Skrevet av Emne: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo  (Lest 21723 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lids

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #60 på: August 30, 2005, 19:12:19 »
Joe Nanini?

Thomas [:D]
Thomas

HåvardK

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #61 på: August 30, 2005, 19:19:07 »
quote:
Originally posted by h.b

har du sendt meg plata enda Håvard. Venter med spenning[:p]





Har jeg fått adressen din? Kanskje jeg har den siden i vår? Sender deg en mail! Nei, den kom i retur, gitt!
« Siste redigering: August 31, 2005, 00:02:39 av HÃ¥vardK »

Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #62 på: August 30, 2005, 22:40:36 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Og såvidt jeg vet spilte han(Ned, altså)endel sammen med Tim Scott McDonnel(fra Havalinas)etter at de bosatte seg her på berget.



Det tror jeg kanskje du har rett i Håvard. Hva var det bandet kalte seg da? Lurer på om ikke det var noe innen rockabilly sjangeren..
Snakket med Ned om dette på gamle Barbeint en gang på midten av 90 tallet. Da avkrevde jeg legitimasjon av han, siden jeg hadde konfrontert han med å være en Ned Leukhard-lookalike, og han påstod hardnakket at han var den godeste Ned...

 Innholdet i samtalen er dog litt tåkelagt..[8D]

Jon R.
« Siste redigering: September 02, 2005, 02:30:11 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #63 på: September 01, 2005, 05:34:30 »
quote:
Originally posted by Lids

quote:
Originally posted by Jon R

Midjo svarer jo helt rett, i DENNE sammenheng. Ned Leukhard driver til daglig det utmerkede spisestedet Mucho Mas i Th Meyers gate på Grunerløkka.

Mulig at Gray sang en periode etter Ridgway, men vokalisten jeg tenkte på, og som synger på Seven Days i Sammystown og Happy Planet heter Andy Prieboy! Han var rett og slett tøffere enn Thomas toget! [:)]

Jon R.




Ned Leukhard spilte trommer i WoV, ja - men det gjorde Joe Nanini også. Sjekk følgende plater, Jon R.

WALL OF VOODOO (1980 - EP)
GRANMA'S HOUSE (1984)
DARK CONTINENT (1981)
CALL OF THE WEST (1982)

Men han har aldri drevet Mucho Mas [:)]

Thomas

PS. Og ja, Gray sang en periode etter Ridgway [:)]





Jeg har to de to siste på lista di som vinyl. Du skulle ikke tilfeldigvis ha noe WOV på CD, Thomas? [:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 01, 2005, 05:35:16 av Jon R »
Jon R.

Lids

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #64 på: September 01, 2005, 17:37:01 »
Hei Jon R,

Har Call Of The West - ellers kun vinyl (pakket i kasser og stuet bort). Ikke lett å få tak i gutta på CD, må spesial bestilles i tilfelle - og til ublu priser.

Thomas [;)]
« Siste redigering: September 01, 2005, 18:07:32 av Lids »
Thomas

Lids

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #65 på: September 01, 2005, 17:55:40 »
Og så har jeg forhåndsbestilt, Wall of Voodoo - The Index Masters. Den slippes først 27 september, så jeg har den ikke før om 1-2 måneder.


Thomas [8D]
Thomas

Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #66 på: September 01, 2005, 20:49:27 »
quote:
Originally posted by Lids

Og så har jeg forhåndsbestilt, Wall of Voodoo - The Index Masters. Den slippes først 27 september, så jeg har den ikke før om 1-2 måneder.


Thomas [8D]




Det hørtes da fryktelig spennende ut, Thomas. [:)]

Jon R.
Jon R.

Lids

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #67 på: September 01, 2005, 21:50:59 »
Jepp, gleder meg - regner med at du hinter etter en kopi eller to, Jon R. [:)]

Thomas
Thomas

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #68 på: September 02, 2005, 01:03:31 »
quote:
Originally posted by Lids

Og så har jeg forhåndsbestilt, Wall of Voodoo - The Index Masters. Den slippes først 27 september, så jeg har den ikke før om 1-2 måneder.


Thomas [8D]




Hmm.... Den er da vitterlig utgitt før. Jeg har ihvertfall en CD som heter The Index Masters - utgitt på amerikanske Restless Records i 1991.

