Dagens kamper i VM 2026

Started by GaryMac, June 14, 2026, 20:03:54

Previous topic - Next topic

Svada and 2 Guests are viewing this topic.

Gufrias

Så spørs det da, hvilken straff Argentina får etter å ha feiret seieren med et politisk budskap?
Link: NRK
Hekta på Leeds siden 1974

Milou

Quote from: Kato on July 16, 2026, 07:50:42
Quote from: asbfjell on July 16, 2026, 03:35:00Sjøl en gammel anglofil gubbe som meg må erkjenne at England fikk som fortjent.

Er veldig imponert av moralen i det argentinske laget - der kan vi virkelig snakke om en never say die mentalitet!

Og Messi - fotballens Magnus Carlsen - opererer fremdeles på et annet og høyere nivå enn alle andre.

Jeg fikk ingen sympati med et argentinsk lag som fremsto usympatisk og som lommetjuver stort sett hele gjenget. Holdningene til enkeltspillere underveis var provoserende.

Eg kan vere einig i mykje av dette, Kato. Eg har ofte holdt med Argentina i VM, og Maradona var i sin tid den store helten.

Dette laget er derimot mindre sympatisk, og spesielt Martinez har eg problem med. Messi, er imidlertid ikkje mindre enn imponerande, og kunne gjerne unne han eit nytt VM, sjøl om eg håpar på Spania no.

Hallgeir *

Quote from: Gufrias on July 16, 2026, 13:51:10Så spørs det da, hvilken straff Argentina får etter å ha feiret seieren med et politisk budskap?
Link: NRK

Det var vel tilskuere som viste et banner med et politisk ulovlig budskap. Ender nok med en bot til det argentinske fotballforbundet.

Edit: Det var ikke tilskuere, men de argentinske spillerne.
Super Leeds since 1968

Hawley

Argentina var en light utgave av Paraguay når det gjaldt ufyselig oppførsel. Det er virkelig et par spillere på Argentina som jeg har store problemer med. Paraguay mot Frankrike er noe av det verste jeg har sett i nyere tid. Det skal ikke være mulig. Dommerene er alt for feige

AllWhiteTøyen

Delvis off-topic her, men Falklandsøyene er et åpent sår i den argentinske folkesjela. Jeg har reist litt rundt i landet, og langs hovedveiene var det store skilt som klart formidlet hvem som burde ha herredømmet over øyene. Jeg fikk klar beskjed av de lokale om å ikke snakke om Las Malvinas med mindre jeg var forberedt på en 30 minutters tirade. Få argentinere tenker i dag på at krigen var en desperat krampetrekning fra militærjuntaen for å legitimere seg selv. Barnslig oppførsel av enkelte av spillerne etter kampen, men det slo garantert godt an i hjemlandet.

Josch

Argentina klar for sin sjette (!) finale i min levetid. Hittil har de tre titler og to finaletap på 48 år.
Seieren over England var fortjent. De ville slått Norge også.

Desverre er de både dårlige vinnere og tapere. Her er noe av det jeg husker i farten:

-Dårlige tapere i finalen 1990. Dommer ble sjikanert grovt etter kamp
-Dårlige tapere etter straffekonk mot Tyskland 2006. Begynte å sloss.
- Dårlige vinnere mot Nederland 2022 etter straffekonk. Hånet motspillere etter seier.
-Dårligere vinnere etter finale 2022. Hadde dukke av M'Bappe som de hånet.
-Hånet motspillere etter scoring mot England 2026. Dro opp politisk banner som ikke hører hjemme i en VM-kamp. Dårlige vinnere.

Håper Spania vinner finalen. I så fall får vi dessverre se dårlige tapere igjen.