EFL Cup 3.runde: Nottingham-Leeds tirsdag 25.8.26 kl 21

Started by Asbjørn, August 23, 2026, 12:02:13

Previous topic - Next topic

pedro and 12 Guests are viewing this topic.

auren

Quote from: Kato on August 25, 2026, 22:41:06James Justin blir bare bedre og bedre. Unsung hero.

Både og. Han kom inn på laget rundt 1. januar i år som en liten "nødløsning", men etter solid spill i flere kamper på rad kunne ikke Farke sette ham ut. Han spilte vel resten av kampene? Selv om det var stopper, venstreback eller høyreback. Svært anvendelig spiller og gjør alltid en solid kamp. Etterhvert mener jeg han fikk mye heder for sitt gode spill vårsesongen.

Nei, det blir ikke enkelt for Gudmundsson å spille seg inn når han er tilbake!

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Jeg synes igangsettingsfasen er langt bedre. Muhamovic spesielt, men også Elvedi i dag er langt mer bestemte og framoverrettet enn Struijk. Han spilte konsekvent enten bakover eller på feilvendt kant. Lovende dette!

flynn

HåvardK

Quote from: palle on August 25, 2026, 22:58:13Lovende start på sesongen!
Tror det er flere lag som skal slite med oss fremover!

Bring on the bees!
Og tenk hvor gode vi blir når vi får plassert Justin på benken!

Lucas the Kop Cat

Quote from: HåvardK on August 25, 2026, 22:56:40
Quote from: Lucas the Kop Cat on August 25, 2026, 22:48:38Ikke kun godt forsvarsspill som gjør at vi har holdt nullen, også en smule dårlig avslutningsegenskaper fra Forest.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

[/quoteUe
Quote from: Lucas the Kop Cat on August 25, 2026, 22:48:38Ikke kun godt forsvarsspill som gjør at vi har holdt nullen, også en smule dårlig avslutningsegenskaper fra Forest.

Uenig. Hva hadde de av sjanser?
3 avslutninger på mål mot våre 5. Diverse skudd høyt over. Og den kjempe bommen av Ndoye rett før jeg skrev det innlegget.

Jeg mener også vi har et glimrende forsvar for tiden, men vi slipper Forest til.noen gnager der de kunne ha straffet oss med bedre kvalitet.

Asbjørn

Forest vs United 0-2 (James, Justin)
Den parantesen der kan lett misforstås gett  8)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Tror vi sier det sånn:

Får vi inn en venstrekant med en større og mer stabil x-faktor enn Okafor, samt gjerne også en bra back-up for DCL, spiller vi i Europa neste sesong.

Kato

Vi glemmer ikke Nigel Martyn, men jeg tror vi aldri har hatt en bedre keeper enn vi har nå. Slapp inn 56 mål i forrige sesong, det blir noe helt annet denne sesongen. Ta med de offensive bidragene fra Trafford med raske igangsettinger så tror jeg dette blir knall.

Asbjørn

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 25, 2026, 22:47:01
Quote from: Lucas the Kop Cat on August 25, 2026, 22:35:42
Quote from: auren on August 25, 2026, 22:34:00Trolig Justin som krediteres scoringen. Eller kan det være Nmecha?

Edit: Selvmål av Williams. Kjipt...

auren
Own Goal ser det ut til som blir kreditert.

James Justin blir det visst til slutt.

Own Goal begynner virkelig å menge seg med de store i Leeds-historien nå. Har bare John Charles og Peter Lorimer foran seg, snart bare Lorimer...

If that does go down at an OG it means OG is now our joint second highest scorer on 157 with John Charles.
https://x.com/lufcstats/status/2092350164451086757?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Denne sekvensen fortjener en omtale:
Away end giving it the oles as Muahremovic chases Forest into their own corner and wins the ball back before starting a chain of uninterrupted passes. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/2092350676063977938?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgi

Det er rett og slett blitt behagelig underholdning å sjå Leeds-kamper med bunnsolide Trafford bak, giganten Ampadu som held laget sammen, og knallsterke midtstopparar.
Dette er veldig lovande, Wilson viste òg fine takter når han kom inn! Okafor fungerer kanskje best som ein superinnbyttar for han skaper stadig uro når han utfordrer, men når kan han holda ein heil kamp mon tru.
Nmecha leverte bra i dag og, men med litt meir offensivt skyts inn før deadline day så ser virkelig ting lovande ut!
ALAW (saludos del pirata)

rd1

Deilig med nok en seier, men som nordlending... fra en liten bygd med 509 innbyggere, gått på skole i Bodø..

