Skrevet av Emne: Nok Syting!!!  (Lest 2899 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Papi

Nok Syting!!!
« på: August 03, 2006, 16:31:48 »
Kvar morning bruker eg dei første minutta på jobb til å "tråle" gjennom dei siste innlegga her inne, i håp om nye spillerkjøp o.l.

Det som er skremmande er all den sytinga om ditt og datt som har starta her inne. Om spelarar som vert solgte, spelarar som ikkje vert kjøpte, og snakk om kor udugelig KB1 OG KB2 er.
Face it gutter(som fortsatt lever i Premier Leauge og Champions Leauge semien), me er ikkje der lenger!

Tror dere verkeleg at spillere som har valet mellom å spille i CCC eller eit middelmådig lag i PL vel Leeds? Sjølvsagt skulle eg ynskje dette, men eg vel å vera realist. Ynskjer Hulse og Walton lykke til i PL, og håper dei får ein fortsatt fin karriere.
Vi er ikkje lenger i den posisjonen kor me kan velgja frå øverste hylle når med gjer innkjøp. Blir ein god stund til me ser kjøp alla Ferdinand, Keane, Viduka osv.
Mange kaller spelarane som blir kjøpt no middelmodige, men Leeds er pr. dags dato middelmodig. Men laget er godt nok til å hevda seg i CCC, ja heilt i toppen.

Og dere som slenger med "leppa" om Blackwell. Når KB tok over som manager tok han over eit lag i "ruiner" Måtte handle eit heilt nytt lag, og første sesongen bestod av å holde plassen. Dette klarte han med glans. Neste sesong skulle han ta laget det neste steget mot ein ny era, og med plass i playoff finalen synest eg virkeleg han klarte dette også. Når har ikkje den tredje og vanskelige sesongen starta ennå, men allereide nå snakker dere om å sparke han grunna dårlige innkjøp og manglende resultater i treningskamper. Gi han litt spillerom så tror eg Leeds vil overraske mange denne sesongen.

Tilslutt vil eg bare nevne at uten Ken Bates hadde nok ikkje Leeds eksistert på det nivå de er nå. Kom inn som ein reddande engel for oss, og gjer ein fantastisk jobb for å få skuta på rett kjøl.

No blei det litt mykje kritikk her kanskje, men vil bare få frem poenget. Nokon som er einig med meg eller?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

matta

Re: Nok Syting!!!
« Svar #1 på: August 03, 2006, 16:45:03 »
Godt skrivi, jeg ser masse av det du sier!

Det er alltid lettere å være kritisk, enn å være positiv. Da blir man ikke skuffa hvis det går dårlig (hva-var-det-jeg-sa mentaliteten) og ditto happy hvis det går bra og man tok feil.

Men i øyeblikket, med tanke på hva som skjer med folk inn og ut av stallen, er jeg litt forvirra. Jeg er ikke i tvil om at KB har gitt Leeds masse, sammen med Bates. Det er bare at det blir tatt så mange bisarre valg! Men, tida viser fort hva som skjer, håper på opprykk i år uansett :)
"If they're good enough, they're old enough!" -David O'Leary-

Speedy

Re: Nok Syting!!!
« Svar #2 på: August 03, 2006, 16:45:56 »
Herlig innlegg!
 

Peter7

Re: Nok Syting!!!
« Svar #3 på: August 03, 2006, 16:47:51 »
Helt enig.

Vi må ta situasjonen med humør, og håpe på bedre tider.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

GeirO

Re: Nok Syting!!!
« Svar #4 på: August 03, 2006, 16:49:53 »
Enig med det meste av det du skriver. At våre spillere velger PL foran CC er jo ikke så rart. Det er jo ikke sikkert Leeds rykker opp. Ikke etter denne sommeren i alle fall.

Blackwell har gjort en bra jobb, men har etter min mening begynt å vise svakhetstegn denne sommeren (samt 21.mai). At spillerne som er solgt ikke blir erstattet med minst like gode spillere er for dårlig for en ambisiøs klubb. Klubben er blitt dårligere enn i fjor. Og det er hardt å ta innover seg for en seigliva Leedsfan. Tidligste opprykk: Vår 2008.

Forøvrig synes jeg ikke det er for mye syting. Er en viktig del av forumet! Det er heller litt for mange positivitetstråder...
MOT

Tom S

Re: Nok Syting!!!
« Svar #5 på: August 03, 2006, 17:32:56 »
Eg er einig Papi!