Inneholder 16 spor - hvorav 10 stk er liveopptak fra 1979. Sier ikke mer - så får du fortsette å vente i spenning!!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Lids

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #69 på: September 02, 2005, 01:18:35 »
Tja, ikke vet jeg - vet bare at både på Amazon og platekompaniet står det at skiva ikke slippes før 27. Men det kan jo være at de er tomme og at dette er en reproduksjon.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000003BFB/ref=ase_wallofvoodoocom/102-3948837-7749758?v=glance&s=music#product-details

Uansett, så har jeg den ikke i samlinga - og gleder meg derfor stort

Thomas [:)]
« Siste redigering: September 02, 2005, 01:18:52 av Lids »
Thomas

Lids

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #70 på: September 02, 2005, 01:25:06 »
midjo,

Ser ut som du har helt rett. Dog merkelig at ingen har den til salgs og at alle viser til at den releases den 27 sep.

CD Release 1991  
Produced by Phillip Culp & Wall Of Voodoo  
Engineered by Jim Hill  
 
1.) Longarm  (3:44)
2.) The Passenger  (4:07)
3.) Can't Make Love  (3:45)
4.) Struggle  (2:15)
5.) Ring Of Fire  (5:02)
6.) Granma's House  (1:21)
7.) End Of An Era (Live)  (4:01)
8.) Tomorrow (Live)  (2:45)
9.) Animal Day (Live)  (2:45)
10.) Longarm (Live)  (3:17)
11.) Invisible Man (Live)  (2:11)
12.) Red Light (Live)  (3:26)
13.) The Good, The Bad & The Ugly / Hang 'Em High (Live)  (2:56)
14.) Back In Flesh (Live)  (3:41)
15.) Call Box (Live)  (2:58)
16.) The Passenger (Live)  (4:01)
 
Band Configuration:  
Stanard Ridgway  (Vocals, Organ)
Marc Moreland (Guitar)
Chas Gray  (Synthesizer)
Bruce Moreland (Bass, Piano)
Joe Nanini  (Percussion)

Thomas
« Siste redigering: September 02, 2005, 01:25:39 av Lids »
Thomas

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #71 på: September 02, 2005, 01:29:40 »
Spilte gjennom den nå nettopp, må være flere år siden jeg hørte på WOV!!
Relativt spinkel lyd ift dagens standard (men om dette er en nyutgivelse kan det jo hende at de har beefet opp lyden), men fin plate likefullt!!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #72 på: September 02, 2005, 02:29:26 »
quote:
Originally posted by Lids

Jepp, gleder meg - regner med at du hinter etter en kopi eller to, Jon R. [:)]

Thomas



Du gjennomskuet meg grundig der, Thomas. [:)]

Jon R.
Jon R.

ToreLA

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #73 på: September 02, 2005, 02:30:01 »
Så joda, My Morning Jacket er et ålreit band



Oh shit! Run!

www.paperandwine.com


Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #74 på: September 02, 2005, 02:36:05 »
Tror jammen jeg lager en egen WOV tråd først som sist. [:p]

Jon R.
« Siste redigering: September 02, 2005, 02:36:23 av Jon R »
Jon R.

ToreLA

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #75 på: Oktober 03, 2005, 21:25:55 »
Da er det påtide og minne om at My Morning Jackets nye album "Z" kommer ut imorgen. Løp og kjøp. Har hatt det iPoden en stund nå (ikke si det til noen), og albumet er selvsagt forhåndsbestilt for lenge siden. Anbefales på det sterkeste!


Oh shit! Run!

www.thelist.com


Lids

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #76 på: Oktober 03, 2005, 21:28:48 »
Har også forhåndsbestilt, og venter i spenning. Venter i spenning også på WoV-albumet, som vel skulle slippes 27 sep.

Thomas
Thomas

ToreLA



HåvardK

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #78 på: Oktober 18, 2005, 23:45:11 »
Siden jeg bestilte den på nett(CD Universe), har jeg kunnet lytte på den et par uker allerede. Tydelig at bandet tar en ny vending her, mer mot streit popmusikk slik jeg hører det. I den grad en kan snakke om streit med Jim Jones som vokalist. Selv om det er mindre romklang enn før...
En plate som vokser, dette.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #79 på: Oktober 19, 2005, 23:26:36 »
Nå linkes det til My Morning Jacket også fra Dylans mest oppdaterte nyhetsside! [:)]
Se Wednesday, early edition... (14 - Få på morgonjakka! My Morning Jacket's 'Z' a 'classic' - (Dag og Tid) (link found by Karl Erik Andersen)

Første link jeg har sett mellom MMJ og His Bobness [:)]






You say my eyes are pretty and my smile is nice
Well, I'll sell it to you at a reduced price
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #80 på: Oktober 26, 2005, 01:46:45 »
Milde ga 6 poeng på radioen idag



ToreLA

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #81 på: Oktober 26, 2005, 04:55:51 »
6 poeng av`?

Stakk av med terningkast 6 i VG!




