Skrevet av Emne: Sparta vs Leeds  (Lest 6391 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sparta vs Leeds
« på: Juli 14, 2006, 04:56:46 »
Tok turen fra tigersteden for å se mitt kjære Leeds, men dro ganske skuffet hjem. Det er alltid moro å se Leeds selvom de spiller dårlig, men i denne kampen stinka de ganske mye.

Vurdering av spillerne:
Bennet: Meget variabel, noen gode inngripner og mange horible
Richardson: Positiv, men gjør mange feil.
Harding: En MEGET stor skuffelse, ble runda gang på gang og tok mange sjanser som han brant seg på.
Fox: Meget god så lenge ballen var i lufta, men var ballen på bakken så viste denne spilleren ENORME svakheter.
Parker: Grei nok, ganske anonym

Einarsson: Dårlig, lite involvert og mange dårlige valg med ball.
Bakke: Dårlig, så ut som han var i ELENDIG form. Han krummet nakken for å ta løp hjemover etter 20 minutter.
Stone: Ville, men fikk det ikke til. Ikke imponert.
Carole: Prøvde og prøvde, men jeg ble skuffet når jeg så at denne spilleren heller ikke har noen ekstrem fart.

Blake: Treg, men villig. Vet ikke helt hvor vi skal få plass til denne spilleren foruten på benken. Hadde hatt godt av å gå ned 5-6kg.
Beckford: Litt opp og ned, hadde noen gode tilbud. Virket litt for lett (det er farlig med tanke på at han spilte mot et lag fra Sarpsborg).

Etter ca. 75 minutter kom Kelly, Griffiths, Hulse, Healy, Kilgallon inn og man kunne se at det tilførte mer kvalitet i laget, men det ble for knapp tid.

* En positiv overraskelse var at Blackwell spilte 4-4-2, noe jeg håper at han kommer til å fortsette med.

* Vi må ha inn noen sentrale midtbanespillere, Gylfi og Bakke holder ikke mål. Hvis disse to spiller sentralt så tror jeg det kan være fare for at vi rykker ned. helt begredelig.

* Harding skuffet meg så mye at jeg irriterer meg over det enda, helt ELENDIG. Crainey er en åpenbaring i forhold til Harding.

* Carole spilte venstreving i fravær av Lewis og man kunne se at han likte å ha ballen på høyrebeinet. På høyresiden prøver vi vel å få igang Stone og Griffits så spørsmålet er hvor skal Carole spille og blir det benken på Frazer hvis Kelly holder seg skadefri?

Dette var en kamp og mye svartmaling, men dette var skikkelig skralt.
« Siste redigering: Juli 14, 2006, 05:38:32 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sheridan

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #1 på: Juli 14, 2006, 05:11:30 »
Takk for referatet! Flott!
Men hvem pokker er Gunnarson? [:p][:)]


Milou

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #2 på: Juli 14, 2006, 05:20:38 »
[:)]Spørs om ikkje Leeds fan har rota seg inn på feil kamp. Av referatet ser det ut som det var ein lokal 6. divsjonskamp han såg. [;)]

PS! Følte meg litt truffet av Enrique sitt innlegg om oldis-fans, så eg har slengt på eit par Smilies for ein gang skuld.[8D]


Leedsfan

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #3 på: Juli 14, 2006, 05:39:10 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Takk for referatet! Flott!
Men hvem pokker er Gunnarson? [:p][:)]





Hehe, det ble en blanding av Gylfi og Einarsson!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #4 på: Juli 14, 2006, 05:43:41 »
quote:
Originally posted by Milou

[:)]Spørs om ikkje Leeds fan har rota seg inn på feil kamp. Av referatet ser det ut som det var ein lokal 6. divsjonskamp han såg. [;)]

PS! Følte meg litt truffet av Enrique sitt innlegg om oldis-fans, så eg har slengt på eit par Smilies for ein gang skuld.[8D]





Sparta var helt klart det beste laget. De er jo midt i sesongen og Leeds er i oppkjøringen, men det må MANGE runder på treningsfeltet for å få opp formen.

