EFL Cup 4.runde: Chelsea-Leeds @Stamford Bridge onsdag 9.9.2026 kl. 21

Started by auren, September 06, 2026, 13:17:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Quote from: Hallgeir * on September 09, 2026, 23:07:43
Quote from: auren on September 09, 2026, 23:04:21
Quote from: Reaney on September 09, 2026, 23:03:34Gud bedre så svak Gudmundsson er defensivt. Rundingsbøye igjen.

Akkurat som Muharemovic...

auren

Greit å forsvare svensken, men nå gjorde han det igjen.

Tull. At man blir driblet forbi av en så kjapp ving må man forvente kunne skje. Ballen var ikke ferdigscoret. Mye rart som skjedde i feltet på alle de tre scoringene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Gudmundsson rundingsbøye igjen.
Har vi noen gang sluppet inn 6 mål i en omgang noen gang?

palle

Quote from: Dylan on September 09, 2026, 23:05:05City, Arsenal og Chelsea er i annen liga enn Leeds pr nå, så synes det blir litt feil å dømme oss nord og ned. Bekymringsverdig med 5 baklengs, men kan fort bli flere lag som får mange i sekken mot Chelsea når de får spilt seg mer sammen.

Enig. Er så naiv at jeg tror vi kunne ha ordnet denne hvis vi hadde vært mer aktiv på byttefronten (evt startet med en "noe" bedre start-ellever).

Med null spill i Europa på C i høst, må de satse i engelske cuper for å få kamper og billettinntekter. Og hvordan ellers skal den troppen kunne betales?

Vi skal lære av denne og komme tilbake i serien.

Gleder meg allerede til mandag.
...ooo, vi vandrar saman...

Hallgi

Smertefull 2. omgang:o
Men Okafor fortjener ein kommentar, for han skaper farligheter nesten kvar gang han får ballen. Herlig assist til DCL i dag og. Han hadde og et farlig balltap som ga mål imot, men han er vår klare x-faktor offensivt (fram til Bahoya får vist seg iallfall)
ALAW (saludos del pirata)

Cherry

Veldig bra 1. omgang, men så setter Schjelski inn 1. rekka- og da er det kvalitetsforskjell.. slik er det.
God gjennomkjøring, men litt mange baklengs til at de fleste får godkjent i margen.
Bring on toon'  ;)

auren

Heldigvis slutt. 6-3. Svakeste omgangen siden... husker ikke. Var en stygg reality check. Men utrolig effektive i dag Chelsea, vi ble på ingen måte spilt ball i hatt med. Bijol ikke god nok. Her må Elvedi inn igjen. Forsvaret som har vært så dønn solid i 4,5 kamp rakner totalt i andre omgang. Full skjerpings mot Newcastle. Tipper vi er tilbake til vårt vante selv da. Kan ikke deppe for lenge!

auren

GaryMac

6-3 på et halvfreaky mål på tampen der et skudd på vei godt utenfor treffer Welbeck i hodet og endrer retning 60 grader og går inn.
De scorer seks mål på 2.09 i xG i andre omgang. Da er det en straffe på rundt 0.8, og et freak-mål til slutt som ga 0.46 fordi Welbeck sto ganske nærme mål da han ble truffet i hodet....

Lucas the Kop Cat

Lik xG på begge lag på 2,4, sier litt om effektiviteten til Chelsea når de klarer 6 mål.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

karaba

Cup er cup, bare å glemme denne kampen, det er serien som teller for oss i år

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Det er store spørsmålstegn ved noen spillere nå. Sean Longstaff ser ikke bra ut. Jaka Bijol tung og treg. Nmecha holder ikke mål på topp. Gudmundsson grusomt defensivt da han kom inn. Daniel James blir for enkel i spillestilen, syndebukk i dag. Harry Wilson foreløpig ikke i nærheten av noe som helst. Reservekeeperen gidder jeg ikke nevne en gang.

