Skrevet av Emne: Ex-Manager: Kevin Blackwell  (Lest 31373 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

asLeeds

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #150 på: August 22, 2006, 19:57:35 »
sjuk kone??

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Dennis

Kontrakten til Blackwell...?
« Svar #151 på: September 14, 2006, 19:09:40 »
Siden Bates tok over, virka det som realistisk at Blackwell skulle få fyken eller ikke fornyet kontrakt. Allikevel, han skrev vel under på ny kontrakt og jeg er usikker på hva det vil si...

Koster det oss for mye å sparke han? (slik som med DOL)

Det burde jo ikke være noe tema? Siden Bates egentlig ikke hadde Blackie som førstevalg, burde vel ikke mannens fallskjerm være skyhøy??

Marching On Together!
Marching on together!

Papi

Re: Kontrakten til Blackwell...?
« Svar #152 på: September 14, 2006, 21:54:31 »
Rekner med at Bates har kontroll på kontrakten til Blackie. Slik som Bates snur på krona, er det ganske sikkert ein klausul i kontrakten...



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Dennis

Blackwell ut/bli?
« Svar #153 på: September 17, 2006, 00:10:14 »
Barnslig tråd kanskje, men litt "artig" å se hvem som fortsatt ønsker mannen i førerstolen etter siste resultater og sitater a la den som er diskutert tidligere i dag.

Jeg ender på et definitivt UT

Marching On Together!
Marching on together!

flynn

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #154 på: September 17, 2006, 00:13:31 »
Det virker som om motløsheten er total, og da hjelper det lite hva man enn måtte mene om sjefen, han må erstattes!

Flynn

Ferre

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #155 på: September 17, 2006, 00:15:55 »
UT! Men har en dårlig følelse på at Bates lar han få prøve seg i noen kamper til. Vi må snu trenden NÃ…, før det er for sent!

-WE'LL BE BACK-

Tom S

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #156 på: September 17, 2006, 00:16:02 »
Situasjonen er blitt umulig for Blackie, og vi treng noko nytt for å komme oss opp og videre.

Det antakleigvis feil tidspunkt å halde ein sånn meiningsmåling rett etter eit nytt tap...

Blackie ut, trur eg...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

SveinArve

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #157 på: September 17, 2006, 00:17:50 »
spiller ingen rolle hva vi synes...hehe
Hadde vært fint å vite hva Bates mener...EGENTLIG



------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Kato

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #158 på: September 17, 2006, 00:31:16 »
For hver kamp som går uten at han blir sparket, så er vi et steg nærmere Englands 3. øverste nivå.
 

KeyserSoze

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #159 på: September 17, 2006, 00:33:46 »
Ut!

Begynner å frykte nedrykk mer enn jeg håper på opprykk...
 

Læshy

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #160 på: September 17, 2006, 01:11:11 »
UT!!!

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

stian

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #161 på: September 17, 2006, 01:20:01 »
Hvis han ikke får sparken allerede på mandag, så tror jeg hjemmekampen mot Birmingham blir siste sjans til å berge jobben. Jeg tror vi er tjent med å bytte manager nå. Han sjonglerer med formasjoner og spillemønstre fra kamp til kamp, samtidig som han ikke evner å gjøre de gode grepene underveis i kampene.

Skader, spillersalg og suspensjoner har selvsagt ikke gjort ting lettere for ham, men nå tror jeg han har spilt ut repertoaret sitt (og hvilket repertoar!) og bør erstattes. Når ting går så på tverke som det gjør nå, så må vi få inn noen nye impulser.


'They're the second best team in the world, and there's no higher praise than that.' KEVIN KEEGAN

mads

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #162 på: September 17, 2006, 01:30:14 »
dette har været lavet for et par kampe siden, og min holdning er endnu mere ensidig nu....BLACKWELL OUT!!!!!!!!!!!

Premier League i næste sæson!
 