Bakke virket grinete og småsur gjennom hele kampen. På slutten ble han provosert av treneren til Sparta som viste 5 fingre til han (5 fingre for 5 litt småstygge taklinger). Bakke taklet "fiver fingers" og måtte bort til Sparta benken for å slenge endel melding. Var sikker ikke noe om terrorister, mødre eller søstre:)

Når Leeds fikk straffe så tok Bakke ballen fra Blake som ble litt småsur. Blake prøvde å ta ballen, men Bakke slapp den ikke. Satt å håpet på at Bakke skulle bomme, slemt?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

flynn

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #5 på: Juli 14, 2006, 05:49:00 »
Enig i mye av det du sier Leedsfan. Synes dog Bakke var OK i første omgang, mens Beckford / Harding skuffet meg mest. Nettopp disse to bør virkelig kjenne sin besøkelsestid og vise seg fram i slike kamper! Ellers er jeg enig at Haydon Fox definitivt ikke bør bli vår mann, makan til kløne med ballen er det langt imellom jeg har sett i alle fall. Parker greide seg OK, men det føltes unektelig tryggere etter at Butler / Kilgallon erstattet Fox/Parker...

Også skuffet av Carole, som må vise langt bedre takter for å kunne heve Leeds-laget, og Frazer, som viste hvorfor Kelly fortsatt må regnes som førstevalg på høyreback.

Noe positivt da; tja, Stones rutine og spilleforståelse kan bli nyttig utover. Bakke var som sagt ikke så værst i første omgang, og viste i alle fall snev av ærgjerrighet da han snappet ballen foran nesa på Blake etter at dommeren hadde blåst for straffe, og dundret den i mål.

Ellers var været fantastisk, og Leeds-gutta greie å ha med å gjøre utenfor banen etter kampen. Jeg kom hjem med bilder av sønnen min sammen med både Butler, Bakke, Healy, Gylfi, Blackwell og Kelly!  

Flynn

Læshy

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #6 på: Juli 14, 2006, 06:01:42 »
Hvem kamp er det du har sett? Ihvertfall ikke samme som meg... Dette er min vurdering:

På dagens formasjonstrening ble det klart hvem som skulle starte, uten de store bombene. Den største var kanskje at Parker startet som midtstopper sammen med Fox.

Bennet: Hadde en klasse reaksjonsredning, ellers var det mye skrælt. Første målet var alene mot keeper, andre målet var dårlig keeper arbeid. Stormer ut på en corner for å ta den. Treffer den, men mister den. Han løper tilbake på strek, noen Leeds spillere presset, et skudd går via et bein. Harding redder skuffet ved stanga med en løs heading som detter ned hos en Sparta spiller som skjøt i mål. Slet også veldig med sine utspark/kast! 3
Frazer: Var veldig villig til å være med offensivt, og hadde noen fine raid. Dog mislyktes han med alle innleggene, og pasningskvaliteten generelt var dårlig. Han mistet ofte ballen, høyt i banen, men skal ha for å jobbe hjem. Defensivt var han helt grei, og Sparta kom ikke mye rundt på sin venstre side. 3
Fox: Var konge i luftrommet. På gårsdagens trening slo han Hulse i ni av ti dueller, i dagens kamp tror jeg han vant alle. På bakken har han en tendens til å bruke litt lang tid, og han vil gjerne dra av en mann eller to om mulig. Dette gjør han dog bra, men pasningene må skjerpes. To langpasninger ut over linja, og et par slurvete korte pasninger som Sparta snappet på midten. Virker som en god spiller, som jeg kan tenke meg å hente med mindre han blir dyr. Med bedre pasninger kan han danke ut Butts. 4
Parker: Hadde ikke så mye å gjøre. De fleste av hodeduellene var på Fox sin side, men Parker var trygg og gjorde ingen feil. Hele forsvaret feilet på 1-1 målet etter et langt utspark av Sparta's innleide keeper (Fra Kvik HALDEN), og u19 Norge, men utifra Blackwell's taktikktrening i dag var det Fox som skulle sette linjen. Brøt forran Spartaspillerne flere gangern, og slo bare enkle korte presise pasninger. Tapte et par hodedueller, men det kommer med alderen. 4
Harding: Slet veldig med posisjonering igjennom hele kampen. Ble flere ganger i både første og andre omgang rundet alt for lett. Sparta brukte stort sett bare høyre-siden på grunn av dette, og de kom igjennom flere ganger. Han lagde også unødvendig mange frispark, dette tror jeg da var fordi han har fått beskjed om å være tøffere i spillestilen. Han gikk tøfft inn i mange dueller, og var mye tøffere i duellene enn vanlig. 3
Stone: Det var tydelig at Steve Stone ville veldig mye, men dog ble det litt for mye feilpasninger også her. Var også til tider for stasjoner, og ble ikke med opp på kanten når ballen ble spilt dit. Jobbet veldig bra hjemover på banen da Sparta angrep, men må bli mer presis i pasning/innleggene sine. 4
Bakke: Helt klart MOM. Aldri sett en Bakke løpe så mye, og det virker som han har fått en slankere figur. Var med hver eneste gang Leeds angrep, og om det var kontring som ble startet fra Benno kom han susende fra egen sekstenmeter og opp. Jobbet også hjem når Sparta angrep. Dog slurvet han litt om han mistet ball, da stod han stille og ble oppgitt over seg selv isteden for å vinne tilbake ballen. Scoret også sikkert på straffe, og var med å bygge opp flere fine angrep. 5
Gylfi: Var god i første omgang, men datt av i andre. Jobbet veldig mye både offensivt og defensivt sammen med Bakke i første omgang, mens i andre omgang virket han litt sliten. Alikvel orket han å løpe fremover, men et par ganger glemte han å ligge igjen på midten og sikre når Bakke var oppe. Vant en del hodedueller, og viste generelt duellstyrke. Hang enormt lenge i lufta et par ganger, uten å nå opp til ballen som var litt for høy. 4
Carole: Utifra gårsdagens- og dagens trening hadde jeg et inntryk av at Carole var en hurtig kant med teknikk og en god høyre og venstre fot. I dagens kamp ble han borte, delvis fordi Leeds sjeldent brukte venstre siden, og delvis fordi det ikke virket som han fikk til det han ville. Hadde et par fine kombinasjoner med Harding på kanten, men alt i alt var han for lite innvolvert. Dog mistet han sjeldent ballen, og jobbet godt defensivt. 4
Beckford: Ble litt skuffet over Beckford i dag. Fikk lite bakromspasninger og jobbe med, og det meste han fikk var hodedueller. Vant et par, men blir litt for vek i dueller med kraftige midtstoppere (liten versjon av Gregs). Hadde noen fine kombinasjoner med Blake, og hadde en stor sjanse der han burde scoret. Får ballen på venstre side inne i seksten-meteren, går mot høyre, finter skud og trekker av en mann. Så skyter han upresset, men både til side og litt over mål. 3
Blake: Blake var kanskje den spillere som ville ha ballen mest. Hele tiden ropte han for å få ball, og tok løp hvor han som oftest møtte for å ta imot ball. Hadde desverre en del slurvete mottak og pasninger, og slet med ballkontrollen. Jobbet bra sammen med Beckford på topp.4

