Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 181601 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Spillestil
« Svar #120 på: September 21, 2011, 07:11:06 »
Jeg har også tenkt litt etter gårsdagens kamp.
Kunne tenkte meg å sett laget i følgende oppstilling:

Lonergan
Leeds - Kisnorbo - O'Dea - White
Howson - Vayrynen/Brown - Clayton - Snodgrass
Becchio/Keogh - McCormack

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Per-Stian

Sv: Spillestil
« Svar #121 på: September 21, 2011, 10:08:43 »
Eg gremmar meg grenselaust over det defensive arbeidet og organiseringa i laget! Når skal Grayson forstå at han treng hjelp på treningsfeltet? Eg er overtydd om at vi har eit godt nok mannskap til å få skikk på dette, men at vi først og framst manglar ein defensiv trenar. George Graham?

Saknet av Gradel er tydeleg og Snodgrass verkar å vere i ulage. Derfor kan vi ikkje lengre lite på at våre offensive spelarar gjer jobben og bergar poeng for oss.

Eg trur Graysons dagar snart er talte dersom han ikkje tek grep og gjer noko med forsvarsarbeidet...


Leedsulf

Sv: Spillestil
« Svar #122 på: September 21, 2011, 10:27:48 »
Har tenkt litt i natt på formasjoner  :D Selv om dette er en formasjon som vi ikke har spilt med tidligere, så passer det spillerne våre:


-----------------------------------  Lonergan  ------------------------------------

------------  Lees  ---------------  Kisnorbo  --------------  O'Dea  -------------

----------------------  Clayton  ----------------  Väyrynen  ----------------------

--- Snodgrass  ------------------  Howson  --------------------------  White  ---

----------------------  McCormack  ------------  Becchio  ------------------------


Altså en 3-5-2 formasjon. Men med de samme spillerne kan vi også fort bekle en 4-4-2 formasjon og en 4-2-3-1 formasjon.

auren

Et forslag jeg hadde sansen for :)
Kan bli litt tynt defensivt, så det krever litt ekstra av vingene, men samtidig ligger Clayton og Vayrynen som et skjold foran forsvaret og tar det som kommer.
Howson havner i sin favorittrolle, nå med to pasningsalternativer foran han, i stedet for ett.

Vi har prøvd 95 forskjellige forsvarskonstilasjoner uten å finne noe som fungerer, så kanskje en formasjonsendring hadde vært noe.

Leedsfan

Sv: Spillestil
« Svar #123 på: September 21, 2011, 10:33:01 »
Howson må spille offensiv midtbane, men vi må også få plass til Ross. Da blir det slik:

Keeper: Lonergan
V. back: White
Midtstopper: O'Dea
Midstopper: Kisnorbo
H. back: Lees
V. midtbane/ving: McCormack
Sentral midtbane: Varynen (eller Brown)
Sentral midtbane: Clayton
H. midtbane/ving: Snodgrass (eller Sam)
Offensiv midtbane/spiss: Howson (eller Nunez)
Spiss: Becchio (eller Paynter, hehe)

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

newsome

Sv: Spillestil
« Svar #124 på: September 21, 2011, 11:03:36 »
Eg gremmar meg grenselaust over det defensive arbeidet og organiseringa i laget! Når skal Grayson forstå at han treng hjelp på treningsfeltet? Eg er overtydd om at vi har eit godt nok mannskap til å få skikk på dette, men at vi først og framst manglar ein defensiv trenar. George Graham?

Saknet av Gradel er tydeleg og Snodgrass verkar å vere i ulage. Derfor kan vi ikkje lengre lite på at våre offensive spelarar gjer jobben og bergar poeng for oss.

Eg trur Graysons dagar snart er talte dersom han ikkje tek grep og gjer noko med forsvarsarbeidet...


Enig!kunne ikke sagt det bedre selv!

B_Ød

Sv: Spillestil
« Svar #125 på: September 21, 2011, 11:07:12 »
Eg gremmar meg grenselaust over det defensive arbeidet og organiseringa i laget! Når skal Grayson forstå at han treng hjelp på treningsfeltet? Eg er overtydd om at vi har eit godt nok mannskap til å få skikk på dette, men at vi først og framst manglar ein defensiv trenar. George Graham?