Reaney

Her svaret fra AI: Farke historisk igjen.
Throughout the entire 100+ year history of Leeds United, the most goals the club has ever conceded in a single half of football is 6 goals.This nightmare defensive collapse occurred very recently on September 9, 2026, in the second half of an EFL Cup (Carabao Cup)

Hallgeir *

Quote from: auren on September 09, 2026, 23:10:19
Quote from: Hallgeir * on September 09, 2026, 23:07:43
Quote from: auren on September 09, 2026, 23:04:21
Quote from: Reaney on September 09, 2026, 23:03:34Gud bedre så svak Gudmundsson er defensivt. Rundingsbøye igjen.

Akkurat som Muharemovic...

auren

Greit å forsvare svensken, men nå gjorde han det igjen.

Tull. At man blir driblet forbi av en så kjapp ving må man forvente kunne skje. Ballen var ikke ferdigscoret. Mye rart som skjedde i feltet på alle de tre scoringene.

auren

Han er for treg og selger seg billig. Greit at målet ikke er ferdig scoret, men på dette nivået faller han gjennom forsvarsmessig. Det nytter lite med sugende løp forover. Da går det merkelig nok fort, men startrask er han ikke, og derfor blir han rundingsbøye.

Gi meg Junior Firpo tilbake.  :)

Super Leeds since 1968

Bromancer

Chelsea bytter inn verdensklassespillere, og det tar dem 10 minutter å vise at vi har 3 spillere i startelleveren som overhodet ikke har nivået og som bør få seg en laaaaang pause på benken. Heldigvis ble de byttet ut men da var det allerede for sent. Gudmundsson uten sikring en mot en er krise.
Når Chelsea i tillegg putter på absolutt alt de foretar seg blir det stygt.

auren

Quote from: Reaney on September 09, 2026, 23:16:56Her svaret fra AI: Farke historisk igjen.
Throughout the entire 100+ year history of Leeds United, the most goals the club has ever conceded in a single half of football is 6 goals.This nightmare defensive collapse occurred very recently on September 9, 2026, in the second half of an EFL Cup (Carabao Cup)

Ja, Farke var svak i dag. Men han var råsterk i fjor, og denne sesongen frem til andre omgang i dag. Ledet oss til seier på Old Trafford for første gang på over 40 år og FA-cup semi for første gang på 40 år.

Jeg håper han bare lærer, for det lå i korta at det ville ende slik...

auren

GaryMac

Nei, glem dette, løft hodet og se fram mot helga.
Vil se dette laget:
Trafford
Justin, Elvedi, Muha
Bogle, Ampadu,Tanaka, Bard
Stach, Okafor
DCL

Evt Gudmundsson i stedet for Bard.

TK20

Quote from: Bromancer on September 09, 2026, 23:19:53Chelsea bytter inn verdensklassespillere, og det tar dem 10 minutter å vise at vi har 3 spillere i startelleveren som overhodet ikke har nivået og som bør få seg en laaaaang pause på benken. Heldigvis ble de byttet ut men da var det allerede for sent. Gudmundsson uten sikring en mot en er krise.
Når Chelsea i tillegg putter på absolutt alt de foretar seg blir det stygt.

Og får et gratis mål av dommeren som snur kampen.

Josch

I de fleste kamper hittil i sesongen har Leeds vært gode i EN omgang. Vi har ikke spilt to gode omganger.  Tror ikke dette kun har med Farke og bytter å gjøre. Vi har slått Forest, men er de så gode?? Kanskje vi glemmer at andre lag også har hatt et bra transfervindu?? Og faktisk brukt mer penger enn Leeds.

Tom

Nå må vi roe oss litt ned her. Vi taper 4-1 i de 20 minuttene vi spiller «B-laget» mot A-laget til Chelsea. Resten av kampen er jevn. Synes vi skaper en god del siste 20 når vi hiver innpå våre beste spillere. Mye enkle mål for Chelsea som scorer 6 mål på 8 sine skudd på mål. Går naturlig nok litt opp i limingen på slutten når man prøver å berge uavgjort og straffekonk.