De andre spillerne spilte for lite til å få børs poeng, men Killer spilte meget solid da han kom inn. Hulse og Healy hadde muligens et bedre sammspill enn Blake/Beckford, men de kom ikke til noen store avslutninger.

Kampen sett under ett var som pre-season's første treningskamp bruker å være. Mye dårlig ballkontroll, som rettes opp utover i sommeren. Var veldig artig å se Blackwell starte med 4-4-2, og et veldig høyt press. I hele førsteomgang lå hele midtbanene over midtstreken og presset, mens Beckford/blake presset keeper ved flere anledninger. Ble meget imponert over Bakke som løp og løp samtidig som han hadde fine pasninger. Gylfi viste meget god teknikk ved noen anledninger, og til tider hæppa han med Sparta spillerne. 0-1 målet kom etter et hardt innlegg fra Frazer som en Spartaspiller dundret i eget mål. Stilligen stod seg til pause. I pausen kom dagens store genitrekk av Sparta; Sette inn Erik Bråthen i mål til fordel for Rino Hansen. Bråthen viste tidlig sitt enormt lange utspark (både fem-meter og utspark). Etter ca. ti minutter har Sparta fem-meter. Bråthen dundrer ballen over hele Leeds forsvaret, som etter min mening står for høyt når vi vet det kommer lange utspark, og Momo kom alene med Bennet og etter litt dårlig demping banket han ballen bak Bennet. 1-2 kom vet at Carole satt fart og ble felt innenfor seksten. Var veldig god fart og vilje i løpet til Carole som skaffet straffe. Bakke gikk rett mot ballen, og selv om Blake stod der skulle Bakke ta den. Blake ble sendt utenfor seksten av Bakke som satt straffen hardt lavt nesten inne ved hjørne. Det skal også legges til at Erik Bråthen i Sparta buret gikk til riktig side og var på vei etter ballen. 2-2 kom som jeg skrev etter en hårreisende utrusing av Bennet etter en corner.