Saknet av Gradel er tydeleg og Snodgrass verkar å vere i ulage. Derfor kan vi ikkje lengre lite på at våre offensive spelarar gjer jobben og bergar poeng for oss.

Eg trur Graysons dagar snart er talte dersom han ikkje tek grep og gjer noko med forsvarsarbeidet...


Enig!kunne ikke sagt det bedre selv!
Nja, tror dette blir bedre fremover jeg nå..
Ups & Ups!!

Per-Stian

Sv: Spillestil
« Svar #126 på: September 21, 2011, 11:38:56 »
Eg gremmar meg grenselaust over det defensive arbeidet og organiseringa i laget! Når skal Grayson forstå at han treng hjelp på treningsfeltet? Eg er overtydd om at vi har eit godt nok mannskap til å få skikk på dette, men at vi først og framst manglar ein defensiv trenar. George Graham?

Saknet av Gradel er tydeleg og Snodgrass verkar å vere i ulage. Derfor kan vi ikkje lengre lite på at våre offensive spelarar gjer jobben og bergar poeng for oss.

Eg trur Graysons dagar snart er talte dersom han ikkje tek grep og gjer noko med forsvarsarbeidet...


Enig!kunne ikke sagt det bedre selv!
Nja, tror dette blir bedre fremover jeg nå..

Kva trur du blir betre i framtida? Den defensive organiseringa eller formen til Snodgrass, Howson med fleire?

B_Ød

Sv: Spillestil
« Svar #127 på: September 21, 2011, 11:47:47 »
Kva trur du blir betre i framtida? Den defensive organiseringa eller formen til Snodgrass, Howson med fleire?
Jepp...akkurat det du nevner her, har stor tro på at dette snur nå. Starter på fredag kveld.
Ups & Ups!!

Per-Stian

Sv: Spillestil
« Svar #128 på: September 21, 2011, 11:49:23 »
Kjære Simon Grayson,
Eg skriv denne enkle lista til deg for å sikre din og lagets eksistens i divisjonen:

1. Vi må rekruttere ein trenar som kan arbeide med defensiv organisering (George Graham som konsulent?)
2. Defensiv trening to-tre gonger i veka
3. Trene på dødballar - for og i mot
4. Vi må dra inn klippekorta til Snodgrass og Howson og la dei få smake på benketilværelsen

I tillegg ønskjer eg at du, godaste Simon, prøver denne lagoppstillinga i neste kamp:

Lonergan
Lees - Bromby - O'Dea - Pugh
Sam - Vayrynen - Clayton - White
McCormack - Becchio

sportcarl1

Sv: Spillestil
« Svar #129 på: September 21, 2011, 11:52:33 »
hoppas på detta lag till fredag
Lonergan
Lees bromby o dea white
snodgrass clayton howson pugh
bechio mccormack

radchubba kisnorbo väyrenen sam keogh
 

B_Ød

Sv: Spillestil
« Svar #130 på: September 21, 2011, 11:52:53 »
Kjære Simon Grayson,
Eg skriv denne enkle lista til deg for å sikre din og lagets eksistens i divisjonen:

1. Vi må rekruttere ein trenar som kan arbeide med defensiv organisering (George Graham som konsulent?)
2. Defensiv trening to-tre gonger i veka
3. Trene på dødballar - for og i mot
4. Vi må dra inn klippekorta til Snodgrass og Howson og la dei få smake på benketilværelsen

I tillegg ønskjer eg at du, godaste Simon, prøver denne lagoppstillinga i neste kamp:

Lonergan
Lees - Bromby - O'Dea - Pugh
Sam - Vayrynen - Clayton - White
McCormack - Becchio
enig i dette og jeg..bortsett fra pkt 1 i lista, da jeg tror dette blir for heftig for KB...
Ups & Ups!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spillestil
« Svar #131 på: September 21, 2011, 12:31:37 »
Kjære Simon Grayson,
Eg skriv denne enkle lista til deg for å sikre din og lagets eksistens i divisjonen:

1. Vi må rekruttere ein trenar som kan arbeide med defensiv organisering (George Graham som konsulent?)
2. Defensiv trening to-tre gonger i veka
3. Trene på dødballar - for og i mot
4. Vi må dra inn klippekorta til Snodgrass og Howson og la dei få smake på benketilværelsen

I tillegg ønskjer eg at du, godaste Simon, prøver denne lagoppstillinga i neste kamp:

Lonergan
Lees - Bromby - O'Dea - Pugh
Sam - Vayrynen - Clayton - White
McCormack - Becchio

Punkt 1 er en managers jobb,kanskje hovedjobb.Da får vi finne en som kan det.
Punkt 2 får den nye manageren styre
Punkt 3 samme
Punkt 4 enig

Punkt 5 blir da at Keogh og McCormack på topp har fungert, la dei fortsette.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Spillestil
« Svar #132 på: September 21, 2011, 14:36:34 »
Kjære Simon Grayson,
Eg skriv denne enkle lista til deg for å sikre din og lagets eksistens i divisjonen:

1. Vi må rekruttere ein trenar som kan arbeide med defensiv organisering (George Graham som konsulent?)
2. Defensiv trening to-tre gonger i veka
3. Trene på dødballar - for og i mot
4. Vi må dra inn klippekorta til Snodgrass og Howson og la dei få smake på benketilværelsen

I tillegg ønskjer eg at du, godaste Simon, prøver denne lagoppstillinga i neste kamp:

Lonergan
Lees - Bromby - O'Dea - Pugh
Sam - Vayrynen - Clayton - White
McCormack - Becchio
Liker lagoppstillingen din Per-Stian!

Sydhagen

Sv: Spillestil
« Svar #133 på: September 23, 2011, 09:49:29 »
Kunne godt tenkt meg å sette en kompakt 4-3-1-2 formasjon på bortebane. (mener vi bør spille med 2 spisser)

Longergan

Lees - Kisnorbo - OD - White

Howson - Clayton - Vayrynen

Nunez (Snoddy)

Becchio - McCormack
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Spillestil
« Svar #134 på: September 23, 2011, 10:55:09 »
Kunne godt tenkt meg å sette en kompakt 4-3-1-2 formasjon på bortebane. (mener vi bør spille med 2 spisser)

Longergan

Lees - Kisnorbo - OD - White

Howson - Clayton - Vayrynen

Nunez (Snoddy)

Becchio - McCormack

Ingen vinger for å hjelpe backene våre? Er ikke det strategisk selvmord?
- Leif Olav

fjellhaugen

Sv: Spillestil
« Svar #135 på: September 23, 2011, 10:58:14 »
Kunne godt tenkt meg å sette en kompakt 4-3-1-2 formasjon på bortebane. (mener vi bør spille med 2 spisser)

Longergan

Lees - Kisnorbo - OD - White

Howson - Clayton - Vayrynen

Nunez (Snoddy)

Becchio - McCormack


johnny MÃ… spille offensivt
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

B_Ød

Sv: Spillestil
« Svar #136 på: September 23, 2011, 11:05:22 »
johnny MÃ… spille offensivt
...eller hvile??
Ups & Ups!!

kalle_92

  • Gjest
Sv: Spillestil
« Svar #137 på: September 23, 2011, 11:16:20 »
johnny MÃ… spille offensivt
...eller hvile??
La han hvile og få seg litt overskudd. Synes ikke han har vært spesielt god til nå i år!

fjellhaugen

Sv: Spillestil
« Svar #138 på: September 23, 2011, 14:06:33 »
Har tenkt litt i natt på formasjoner  :D Selv om dette er en formasjon som vi ikke har spilt med tidligere, så passer det spillerne våre:


-----------------------------------  Lonergan  ------------------------------------

------------  Lees  ---------------  Kisnorbo  --------------  O'Dea  -------------

----------------------  Clayton  ----------------  Väyrynen  ----------------------