Absolutt ingenting å miste hodet for. Vi har vært bunnsolide i PL og et arbeidsuhell med masse utskiftninger borte mot et lag som kommer til å bli topp 3 i år er ingen krise. Er fascinerende å se hvor fort folk snur med en gang det kommer en dårlig prestasjon. Kommer grusomt tilbake mot Newcastle på mandag!

HåvardK

Quote from: auren on September 09, 2026, 23:20:21
Quote from: Reaney on September 09, 2026, 23:16:56Her svaret fra AI: Farke historisk igjen.

Ja, Farke var svak i dag. Men han var råsterk i fjor, og denne sesongen frem til andre omgang i dag. Ledet oss til seier på Old Trafford for første gang på over 40 år og FA-cup semi for første gang på 40 år.

auren
Han viste i hvert fall at han var i stand til å endre, i grevens tid. Men i dag var det den gamle Farke som styrte skuta, dessverre.

asbfjell

Quote from: asbfjell on September 09, 2026, 22:07:03Chelsea kommer til å bytte seg kraftig opp i andre omgang. Det bør også vi.

Longstaff mistet dessverre formen da sesongen startet, han bør erstattes av Tanaka. Vil også ha inn Okafor - seinest etter seksti minutter. Og DCL bør inn på topp etter pausen.

Denne kampen kan vinnes, hvis vi er smarte nok. Her skal Farke vise at han kan game-management.

Med fasit i hånd må vi vel her kunne fastslå at Farke dessverre viste at han IKKE kan game-management særlig bra.

Alle visste at Chelsea ville bytte seg kraftig opp i pausen. Farke derimot, han ventet til vi hadde sluppet inn fire mål på tjue minutter før han gjorde det samme. Etter at også vi hadde byttet oss opp, var vi igjen på høyde med Chelsea.

"Belønningen" Farke sitter igjen med er en klubbrekord (i allefall i moderne tid): Seks baklengsmål i en omgang.

Føler litt med Zetterer som opplever dette i sin debut for klubben. Samtidig kan eg ikke fri meg helt fra tanken om at Trafford sannsynligvis hadde avverget to-tre av de scoringene.

auren

Litt enkelt oppsummert:

Vi vinner 1-0 med B-laget vårt mot B-laget til Chelsea.
Vi taper 1-4 med B-laget vårt mot A-laget til Chelsea.
Vi taper 1-2 med A-laget vårt mot A-laget til Chelsea.

auren

Asbjørn

...vi er visst ikke hèlt kvitt London-spøkelset vårt ennå:
Since losing to Sunderland on 3 March, Leeds have lost just three out of 17 games - all three have been in London.

Last 15 games in London: LLLLDLLDDDDLDLL

It goes on. #lufc
https://x.com/JRCooper26/status/2097798525295669582?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on September 09, 2026, 23:14:58Det er store spørsmålstegn ved noen spillere nå. Sean Longstaff ser ikke bra ut. Jaka Bijol tung og treg. Nmecha holder ikke mål på topp. Gudmundsson grusomt defensivt da han kom inn. Daniel James blir for enkel i spillestilen, syndebukk i dag. Harry Wilson foreløpig ikke i nærheten av noe som helst. Reservekeeperen gidder jeg ikke nevne en gang.
Det er jo akkurat dette som er det tristeste, ikke selve resultatet av kampen i dag. Vi er milevidt unna den kvaliteten som trengs for å lukte på øverste del av tabellen.

auren

Quote from: Tom on September 09, 2026, 23:24:55Nå må vi roe oss litt ned her. Vi taper 4-1 i de 20 minuttene vi spiller «B-laget» mot A-laget til Chelsea. Resten av kampen er jevn. Synes vi skaper en god del siste 20 når vi hiver innpå våre beste spillere. Mye enkle mål for Chelsea som scorer 6 mål på 8 sine skudd på mål. Går naturlig nok litt opp i limingen på slutten når man prøver å berge uavgjort og straffekonk.