Må ta med at Bråthen reddet når Blake kom alene med han, samtidig som han kastet seg helt opp i krysset og reddet et skudd fra en Leeds spiller. Jeg mener vi bør titte på dette talentet Erik Bråthen er. Blir 19 i år, og har spilt flere kamper for u18 Norge. Har også vært på treningsopphold med Frekstad, og Fredrikstad er interessert i å hente han så fort sesongen er over. Jeg har også spilt sammen med Bråthen ved to-tre anledninger i år, og han er veldig god. Anbefaler noen å tipse Blackwell om han, om ikke Blackwell så han i kampen isted [;)]


edit: Skalaen går til 6.
« Siste redigering: Juli 14, 2006, 06:02:45 av Læshy »
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

flynn

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #7 på: Juli 14, 2006, 06:22:24 »
Joa, Bakke var nok MOM. Men han falt betenkelig av utover i kampen, og mistet som Leedsfan påpeker humøret også. Skulle være unødvendig å drive med småstygge taklinger i slike kamper, og i alle fall er det liten vits å stoppe opp for å diskutere med motstanderens trener. Uansett var det fint å se at han er med i Blackwells planer enn så lenge i alle fall, vi har ikke akkurat flust av midtbanespillere å velge mellom.

Flynn

Læshy

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #8 på: Juli 14, 2006, 06:32:59 »
Eeh. Småstygge taklinger? Ingen var direkte stygge. Må være lov å tråkke til litt. Om du er fra Østfold områdetet og vet hvordan Sparta treneren er så er det normalt at han snakker med motspillere på en sli måte. Kai Andersen er en trener som klikker uansett hva som skjer så fort han ikke får frispark eller sin vilje. Bakke tok det hele med et smil, som han gjorde store deler av kampen. For eksempel da Leeds fansen (på ståtribunen) skrek at han var sliten etter en lang tur i etterkant av at han ble gift. Han smilte bare og lo opp mot oss og løp videre. [;)]

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

auren

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #9 på: Juli 14, 2006, 06:33:14 »
Takker for glimrende referat Laeshy! Kanskje litt snill med karakterene, men det er tross alt hyggeligere med litt for gode karakterer enn omvendt.

MOT!

Natt, natt!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Læshy

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #10 på: Juli 14, 2006, 06:35:31 »
Muligens litt snill, men en 3'r betyr at man har spilt halvparten av så god man kan være, og de fleste var bedre enn halvparten av sitt potensial [:P]

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Skillardinho

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #11 på: Juli 14, 2006, 06:37:41 »
Vae på kampoen i dag jeg også, Synes Bakke  var villig, men ikke god nok eller presis nok i det offensive spillet...Synes at begge vingene til Sparta var gode i dag..begge var man of the match..Best av Leeds sine var vel muligens Frazer synes jeg..min favorittspiller sammen med Killgallon ettersom Simon Walton har forlatt oss:(
 

flynn

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #12 på: Juli 14, 2006, 06:46:56 »
Læshy; Hils faren din, jeg traff ham på kampen idag! (Jeg kjenner ham via jobb). Han nevnte at sønnen var ivrig Leeds-fan, og nå først ringte bjella mi. Jeg sjekket etternavnet ditt i presentasjonstopicen og jaggu var det deg ja! (off topic, sorry!)

Flynn

Læshy

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #13 på: Juli 14, 2006, 06:55:06 »
Flott å høre Flynn. Hva heter så du? Kanskje jeg har litt aning hvem du er?

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

flynn

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #14 på: Juli 14, 2006, 07:02:15 »
Ikke du antagelig, men din far og jeg kjenner hverandre. Jeg heter Esten Hoel forresten.
Jobber du med å forandre signaturen din, eller er du Walton forever?

Flynn

Læshy

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #15 på: Juli 14, 2006, 07:07:05 »
Jeg er og blir Walton forever [;)]

Skal hilse fra han når han våkner i morgen tidlig.

Tilbake til topic:

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060714/SPORTEN/107140019/1009#

Se på bildet av Bakke der, dere som mener han var hissig. Han smiler og ler av situasjonen, noe jeg tolker positivt!