--- Snodgrass  ------------------  Howson  --------------------------  White  ---

----------------------  McCormack  ------------  Becchio  ------------------------


Altså en 3-5-2 formasjon. Men med de samme spillerne kan vi også fort bekle en 4-4-2 formasjon og en 4-2-3-1 formasjon.

auren

vi lekker som ei sil med 4 bak og 2 defansive.

hva får deg til å tro at det blir tett med en mindre bak og mer rom for motstanderen å komme rundt på kant?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leedsfan

Sv: Spillestil
« Svar #139 på: September 23, 2011, 16:57:46 »
Har tenkt litt i natt på formasjoner  :D Selv om dette er en formasjon som vi ikke har spilt med tidligere, så passer det spillerne våre:


-----------------------------------  Lonergan  ------------------------------------

------------  Lees  ---------------  Kisnorbo  --------------  O'Dea  -------------

----------------------  Clayton  ----------------  Väyrynen  ----------------------

--- Snodgrass  ------------------  Howson  --------------------------  White  ---

----------------------  McCormack  ------------  Becchio  ------------------------


Altså en 3-5-2 formasjon. Men med de samme spillerne kan vi også fort bekle en 4-4-2 formasjon og en 4-2-3-1 formasjon.

auren

vi lekker som ei sil med 4 bak og 2 defansive.

hva får deg til å tro at det blir tett med en mindre bak og mer rom for motstanderen å komme rundt på kant?

Det var jo noen som mente at vi burde ha spilt slik når vi fikk en mann utvist mot Ipswich med 10 mann. Hvis det skulle funket 10 mot 11, så burde det jo i hvert fall funke 11 mot 11. Eller hva mener du Rudi G.?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Spillestil
« Svar #140 på: September 23, 2011, 18:38:37 »
Har tenkt litt i natt på formasjoner  :D Selv om dette er en formasjon som vi ikke har spilt med tidligere, så passer det spillerne våre:


-----------------------------------  Lonergan  ------------------------------------

------------  Lees  ---------------  Kisnorbo  --------------  O'Dea  -------------

----------------------  Clayton  ----------------  Väyrynen  ----------------------

--- Snodgrass  ------------------  Howson  --------------------------  White  ---

----------------------  McCormack  ------------  Becchio  ------------------------


Altså en 3-5-2 formasjon. Men med de samme spillerne kan vi også fort bekle en 4-4-2 formasjon og en 4-2-3-1 formasjon.

auren

vi lekker som ei sil med 4 bak og 2 defansive.

hva får deg til å tro at det blir tett med en mindre bak og mer rom for motstanderen å komme rundt på kant?

I etablert forsvar vil White og Snoddy fungere som vingbacker. Jeg er langt fra sikker på at vi hadde sluppet inn mer mål med en slik formasjon. Med samme 11-er, kan vi også bytte på å spille  4-4-2 og 4-2-3-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sveifors

Sv: Spillestil
« Svar #141 på: September 23, 2011, 19:37:35 »
Det blir nok en uendret 4-5-1 formasjon bortsett fra DPugh inn på venstre midtbane istedet for Nunez.

Burde vel egentlig ha benket både Snodgrass og Howson, da de begge er helt ute av form for tiden
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Sydhagen

Sv: Spillestil
« Svar #142 på: September 26, 2011, 08:45:27 »
Nå må Grayson velge en forsvarsfirer som han bruker kamp etter kamp! Kan ikke vingle slik som nå. Nå blir en mann vraket/byttet ut bare han har en dårlig kamp. Dette skaper usikkerhet og vi får samtidig ikke spilt sammen et forsvar. Tror det gutta trenger er å bli samspilte og få trygghet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Spillestil
« Svar #143 på: September 26, 2011, 09:53:27 »
Nå må Grayson velge en forsvarsfirer som han bruker kamp etter kamp! Kan ikke vingle slik som nå. Nå blir en mann vraket/byttet ut bare han har en dårlig kamp. Dette skaper usikkerhet og vi får samtidig ikke spilt sammen et forsvar. Tror det gutta trenger er å bli samspilte og få trygghet.