Føler at mange henger seg for mykje opp i resultater i treningskamper, vi kan ikkje sparke hverken manager eller spillere etter treningskamper!

Deler forøvrig ein del av syna når det gjeld transfers denne sommeren, men vi må klype oss i armen og innsjå at det ikkje er allverden av penger tilgjengelig og ei heller at Leeds United drar de store navna ifht PL-klubber.

Eg er også litt lei all "sytinga" (det skal seff vere kritikk på forumet, men føler negativiteten har teke overhand) ein møter kvar dag her på OEF, det er ligastart om 2 dager - vi skal glede oss!!!

Er forøvrig ferdigpakka i bilen øg køyrer om ein halvtime til Bergen for å fly over dammen til Leeds! GOD TUR, KOMPIS!!

WE ALL LOVE LEEDS!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Kato

Re: Nok Syting!!!
« Svar #6 på: August 03, 2006, 17:47:37 »
Argumentene du her bruker er mange av de samme jeg har brukt de to siste årene i mine forsvar av Blackwell.

Noen kommentarer til innlegget:

1. Jeg kjøper ikke lenger argumentet om "bygge nytt lag", "startet med to spillere". Det er 2 år siden. Masse pund er brukt, mange spillere kjøpt, lånt og på prøve. 3. året må det leveres i en klubb som Leeds United.

2. Når det gjelder "Spark Blackwell- syndromet" så er det stor forskjell på debattantene her inne. Mange er konstruktivt kritiske (Veteranen, Jon R osv) gjennom god argumentasjon. Så er det noen som kaster seg på bølgen om å sparke i full fart.

3. Kritikk av spillerkjøp vil det alltid være. Noen liker mora, noen liker dattera. Det er mer eller mindre slutt på de som lever i fortiden og ønsker Viduka osv. Personlig synes jeg likevel Chaplow, Jerome osv låter som bedre kvalitet enn Carole, Nicholls og Westlake.

4. Når det gjelder Bates går mye av kritikken på måten han har behandlet supporterne på.
« Siste redigering: August 03, 2006, 17:48:30 av kato »
 

Stewart Harvey

Re: Nok Syting!!!
« Svar #7 på: August 03, 2006, 17:59:04 »
Kevin Blackwells største problem ved innkjøpene må vel antas å være mangel på penger.

Ville også gjerne hatt spillere som Chaplow, Jerome, Jaidi osv. Men disse er da også BETYDELIG dyrere enn de vi har hentet inn.

Mangel på penger kan vel neppe skyldes Kevin Blackwell. Kanskje heller ikke Ken Bates heller, for penger vokser visstnok ikke på trær.
 

Dennis

Re: Nok Syting!!!
« Svar #8 på: August 03, 2006, 18:21:14 »
Innlegget ditt fortjenes å rammes inn, papi!

Er helt enig i det du sier, har også prøvd å ytre hva jeg mener om Blackwells arbeid for å få skuta tilbake på rett kjøl tidligere, men det virker ofte som argumentene våres faller i dårlig jord hos "Blackwell-out'erne". Det er helt klart greit å mene at andre managere kunne fått oss videre og alt det, men å si at Blackwell ikke gjør\har gjort en god nok jobb i Leeds, blir for meg helt latterlig!
Og i år begynte kritikken allerede før sesongstart, det syns jeg er ganske fantastisk! Klubben er riktignok midt på tabellen nå folkens, men det er alfabetisk!
Jeg gleder meg til laget er skadefritt og spilt inn. Da tror jeg vi kan bli en skummel tropp!

Flott, papi!

Marching On Together!
Marching on together!

Erik_

Re: Nok Syting!!!
« Svar #9 på: August 03, 2006, 18:46:40 »
Så at du nevnte Jerome i en tidligere tråd også Kato.

Ikke rart du synes at en spiller som Jerome er bedre enn spillere som Carole, Nicholls og Westlake. Når han alene har en verdi godt over disse til sammen. Du har ikke begynt å miste litt av gangsynet gamle ørn? [:)]

Og Papi. (Forøvrig et bra innlegg)

Det vil nok alltid være uenighet om manageren. Det som overrasker meg litt er at selv de som hadde trua på Blackie, nå har begynt å spille en helt annen melodi. Så kan man lure på om de har litt rett i det de sier da... "tvilerne"... det synes ikke jeg i allefall. (kanskje en eller to setninger) [:o)]

Det vil si. Ikke før jeg eventuelt skulle bli enig med dem da.