De e deilig de hær🥳🏆🫡🥰
"Who needs Cantona??"

Bromancer

For meg er det helt surrealistisk at vi har James Trafford mellom stengene. Etter årevis med diverse hologrammer er det så utrolig deilig å ha en keeper i verdensklasse. Han er 23 år. 23!! Makan til talent! God med beina, redder (foreløpig) alt, oser av trygghet og selvtillit, plukker ned innlegg, han er jo komplett!

Milou

Ikkje det at det betyr så mykje, men eg har sett andre målet ein del gonger i reprise og eg er temmeleg sikker på at ballen toucher Nmecha på veg inn. Det betyr ikkje berre at målet skulle ha vore kreditert Nmecha, men også at det skulle blitt annullert for offside.

peacock

Asså, for noen stoppere vi har hentet!

Stut og Fjærkre

Quote from: Milou on August 26, 2026, 07:25:36Ikkje det at det betyr så mykje, men eg har sett andre målet ein del gonger i reprise og eg er temmeleg sikker på at ballen toucher Nmecha på veg inn. Det betyr ikkje berre at målet skulle ha vore kreditert Nmecha, men også at det skulle blitt annullert for offside.

Det målet hadde ikke overlevd en VAR sjekk, nei.

ingve1960

Kan ikke reglene for slike situasjoner men kan det være at han som ligger på streken med beina på banen og overkropp inne i måi opphever offsiden???

GaryMac

Hvis Nmecha VAR borti ballen før den passerte streken skulle det nok vært blåst offside. Han som lå på streken var nok bak Nmecha. Offsideregelen tilsier imidlertid to mann fra forsvarende lag, men keeper er som oftest en av de to. Men ikke i dette tilfellet :-)

leedslife

Quote from: Bromancer on August 26, 2026, 06:55:34For meg er det helt surrealistisk at vi har James Trafford mellom stengene. Etter årevis med diverse hologrammer er det så utrolig deilig å ha en keeper i verdensklasse. Han er 23 år. 23!! Makan til talent! God med beina, redder (foreløpig) alt, oser av trygghet og selvtillit, plukker ned innlegg, han er jo komplett!

Enig. Han har samme effekten på spillere rundt seg som Ampadu har sentralt i banen.

Må og trekke frem Elvedi.
Rett og slett en veldig, veldig god stopper.
Blir en skikkelig konkurranse mellom han og Bijol.

ingve1960

Må gi kred til kato som har meld trafford i lang tid.
Veldig bra keeper, nå får vi håpe han takler presset på ER,flere unge keepere siste tiå som har klappet sammen etter et par tabber.
Har stor tro på at trafford takler det og blir engelsk landslagskeeper før sesongen er over..MOT

Josch

Quote from: Stut og Fjærkre on August 26, 2026, 08:48:48
Quote from: Milou on August 26, 2026, 07:25:36Ikkje det at det betyr så mykje, men eg har sett andre målet ein del gonger i reprise og eg er temmeleg sikker på at ballen toucher Nmecha på veg inn. Det betyr ikkje berre at målet skulle ha vore kreditert Nmecha, men også at det skulle blitt annullert for offside.

Målet blir stående på den som skyter, selv om ballen blir touchet av motspiller/medspiller og går i mål. Er skuddet på vei utenfor mål før den blir touchet blir det selvmål/ annen målscorer som blir kreditert. De var vel nøye på riktig målscorer i tillfelle noen hadde tippet målscorer på oddsen.

Offside: Spilleren i offside må ha en fordel av å stå i offside for å bli dømt offside. F.eks dekke keepers utsyn foran mål. Det er flere offsides som blir godtatt når dommere dømmer mål. Jeg tror dommer gjorde rett. Det var et skudd og ikke pasning til en som sto i offside. 

Kato

Quote from: ingve1960 on August 26, 2026, 11:03:14Må gi kred til kato som har meld trafford i lang tid.
Veldig bra keeper, nå får vi håpe han takler presset på ER,flere unge keepere siste tiå som har klappet sammen etter et par tabber.
Har stor tro på at trafford takler det og blir engelsk landslagskeeper før sesongen er over..MOT

Det var hyggelig sagt.

Men det er ingen rocket science med James Trafford. Han var fantastisk for Burnley, og stengte jo buret helt ned med vanvittige reflekser. Starten i fjor var katastrofal hvor han gjorde mye rart i et par kamper. Det skremte Pep til å hente Donnarumma.