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Sheridan

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #16 på: Juli 14, 2006, 07:15:19 »
Solen varmet mer enn Leeds...jau-jau[:I]


Peter7

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #17 på: Juli 14, 2006, 15:02:19 »
Sett på bakgrunn at dette "bare" var trening for et B-preget Leeds, synes jeg Læshys vurdering av kampen er riktig. Bakke var god, Stone var bra, Foxe var overraskende bra tatt i betraktning at han har vært så lenge skadet - vant alt i lufta og var ikke dårlig på bakken heller (sign him up!). Harding var bra offensivt, men defensivt ble han jo overspilt gang på gang. Healy viste glimtvis at han er en kvalitetsspiller, den korte tiden han spilte.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Sparta vs Leeds
« Svar #18 på: Juli 14, 2006, 19:44:18 »
Etter innledende referat å dømme må "Leedsfan" ha vært på kampen med svært spesielle briller å dømme hvis en leser de videre kommentarene nedover! Du ville se ditt kjære Leeds og må i utgangspunktet ha stått opp med det gærne beinet denne dagen. Jeg så ikke kampen, men leser de øvrige referatene og blir noe mer beroliget. Ã…rets første treningskamp gir nok få svar, men vilje og innsats bør en kunne spore...og det skjedde etter som jeg kan se.
Yeboahs vitne

Torgeir

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #19 på: Juli 14, 2006, 22:55:29 »
quote:
Originally posted by Læshy

Jeg er og blir Walton forever [;)]

Skal hilse fra han når han våkner i morgen tidlig.

Tilbake til topic:

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060714/SPORTEN/107140019/1009#

Se på bildet av Bakke der, dere som mener han var hissig. Han smiler og ler av situasjonen, noe jeg tolker positivt!





Sofie spiller da fortsatt for damene Lars...[:D][:D][:D]

Till alle i denne tråden:

Jeg snakka ganske mye med både Gylfie og Eirik...

Laget har i hele forrige uke hatt beinharde løpeturer over hele Yorkshire. Aldri hadde de vært med på hardere oppkjøring foran en sessong. Eirik fortale att beina var som tømmerstokker....[8D][8D][8D]

Leeddsfan? Vet ikke helt om du kan kalle deg Leedsfan...sitte å håpe att att laget ditt bommer på straffe...håpløst..[}:)][}:)]

Tror leeds vill rule årets sessong...


"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


B-m

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #20 på: Juli 14, 2006, 23:00:28 »
Kjempebra Læshy!!!!!!!!!!!!! og dere andre

Må dere som er der borte skrive på oef alt av inntrykk dere får!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

B-m

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #21 på: Juli 14, 2006, 23:16:00 »
quote:
Originally posted by Leedsfan


Fox: Meget god så lenge ballen var i lufta, men var ballen på bakken så viste denne spilleren ENORME svakheter.





Synes du var litt over-negativ i rapporten leedsfan.. men angående Fox, var hans første kamp på 18 mnd så kanskje ikke så rart han var litt rusten langs bakken, han fikk btw skryt på den offisielle siden!

-----------------------------------------------------------------------------------------


« Siste redigering: Juli 14, 2006, 23:16:41 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Robert H.

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #22 på: Juli 14, 2006, 23:31:22 »
Kom nettopp hjem fra Særp med stort sett positive minner. Kampen igår hadde jeg få forhåpninger til og det viste seg å være lurt. Ingen av spillerne utmerket seg særlig positivt, bortsett fra Bakke (den eneste som var skikkelig tent for kamp virket det som) og Blake som har bedre teknikk enn alle de andre spillerne på det laget vi stilte med igår. Uenig med Læshy når det gjelder Foxe, jeg synes han virka altfor usikker og tror han i beste fall er et 4. valg etter Butler, Kilgallon og Gregan. Det fortjener heller Parker å være, som tross alt spilte rimelig stødig.

Det artigste med turen til Østfold har helt klart vært den nærheten en får til spillere og trenere på en slik samling. Vi bodde på samme hotellet (Quality som forøvrig var utmerket) og alle spillerne og spesielt Blackwell tok seg god tid til bilder og "høflighetsprat". Dette var stort for både meg og mine to små sønner som kommer hjem med signerte drakter og masse bilder sammen med Blackwell og spillerne. Jeg fikk noen minutters prat med Blackwell på vei inn fra bussen i går (vi hadde nesten naborom) og han var veldig fornøyd med både treningene og kampen i Sarpsborg (very good work-out) Han sa også at han vil starte med Sullivan, Kelly, Butler, Kilgallon, Hulse og Healy i kampen i Sandnes.

Som etter forrige tur til Norge sitter jeg igjen med et godt inntrykk av Eirik Bakke. Han er den klart beste midtbanespilleren i dagens tropp (sammen med Derry) og skädefri blir han viktig i den nye sesongen. I tillegg er han en veldig hyggelig kar som tar seg virkelig god tid til oss supportere.