Men jeg advarer og spår om at det vil ta laaaang tid. Noen andre vil spå noget annerledes. [:D]

Jeg synes det er helt greit å være uenig med manageren. Jeg liker Blackwell og synes han gjør og har gjort en meget god jobb. Men det betyr ikke at jeg er enig i alt han gjør. Jeg er bare mye mer enig enn uenig, dessuten synes jeg han har samlet et knippe gode assistenter ved sin side som utfyller han.

Allikevel så forstår jeg ikke helt den totale forandringen i synet på Blackwell. For meg virker det som at flere har snudd på en såkallt "fem-øring".

Det er nok flere som har mistet motet etter finaletapet og "sett lyset", enn de tør innrømme. Jeg gleder meg forøvrig til ny sesong. Med Kevin the man bak roret. Dvs. som andrestyrmann...

wilko92

Re: Nok Syting!!!
« Svar #10 på: August 03, 2006, 18:55:59 »
Nå står andre-styrmannen sjelden til rors...(som tidligere sjømann og rormann vet jeg det av erfaring...). Blackwell har gjort en god jobb så langt i forhold til de rammene han har måttet arbeide innenfor, men det er nå også spillerene må vise at de er sultne på opprykk. Det er nok syting ,nå er det stor grønn plen og 22 spillere  som gjelder. Går det ikke denne sesongen er det jo alltids neste år å se frem til............... Glimrende innlegg Papi!
 

flynn

Re: Nok Syting!!!
« Svar #11 på: August 03, 2006, 18:56:54 »
Jeg er av de som har støttet og hatt tiltro til det arbeidet Blackwell har gjort siden han tok over. Etter fjorårets sesong var det all grunn til å være optimistisk på lagets vegne, vi kom tross alt så nærme opprykk som det neste er mulig å komme, og den finansielle situasjonen viste endelig tegn til å ha stabilisert seg. Denne sommeren skulle derfor brukes til å bygge videre på dette fundamentet, og i henhold til KB*2s treårsplan var det nå på tide å styrke midtbaneleddet (Blackwell har klart uttalt at de første året konsentrerte seg om å hente forsvarsspillere som kunne sørge for å berge plassen, deretter ble det før fjoråret satset på angripere).
Det ble også allerede i april/mai sagt at de hadde planene klare får begge eventaliteter (opprykk eller ikke) slik at de ikke skulle miste verdifull tid.

Det som er skjedd etter den gang er i mine øyne veldig bekymringsfullt, jeg kan ikke med min beste vilje se at laget er styrket, og bredden i troppen er i alle fall kraftig redusert. Greit at vi sikkert hadde for mange spillere, og greit at de fleste som har gått hver for seg ikke var kritiske, men det er summen av det hele jeg ikke forstår.

Når vi så får situasjoner som den med Livermore mener jeg det viser nesten pinlig tydlig hvor rådville man er i øyeblikket. Om poenget var å handle inn squad-players hadde det vel vært enklere å beholde enkelte av de som allerede var der??

Jeg synes også at oppkjøringen til sesongen har vært mildest talt merkelig, med kun en kamp mot nogenlunde kvalifisert motstander (Forest) og tilnærmet fullt lag. Hvordan kan man da mene at vi skal kunne starte sesongen godt nok? Poeng som mistes i august er like verdifulle som om det var i april neste år, og en dårlig start vil bare føre til at usikkerheten brer seg ytterligere.

Summa summarum er min tillit til KB tynnslitt for øyeblikket. Jeg håper jo inderlig at han beviser at jeg tok feil, men i mellomtiden får heller dere som er mer positive enn meg akkurat nå oppveie for min eventuelle syting!

Flynn

Papi

Re: Nok Syting!!!
« Svar #12 på: August 03, 2006, 20:03:29 »
Takkar så mykje for støtta som dei fleste gir meg. Kan verke som det kun er "kato" som til tider er ueinig med meg. Men for all del kato, alle har sine meininger. Gud, for ein kjedle verden det hadde vorte om alle var samde.

Eg vil argumentere litt meir med deg eg, fordi:

1. Jeg kjøper ikke lenger argumentet om "bygge nytt lag", "startet med to spillere". Det er 2 år siden. Masse pund er brukt, mange spillere kjøpt, lånt og på prøve. 3. året må det leveres i en klubb som Leeds United.
Akkurat nå har eg ikkje oversikt over kor mange som forlot klubben ved nedrykket, men at det gjenstod kun eit par mann stemmer nok. Leeds Utd bestod då av stallfyll og juniorspillere, ergo, alt får dårlig stall for å hevde seg. Blackwell måtte difor ut på markedet, for og skaffe seg eit slagkraftig lag. Ikkje enkelt med eit lag som hadde fått eit ganske frynsete rykte med "administrasjon" hengande over seg. Gjorde etter ressursene gode kjøp og førte Leeds til trygg grunn denne sesongen.