Sverre

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #163 på: September 17, 2006, 01:39:39 »
Jeg får være litt som kjeringa mot strømmen jeg da.

Jeg mener Blackwell må få fortsette i jobben.  Fordi:

1)  Han har ikke gjort noen dårlig jobb så langt.  Den som hevder det kan ikke (eller vil ikke) vite mye om bakgrunnen for den jobben Blackwell har gjort. Selvsagt kunne jobben vært utført bedre, men det er ikke poenget her og nå. Vi hadde ikke noen gode alternativer da han tok over jobben, og da får vi stå last og brast med Blackwell når vi nå møter litt motgang.

2)  Vi ligger ikke mange poeng bak teten. Med det mener jeg at vi ikke kan svartmale denne sesong-starten slik enkelte her inne gjør. Når i huleste he****e har sesongen vært ferdig midt i september.  Vi snakker her om en maraton, og vi har ikke passert den første mila ennå. Vi ligger ikke langt bak, og med litt marginer på vår side, kunne vi fort ha vært på en play-off plass pr. i dag.

3)  Ingen her på LUSCOS.com har kommet med noe skikkelig GODT forslag til hvem som skal ta over. Skal først manageren skvises ut, må vi ha en samlende manager med personlighet til å ta over. Foreløpig noterer jeg at det vrimler av forslag her inne, men ingen av disse er navn som får et samlet ekspert-korps her på OEF til å gå "bananas". Har vi ikke et virkelig godt alternativ til Blackwell, er det bedre at han fortsetter - mener nå jeg.

4)  Vi har ikke råd. Ikke økonomisk. Og ikke for vårt frynsede ryktes del.  Sparker vi en ny manager nå, blir det den 5. manageren som sparkes på drøyt 4 sesonger. Hvem vil da ta en slik jobb? Og da tenker jeg ikke på managere som er ute etter en kortsiktig økonomisk gevinst, men solide managere som kunne tatt oss opp på første forsøk.

5)  Selvsagt skal vi kreve mere av spillere som trekker den hvite trøya over hodet, og her har Blackwell opplagt en jobb å gjøre. Jeg ser også at mye kunne vært bedre i Leeds United, men som sagt, jeg ser ikke hvem som skal gjøre dagens mannskap vesentlig bedre.


Keep fighting...!
 

Promotion 2010

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #164 på: September 17, 2006, 01:53:37 »
quote:
først manageren skvises ut, må vi ha en samlende manager med personlighet til å ta over.

Det må nok tenkes litt nytt. Med denne setningen så insinuerer du at Blackwell ikke har disse kvalitetene. Da bør han gå eller få fyken.

Curbs har vist seg som en glimrende manager med små økonomiske ressurser. Han er nok en mann etter Bates' ønske.
Det spørs om ikke klubben må lokke til seg Yorkshire-konsortiumet som gjerne vil bidra økonomisk, før ny manager blir ansatt. Dermed vil det nok gå litt tid før ny mann er på plass.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #165 på: September 17, 2006, 02:00:46 »
1. Det du kaller litt motgang, Sverre, er 20 kamper (en halv sesong) på nedrykksnivå. Ingen betviler jobben som har vært gjort av Blackwell fra han tok over. Dessverre har han ikke evnen til å ta oss steget videre.

2. Ta med siste del av fjorårs-sesongen så ser du at med halve maratonen gjennomført ligger vi på nedrykk.

3. Jeg synes Alan Curbishley er et godt alternativ. Og jeg tror det er en reell mulighet til å få han.

4. Grunnen til at vi sparker mange managere, er at vi er ubrukelig til å ansette. Peter Reid blant andre, har  ingenting å gjøre i sjefs-stolen vår.
Tror heller ikke fokus bør være å få oss opp i år. Fokus må være å stabilisere skuta bort fra nedrykk, samt kvitte oss med gammel dritt.

5. Ingen spillestil, ikke sterk til å motivere. Sjefens ansvar.Det kan ikke bli verre ved å gjøre endringer, jfr 9 timer uten spillemål.
 

