Skrevet av Emne: Ex-Manager: Kevin Blackwell  (Lest 31349 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Tom S

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #90 på: August 11, 2006, 21:04:46 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

Han har vært svært god til å bringe gode folk til klubben på trenersiden, credit (mitt inntrykk). Etter forholdene har han vel kommet bra fra det på spillersiden også, selv om ikke alle er enige (Lorimer: Look at his signings, complete rubbish!).



Dette kan umulig Peter ha uttalt!?!
Som del av Styret i Leeds United er dette totalt uhøyrt!

Og attpåtil når signingene Blackie har gjort denne sommeren er langt frå søppel!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #91 på: August 11, 2006, 21:18:49 »
quote:
Originally posted by Jon R

Det som jeg tror har falt mange tungt for brystet, er at det i avgjørende øyeblikk har buttet feil vei igjen...
På tide at denne myten får motbør, fordi påstanden er direkte feil og faller på sin egen urimelighet




Tja... Myte og myte... Fakta kalles det kanskje når vi i sesong 1 var bare 3 poeng bak playoff'en idet tapsbølgen brakte oss ned til midten av tabellen... Og i sesong 2 hadde vi vært likt med Sheffield ved seier i den utsatte kampen samt oppgjøret med de... Men en del tap osv...

Men selvfølgelig var det andre "viktige faser" i sesongen ellers også. Men dette var én av dem...

Og mht målsetting ja... Hvilken målsetting hadde vi, egentlig [:)]
De som husker Stavanger/Haugesund 2005 lo litt av en Blackie som i den ene sammenhengen snakket om opprykk og den neste øvre halvdel... Av og til snakket han vel rett fra levra mens i andre sammenhenger ønsket han å dempe forventningene...
Igjen så snakker vi vel om både en indre målsetting som gruppen hadde, og en ytre som en uttalte i media...



He saw an animal that liked to snort. Horns on his head and they weren't too short
It looked like there wasn't nothin' that he couldn't pull "Ah, think I'll call it a bull"

B.Dylan
« Siste redigering: August 11, 2006, 21:21:50 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #92 på: August 11, 2006, 21:23:40 »
Det finnes jo mange typer ledere.
1. Folk som elsker å snakke om at de har en plan og en visjon, men ikke gjøre stort annet enn det.
2. Folk som jobber etter en plan/visjon, men heller vil jobbe enn å tyte ørene fulle på sjornalister
3. Folk som BÃ…DE jobber etter, OG liker å snakke en plan/visjon.
4. Folk som bruker tiden sin på å kjøpe inn gullfiskmat, og velge ut rosa skjorter, og tilby fotballspillere kontrakter som selv Milo Minderbinder ville fått tårer i øynene av.

Jeg tror Blackwell er av kategori 2. Kjæsjten til Veteranen er vel sannsynligvis heller av katergori 3 enn 1, ellers hadde det vel neppe blitt opprykk [:)]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

chief

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #93 på: August 11, 2006, 21:32:34 »
quote:
Originally posted by Jon R

 
Sitat
Han har vært svært god til å bringe gode folk til klubben på trenersiden, credit (mitt inntrykk). Etter forholdene har han vel kommet bra fra det på spillersiden også, selv om ikke alle er enige (Lorimer: Look at his signings, complete rubbish!).

Jon R.




Hvor har du dette ifra??????[:0]


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #94 på: August 11, 2006, 21:38:17 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Det som jeg tror har falt mange tungt for brystet, er at det i avgjørende øyeblikk har buttet feil vei igjen...
På tide at denne myten får motbør, fordi påstanden er direkte feil og faller på sin egen urimelighet




Tja... Myte og myte... Fakta kalles det kanskje når vi i sesong 1 var bare 3 poeng bak playoff'en idet tapsbølgen brakte oss ned til midten av tabellen...


Ja, vi hadde "heng" på play off plass, sånn litt over midtveis i sesongen i 2004. Den dårlige perioden negynte vel tidlig i mars i varte i over to mnd. I såfall et veldig LANGT "øyeblikk." Det samme ifjor: Vi var et HAV bak Sheff U, tok oss nesten opp i ryggen på dem, før DE fant vinner respten igjen, mens vi IKKE gjorde det. ØYEBLIKK begrepet blir veldig omfattende i denne sammenheng. Faktum er vel at Don Revie på en måte er den verste manageren i Leeds historie hvis vi skal begynne å telle anntall avgjørende ØYEBLIKK vi mistet grepet under han, men det er jo en annen historie. [:)]

Jon R.
« Siste redigering: August 11, 2006, 21:38:52 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #95 på: August 11, 2006, 21:45:52 »
quote:
Originally posted by Jon R
Ja, vi hadde "heng" på play off plass, sånn litt over midtveis i sesongen i 2004. Den dårlige perioden negynte vel tidlig i mars i varte i over to mnd. I såfall et veldig LANGT "øyeblikk." Det samme ifjor: Vi var et HAV bak Sheff U, tok oss nesten opp i ryggen på dem, før DE fant vinner respten igjen, mens vi IKKE gjorde det. ØYEBLIKK begrepet blir veldig omfattende i denne sammenheng. Faktum er vel at Don Revie på en måte er den verste manageren i Leeds historie hvis vi skal begynne å telle anntall avgjørende ØYEBLIKK vi mistet grepet under han, men det er jo en annen historie. [:)]




Ã…hh, det var det du ville diskutere, hvor langt et øyeblikk varer... [8)][:)] Jeg får vel legge til "evnen til å snu en trend" etter disse "avgjørende øyeblikkene" da.