Absolutt ingenting å miste hodet for. Vi har vært bunnsolide i PL og et arbeidsuhell med masse utskiftninger borte mot et lag som kommer til å bli topp 3 i år er ingen krise. Er fascinerende å se hvor fort folk snur med en gang det kommer en dårlig prestasjon. Kommer grusomt tilbake mot Newcastle på mandag!

Ja, det er lett å grave seg ned etter en pinlig andre omgang. Takk for et litt mer positivt innlegg. Heldigvis skjedde dette i ligacupen. Jeg tror faktisk Farke ikke ville gjort tilsvarende i en PL-kamp. Da hadde byttene kommet raskere, det har han vist så langt denne sesongen. Han ønsket nok at flest mulig av førstelagsspillerne skulle hvile så lenge som mulig, for han har Newcastle-kampen i tankene. Chelsea var skummelt effektive.

auren

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on September 09, 2026, 23:20:21

auren
Spent på hvordan han forklarer sin egen taktikk i denne kampen.

asbfjell

Quote from: auren on September 09, 2026, 23:33:20
Quote from: Tom on September 09, 2026, 23:24:55Nå må vi roe oss litt ned her. Vi taper 4-1 i de 20 minuttene vi spiller «B-laget» mot A-laget til Chelsea. Resten av kampen er jevn. Synes vi skaper en god del siste 20 når vi hiver innpå våre beste spillere. Mye enkle mål for Chelsea som scorer 6 mål på 8 sine skudd på mål. Går naturlig nok litt opp i limingen på slutten når man prøver å berge uavgjort og straffekonk.

Ja, det er lett å grave seg ned etter en pinlig andre omgang. Takk for et litt mer positivt innlegg. Heldigvis skjedde dette i ligacupen. Jeg tror faktisk Farke ikke ville gjort tilsvarende i en PL-kamp. Da hadde byttene kommet raskere, det har han vist så langt denne sesongen. Han ønsket nok at flest mulig av førstelagsspillerne skulle hvile så lenge som mulig, for han har Newcastle-kampen i tankene. Chelsea var skummelt effektive.

auren

Det er FEM DAGER til Newcastle-kampen.
Den kampen bør derfor ikke brukes som hverken unnskyldning eller bortforklaring for kveldens pinlige fadese. 

Asbjørn

...argentisk skuespiller, ja. Men bortefansen:
Barco, after making the most of a Wilson tussle, being reminded by the away end the Falklands belong to the UK. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/2097791854892736815?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

auren

Det er onsdag i dag. Neste kamp er mandag. Ikke fortell meg at spillere ikke skal kunne spille 45 min 5 dager før neste seriekamp. Burde definitivt byttet etter 1-2. Etter fire var jo totalt koma.

auren

Quote from: Kato on September 09, 2026, 23:47:07

auren

Det er onsdag i dag. Neste kamp er mandag. Ikke fortell meg at spillere ikke skal kunne spille 45 min 5 dager før neste seriekamp. Burde definitivt byttet etter 1-2. Etter fire var jo totalt koma.

Har du en mer sannsynlig forklaring på dette?

Han kunne også stilt med toppet mannskap om målet var å ta seg til neste runde.

Det var 2 minutter mellom 1-2 og 2-2, 5 minutter mellom 2-2 og 3-2. Og nye 5 minutter mellom 3-2 og 4-2.

Spillerne stod klare til å komme inn like før 4-2.

Jeg tenker han burde byttet etter 2-2.

auren

peacock

Makan til oppgulp!
Deprimerende å lese kamptråden i etterkant. Men, flott at haterne fikk en anledning til å spre sin pessimisme. Her kunne det hamres løs på Farke, Gudmundsson, Aaronson, og hvem det måtte være. Trolig hadde også Bamford og Ken Bates også litt av skylda. Fy skam!

Nei, jeg var heller ikke fornøyd, men jeg tar kampen for det det var. En ny oppstilling, spillere uten samhandlingsferdigheter, og til dels god underholdning!

På mandag er vi tilbake til å være en solid defensiv, godt organisert enhet.