Runar

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #166 på: September 17, 2006, 02:04:15 »
Det er ikke vår jobb å finne den passene manageren Sverre...Det er Ken Bates sin jobb....
 

Sverre

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #167 på: September 17, 2006, 02:05:58 »
Det er riktig, Runar!  Akkurat som det er Ken Bates' jobb å beholde eller sparke Kevin Blackwell.  [:)]
 

Promotion 2010

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #168 på: September 17, 2006, 03:03:09 »
Jeg mener selvsagt ut.

Blackwell har vist seg som en dårlig taktikker. Ingenting han gjør overrasker oss positivt. Han er ekstremt dårlig på å se kvaliteter i spillergruppen.
Hvordan er det mulig å la King bare forsvinne fra klubben. Jeg så han idag for Watford. Han er virkelig god. En skikkelig PL-spiller. Spring har vi også nevnt. Tenk på Walton som virkelig blomstrer i Ipswich. Bennett var også god idag for Sheff.Utd. Når jeg også kan nevne Pugh, Carlisle, Hulse.... og jeg mener også at Woods og Taiwo hadde blitt i klubben hvis de hadde sett at den faktisk hadde en av Englands beste managere i sjefsstolen.

Med disse spillerne har vi faktisk nesten et helt lag som presterer på høyere nivå andre steder enn i Leeds.

Ikke bare har vi mistet alle våre stjernespillere fra CL-tiden. Vi har en manager som har ødslet bort spillere som kunne brakt oss opp i eliten. Så sitter han igjen med en patetisk gjeng med spillere som ikke klarer å underholde 16000 på ER engang!


Bates, vær så snill. Avslutt marerittet, og sats på kvalitet! Det koster penger, men vis at du tør å satse selv om dette kanskje skjer 8 måneder før planen.
« Siste redigering: September 17, 2006, 03:08:01 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tore fra Larvik

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #169 på: September 17, 2006, 03:29:50 »
Det er fert så mange som vill ha K B vekk i dag da. Da jeg mente det samme i sommer
ville mange henge meg. Når det er sakt er jeg også svært skuffet den jobben spillerene gjør.
Det er også flere med meg og da serlig i England som mener at laget er feil sammen satt,
for mange like type spillere.
 

Peter7

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #170 på: September 17, 2006, 03:46:57 »
Mente tidligere at hvis vi ikke lå i topp 2 ved juletider, så var det ut.
Siden vi nå ligger i bunn 2, er det vel like greit å få fyren ut umiddelbart.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Førde

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #171 på: September 17, 2006, 04:27:47 »
UT ! INN MED NY !
Marching On Together

Giske

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #172 på: September 17, 2006, 04:47:18 »
UT! Things gotta change! Inn med Curbs! Fin fyr!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #173 på: September 17, 2006, 05:54:55 »
Selv etter tapet for en uke siden tenkte jeg ikke tanken om at Blackie nærmet seg sparken... Etter tapet onsdag innså jeg vel likevel at det egentlig ikke er noen vei tilbake for mannen lenger. Dagens tap har vel ikke forandret dén situasjonen...

Likevel har Sverre & co et poeng, det er ikke vits i å erstatte Kevin bare for å erstatte ham! Selv tror jeg ikke vi rykker ned selv om han fortsetter ut sesongen (med et mulig unntak om det virkelig ér et spilleropprør på gang mot ham, men hittil er det vel ikke spesiell grunn til å tro at detr er spesielt hold i de ryktene...).

Ja, jeg vet at Kevin kan selv snu stemningen ved at vi begynner å vinne kamper igjen. I de fleste kampene i år har spillet vært OK til bra (de siste unntatt...), og når skadde spillere har spilt seg i form igjen kan det faktisk snu...