Jeg tror det kommer enda mer enn det vi har sett derfra.

1. Han er bare 23 år, for hver kamp vokser nå selvtillit og erfaring.

2. Selv med to gode bein har han hatt noen klareringer på tribunen og litt hit og dit. Mer å gå på der.

3. Spørsmålstegnet pr nå er først og fremst feltarbeidet. Det var bra i går, men der tror jeg enda det er endel å hente.

4. Igangsettingen er intet mindre enn verdensklasse. Ferdig med det.

5. Reflekser, posisjonering, ro med ball og skuddstopping er helt på det ypperste nivået.

6. Risiko i igangsetting tror jeg han har litt å gå på. Noen ganger kan han bli overmodig. Men gevinsten over tid er langt større enn tapet med den måten å være keeper på. I går trer han gjennom midtbaneleddet til Forest som om han er sentral midtbanespiller. Vilt å se på. Det blir noen feil, men det må vi tåle.

Konklusjon: Hadde ikke byttet han med en eneste keeper i Premier League.

leedslife

Imponerende hvor mye vi har skapt av sjanser gjennom vår høyreside gjennom pre-season og kampen i går.
Selv med ulike konstellasjoner.

Også interessant og se hvor eksepsjonell god hjelp venstresiden med bosnieren, Tanaka og Okafor får gjennom kommunikasjonen og samhandlingen til Justin.

Det er jo tre spillere i denne stallen som kan sømløst spille 2 og 3 ulike posisjoner og fremdeles være blandt våre beste med og uten ball.
Ampadu, Rodon, Justin.

Ampadu har fungert fint i stopperpar, i en treer og på midtbanen.
Rodon i stopperpar, i en treer eller i en mer avansert siderolle.
Justin bekler alle roller bak og kunne sikkert i kortere perioder fungert som en DM i dette systemet. (basert på rolleforståelse og disiplin)

Det er jo en helt utrolig styrke vi besitter her.

asbfjell

Quote from: ingve1960 on August 26, 2026, 11:03:14Må gi kred til kato som har meld trafford i lang tid.

Blant folk som følger litt med i engelsk fotball så har det vært allment kjent i ganske mange år at James Trafford er det største keepertalentet i England.

På klubbnivå ble han først lagt merke da han var på lån i Bolton fra januar 2022 og deretter sesonglån i 22/23. Der skaffet han seg tilnærmet legendestatus umiddelbart da han satte klubbrekord ved å hold buret reint i sine fire første kamper.

Mediamesssig fikk han sitt store gjennombrudd under U21-EM i 2023. Der var han fenomenal og klarte kunststykket å holde buret rent i samtlige seks kamper da England vant mesterskapet for første gang siden 1984. I finalen mot Spania reddet han på toppen av det hele et straffespark seks minutter på overtid. 

Deretter ble det to sesonger i Burnley, og det var vel gjerne da de fleste her inne ble oppmerksom på gutten.

Det som forbauset meg mest når det gjaldt James Trafford's overgang til Leeds, var reaksjonene til flere av de såkalte ekspertene i England. "Jo, Trafford er talentfull, men 40 mill er for mye for en keeper", mente flere av dem. Det er egentlig helt utrolig, særlig i vår tid da en keeper ikke bare må være en god skuddstopper og en som dominerer luftrommet, men også må være i besittelse av solide kvaliteter som FOTBALLSPILLER. Trafford besitter alle disse egenskapene, og derfor er dette et kanonkjøp.   

Hallgeir *

Quote from: rd1 on August 25, 2026, 23:56:31Deilig med nok en seier, men som nordlending... fra en liten bygd med 509 innbyggere, gått på skole i Bodø..

De e deilig de hær🥳🏆🫡🥰

Ja, det var et lite dilemma i går at de to kampene gikk samtidig. Med ledelse 3-1 fra første kamp, regnet jeg med at Glimt ville dra det i land i Bodø.
Super Leeds since 1968

ingve1960

Har sett trafford live begge sesongene mot  burnley,siste hadde jeg me min kone for første gang på kamp 0-1tap .skal over å se mot spurs i  november håper på ny klein sheet..
På avslutningen til wood fra 11,5m hvar jeg helt sikker på mål da jeg så treff og retning stolperot men trafford rask som lynet,en machredning som jeg tror det blir flere av....vert pengene.

