av "miniputten" Kap Verde. En legendes tid er over.

Bielsa og Uruguay ute. TC og Jessie Marsch videre!! Hvem hadde trodd?

Bielsa hadde vel det beste mannskap her.

Russel_Doig

Quote from: Josch on Today at 09:19:17
Quote from: Reaney on Today at 09:00:27Bielsa og Uruguay reiser hjem fra VM i skam. Slått ut av "miniputten" Kap Verde. En legendes tid er over.

Bielsa og Uruguay ute. TC og Jessie Marsch videre!! Hvem hadde trodd?

Bielsa hadde vel det beste mannskap her.

Det er faktisk et kunstverk av inkompetanse å ikke ta Uruguay videre i gruppe med Kapp Verde og Saudi Arabia!



Asbjørn

Thomas Christiansen i natt:
Thomas Christiansen on his time at LUFC (35 games, 15 wins). "I liked a lot the people in Leeds. They were amazing. My time in Leeds was not so long but it is the place where I learned the most in my coaching career. When things are not going so well is where you learn the most."

...tar med denne fra feeden:  8)
15 wins in 35 games don't seem too bad for club run by a mad man

https://x.com/henrywinter/status/2070599354591654007?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Mista dessverre mye av respekten for Solbakken i går. Bryter m alt jeg står for og grunnprinsippene i idrett og fotball.
 

Eriksen55

Quote from: Hawley on Today at 10:55:45Mista dessverre mye av respekten for Solbakken i går. Bryter m alt jeg står for og grunnprinsippene i idrett og fotball.

100% enig med Solbakken.

Lite hvile fra sist kamp og kort tid til neste. Endelig en trener som tør å ta upopulære valg!

Hawley

Quote from: Eriksen55 on Today at 11:43:22
Quote from: Hawley on Today at 10:55:45Mista dessverre mye av respekten for Solbakken i går. Bryter m alt jeg står for og grunnprinsippene i idrett og fotball.

100% enig med Solbakken.

Lite hvile fra sist kamp og kort tid til neste. Endelig en trener som tør å ta upopulære valg!
Topptrente idrettsutøvere som må hviles fordi det «kun» er 4 dager til neste kamp. Latterlig, rett og slett!
 

Russel_Doig

Quote from: Hawley on Today at 13:56:44
Quote from: Eriksen55 on Today at 11:43:22
Quote from: Hawley on Today at 10:55:45Mista dessverre mye av respekten for Solbakken i går. Bryter m alt jeg står for og grunnprinsippene i idrett og fotball.

100% enig med Solbakken.

Lite hvile fra sist kamp og kort tid til neste. Endelig en trener som tør å ta upopulære valg!
Topptrente idrettsutøvere som må hviles fordi det «kun» er 4 dager til neste kamp. Latterlig, rett og slett!

Da har du ikkje peiling på verdien av
Quote from: Hawley on Today at 13:56:44
Quote from: Eriksen55 on Today at 11:43:22
Quote from: Hawley on Today at 10:55:45Mista dessverre mye av respekten for Solbakken i går. Bryter m alt jeg står for og grunnprinsippene i idrett og fotball.

100% enig med Solbakken.

Lite hvile fra sist kamp og kort tid til neste. Endelig en trener som tør å ta upopulære valg!
Topptrente idrettsutøvere som må hviles fordi det «kun» er 4 dager til neste kamp. Latterlig, rett og slett!

Nei, her er det nok du som er latterlig! Vi er videre, ingen kunne si på forhånd at den ene eller andre veien er lettere. Ville vært totalt meningsløst å slite ut spillere i en ubetydelig kamp bare 4 dager før den viktigste kampen i norsk historie!

Asbjørn

#57
Quote from: Russel_Doig on Today at 15:44:49
Quote from: Hawley on Today at 13:56:44Topptrente idrettsutøvere som må hviles fordi det «kun» er 4 dager til neste kamp. Latterlig, rett og slett!

Nei, her er det nok du som er latterlig! Vi er videre, ingen kunne si på forhånd at den ene eller andre veien er lettere. Ville vært totalt meningsløst å slite ut spillere i en ubetydelig kamp bare 4 dager før den viktigste kampen i norsk historie!


Dette med å hvile de er jo bare deler av bakgrunnen. Mot Senegal slet 6-7 norske med krampe mot slutten av kampen ifølge Solbakken. Disse kunne en nok fått på beina igjen til gårsdagens kamp men da ville de ikke holdt 90 minutter, ei heller fått trent skikkelig før Elfenbenskysten-kampen (annet enn restitusjons-trening).

Og mest sannsynlig hadde ikke 'første-elleveren' heller klart seier mot Frankrike og alt en ville oppnådd var å stille 'bakpå' allerede før start når cuprundene begynner.

En no-brainer, som Solbakken sa.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

#58
Quote from: Hawley on Today at 13:56:44
Quote from: Eriksen55 on Today at 11:43:22
Quote from: Hawley on Today at 10:55:45Mista dessverre mye av respekten for Solbakken i går. Bryter m alt jeg står for og grunnprinsippene i idrett og fotball.

100% enig med Solbakken.

Lite hvile fra sist kamp og kort tid til neste. Endelig en trener som tør å ta upopulære valg!
Topptrente idrettsutøvere som må hviles fordi det «kun» er 4 dager til neste kamp. Latterlig, rett og slett!

Flyreiser, varme, skaderisiko, vært lenge på tur og man kan ikke sammenligne dette med PL.
Ingen lag hadde kortere tid mellom kamp 2 og 3 enn Norge. Elefantene hadde mer hvile inn mot tirsdagens kamp enn oss. Frankrike roterte mer mot Irak og Senegal enn vi gjorde.

Dette er helt vanlig å gjøre. Og det handler ikke om at spillerne ikke tåler det. Det handler om å gi de utvalgte bedre forutsetninger tirsdag. Vi er bare ikke vant med slik kynisme i Norge!

Hawley

Quote from: Eriksen55 on Today at 16:16:36
Quote from: Hawley on Today at 13:56:44
Quote from: Eriksen55 on Today at 11:43:22
Quote from: Hawley on Today at 10:55:45Mista dessverre mye av respekten for Solbakken i går. Bryter m alt jeg står for og grunnprinsippene i idrett og fotball.


100% enig med Solbakken.

Lite hvile fra sist kamp og kort tid til neste. Endelig en trener som tør å ta upopulære valg!
Topptrente idrettsutøvere som må hviles fordi det «kun» er 4 dager til neste kamp. Latterlig, rett og slett!

Flyreiser, varme, skaderisiko, vært lenge på tur og man kan ikke sammenligne dette med PL.
Ingen lag hadde kortere tid mellom kamp 2 og 3 enn Norge. Elefantene hadde mer hvile inn mot tirsdagens kamp enn oss. Frankrike roterte mer mot Irak og Senegal enn vi gjorde.

Dette er helt vanlig å gjøre. Og det handler ikke om at spillerne ikke tåler det. Det handler om å gi de utvalgte bedre forutsetninger tirsdag. Vi er bare ikke vant med slik kynisme i Norge!
Kyniske folk har vi nok av i verden. Det bare strider helt mot mine verdier og prinsipper. Sorry