Likevel er jeg skuffet over at the return of the big man ikke har betalt seg mere... Veler Hors'en sikkert rusten etter få kamper i det siste, men selve tilstedeværelsen på banen/innsats skulle jo gi de andre rundt ham muligheter likevel...
At en nyinnkjøpt Douglas nærmest blir vraket på direkten er heller ikke noen god indikator... Nicholls lider vel av Hors'-syndromet med rusten kropp, likevel er det skuffende at det ikke har hevet spillet...

Nå har jeg visst rotet meg inn i en spiller-debatt her, men poenget er at jeg ikke tror Blackie kommer ut av dette "nå er det over"-stempelet, og at han fra nå av sitter på oppsigelse...

Men så er det altså alle disse som tror at en ny Gud skal overta, Mr "Sterke Mann" som skal psyke Bates ut av styremannsstolen og bringe De Stolte Tider tilbake til klubben...
...jeg tror disse vil bli skuffet, disse (så få som de er) er nok ikke interessert i Leeds-jobben pr d.d. En Carver-løsning (et nytt forsøk på en "Blackwell-type" god trener forsøkt i managersttolen...) eller lower-league løsning - det blir (nok en gang) et gedigent sjansespill, det kan lykkes, men...

Selvfølgelig kan man håpe på typer ala Curbs/Ranieri...
Det er vel egentlig så høyt som jeg tør å stille listen v en ny manager (Curbs har visst uttalt at enkelte CCC-klubber kan være interessante), Ranieri... hvardan kan han være interessert i å gå ned på CCC-nivå???

Veteranens tanker om spillende manager Stone frem til sommeren da Booty kommer, er jo en flott tanke. Men dette vil nok bare skje om Watford rykker ned, og da er det jo et spr om Bates i det hele tatt er interessert i mannen...

Kom opp med en god erstatter-løsning, og det er helt all-right med et bytte!



I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #174 på: September 17, 2006, 06:15:57 »

Fansen har talt.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #175 på: September 17, 2006, 08:46:50 »
quote:
Originally posted by Asbjørn



Veteranens tanker om spillende manager Stone frem til sommeren da Booty kommer, er jo en flott tanke. Men dette vil nok bare skje om Watford rykker ned, og da er det jo et spr om Bates i det hele tatt er interessert i mannen...Kom opp med en god erstatter-løsning, og det er helt all-right med et bytte!




Tror faktisk at vi vil ha langt større muligheter for å hente Boothroyd hvis Watford beholder plassen, enn hvis de rykker ned. Rett og slett fordi jeg ikke tror at han er typen til stikke av med halen mellom beina. Skulle de unngå nedrykk, vil det, med rette, bli betraktet som en stor prestajon, og Boothroyd kan forlate klubben med hevet hode.

Jeg har hørt Boothroyd snakke om Leeds. Det han da har lagt vekt på er at Leeds er en massiv klubb, med et enormt potensiale. Jeg er ikke ett sekund i tvil om at han i sitt stille sinn er overbevist at han ville klare å realisere dette potensialet, hvis han får sjansen. Jeg deler denne overbevisningen!

Så med tanke på hvem jeg vil ha som ny manager, passer det egnentlig dårlig med et skifte nå. Men vi har ikke noe valg! Blackwell har så til de grader mistet grepet at det vil være direkte uansvarlig å la han forsette! En ting er resultatene, som jo er direkte begredelige (og det har de vært lenge!), men jeg synes nesten at den stadig mer meningsløse kaklingen hans i media er like ille.

Hvem har bedt Blackwell om tilstadiget å uttale seg om klubbens økonomi? Neppe Ken Bates! Og når Blackwell først uttaler seg om temaet, så må han selvsagt klare å formidle noen selvmotsigelser. Først snakker han om hvor solid klubbens økonomi vil være fra og med neste sommer. Deretter klarer han å si at Alan Curbisley ikke vil være interessert i managerjobben fordi han ikke vil få særlig med penger å handle for! Lurer på hva Bates synes om den uttalelsen..!?!