Asbjørn

Noen ganger: Lytt til hva motstanders manager sier:
Glasner believes there is something in the fact Leeds are into their fourth year under the same management and with an ever-present core. But the Forest boss was frustrated at how his side gifted the visitors chances.

"On Saturday it was all square but today they were better," Glasner admitted. "On the other hand, we are responsible for their chances. We made so many mistakes and made so many wrong decisions. Almost every chance came when we lost the ball and were vulnerable.

"But Leeds have been together now for two or three years. They have the same manager, changed system last year but very consistent now. They only lost the last game at West Ham last season but before that were eight games unbeaten.

"A great pre-season, wins against Liverpool, Sunderland and Augsburg, and we can see why. Very aggressive, clear structure. We also had two chances, an incredible recovery of [Joe] Rodon and an incredible save from [James] Trafford."

"It's the reality," he added. "We play Leeds twice at home and lose both games so Leeds are better and further ahead right now. That's the reality. It's up to us to change this. It's what we have to do and what we will do. It's about accepting and not finding excuses.

"It doesn't make sense to talk about seventh place three years ago. This is the reality. It's tough but if you ignore the reality, you live in a dreamland. This is never the best thing to do. Right now, Leeds are further ahead and it's our responsibility to change this."
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-nottingham-forest-oliver-glasner-8941948
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Fcuk! Borte mot Chelsea eller Luton i neste runde...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Quote from: auren on August 26, 2026, 23:19:58Fcuk! Borte mot Chelsea eller Luton i neste runde...

auren
Tror vi sier Chelsea-Leeds 7. og 14. september
MOT

Milou

Quote from: Josch on August 26, 2026, 11:06:13

Målet blir stående på den som skyter, selv om ballen blir touchet av motspiller/medspiller og går i mål. Er skuddet på vei utenfor mål før den blir touchet blir det selvmål/ annen målscorer som blir kreditert. De var vel nøye på riktig målscorer i tillfelle noen hadde tippet målscorer på oddsen.

Offside: Spilleren i offside må ha en fordel av å stå i offside for å bli dømt offside. F.eks dekke keepers utsyn foran mål. Det er flere offsides som blir godtatt når dommere dømmer mål. Jeg tror dommer gjorde rett. Det var et skudd og ikke pasning til en som sto i offside.

Interessant. Eg trur du tar feil på begge punkt, men eg er ikkje så mykje av ein regelexpert at eg er veldig sikker på at eg har rett. Så eg tar gjerne tilbakemelding frå andre på dette. Min forståing er at regelen din for målskårar kun gjeld i forhald til om det skal vere sjølmål eller ikkje og kun gjeld når ballen toucher ein motspelar. Viss det ikkje er sjølmål blir målet alltid gitt til den siste som er borti ballen.

På offside er eg forsåvidt einig i det du skriv, men viss Nmecha er målskårar som eg trur ville vere riktig, så er det klart at han har fordel av å vere i offside, og målet skulle vore annulert.

Stut og Fjærkre

Quote from: Milou on Today at 06:04:35
Quote from: Josch on August 26, 2026, 11:06:13

Interessant. Eg trur du tar feil på begge punkt, men eg er ikkje så mykje av ein regelexpert at eg er veldig sikker på at eg har rett. Så eg tar gjerne tilbakemelding frå andre på dette. Min forståing er at regelen din for målskårar kun gjeld i forhald til om det skal vere sjølmål eller ikkje og kun gjeld når ballen toucher ein motspelar. Viss det ikkje er sjølmål blir målet alltid gitt til den siste som er borti ballen.

På offside er eg forsåvidt einig i det du skriv, men viss Nmecha er målskårar som eg trur ville vere riktig, så er det klart at han har fordel av å vere i offside, og målet skulle vore annulert.

Kan se ut som om første og andre avsnitt i regel 11.2 (vurdering av offside) blandes her. Avsnitt 1 fastslår at en spiller som berører ballen skal straffes uansett. Avsnitt to påpeker at en spiller som står i offiside når et skudd går, før det reddes skal straffes dersom han er først på returen. Det er dette som inneholder formulieringen "oppnår en fordel", men kommer ikke til anvendelse her.

Derimot er det ikke straffbar offside dersom ballen treffer vomma til Nmecha etter at ballen har krysset mållinjen. Målet er gitt til Justin, så det er dette som er den offisielle versjonen. Det er her mållinjeteknologien, som ikke brukes i liga-cupen kanskje kunne ha gitt et annet utfall.

Men hva faen, vi er videre og skal ta Chealsea i neste runde.