Nå tar vi en pust i bakken hjemme 1 dag eller 2 og reiser til Stavanger...

Læshy

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #23 på: Juli 15, 2006, 00:12:12 »
Ingen andre av dere som la merke til Erik Bråthen i sparta sitt mål (i andre omgang) ?

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Torgeir

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #24 på: Juli 15, 2006, 00:17:16 »
Ã… joda...meget bra sammen med de to "svarte".(husker ikke hva de heter).

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Leedsfan

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #25 på: Juli 15, 2006, 01:52:47 »
quote:
Originally posted by fmtj

Etter innledende referat å dømme må "Leedsfan" ha vært på kampen med svært spesielle briller å dømme hvis en leser de videre kommentarene nedover! Du ville se ditt kjære Leeds og må i utgangspunktet ha stått opp med det gærne beinet denne dagen. Jeg så ikke kampen, men leser de øvrige referatene og blir noe mer beroliget. Ã…rets første treningskamp gir nok få svar, men vilje og innsats bør en kunne spore...og det skjedde etter som jeg kan se.



Jeg står for vurderingene. Dette virket som en av de kampene de spilte ifjor når det bare var surr. Ingen av lagdelene hang sammmen og en drøss av feilpasninger.

Skjønner at dere andre har litt lavere forventninger enn meg, Leeds fikk et selvmål og en straffe. De skapte også lite sjanser og bevegelsen på de på topp var ikke bra.

Det ble bedre når Kelly og gjengen kom igjen, men da var det ikke mange minutter igjen av kampen.

Når Læshy gir spillerne karakter 4 av 6 mulig så blir jeg nesten litt skremt, ingen fortjente høyere enn 3. Men det er jo lov å være uenig..... Var ikke h.b i sarpsborg, han er kanskje enda mer negativ enn meg.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

pale

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #26 på: Juli 15, 2006, 02:02:04 »
Også akkurat kommet hjem. Hadde med seksåringen som så sin første leedskamp.
Stor stas med kamp, men feriefotball var det jo.

Mye er jo oppsummert over, er enig i det meste, selv om Læshy var vel snill med karakterene.

Bakke var klart mom, de største skuffelsene for meg var Stone og Gylfi.
Gylfi traff vel ikke med en pasning og var ellers usynlig.
Stone jobbet greit, men var ingen offensiv trussel.
Han kom ikke rundt backen til Sparta en eneste gang.

Synes Carole hadde visse tendenser, men kan nok bli litt for lett i CCC.

Moro at vi toppet laget de siste 20, da tok vi over alt.

Gleder meg til seriestart og første live-kamp på selhurst mot QPR.

Geir Magne

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #27 på: Juli 15, 2006, 02:33:13 »
Bra, Læshy. Enig i din kampvurdering. Og keeper Braathen må gjerne få prøve seg i L.U. Bennett får ikke mange kampene.
Til Torgeir: Mommo, eller Mamadou Latyr Diagne, spilte i fjor for Raufoss og scoret mange mål. Han er nær ved tippeligastandard!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

TrJ

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #28 på: Juli 15, 2006, 02:37:04 »
Mer enig med deg Læshy enn Leedsfan, men du tok litt i med noen av karakterene.. :)

Som Andy sa under kampen så var det ingen i start 11'ern som også startet i Cardiff, men noen var allikevel positive, andre ikke fullt så positive..

Må si jeg ble positivt overrasket over Bakke, Foxe, Stone og delvis Einarsson.
Stone viste ordentlig engelsk engasjement, spesielt da han kjefta ned dommeren som (dessverre) tok hensyn til en særping som lå og surva etter å ha gått på trynet på egen hånd..

T
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

GeirO

Re: Sparta vs Leeds
« Svar #29 på: Juli 15, 2006, 03:52:43 »
Er nok mest enig i Leedsfan sine vurderinger. Mange spilte meget svakt, det er et faktum. At de trener mye er en årsak.

De som mener at Bakke var MOM må nok hatt sola midt i mot seg. Bakke var mye involvert, naturlig nok som spillesentral, mens valgene hans var ofte ikke så bra, og presisjonen på det han gjorde var også ofte dårlig. Liker heller ikke at han må dra motstanderen overende med hånda så ofte. Soleklare frispark. Synes jeg ser en frustrert spiller!

Var litt flaut på slutten da to juniorer fra Sarpsborg drillet rundt med Leeds United.......
MOT