Pund er brukt, ikkje mange som har vore tilgjengelig, men "storkjøpa" som Hulse og Creswell har ikkje vore bomkjøp. Gode kjøp spørr du meg. At ein og ynskjer og sjå nærmare på spelarar før ein signer dei er ein stor fordel, så eg skjønner ikkje heilt kritikken din mot prøvespillere.
Når det gjeld lån er eg delvis enig med deg. Vore nokre rare lån, gode spillere men ikkje slått til. (les:M King, B Ormerod, Oster)

 2. Når det gjelder "Spark Blackwell- syndromet" så er det stor forskjell på debattantene her inne. Mange er konstruktivt kritiske (Veteranen, Jon R osv) gjennom god argumentasjon. Så er det noen som kaster seg på bølgen om å sparke i full fart.
Eg har ingen problem mot de som kjem med konstruktiv kritikk. Viktig med forskjellige meininger i ein forum som sagt tidligare. Men synest folk bør holde seg for gode til og skrive ein setning kor det står "Spark Blackwell"

3. Kritikk av spillerkjøp vil det alltid være. Noen liker mora, noen liker dattera. Det er mer eller mindre slutt på de som lever i fortiden og ønsker Viduka osv. Personlig synes jeg likevel Chaplow, Jerome osv låter som bedre kvalitet enn Carole, Nicholls og Westlake.
Hadde Leeds hatt penger, kunne me valgt spillere frå eit anna nivå. Spillere som Davenport, Tonge (i fjor), Koumas og ein Milner som vil tilbake til Leeds vore høgaktuelle. Men KB2(old man)ynskjer nok få Leeds solid i pluss, før han tar det største investeringane. Og det har eg full forståelse for.

4. Når det gjelder Bates går mye av kritikken på måten han har behandlet supporterne på.Enig!

Det var det eg hadde å si denne gangen!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
« Siste redigering: August 03, 2006, 20:07:31 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Erik M

Re: Nok Syting!!!
« Svar #13 på: August 03, 2006, 21:38:46 »
Jeg tror de fleste "syterne" glemmer at det hele dreier seg om business og ikke først og fremst idrett.  Mange forventer at alle spillere skal være die-hard Leeds supportere og at klubbens eneste mål skal være å bli best igjen.  Spillerne er i hovedsak ute etter å gjøre mest mulig ut av en kort karriere - kun noen få har grunn til å drømme om trofeer og mega-lønninger.  Klubbens mål - dvs eiernes - kan være å få rimelig godt betalt for sine investereinger uten å ta for mye risk.  Mange ser ut til å forvente at eierne skal ta like store risker som tidligere eiere for å komme fortest mulig tilbake i toppen.

Jeg mener Leeds har bedre forutsetninger enn noen i CCC for å gjenvinne en plass i PL og kanskje helt i toppen.  Likevel, glem ikke at det er 96 klubber (?) som har de samme drømmene og slåss i spillermarkedet med meget ulike forutsetninger.  Det er ikke bare å "hente inn" de spillerene vi trenger.  Vi må ha penger nok, spillerene må ønske å spille for Leeds (ingen selvfølge lenger) og deres klubber må være villige til å la de gå.  Komplisert.

La oss regne med at alle involvert gjør det de kan og la oss konsentrere oss om å støtte laget.
 

veteranen

  • Gjest
Re: Nok Syting!!!
« Svar #14 på: August 03, 2006, 21:48:06 »
Det er ikke vanskelig å være enig med det meste av det du skriver, Papi.

La oss ta dette med spillerkjøp: Blackwell har gjort flere gode signinger, og han har vel ikke flere bomkjøp enn hva mange andre  managere ville hatt i hans situasjon. Denne sommeren synes jeg imidlertid at han har rotet litt. Livermore-affæren viser i beste fall at han ikke har hatt nok is i magen.

Men uansett, det er ikke først og fremst hans spillertransaksjoner som gjør at jeg ikke har den store trua på Blackwell.  Jeg klarer ikke å se noen klart definert spillestil hos mannen. Noen dager etter play-off final uttalte han følgende om klubben som nylig hadde ydmyket hans lag: "De spiller basic fotball (stor fart, aggresivitet og dødballer), og jeg har ikke noe ønske om at vi skal spille på den måten."