Mht the Don så var dette nok en av hans svakheter det... Husker at Trevor Cherry en gang fortalte fra en av disse tapte kampene der han satt på benken ved siden av Don... Don snudde seg og sa at "the guys look nervous today." Da tenkte Trevor i sitt stille sinn: Når man ser på deg er ikke det så rart...
... tror det var i "kapteinens spalte" fra tippekampenes tid Trevor kom med dette engang på 80-tallet...





He saw an animal that liked to snort. Horns on his head and they weren't too short
It looked like there wasn't nothin' that he couldn't pull "Ah, think I'll call it a bull"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #96 på: August 11, 2006, 22:49:10 »
Takker for mange gode og konstruktive innspill i denne diskusjonen. Og, tro det eller ei, jeg er faktisk enig i det flere av dere skriver! [:)]

Til Jon: Din beskrivelse av hvordan Blackwell sannsynlivis vil at laget skal spille, er veldig god. Den er nok også riktig, og jeg er helt enig. Men dette er noe som vi må resonere oss frem til selv. Jeg (og flere med meg) har mange ganger etterlyst en mer aggresiv spillestil og tøffere spillertyper. Dette ser det nå ut som vi får, og det gleder meg! Tror faktisk at play-off finalen også åpnet Blackwells øyne på dette området, og at han derfor har bestemt seg for å gjøre noe med det. Så her kan vi vel kanskje si at han kommer litt seint, men forhåpentlivis godt... [:)]

Til Andy: At Blackwell velger å kjøre en tøffere linje overfor sine spillere, er helt greit for meg. Kanskje han tenker: Tøffere Blackwell, tøffere spillere! Men hjelper lite å være tøff hvis en ikke også er istand til å opptre klokt. Og jeg mener at Blackwell opptrådde uklokt etter QPR-kampen! La meg prøve å forklare hva jeg mener: At Blackwell i en opphetet diskusjon i garderoben etter kampen i realiteten truet en spiller med at han kunne bli solgt, ser jeg i utgangspunktet ikke noen grunn til å gjøre noe nummer av. Det kan være mange forståelige grunner til at denne trusselen ble fremsagt. Kanskje spilleren ikke var istand til å ta imot konstruktiv kritikk, og derfor forsøkte seg med ansvarsfraskrivelse? Fotballspillere har ofte en tendens til dette når de blir tatt med buksa nede! Men jeg kan ikke fatte og begripe Blackwells hensikt med å gjenfortelle dette til pressekorpset! Eller rettere sagt, jeg ser bare en grunn: Han har behov for å fortelle oss alle at denne sesongen skal vi få se en knalltøff utgave av Blackwell! Personlig er jeg mer interressert i å se en klokere utgave av mannen...

Til Enrique: Jeg tror også at Blackwell kan ta oss opp og gjøre oss til en middelhavsfarer i premier league. Dette vil jo være et sjumilsteg i riktig retning, når vi tenker på det uføret denne klubben i flere år vært i nå. Og allikevel er jeg altså ikke fornøyd! Vel, jeg har forståelse for at noen av dere kan synes at jeg fremstår som både utålmodig, overkritisk og storforlangende. Men la meg  forsøke å forklare dere hvordan og hvorfor jeg tenker som jeg gjør:
Jeg mener det bør være fullt mulig å gjøre Leeds United til en stormakt i europeisk fotball. La meg understreke at jeg ikke vil at dette skal skje på hvilken som helst måte. Jeg vil ikke at det skal skje på den måten som Chelsea har gjort det - Gud forby! Jeg vil heller ikke at det skal skje på den totalt uansvarlige måten Ridsdale-regimet forsøkte å gjøre det på. Nei, jeg vil at vi skal lære av vår klubbs historie. For vi har vært en stormakt! Vi ble det p.g.a en manns (Don Revie) ideer, visjoner og gjennomføringsevne. Han snudde opp ned på hele klubben! Han innførte en måte å tenke på som tidligere var helt ukjent på Elland Road. Han hadde evne til å tenke stort, planlegge, inspirere og gjennomføre sine planer. Han bygde opp en helt ny kultur i Leeds. Han fikk folk til å tro at det "umulige" var mulig! Dette er måten vi bør gjøre det på igjen. Men for at vi skal kunne klare det, så må vi ha den rette lederen, med alle disse nødvendige egenskapene. Dessverre har jeg ikke noen tro på at Blackwell har nok av dem...

Til Papi: Nei, jeg mener ikke at det pr i dag finnes resultatmessige grunner til å sparke Blackwell, og derfor går jeg heller ikke rundt med noe ønske om at det skal skje.

Sånn generelt kan jeg vel si at jeg er litt skeptisk til at Bates skal fikle for mye med personalspørsmål på fotballfronten. Mannen er flink med økonomi, men han er ikke akkurat i verdensklasse når det gjelder vurderinger av mennesker.

Noe av det jeg opplever som mest frustrerende å tenke på, er at Boothroyd var i Leeds da Bates overtok. De må ha pratet sammen, og en skulle jo tro at Bates ikke bare tok en evaluering av klubbens økonomi, men også tok en vurdering av folkene i fotballavdelingen. Men han lot altså Boothroyd gli ut av klubben, og dette kan vise seg å være en av de største tabbene denne klubben noengang har gjort.
« Siste redigering: August 11, 2006, 23:49:39 av veteranen »

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #97 på: August 12, 2006, 00:01:46 »
quote:
Originally posted by Jon R



 
quote:
Han har vært svært god til å bringe gode folk til klubben på trenersiden, credit (mitt inntrykk). Etter forholdene har han vel kommet bra fra det på spillersiden også, selv om ikke alle er enige (Lorimer: Look at his signings, complete rubbish!).
Jeg blir fristet til å si: Dette er eksempel på Peter Lorimer på sitt verste og dette må bare betegnes som illojalt fyllevrøvl, fra en som faktisk sitter i styret til Leeds United. Jeg kan vanskelig se for meg at Peter har sagt dette med 0 promille i en offentlig sammenheng. ( Nå får jeg vel Torgeir på nakken.)  [V]Jon R.