Oh shit! Run!

www.thelist.com


Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #82 på: November 08, 2005, 03:49:26 »
Inspirert av mitt store idol, oooooooooo store Vidar Lønn Arnesen, har jeg denne uken plassert poporkesteret My Morning Jacket og albumet MMJ collection by Jon R, under den berømte lupen.

MMJ er et særegent band med et særegent sound. Spennvidden og mangfoldet er enormt, men vi er helt klart i country rock landskapet, med tydelige bluesrøtter.

Ã…pningslåten One big holiday, er en av albumets mer rocka låter. Nokså straight låt med et litt rufste lydbilde og klassisk oppbygning av låten, ikke ulikt feks The Whos baba O `reilly . Rett og slett fengende! Den enda mer rufsete What a wonderful man er albumets korteste låt. Låta bæres frem av et steintøft rock`n roll riff som sitter rett i øret, utypisk nok for dette bandet.
Prog-rock flørten Run thru er neste låt. Begynner som en litt slepen blues som går over i det lekne og tenderer over mot det rent progressive. Låta løftes av en guddommelig vokal regelrett overlesset med deilig romklang. Sterkt! I will sing you songs sliter jeg derimot veldig med. Traurig er vel det ordet som jeg synes passer best. [V] Et ikke alt for spennende instrumentalparti brytes opp av et par vers, mens refrenget er fraværende. Jeg har fått inntrykk av at menigheten anser dette som en av de essensielle låtene. Uvisst av hvilken grunn, spør du meg. Jeg er allikevel åpen for at den vokser gjennom en 40-50 gjennomlyttinger. [:)]

Over til en av favorittene, den nydelige og Industrial silenceske Dondante. En ballade som bygger seg opp til et herlig cresendo med et vidunderlig gitarøs , ikke ulikt Coldplays Fix You og Jeff Bucleys Mojo. [:)].
Steam Engine er nok en høydare. En rolig poplåt som bygger seg gradvis opp mot en sterk og klagende finale. Coldplay assosisjonene er igjen sterke! Magheetah er nok en sterk låt og kanskje den som i mine ører gror mest for hver gjennomlytting til nå. Besnærende koring, vakker gitarklimpring og harde gitarriff avløser hverandre. Steintøfft og vakkert på en gang!  Og vokalen er litt sånn.....Christopher Cross på syre [8D]!!!..(for de som husker han.) Den lekne It beats for you er nok en sterk poplåt med sin typiske stigning, som må være en av bandets varemerker vil jeg tro.[:)]
60 talls inspirasjonen skinner tydelig igjennom i den flotte The way that he sings,med sine flotte harmonier på en seng av akustiske gitarer. [:p]
60 tallet lukter det også av den pussige køntri valsen Into the woods, en låt jeg har blitt veldig glad i. Skulle ikke forundre meg om låtskriveren har en Syd Barret-skive eller to i samlingen sin. [:)]
Den Crosby, Stills & Nash aktige Golden er heller ikke ueffen, selv om den ikke helt har satt seg ennå. Over til en av mine favoritter, den steintøffe Gideon, nok en låt som begynner rolig og som bygger seg gradvis opp mot et deilig gitarøs og et fantastisk stykke vokalarbeid. Denne kan rett og slett ikke spilles høyt nok! [:p]
Mer 70 talls inspirasjon i Lay Low, som henter inspirasjon fra både kunst, heavy og prog. Kansas møter Thin Lizzy møter Genesis osv, noe som går rett hjem hos meg! Ekstra pluss for den enkle pianoklimpringen som ligger oppå alle gitarene og som gjør det relativt lange instrumentalpartiet interessant helt til mål. [:)]
Platas mest overraskende låt er utvilsomt den Clash inspirerte Off the record! Høres ut som et outtake fra London Calling og jeg måtte faktisk sjekke om denne var kreditert Joe Strummer( R.I P)! Heller ikke ulikt Blondies Die young, stay pretty! På slutten går låten over i et Pink Floyd aktig tema som hentet fra Animals/ Wish you were here, inkl mystiske stemmer som lurer i bakgrunnen! O hvilken spennvidde, o hvilket mangfold! [:)]
 Samlingen avsluttes av den helakustiske og vannvittig vakre Bermuda Highway. En låt som bare vokser og vokser for hver gjennomlyttting. Og vokalen da mann!