Neivel, det er jo greit at han ikke vil spille "basic" fotball (primitiv fotball?). Men jeg tenker som så at det ville vært smart å først være god på disse "primitive" tingene, for så deretter å utvikle en mer variert og "sofistikert" måte å spille på...
Og en annen ting: Er Blackwells vegring mot "basic" fotball en ikke uvesntlig forklaring på hvorfor vi så ofte sliter mot antatt dårlige (primitive) lag..?

Det er jo også andre områder der ikke har den helt store tilliten til Blackwell (taktiske evner, formidling, motivasjon. osv..). Disse synspuktene har jeg redegjort for mange ganger før, så jeg trenger gjenta alle disse argumentene. Dessuten må jeg passe på at det ikke blir for sliiitsomt for B-m å lese mine innlegg. [;)][:)]

Så alt i alt har jeg ikke særlig tro på Blackwell er mannen som på sikt virkelig kan "gjøre det" i Leeds. Og da ville det jo vært urederlig av meg å late som jeg mener noe annet.

Men en ting bør vi alle kunne være enige om: Uansett hva vi mener om Blackwell's kvaliteter som manager, så bør vi holde oss for god til å bedrive regelrett sjikane mot mannen. For det fortjener ikke Blackwell.

Førde

Re: Nok Syting!!!
« Svar #15 på: August 03, 2006, 22:09:35 »
Flott innlegg Papi, enig, hadde ikkje Blackwell & ken bates vert tilstede i Leeds hadde nok ikke Leeds vert der som dei er i dag!
Leeds kommer til å klare de "bedre" denne sesongen trur eg ...
Marching On together.
Marching On Together

MooCow

Re: Nok Syting!!!
« Svar #16 på: August 03, 2006, 22:41:44 »
Keep it coming papi !


LeedsUnited

  • Gjest
Re: Nok Syting!!!
« Svar #17 på: August 03, 2006, 22:44:19 »
Hvis du finner innleggene skremende bør du konsentrere deg om å jobbe om morgenen i stedet.  Ikke bra for helsen å bli skremt hver morgen.
At noen er negativ bør ikke være ensbetydende med at de syter.  Synes det bare er en måte å prøve å stoppe diskusjonen på, å kalle det syt.
Da kunne jeg også kalt ditt innlegg for syt selv om jeg lar være.

quote:
Originally posted by Papi

Kvar morning bruker eg dei første minutta på jobb til å "tråle" gjennom dei siste innlegga her inne, i håp om nye spillerkjøp o.l.

Det som er skremmande er all den sytinga om ditt og datt som har starta her inne. Om spelarar som vert solgte, spelarar som ikkje vert kjøpte, og snakk om kor udugelig KB1 OG KB2 er.
Face it gutter(som fortsatt lever i Premier Leauge og Champions Leauge semien), me er ikkje der lenger!

Tror dere verkeleg at spillere som har valet mellom å spille i CCC eller eit middelmådig lag i PL vel Leeds? Sjølvsagt skulle eg ynskje dette, men eg vel å vera realist. Ynskjer Hulse og Walton lykke til i PL, og håper dei får ein fortsatt fin karriere.
Vi er ikkje lenger i den posisjonen kor me kan velgja frå øverste hylle når med gjer innkjøp. Blir ein god stund til me ser kjøp alla Ferdinand, Keane, Viduka osv.
Mange kaller spelarane som blir kjøpt no middelmodige, men Leeds er pr. dags dato middelmodig. Men laget er godt nok til å hevda seg i CCC, ja heilt i toppen.

Og dere som slenger med "leppa" om Blackwell. Når KB tok over som manager tok han over eit lag i "ruiner" Måtte handle eit heilt nytt lag, og første sesongen bestod av å holde plassen. Dette klarte han med glans. Neste sesong skulle han ta laget det neste steget mot ein ny era, og med plass i playoff finalen synest eg virkeleg han klarte dette også. Når har ikkje den tredje og vanskelige sesongen starta ennå, men allereide nå snakker dere om å sparke han grunna dårlige innkjøp og manglende resultater i treningskamper. Gi han litt spillerom så tror eg Leeds vil overraske mange denne sesongen.

Tilslutt vil eg bare nevne at uten Ken Bates hadde nok ikkje Leeds eksistert på det nivå de er nå. Kom inn som ein reddande engel for oss, og gjer ein fantastisk jobb for å få skuta på rett kjøl.

No blei det litt mykje kritikk her kanskje, men vil bare få frem poenget. Nokon som er einig med meg eller?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....