Han sa det ikke i offentlig sammenheng. Han sa det vel til Asbjørn i en fortrolig samtale på tomannshånd.
Så mye for den fortroligheten!!! [:D]

Asbjørn - heretter kjent som Offentligheten! [:D]
« Siste redigering: August 12, 2006, 00:16:14 av veteranen »

AndyMathie

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #98 på: August 12, 2006, 09:09:43 »
En gang jeg bodde hos Peter Lorimer(herretter kalt Peter). Vi drev å diskuterte laget, var vel i 1996-97 sesongen. Jeg ga han min vurdering av laget mens han ga sin vurderingen. Det som forbløffet meg mest var vel at han sa rett ut at Gary Kelly var totalt useless og Bowyer var noe av det dårligste han hadde sett på Leeds sin midtbane noengang. Han har svært sjelden rett når han gjør vurderinger av enkelt spillere. Mye bedre til å kommentere kamper enn å ta slike vurderinger. Er veldig glad Peter ikke jobber som scout for klubben, da mine kjære venner hadde vi hatt mye rubbish!

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Peter7

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #99 på: August 12, 2006, 15:39:00 »
quote:
Originally posted by AndyMathie

En gang jeg bodde hos Peter Lorimer(herretter kalt Peter). Vi drev å diskuterte laget, var vel i 1996-97 sesongen. Jeg ga han min vurdering av laget mens han ga sin vurderingen. Det som forbløffet meg mest var vel at han sa rett ut at Gary Kelly var totalt useless og Bowyer var noe av det dårligste han hadde sett på Leeds sin midtbane noengang. Han har svært sjelden rett når han gjør vurderinger av enkelt spillere. Mye bedre til å kommentere kamper enn å ta slike vurderinger. Er veldig glad Peter ikke jobber som scout for klubben, da mine kjære venner hadde vi hatt mye rubbish!

We are Leeds and we are proud of it!


Alt er relativt. Sammenlignet med "super-Leeds" fra 70-åra, som jo Peter var en del av (nr. 7), har mye av det som er kommet senere vært useless ...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

AndyMathie

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #100 på: August 13, 2006, 00:00:05 »
Bowyer og Kelly er dårlige eksempler på useless.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Eirik

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #101 på: August 13, 2006, 03:29:28 »
Disse Blackwell-trådene er ofte interessant lesning, og denne er intet unntak. Mange av oss er fortsatt pro Blackwell, og dette er grunner til at jeg fortsatt har tro på sjefen vår:

1. Han er dyktig på spillerkjøp. Av de ørten spillerne han har hentet vil jeg bare betegne ett av dem som bomkjøp (Harding). Av smarte signinger kan spesielt Derry nevnes, og jeg har stor tro på at også Stone vil vise seg som et nyttig kjøp. Mange av kjøpene har den fellesnevneren at de har vært med på opprykk før, og det er svært viktig. De siste kjøpene kan tyde på at KB er fornøyd med rutinen i laget, og Carole/Westlake kan bli nyttig "krydder" i Leeds-laget framover.[8D]

2. Andre ansettelser. Veteranen snakker om å skape en kultur, planlegge og tenke stort. Jeg mener KB viser at han kan være mannen som klarer dette, gjennom de personene han har hentet inn til sitt team. Han hentet Boothroyd, Carver, og det skal bli spennende å se hva vår nye reservelagstrener kan bidra med. En klubb kan ikke drives av én mann (med unntak av en viss trønderklubb for noen år siden..), og KB er flink til å hente inn de rette folkene.[8)]

3. En spillende stil. I CCC kan man komme langt med et par store, sterke spisser og åtte mann som løper som besatte for å få ballen opp til disse. KB har ikke falt for fristelsen til å spille slik fotball, og det er jeg glad for. Historien viser da også at de lagene som SPILLER fotball, og såvidt klarer å karre seg til opprykk, klarer seg langt bedre enn lag som har vunnet CCC gjennom kick and run. Ipswich for noen år siden er et godt eksempel på dette, et spillende lag som hevdet seg vel så godt i PL som i CCC. Dessverre er ikke Rom bygd på en dag, selv om det visstnok skal være mange veier dit, og det tar tid å oppnå resultater. Det er en tynn linje mellom spillende og for spillende, i betydningen omstendelig. Det kan virke som om KB og spillerne ennå ikke har funnet denne linjen, og det er en av årsakene til at vi ikke feier banen med lag som er antatt svakere. Uansett, fremtidens fotball er korte pasninger, mye bevegelse og spillere som er gode en mot en, det er dette KB jobber mot! [:)]

4. Den sentrale midtbanen. Selv om Kb jobber mot et spillende Leedslag har han ikke satt inn en luksusspiller ala Koumas på den sentrale midtbanen. Den sentrale midtbanen må være løpere og duellspillere, mens kreativiteten først og fremst må komme fra sidene. De sentrale er mer eller mindre på plass (synd med Nicholls), men jeg synes ennå det mangler litt på kantene. Carole er riktig spillertype, men mangler trolig litt ennå. Kanskje kan Westlake vise seg å være vel så god på vingen som sentralt. Uansett, KB tenker rett! [:)]

5. Blackie har utviklet seg som manager. I den første tiden som sjef var han ikke akkurat noen Strachan i media.. I fjorårssesongen viste han at han har humor, og i år har han vist enda en side av seg selv, Tøffe-Blackwell. Det er tydelig at han opplever at forventningene stiger for hver måned, og han tilpasser seg til de nye kravene fra fans og media. Likevel falt han ikke for fristelsen til å nevne navn under utblåsningen etter QPR-kampen, og det tyder på at han ikke mistet hodet, slik enkelte har hevdet. Tydelig og klar på hvor lista ligger i årets sesong, også til media, jeg synes det er et stort pluss.