Enig/uenig...:) Hvem skal spille i den bakre 4'ern?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Joe Jordan

Sv: Spillestil
« Svar #144 på: September 26, 2011, 11:13:05 »
Nå er det mulig at Bromby hadde en noe dårlig dag på jobben fredag, men det er åpenlyst at det må kontinuitet inn i forsvarsfireren. Det kan da ikke være slik at ingen av de vi har er gode nok, jeg har da sett forsvarsrekker der ingen er noe enestående inviduelt men de er til gjengjeld godt organisert.



'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Sv: Spillestil
« Svar #145 på: September 26, 2011, 11:35:59 »
Nå er det mulig at Bromby hadde en noe dårlig dag på jobben fredag, men det er åpenlyst at det må kontinuitet inn i forsvarsfireren. Det kan da ikke være slik at ingen av de vi har er gode nok, jeg har da sett forsvarsrekker der ingen er noe enestående inviduelt men de er til gjengjeld godt organisert.

Det er det som er problemet - vi har en gjeng "middelmådigheter" som i tillegg er dårlig organisert. Det blir det mye baklengs av dessverre...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Spillestil
« Svar #146 på: September 26, 2011, 11:42:50 »
Nå må Grayson velge en forsvarsfirer som han bruker kamp etter kamp! Kan ikke vingle slik som nå. Nå blir en mann vraket/byttet ut bare han har en dårlig kamp. Dette skaper usikkerhet og vi får samtidig ikke spilt sammen et forsvar. Tror det gutta trenger er å bli samspilte og få trygghet.

Enig/uenig...:) Hvem skal spille i den bakre 4'ern?

Det er det opp til Grayson å bestemme. Er tross alt han som er manager for dette laget.
det som kjennetegner forsvaret siden han tok over laget er en konstant utskifting av forsvaret(og laget). spillerne får ikke tid nok til å skape relasjoner.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Spillestil
« Svar #147 på: September 26, 2011, 11:43:37 »
Vi må ha enten O'Brien eller Kisnorbo i midten i hvert fall, tror jeg. Ingen av de andre i backrekka har lederegenskapene vi trenger. Og begge to blir vel for baktungt og tregt? Bromby eller Bruce som makker. Jeg sier la Bromby fortsette. Lees og White også.
- Leif Olav

Jon R

Sv: Spillestil
« Svar #148 på: September 26, 2011, 12:55:21 »
Har tenkt litt i natt på formasjoner  :D Selv om dette er en formasjon som vi ikke har spilt med tidligere, så passer det spillerne våre:


-----------------------------------  Lonergan  ------------------------------------

------------  Lees  ---------------  Kisnorbo  --------------  O'Dea  -------------

----------------------  Clayton  ----------------  Väyrynen  ----------------------

--- Snodgrass  ------------------  Howson  --------------------------  White  ---

----------------------  McCormack  ------------  Becchio  ------------------------


Altså en 3-5-2 formasjon. Men med de samme spillerne kan vi også fort bekle en 4-4-2 formasjon og en 4-2-3-1 formasjon.

auren

vi lekker som ei sil med 4 bak og 2 defansive.

hva får deg til å tro at det blir tett med en mindre bak og mer rom for motstanderen å komme rundt på kant?

I etablert forsvar vil White og Snoddy fungere som vingbacker. Jeg er langt fra sikker på at vi hadde sluppet inn mer mål med en slik formasjon. Med samme 11-er, kan vi også bytte på å spille  4-4-2 og 4-2-3-1.

auren

Jeg liker veldig godt innleggene dine om taktikk/ formasjon, auren. Er dog litt skeptisk til 3 bak.  :)
Jon R.

Giske

Sv: Spillestil
« Svar #149 på: September 26, 2011, 16:50:22 »
3 bak med Snoddy som ene vingbacken lukter katastrofe ja.. Men  White er vel skapt for den rollen på venstre, så med en annen spiller på høgresiden(ala Lichaj)  kan vel dette være verdt et forøk??