Konklusjon: Dette var vel anvendt tid! Det er definitivt ikke noe mainstream over dette bandet, selv om Coldplay er nevnt. Clash er nevnt, det samme er Madrugada og Jeff Buckley (R.I.P). Ikke ulikt de mer rocka låtene til Son Volt heller for den saks skyld. Andre assosiasjoner var Grant Lee Buffalo, Radiohead Neil Young og Granddaddy. Men mest av alt låter det veldig My Morning Jacket, et band som definitivt kommer til å snurre og gå i Cd spilleren i bilen, i stua og andre steder jeg har mulighet til å høre på musikk. Anbefales rett og slett varmt til alle som enda ikke har sjekket ut bandet.
Neste blir å bruke litt tid på de mer lo fi pregete låtene. Jeg slet nemlig ganske så mye med låter som If all else fails og I will be there when you die for å nevne noen. [;)]
« Siste redigering: November 08, 2005, 06:50:50 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #83 på: November 08, 2005, 04:34:21 »
Jeg skal gjennom en MMJ-plate...

Jeg lover! [:)]

Men jeg trenger nok det neste halvåret for å holde løftet... eller skal vi si en 2-3 mnd...'

[:I]



An' she says, "Your debutante just knows what you need
.............................................but I know what you want
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ToreLA

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #84 på: November 08, 2005, 04:49:06 »
Morsom lesning. Kjekt å se at det er andre som blir frelst, om man nå kan kalle deg det Jon?

Kast deg over det Asbjørn!


Oh shit! Run!

www.thelist.com


Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #85 på: November 08, 2005, 04:58:31 »
quote:
Originally posted by ToreLA

Morsom lesning. Kjekt å se at det er andre som blir frelst, om man nå kan kalle deg det Jon?

Kast deg over det Asbjørn!


Oh shit! Run!

www.thelist.com



Hvordan vurderer dere låtutvalget, Tore og andre MMJ kjennere? Noen overraskelser her? Som dere ser nedprioriterte jeg endel av de anbefalte låtene til Tore, og det var rett før I will sing... led samme skjebne. Er dette et representativt utvalg for bandet eller har jeg spist alle godsakene først? [:p]

Jon R.
« Siste redigering: November 08, 2005, 05:03:53 av Jon R »
Jon R.

ToreLA

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #86 på: November 08, 2005, 05:09:06 »
Ja, det virker ihvertfall som et veldig bra utvalg av de mest lettspiselige, om man kan si det. Du har nok fått med de aller fleste av de sangene jeg for øyeblikket ville plassert i en salgs top 10 rangering, og det må jo være et godt tegn...

Selv kjøpte jeg først It Still Moves som har mange av dine sanger, men etter at jeg ble "hodestups forelsket" i Jim James stemme, ble jeg mer og mer glad i de to første albumene, At Dawn og Tennessee Fire. Spesielt sistnevnte er veldig lo-fi. Perler som Hopefully, Bermuda Highway og I Will Be There When You Die fra At Dawn bør du gå løs på...

Og for meg er det et mysterium at du ikke likte I Will Sing You Songs! En utrolig vakker sang i mine ører, men det er jo det som er så fint med smak og behag da. My Morning Jacket skulle uansett ha noe å by på for noen og enhver.


Oh shit! Run!

www.thelist.com


ToreLA

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #87 på: November 08, 2005, 05:13:13 »
Inspirert av mitt eget innlegg; her er min MMJ top 10 liste pr dags dato (varierer like mye som sinus og cosinus (å herregud for en nørd jeg er, skyller på studier og Martin i Tufte)):

1. Dondante
2. I Will Sing You Songs
3. Bermuda Highway
4. The Way That He Sings
5. Into The Woods
6. Steam Engine
7. Hopefully
8. The Bear
9. Anytime
10. Lay Low


Oh shit! Run!

www.thelist.com


Jon R

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #88 på: November 08, 2005, 05:15:54 »
Vi kan kanskje konkluderer med at jeg har vært tro mot mine røtter, Tore. Og som jeg sa: Kanskje  I will sing gror seg til en slags favoritt med tid og stunder. Jeg anseer tross alt 14 dagers og ca 25 låter med et band som kun en innføring. Inntrykkene og de fortrukne låtene vil garantert forandre seg med åra, slik jeg har hatt det med alle artister og band som jeg liker. [:)]

Edit: Den lista di der kunne jo nesten vært min! Og Hopefully ER en flott låt. Skjønner ikke helt at den forsvant ut med a Edit.[:D]

Jon R.
« Siste redigering: November 08, 2005, 05:18:27 av Jon R »
Jon R.

ToreLA

Re: my morning jacket - og en dæsj Wall of Voodoo
« Svar #89 på: November 08, 2005, 05:35:27 »
Ellers kan du sjekke ut sandnesbandet, The List på www.thelist.no [8D]

Har fått høre at vi tidvis minner om MMJ... Lydklipp ligger på siden.

Litt selvreklame er vel lov?


Oh shit! Run!

www.thelist.com