Til sist, til alle som likevel vil sparke Blackie: Vil vi virkelig at Ken Bates egenhendig skal få utnevne ny manager i Leeds..? Ranieri..? Hjelpe meg..![B)]
« Siste redigering: August 13, 2006, 03:33:45 av Eirik »
 

HåvardK

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #102 på: August 13, 2006, 06:57:08 »
quote:
Originally posted by Eirik

Disse Blackwell-trådene er ofte interessant lesning, og denne er intet unntak. Mange av oss er fortsatt pro Blackwell, og dette er grunner til at jeg fortsatt har tro på sjefen vår:

1. Han er dyktig på spillerkjøp. Av de ørten spillerne han har hentet vil jeg bare betegne ett av dem som bomkjøp (Harding).

Hmm... Hva med Wright, Ricketts, Moore, Griffiths og Rui Marquez?

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #103 på: August 13, 2006, 09:07:22 »
Veldig bra innlegg, Eirik. Ville ikke nølt med å anbefale Blackwell å ansette deg som hans pressetalsmann! [:)]

1. Spillerkjøp: Ser ikke noen grunn til å kritisere Blackwell spesielt for hans spillerkjøp. Han har gjort gode signinger, brukbare, og noen mislykkede. Omtrent som de fleste andre managere ville gjort, hvis de hadde jobbet under de samme forholdene som Blackwell.

2: Ansettelser og kultur: Det er godt mulig at Blackwell har vært flink til å ansette dyktige folk, men det har også vært en del utskiftninger i løpet av hans tid, så kontinuiteten har det vel vært så som så med.
Det virker også som mange tror at Blackwell headhuntet Boothroyd til Leeds, men det er ikke helt riktig. Da Blackwell fikk managerjobben, kontaktet Boothroyd en bekjent (en agent) som også var en bekjent av Blackwell, og fikk han til å organisere et møte mellom de to. Etter en samtale valgte Blackwell å ansette Boothroyd som førstelagstrener. Boothroyd har aldri lagt skjul på sine ambisjoner om å bli manager, så Blackwell visste fra første dag at han før eller seinere ville forsvinne.

Carver er sikkert en dyktig trener. Og etter å ha jobbet flere år sammen med en kapasitet som Bobby Robson, må han helt sikkert ha plukket opp mye bra. At Greame Souness ikke hadde bruk for hans tjenester, trenger selvsagt ikke fortelle oss noe om manglende egenskaper hos Carver!
Uansett så synes jeg det har vært litt rot på trener/assistent-fronten i sommer. Først forsvant assistent Ellis, og Blackwell annonserte at han skulle ansette en ny assistentmanager. Flere uker seinere går så Carver i samtaler med Carlisle, med tanke på managerjobben i den klubben. Så noen uker etter det igjen blir førstelagstrener Carver (som vel fremdeles fungerer som førstelagstrener?) forfremmet til assistentmanager. Dette opplegget virket for meg litt forvirrende, det må jeg innrømme!

Kultur. En mann kan selvsagt ikke bygge opp en klubbkultur alene, men vi bør ikke undervurdere lederens betydning på dette området. Igjen, hvis vi ser på vår klubbs historie: Hadde ikke Don Revie, med sine helt spesielle egenskaper, blitt ansatt i 61, så ville aldri 60/70-tallets Super-Leeds blitt en realitet. Han snudde opp ned på hele klubben og dens tenkemåte. Han var helt i fremste rekke både når det gjaldt treningsmetoder og spillestil. Og han bygde, sammen med sine utvalgte medarbeidere, et miljø som var helt unikt i den tidens fotball-England. Han gjorde, ved sine visjoner, planer og gjennomføringsevne, oss til en europeisk toppklubb. At denne "kulturarven" seinere ble forvaltet på en så inkompetent og begredelig måte at den snart smuldret hen, er en helt annen og uendelig trist historie...

Jeg tolker deg sånn, Eirik, at du tror at Blackwell har nok av disse helhetsegenskapene som må til for å bygge oss opp til en storklubb igjen. Jeg tror dessverre du tar feil.

3: Spillestil: Både du og Blackwell vil at vi skal være et spillende lag. Nå er det vel ingen som ikke vil at vi skal være "spillende", men jeg skjønner hva du mener! Uansett så vil vår eventuelle uenighet her nok bare dreie seg om nyanser.
Jeg vil også at vi skal være et lag som spiller "publikumsvennlig" fotball, men først og fremst vil jeg ha et Leeds-lag som vinner kampene sine! For å kunne gjøre det, må man også være god på de mer "primitive" tingene, som defensiv organisering, dødballer, osv..  Jeg har sett mange fotballspillere som har hatt strålende individuelle ferdigheter, men som har falt igjennom for de har manglet mye av den kollektive forståelsen som man gjerne får gjennom å terpe litt på de mer "traurige" tingene.
Det optimale er selvsagt å utvikle god kollektiv organisering og forståelse, og gode individulle ferdigheter. Her er nok både jeg, du, Blackwell og de fleste andre, helt på linje! [:)]

Du trakk frem Ipswich som et eksempel på at "spillende "lag klarer seg best etter opprykk. Ikke noe dumt eksempel (de ble vel nummer fem), men du glemte å fortelle at de rykket ned igjen den påfølgende sesongen! [:)] Men jeg skjønner poenget ditt, for vi kan jo også ta Wigan som et annet eksempel for å underbygge påstanden din. At jeg tror at Wigan kommer til å slite langt mer denne sesongen, er en helt annen sak, og har ikke nødvendigvis sammenheng med deres "spillende" evner.