Blackwell roter nå så fælt at det er fristende å si at han bør beskyttes mot seg selv. Den eneste som kan gjøre dette er Ken Bates - ved å gi ham sparken! Hvis Blackwell får dure på stort lenger, så vil han fullstendig ødelegge sitt eget ettermæle. Han kommer da å risikere å bli husket som en plaprende tulling, heller enn en mann som gjorde en respektabel jobb i en vanskelig tid for klubben. Og det vil jo være trist...

Ja, jeg tror at Steve Stone kan gjøre en god jobb for klubben. Men ikke som spillende manager. Vi vil få langt mer bruk for hans hode og talegaver enn hans føtter i tiden fremover.
I min verden skal manageren lede laget fra benken og sidelinjen. [:)]

Karl Hot Shot

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #176 på: September 17, 2006, 09:39:07 »
Veteranen skriver omtrent alltid kloke ord. Vel talt nok en gang, Veteranen! Selvsagt må Kevin Blackwell ut. Ken Bates og de fire direktørene i klubben har nå intet annet valg enn å sondere terrenget for å finne Blackwells erstatter. Jeg tror vi vil oppleve en boom, nesten uansett hvem som kommer inn. Blir det Curbishley, vil vi garantert være med i kampen om opprykk igjen, selv om Curbishley trenger lang tid for å bygge opp et virkelig slagkraftig lag. Curbishleys blotte tilstedeværelse vil gi Kilgallon, Kelly, Derry og Healy blod på tann og resultatene kommer umiddelbart. Også Ranieri ville være fantastisk, selv om han er italiener og utlending. Ranieri vet hvordan engelsk fotball fungerer nå og vil få mer midler til rådighet. Vi trenger rett og slett bare et managerskifte for å snu trenden. Det er ikke vanskelig. Spillerne må bare få tro på fotballtilværelsen igjen.
 

ToreLA

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #177 på: September 17, 2006, 10:17:27 »
Jeg har vært en trofast støtter av Blackwell, men også slike får nok en gang. Ser gjerne at Leeds har en ny manager når jeg besøker Elland Road neste helg.




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


haugeby

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #178 på: September 17, 2006, 10:44:26 »
UT. UT
 

Jon R

Re: Blackwell ut/bli?
« Svar #179 på: September 18, 2006, 00:55:08 »
Blackwell må gå fordi:

* han har ikke evnet å snu trenden etter den svake vårsesongen, slik han snudde trenden etter en svak vårsesong i 2004.

* Pre-season hadde et nesten useriøst preg.

* Han har unge spillere som imponerer på reservelaget, som ikke har fått sjansen i en periode med mange skadde spillere. Istedet har han( i følge han selv) brukt spillere som ikke er i form eller 100 %  restitutert etter skade.

* Vi ligger nest sist i CCC med 7 poeng og  laget har scoret ufattelige 4 mål på 9 kamper!

* han har ikke lenger "umulige" arbeidsvilkår. Tvert imot har han nå bedre arbeidsvilkår enn managere flest i denne divisjon

* argumentene han bruker i offentligheten, er kun preget av forsvar og ikke konstrutive tanker om hvordan snu motgangen. De siste ukene har han knapt sagt et fornuftig ord i media. Hans gamle forklaringsmodeller har blitt som nye.

Jeg kan ikke se snarlig lys i tunnelen, slik Leeds har utviklet seg de siste månedene.  Ta fatt i denne Penney fyren og tilby han en to årskontrakt. Jeg har lite kunnskap om han, men han virker som en uredd managertype av den utradisjonelle sorten, som ikke er redd for å tale imot sine nærmeste. En ny manager trenger ikke en haug med penger for å bringe denne klubben fremover. Jeg mener Blackwell har lagt et bra grunnlag som bør være mer enn godt nok til en play off plass for en manager med nye visjoner og ideer, og som ikke plages av "Gary Kelly & I" syndromet.


Jon R.
« Siste redigering: September 18, 2006, 01:00:34 av Jon R »
Jon R.