4 Den sentrale midtbanen: Her er vi enig. Jeg har gitt Blackwell ros for at han har hentet inn løpsterke tøffinger som Nicholls og Westlake, og jeg har sagt at jeg ser for meg at det mer "kreative" på midtbanen må komme fra kantene.

5 Tøffe-Blackie: At vi denne sesongen ville få se en "tøffere" utgave av Blackwell, har jeg skjønt en stund nå. Han har jo i en del intervjuer annonsert at denne sesongen vil det virkelig bli stilt krav til spillerene, ofte etterfulgt av denne uttalelsen "I will defend my players!", uten at jeg alltid har forstått hvorfor han sa akkurat dette, i akkurat den sammenhengen. (Spill for galleriet, har jeg da tenkt i mitt stille sinn, men det bør jeg vel ikke skrive her inne, for det liker ikke forumsfader Jon![8D])

Du mener at utblåsingen overfor media, etter QPR-kampen, var helt på sin plass, mens jeg mener det var uklokt. At han uttrykte sin misnøye med hvordan laget avsluttet kampen, er helt greit. Men jeg forstår ikke hvilken konstruktiv hensikt det skulle være i å fortelle omverdenen at han hadde truet en (eller flere) spiller med fyken!
Alt vi sier eller gjør, har en konsekvens. Dette bør spesielt ledere være veldig bevisst. En formulering som er konstruktiv og oppbyggende i en setting, kan være direkte nedbrytende i en annen.
Hvis jeg skulle gitt Blackwell et kjapt råd i denne sammenheng, så ville jeg sagt: "Be carefull, Blackie! Dont go down that O'Leary-road!"

Når det gjelder Bates og manager-ansettelser, så er vi, nok en gang, helt på linje! [:)]
« Siste redigering: August 13, 2006, 09:10:32 av veteranen »

ToreLA

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #104 på: August 13, 2006, 11:02:28 »
Storartet innlegg, Eirik. Likte spesielt den delen du nevnte med spillestil og dette med å stole fullt og helt på to sterke spisser. Har sett mer og mer av dette ettersom man har fulgt med i Championship. Wigan lyktes jo bra med denne stilen, men de hadde også en midtbane som fulgte etter. Så en del av Stoke - Birmingham tidligere ikveld, og Stoke er etter min mening et godt eksempel på hva du mener. Hele angrepsmønsteret er bygget opp etter at Sidibe og Pericard skal kunne ordne opp og skape sjanser. Det er en fin tanke, men det holder ikke i Premier League. Jeg ønsker å se et Leeds som spiller på flere strenger, og det tror jeg også Blackwell ønsker.

Vi har hatt en brukbar åpning. Jeg tror og håper det fortsetter imorgen mot Palace. Nå må jeg sove slik at kampen nærmer seg,

Tore, som vant englandstur (hysj, Man Utd-kamp) på tippetuppen på Sandnes-Ulf-kamp idag. Ikke min feil at jeg er så forbannet stødig med langpasningsteknikken.....




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Eirik

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #105 på: August 13, 2006, 14:05:00 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Eirik


1. Han er dyktig på spillerkjøp. Av de ørten spillerne han har hentet vil jeg bare betegne ett av dem som bomkjøp (Harding).

Hmm... Hva med Wright, Ricketts, Moore, Griffiths og Rui Marquez?



Disse gutta var så billige at jeg ikke vil betegne dem som bomkjøp. Tvert imot synes jeg både Wright og Ricketts var gode signinger i den situasjonen vi var i, men de ble altså ikke så gode i Leedstrøya som jeg hadde håpet.

Det nærmeste vi kommer et andre bomkjøp må være Sean Gregan, og ingen kan vel mene at han har vært spesielt dårlig..?[:I]
 

Eirik

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #106 på: August 13, 2006, 15:29:09 »
quote:
Originally posted by veteranen
3: Spillestil: Både du og Blackwell vil at vi skal være et spillende lag. Nå er det vel ingen som ikke vil at vi skal være "spillende", men jeg skjønner hva du mener! Uansett så vil vår eventuelle uenighet her nok bare dreie seg om nyanser.
Jeg vil også at vi skal være et lag som spiller "publikumsvennlig" fotball, men først og fremst vil jeg ha et Leeds-lag som vinner kampene sine! For å kunne gjøre det, må man også være god på de mer "primitive" tingene, som defensiv organisering, dødballer, osv..  Jeg har sett mange fotballspillere som har hatt strålende individuelle ferdigheter, men som har falt igjennom for de har manglet mye av den kollektive forståelsen som man gjerne får gjennom å terpe litt på de mer "traurige" tingene.
Det optimale er selvsagt å utvikle god kollektiv organisering og forståelse, og gode individulle ferdigheter. Her er nok både jeg, du, Blackwell og de fleste andre, helt på linje! [:)]

Du trakk frem Ipswich som et eksempel på at "spillende "lag klarer seg best etter opprykk. Ikke noe dumt eksempel (de ble vel nummer fem), men du glemte å fortelle at de rykket ned igjen den påfølgende sesongen! [:)] Men jeg skjønner poenget ditt, for vi kan jo også ta Wigan som et annet eksempel for å underbygge påstanden din. At jeg tror at Wigan kommer til å slite langt mer denne sesongen, er en helt annen sak, og har ikke nødvendigvis sammenheng med deres "spillende" evner.



Spillende er kanskje et litt diffust begrep, og jeg mener ikke at vi skal være "søramrikanske" i stilen. For å være spillende må man ha ballen, og uten god defensiv organisering nytter det ikke å spille fotball. Blackwell har jo også uttalt at det første han måtte få på plass i laget var et godt defensivt fundament. Det synes jeg han har lyktes med, selv om vi nok mangler en venstreback før vi er helt der vi bør være. Det å være spillende må ikke bety at vi mister gjennombruddshissigheten! Siden ingen av våre spisser et typiske bakromsspillere, kunne jeg tenkt meg en kjapp ving til å true bakrom oftere enn vi gjør nå (Uff, nå høres jeg nesten ut som Nils Johan Semb[:o)]). Da vil vi også få mer rom på midten, siden motstanderens forsvar automatisk blir mer redd for rommet bak seg.

Slik jeg ser det har vi to hovedproblem:
1. Vi sliter med å "drepe" kamper vi leder.
2. Vi sliter med å "åpne" lag som ligger bakpå.

Begge disse kan trolig løses av å være spillende. De fleste lag i CCC har midtstoppere som er sterke i lufta. Derfor er det vanskelig å bryte ned lag ved å pumpe baller inn mot 16-meteren. De samme stopperne er ofte litt klønete når ballen går rundt dem på bakken, og her ligger nøkkelen til å låse opp baktunge lag. Hurtige kombinasjoner og god bredde på begge sider, bare se hvordan Barcelona glir gjennom ultradefensive motstandere (her tenker jeg stort, Veteranen![8D]).

Når det så har kommet et mål eller to, havner vi nesten alltid bakpå og siste del av kampene blir en nervepåkjenning både for oss og spillerne. Ved å være spillende kan vi holde ballen mer i laget, få tiden til å gå, samtidig som frustrasjonen brer seg hos motstanderen. Vi klarte det mot Plymouth i vinter, men det er foreløpig mer unntaket enn regelen.

Skal ellers ikke gå inn i en lengre diskusjon om Ipswich, men en 5. plass kan fort bli en sovepute for et nyopprykket lag. Tenkte også på Wigan, som spilte flott fotball i fjor, men så kom jeg på hvordan de rykket opp og strøk dem som eksempel. Roberts/Ellington var det perfekte CCC-spisspar! [:)] Du snakker om spillere med strålende ferdigheter som faller igjennom fordi de mangler kollektiv forståelse. Som RBK-supporter sier jeg Daniel Braathen, og er helt enig med deg. [8)] Slike spillere er en utømmelig kilde til frustrasjon.. Men jeg skulle gjerne hatt han som supersub i Leeds! [:)]
« Siste redigering: August 15, 2006, 22:33:58 av Eirik »
 

sindre12

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #107 på: August 16, 2006, 00:19:16 »
synes spillerne forkjente den kjefta di fikk.
Beckford 4 England!

Promotion 2010

Spark Blackwell NÃ…
« Svar #108 på: August 20, 2006, 05:11:41 »
Jeg har som dere vært med på opp og nedturer, men etter Play-Off-finalen i Cardiff og denne starten på sesongen, så er jeg klar for et bytte.

Jeg har forsvart Blackie og støttet ham gjennom en vrien prosess der han har samlet et "hyfsad" lag i denne divisjonen. Men nå er tålmodigheten min slutt. UT MED HAM!!!

Denne sommener har han gjort noen idiotiske valg. Det så ut som i de første kampene at laget nå var mer ballsikre og at det meste skulle gjennom midtbanen, men der er det pr dd like ustabilt som i fjor.
Blant de idiotiske valgene er å fortsette med 4-5-1 formasjonen som en feig feig løsning på dette nivået... I PL..ja, men IKKE i CCC. Defensivt og destruktivt. Ã…ssen ville du reagere hvis sjefen din sa at oppgavene til de ansatte skulle være å være passive og defensive. Har du et produkt, så ikke vis den beste siden, men trekk deg tilbake uten å vise frem de beste kvalitetene.
Hvis Woods fikk 20 minutter på Chelsea, så skulle Danny Rose spilt fast på dette patetiske laget. Hvorfor får ikke de unge plass på laget. En merkverdig løsning på keeperproblemet så vi i sist ukes reservekamp. Wilberforce som har sittet på benken for førstelaget spilte IKKE, men det gjorde unge og glimrende Lund. Har Geddes sett at Lund er best. Burde ikke Wilberforce spilt hvis han skulle fortsatt på benken for førstelaget. OG HVA gjør Blackie. Jo har forteller at han er enig med Geddes, ved å IKKE ha keeper på benken  i Cardiffkampen.

Det oppsto også en patetisk situasjon med denne Millwall spilleren som forsvant til Hull. Hva skjer? spør nå jeg.

Hvorfor har ikke spillerne faste oppgaver? Hvorfor spiller han fortsatt med Healy som kantspiller eller som alene-spiss. Ingen av tingene kan han. Healy er god i etablert angrep med en hodesterk makker.
Så var det troen på at gamle Stone skal være en kvikk høyre kant spiller. Det er han ikke lenger!!!

Som man-manager er han en stut. Han skravler til media som en kjerring. Vi forventet utskiftninger etter QPR, men ingentiung skjer. Spillet mot C.Palace var ikke bra. De var ikke bedre enn at vi skulle vunnet kampen. Han evner altså ikke å motivere spillere til å yte sitt beste for selveste Leeds United. Han har snakket om bare med og Gary Kelly han har sagt at nå...snart...bare vent...så skal vi bli bedre. MEN DET SKJER IKKE.

Det er her det kommer så altfor tydelig frem: Blackie vet ikke hva som skal til for at laget skal prestere; hverken på det taktiske eller på motivasjonsnivået.

I vår hadde jeg et topic på Blackies uttalelser som: "The ball didn't drop for us", "We are waiting for the tide to turn". Patetisk av en leder av en fotballklubb å ikke vite at man er sin egen lykkes smed.
Dette er sakset fra dagens Sportinglife: "At the moment things aren't dropping for us," he said. "We had all the best chances in the game and dominated for long spells. But that's life, isn't it?"

Hvis man hele tiden skal gå rundt å vente på en "lucky break" så har man ingenting i Leeds United å gjøre.


Men Blackie er som Bakke. Han har drømmejobben og drømmelønna, så her må det bli opp til en frittalende Bates å SPARKE BLACVWELL langt avgårde.

Få inn en mann med motivasjons egenskaper. Få inn en som vet hva spillet dreier seg om.

Jeg tror ikke Graham kommer tilbake til fotballen igjen. I Leeds har han neppe lyst til å prøve seg, selv om han er i Bates sin bekjentskapskrets. Da må en tøff coach inn som styrer treningene i løpen av ukedagene.
Ranieri er vel for profilert, man man skal aldri si aldri. En managerlønn er langt unna de beste spillernes, så det økonomiske burde gå.
For meg er det Curbishley som vil være best egnet for Leeds-jobben. Mannen er en organisator av rang. Han er kjent med det norsiske markedet, så kan sjenke Leeds noen gems. Han kan det meste om opprykk og PL og fremfor alt han er svært lojal. (15 år i Charlton).


MEN FOR ALL DEL, BATES, HA KANDIDATEN KLAR FØR DU SPARKER BLACKWELL. HVIS IKKE FØYER DETTE SEG INN I REKKEN AV PATETISKE MANAGERBYTTER FOR KLUBBEN SOM ALLTID SKUFFER!!!!!!





Nå er jeg forbannet, nå!!![}:)]


PS Ja veteranen, du har så rett så rett. Nå er det nok! Få inn kvalitet. [:I]

DE SISTE 17 KAMPENE:

« Siste redigering: August 20, 2006, 06:19:10 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

tori_no

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #109 på: August 20, 2006, 05:16:38 »
De to spørsmålene som gjelder i dette tilfellet er;

1. har Leeds råd til å sparke Blackwell?
2. har Leeds råd til ikke å sparke Blackwell?

 

Speedy

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #110 på: August 20, 2006, 05:37:52 »
Enig med deg Promo. Er nesten så jeg håper at vi taper de neste kampene så vi kan bli kvitt fyren.
 

asLeeds

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #111 på: August 20, 2006, 05:48:14 »
herligt å sjå at andre skriv da eg tenke!!!!!!!!!!!!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

26Killa

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #112 på: August 20, 2006, 06:18:09 »
jajajaja. sprak KB nå, før dere ombestemmer dere og sier han er et geni når vi vinner kamper...



killer boots, man!!

26Killa, tidligere Foreverleeds
I'm proud to say: I took it in the ass for Leeds tonight".
Robbie Williams

Bye

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #113 på: August 20, 2006, 07:15:27 »
Vi har da allerede kvittet oss med synderne som gjorde at Leeds nå må ta til takke med bunnskrapet i Sheff Utd,Fulham og diverse andre klubber. Penger å bruke har man ikke/får man ikke, og Blackwell må prøve å sette sammen et lag av de spillerne som ikke er skada for n'te gang. Personlig savner jeg litt mer av en spilleplan og struktur, men det kan hende det ikke er der problemet ligger-det kan godt være det er spillerne som ikke følger opp ordentlig. Vi skal nok tilbake til PL,men ikke i år, tydeligvis. Vi bygger og bygger. Så får vi håpe det holder.
Trønder i Bergen!

samadhi

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #114 på: August 20, 2006, 08:04:02 »
meget bra innlegg PRO07...

Gi oss en manager til klubben, en trener klarer tydligvis ikke oppgaven,,,,

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Leedsfan

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #115 på: August 20, 2006, 15:14:58 »
quote:
Originally posted by tor

De to spørsmålene som gjelder i dette tilfellet er;

1. har Leeds råd til å sparke Blackwell?
2. har Leeds råd til ikke å sparke Blackwell?





Genialt sagt:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Orkanger

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #116 på: August 20, 2006, 15:43:20 »
Jeg er også blant de som tidligere har forsvart Blackwell med bakgrunn i at han måtte bygge opp et helt nytt lag uten særlige midler, og faktisk tok oss til playoff-finalen i vår. Plasseringsmessig var sånn sett fjoråret bra, men resultatmessig og ikke minst spillemesssig var det tidvis flaue saker som ble prestert. Den trenden har fortsatt i høst. Tror ikke Blackwell kan ta oss lenger og han nå bør gå.

Det kan være årsaker jeg ikke kjenner til, men salget at Hulse er for meg uforståelig. At han satser på Crainey og selger Pugh skjønner jeg heller ikke. Det er heller ikke til å stikke under en stol at Blackie har kjøpt/lånt et utall spillere som aldri har fått en reel sjanse til å vise seg frem. Hvorfor blir de da hentet til klubben i utgangspunktet? Og det må da være noen unguttter i stallen som kan gis en sjanse? Dette kan minne litt om det skjedde da O`Leary tok over etter Graham og ga sjansen til en rekke unggutter som Graham ikke hadde sluppet til i særlig grad.

Blackwells mange uheldige og inkonsekvente uttalelser om laget tyder forøvrig på at han mangler noen helt elementære og nødvendige ferdigheter som leder.

Og en annen ting; det blir trukket frem i noen debattinlegg om at lokale medier og kommentatoter skryter av bl.a. Crainey. Nuvel... Er det noe jeg har lært etter å ha fulgt engelsk fotball de siste 25 årene så er det at engelske medier helt åpenbart legger vekt på helt andre spilleregenskaper enn det jeg gjør. Ofte har jeg sittet igjen med en radikal annen oppfatning av spillere og kamper enn det enkelte medier har gjort. Dette gjelder ikke bare i forhold til Leeds, men vi ser det også i andre kamper og ikke minst i forhold til det engelske landslaget. Hva enn medier og andre måtte påstå så mener jeg at f.eks. Crainey, Gregan og Stone ikke holder mål dersom ambisjonene er opprykk. Dette er hva engelske medier kaller "honest" spillere. Vel og bra det, men når dette utrykket benyttes så er det som regel om spillere med begrensede ferdigheter og dårlig tempo. Innsats må riktignok ligge til grunn for suksess, men det må også elementære fotballferdigheter. PS! Steve Stone var en god spiller i sin tid, men er langt over toppen nå.

Leeds fremstår akkurat nå som et tungt, tregt og traust lag og det må Blackwell ta det meste av skylda for.



D e håp i hængan snøre!

Sten

Blackwell - ønsker meg en edruelig analyse
« Svar #117 på: August 20, 2006, 16:50:13 »
Det ville vært interessant å se en gjennomgang av Blackwells prestasjoner i forhold til de andre klubbene i CCC basert på
 
  • Økonomisk plattform
  • Vellykkede spiller kjøp/salg
  • Sportslige resultater
  • In match management
  • Andre Relevante Faktorer


Med økonomisk plattform mener jeg å spørre om hvilket grunnlag Blackwell har reelt økonomisk i forhold til de andre klubbene i CCC. Hvis vi tar med i beregningen støtteapparat, antatt verdi på spillerstallen, fasiliteter og andre faktorer, og ikke regner med lønn til spillere som har forlatt klubben, men som vi fortsatt betaler lønn for, og annen gammel moro.

Det er mange argumenter både for og i mot Blackwell her inne. De fleste er ekstreme i uttrykk og mening, enten for eller imot. Da er det lett å gå til ytterpunkter i argumentasjonen, og glemme de faktiske forhold. Jeg er interessert i hvordan Blackwell holds up ageainst konkurransen basert på helt konkrete fakta. Bare når vi har disse kan vi bedømme innsatsen hans nogenlunde nøkternt og objektivt.

Dette spørsmålet håper jeg kan være innledningen på en litt mer edruelig debatt om Blackwell, derfor starter jeg en egen tråd. Håper det er greit for moderatorene. [:I]
Sten

Orkanger

Re: Blackwell - ønsker meg en edruelig analyse
« Svar #118 på: August 20, 2006, 16:53:53 »
Når det gjelder økonomi og midler til spillerkjøp så finnes det sikkert en oversikt over det et eller annet sted. Jeg vil tro at den viser at Blackwell - til tross for Leeds sin finansielle situasjon - har hatt flere midler til disposisjon enn de fleste andre managere i CCC.
D e håp i hængan snøre!

Totto

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #119 på: August 20, 2006, 18:04:21 »
De første tre kampene i år synes jeg absolutt kan få karakteren bestått med tanke på de skadeproblemer vi har. Resultatet i går var derimot grusomt.

Det som slår meg er at Blackwell tidligere i uken kommer med et utspill som sier omtrent: "No disrespect to Cardiff, but we'll beat them on saturday". Ã… gi motstanderlaget en slik gratis vitamininnsprøytning, samt legge et tilsvarende press på eget lag er å skyte seg i beinet.

Taktiske feilvurderinger i kampsituasjoner og i mediahåndtering, i tillegg til at "han" til stadighet ikke klarer å få det beste ut av spillerne våre, gjør at jeg også begynner å tenke på at vi kanskje hadde vært bedre i det med nytt blod.

Et poeng er uansett at vi supportere ikke hjelper til å bedre dagens situasjon. 18000 på kamp i går er en skandale!
Vi liker å kalle oss verdens beste supportere, men å kalle dette en protest mot Ken Bates eller en protest mot den fotballen som spilles på Elland Road er for meg helt håpløt.
Foskjellen på en full og en halvfull stadio ville utgjøre ca 7 millioner kroner per hjemmekamp, for ikke å snakke om det løftet det hadde gitt våre spillere i forhold til motstanderen.
Om da 40.000 hadde blitt stående å bue i en times tid etter et 0-1 tap hadde vært helt greit, da hadde de i det minste vært der...
Per i dag har middelmådigheter i CCC høyere tilskuertall på sine hjemmekamper enn Leeds United [V]

Newcastle er her et eksempel til etterfølge, og jeg håper på en aksjon som klarer å få opp engasjementet.
Kunne man gå på alle hjemmekamper da de kostet 200,- kan man også gå på halvparten av hjemmekampene til 400,- ,ellers er det ikke pengene det kommer an på.

Vi er vel ikke det vi har beskyldt våre "venne" i Scumchester for å være i alle år, nemmlig medgangssupportere???





Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum