Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 182093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #390 på: August 10, 2017, 10:13:44 »
Monk og Christensens lag er som natt og dag når det gjelder mot og vilje til å sende folk i angrep. Early days men tendensen er klar. Tiden med negativ møkkafotball ser ut til å være forbi.  :o
Jon R.

Blank_File

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #391 på: August 10, 2017, 10:32:38 »
For å ta Monkhouse litt i forsvar, så har vi et helt annet register i de offensive spillerne nå enn i fjor au. Vi hadde slitt mot dette Port Vale laget uten en bevegelig og positiv Saiz. Hernandez har ikke vært så god mot slike motstandere etter mitt ringe skjønn. Og når Allioski kom inn så vi ut som et helt annet lag fordi det var trusler fra begge sider i tillegg til i midten.

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #392 på: August 10, 2017, 10:51:37 »
For å ta Monkhouse litt i forsvar, så har vi et helt annet register i de offensive spillerne nå enn i fjor au. Vi hadde slitt mot dette Port Vale laget uten en bevegelig og positiv Saiz. Hernandez har ikke vært så god mot slike motstandere etter mitt ringe skjønn. Og når Allioski kom inn så vi ut som et helt annet lag fordi det var trusler fra begge sider i tillegg til i midten.
Innstillingen til laget mann!! Presset, bevegelsene. Du så det også i avslutningsminuttene mot Bolton, da verken Saiz eller Allioski var på banen. Til og med "baktunge" Bridcutt så ut som en ny og mer positiv spiller i går!
Jon R.

auren

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #393 på: August 10, 2017, 11:02:50 »
Det er tidlige dager og Port Vale er neppe en målestokk for opprykk, men jeg syns det er noen veldig gledelige tendenser i årets lag.

Selv etter kun få uker hvor en god del av tiden har gått med på å bli i fysisk form til en lang sesong, virker laget langt bedre offensivt allerede. Under Monk/Clotet var Leeds størsteparten av sesongen gode defensivt, men manglet en offensiv plan. Under TC og co har man både en mer bestemt angrepsstrategi, men også flere spillere som kan skape sjanser enten på egenhånd eller med andre. Xavi kunne ikke vært verdens beste pasningsspiller, uten smarte løp foran seg... Likeledes må Hernadez ha bevegelse foran seg, for å kunne utnytte kreativiteten sin. I en "scrappy" hvor dueller er det eneste som gjelder, kan han like gjerne varme benken. Med videreføringen av "nye" Wood, Saiz og Alioski tror jeg Pablo blir mer stabilt god i år.

I førsteomgang syns jeg det var lite bevegelse og mye spill på første (les: eneste) løp, men i andre omgang viste spillerne tydelige tegn på å ha forbedret seg kraftig på små flater. Spennende hvordan dette vil se ut når relasjonene virkelig sitter!

Eneste kritikk så langt fra min side går på korte cornere. For all del, slå korte cornere, men det må være en plan bak de. Slår man en tometerspasning og eventuelt tilbake igjen og deretter inn, er det absolutt INGEN bevegelse igjen i feltet. Skal man slå kort, må man også enten gå på skudd fra kanten eller så må innløpene tilpasses til pasningen. Forøvrig viste Phillips' første mot Bolton at laget tar dødballer svært seriøst. Det er gledelig å se ettersom laget scoret mange mål på dødball i fjor, primært ved Jansson og Bartley.

Pablo blir vel på benken om Saiz spiller? De kjemper vel om samme posisjon.

I utgangspunktet ja. Hvis begge skal spille ser jeg for meg Pablo i 10-er rollen og innoverkanter der Saiz ligger på venstre og Alioski på høyre. Når vi da har offansive vingbacker i Ayling og Jackson, så vil de kunne ligge bredt mens Alioski og Saiz går innover for pasning/skuddforsøk. Kanskje vel offansivt, men det kunne funke.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #394 på: August 10, 2017, 11:39:56 »
Det er tidlige dager og Port Vale er neppe en målestokk for opprykk, men jeg syns det er noen veldig gledelige tendenser i årets lag.

Selv etter kun få uker hvor en god del av tiden har gått med på å bli i fysisk form til en lang sesong, virker laget langt bedre offensivt allerede. Under Monk/Clotet var Leeds størsteparten av sesongen gode defensivt, men manglet en offensiv plan. Under TC og co har man både en mer bestemt angrepsstrategi, men også flere spillere som kan skape sjanser enten på egenhånd eller med andre. Xavi kunne ikke vært verdens beste pasningsspiller, uten smarte løp foran seg... Likeledes må Hernadez ha bevegelse foran seg, for å kunne utnytte kreativiteten sin. I en "scrappy" hvor dueller er det eneste som gjelder, kan han like gjerne varme benken. Med videreføringen av "nye" Wood, Saiz og Alioski tror jeg Pablo blir mer stabilt god i år.

I førsteomgang syns jeg det var lite bevegelse og mye spill på første (les: eneste) løp, men i andre omgang viste spillerne tydelige tegn på å ha forbedret seg kraftig på små flater. Spennende hvordan dette vil se ut når relasjonene virkelig sitter!

Eneste kritikk så langt fra min side går på korte cornere. For all del, slå korte cornere, men det må være en plan bak de. Slår man en tometerspasning og eventuelt tilbake igjen og deretter inn, er det absolutt INGEN bevegelse igjen i feltet. Skal man slå kort, må man også enten gå på skudd fra kanten eller så må innløpene tilpasses til pasningen. Forøvrig viste Phillips' første mot Bolton at laget tar dødballer svært seriøst. Det er gledelig å se ettersom laget scoret mange mål på dødball i fjor, primært ved Jansson og Bartley.

Pablo blir vel på benken om Saiz spiller? De kjemper vel om samme posisjon.

De har da begge kvaliteter til å spille i en fri kantrolle. Jeg liker derimot godt at Pablo blir et år til, slik at han og Saiz kan kjempe om og avlaste hverandre hovedsakelig i 10errollen. Men den nærteknikken Saiz viste i går spesielt på sitt andre mål, men også et par ganger sentralt på banen, overgår Hernandez'.

Auren: Hernandez er ingen defensiv spiller og Saiz vet jeg ikke, men Alioski kan nok spille kamper uavhengig om Leeds "skal" styre eller forsvare seg. Virker som en kar som tør gå i dueller også.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #395 på: August 10, 2017, 23:44:45 »
For å ta Monkhouse litt i forsvar, så har vi et helt annet register i de offensive spillerne nå enn i fjor au. Vi hadde slitt mot dette Port Vale laget uten en bevegelig og positiv Saiz. Hernandez har ikke vært så god mot slike motstandere etter mitt ringe skjønn. Og når Allioski kom inn så vi ut som et helt annet lag fordi det var trusler fra begge sider i tillegg til i midten.
Innstillingen til laget mann!! Presset, bevegelsene. Du så det også i avslutningsminuttene mot Bolton, da verken Saiz eller Allioski var på banen. Til og med "baktunge" Bridcutt så ut som en ny og mer positiv spiller i går!
Ja jeg burde understreket litt. Men det blir lettere å være litt Rambo når man ser kvaliteten på det som skjer på topp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #396 på: August 14, 2017, 22:42:16 »
Det ble meldt at banen var smalere i år. Det stemmer altså ikke...

Phil Hay‏ @PhilHayYEP  13h
13 hours ago
Replying to @martin_b1987
I've checked and the pitch is the same size. Has just moved slightly due to the new advertising boards.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #397 på: August 14, 2017, 23:19:58 »
Det ble meldt at banen var smalere i år. Det stemmer altså ikke...

Phil Hay‏ @PhilHayYEP  13h
13 hours ago
Replying to @martin_b1987
I've checked and the pitch is the same size. Has just moved slightly due to the new advertising boards.

Dette ligger allerede under Tema: Elland Road tråden!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #398 på: August 14, 2017, 23:27:00 »


Dette ligger allerede under Tema: Elland Road tråden!  ;)
Jeg har vært på reise - kan'ke ha oversikten over alt ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #399 på: August 31, 2017, 18:31:45 »

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #400 på: August 31, 2017, 18:40:35 »


Dette ser da veldig bra ut.
Dobbel dekning på alle plasser der jeg tror vi ikke blir særlig svekket ved skader/suspensjoner.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

raggen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #401 på: August 31, 2017, 18:58:28 »
ser veldig bra ut og en bred stall med tanke på en lang sesong
Forever Leeds United!!!!!!!!

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #402 på: September 09, 2017, 18:16:33 »
Virker som om det var gull å bli kvitt Wood. På en måte er det mere ro over spillet nå. Spillerne tror mere på egne ferdigheter, og spiller helt annerledes enn man ville gjort med Wood på laget. Vi har nå flere som tør å avslutte, og kommer til flere avslutninger pr kamp. Måten vi angriper på er helt annerledes også, for nå angriper vi med hele laget, ikke bare leiter etter Wood.
Nei forsetter dette er jeg meget skuffa hvis vi ikke vinner divisjonen

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #403 på: September 09, 2017, 18:18:19 »
Virker som om det var gull å bli kvitt Wood. På en måte er det mere ro over spillet nå. Spillerne tror mere på egne ferdigheter, og spiller helt annerledes enn man ville gjort med Wood på laget. Vi har nå flere som tør å avslutte, og kommer til flere avslutninger pr kamp. Måten vi angriper på er helt annerledes også, for nå angriper vi med hele laget, ikke bare leiter etter Wood.
Nei forsetter dette er jeg meget skuffa hvis vi ikke vinner divisjonen
Selvmotsigelse så det holder. Fortsetter dette setter vi ny poengrekord!   ;D ;D
Jon R.

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #404 på: September 09, 2017, 18:19:30 »
Virker som om det var gull å bli kvitt Wood. På en måte er det mere ro over spillet nå. Spillerne tror mere på egne ferdigheter, og spiller helt annerledes enn man ville gjort med Wood på laget. Vi har nå flere som tør å avslutte, og kommer til flere avslutninger pr kamp. Måten vi angriper på er helt annerledes også, for nå angriper vi med hele laget, ikke bare leiter etter Wood.
Nei forsetter dette er jeg meget skuffa hvis vi ikke vinner divisjonen

Jeg tror jeg ville startet en annen plass enn å se på Wood som årsak til at vi er blitt bedre. Vi har jo først og fremst fått inn spillere som er mye, mye bedre enn det vi har hatt tidligere. Samu Saiz, for eksempel, må jo være den beste spilleren vi har sett i championship på lange tider.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #405 på: September 09, 2017, 18:20:42 »
Virker som om det var gull å bli kvitt Wood. På en måte er det mere ro over spillet nå. Spillerne tror mere på egne ferdigheter, og spiller helt annerledes enn man ville gjort med Wood på laget. Vi har nå flere som tør å avslutte, og kommer til flere avslutninger pr kamp. Måten vi angriper på er helt annerledes også, for nå angriper vi med hele laget, ikke bare leiter etter Wood.
Nei forsetter dette er jeg meget skuffa hvis vi ikke vinner divisjonen

Jeg tror jeg ville startet en annen plass enn å se på Wood som årsak til at vi er blitt bedre. Vi har jo først og fremst fått inn spillere som er mye, mye bedre enn det vi har hatt tidligere. Samu Saiz, for eksempel, må jo være den beste spilleren vi har sett i championship på lange tider.

Enig i dette. men ville han da fått like stor frihet ved å måtte leite etter Wood hele tiden

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #406 på: September 09, 2017, 18:26:34 »
Virker som om det var gull å bli kvitt Wood. På en måte er det mere ro over spillet nå. Spillerne tror mere på egne ferdigheter, og spiller helt annerledes enn man ville gjort med Wood på laget. Vi har nå flere som tør å avslutte, og kommer til flere avslutninger pr kamp. Måten vi angriper på er helt annerledes også, for nå angriper vi med hele laget, ikke bare leiter etter Wood.
Nei forsetter dette er jeg meget skuffa hvis vi ikke vinner divisjonen

Jeg tror jeg ville startet en annen plass enn å se på Wood som årsak til at vi er blitt bedre. Vi har jo først og fremst fått inn spillere som er mye, mye bedre enn det vi har hatt tidligere. Samu Saiz, for eksempel, må jo være den beste spilleren vi har sett i championship på lange tider.
Jeg er overbevist om at det ikke er tilfeldig at vi har scoret utrolige 14 mål på 4 kamper etter at Wood satte seg selv ut av laget og reiste til Burnley. Dette mot 0 i de to siste kampene han spilte. Spillet er mye mindre forutsigbart og vi har plutselig 5-6 spillere nå som jevnlig truer målet til motstanderne. Lasogga ser forøvrig ut som en langt mer komplett spiss enn Wood!!! :)
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #407 på: September 09, 2017, 18:36:42 »
Syns vi er mere trygge bakover også. Vil påstå at Wiedwald er en av grunnene her. Måten han dirigerer forsvaret på og lar spillerne til enhver tid vite hvor han er bak de, er en stor fordel

Kontakinte

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #408 på: September 09, 2017, 18:45:02 »
Virker som om det var gull å bli kvitt Wood. På en måte er det mere ro over spillet nå. Spillerne tror mere på egne ferdigheter, og spiller helt annerledes enn man ville gjort med Wood på laget. Vi har nå flere som tør å avslutte, og kommer til flere avslutninger pr kamp. Måten vi angriper på er helt annerledes også, for nå angriper vi med hele laget, ikke bare leiter etter Wood.
Nei forsetter dette er jeg meget skuffa hvis vi ikke vinner divisjonen

Jeg tror jeg ville startet en annen plass enn å se på Wood som årsak til at vi er blitt bedre. Vi har jo først og fremst fått inn spillere som er mye, mye bedre enn det vi har hatt tidligere. Samu Saiz, for eksempel, må jo være den beste spilleren vi har sett i championship på lange tider.
Ã…rsaken til at vi har blitt bedre er selvfølgelig TC!! og at vi er kvitt Monk. Woods forsvinning har gitt oss mer bredde i angrepet alle har hevet seg og viser mer kreativitet, i tillegg til nykommerne. Vi har fått 2 Kantèer på midten, Ps! tenke seg at noen her inne foretrakk Bridkutt og ville lånen bort eller kanskje også selge gullgutten Phillips ??? ;). Cooper som ble hersja med, inklusiv meg! Er blitt en helt ny spiller, dette ser jo helt HELT KREM!!!! ;D
« Siste redigering: September 09, 2017, 18:46:59 av Kontakinte »

stefan

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #409 på: September 09, 2017, 20:15:46 »
Vi ser virkelig ut til å ha et fantastisk spillende  lag på gang. Litt fattigmanns barca over det. Det funker for meg.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Gufrias

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #410 på: September 09, 2017, 23:11:00 »
Virker mer som det var en blessing in disguise å miste Monk.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #411 på: September 09, 2017, 23:25:12 »
Virker mer som det var en blessing in disguise å miste Monk.

Det ser faktisk sånn ut. Og Radrizzani har full kontroll på det meste.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #412 på: September 10, 2017, 01:22:35 »
Virker mer som det var en blessing in disguise å miste Monk.
+ 1.
Jon R.

stefan

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #413 på: September 10, 2017, 15:22:54 »
Vanskelig å sammenligne siden spillermateriellet er så forskjellig.
Men det er gøyt å være Leeds fan for tiden.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #414 på: September 10, 2017, 15:56:58 »
MR Gelderd

We did yest w/o Berardi, Pennington, Alioski, Vieira, Seebiscuit or Ekuban. We no longer just have plan A, we have plans B,C,D,E & F. #lufc

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #415 på: September 11, 2017, 09:21:02 »
Vi begynner å se konturer av hva Thomas Christiansen står for. Et tydelig moment er måten vi spiller opp bakfra.


Med en keeper som første utespiller er vi i ferd med å utvikle en frispillingsdel som vil gi oss mange gleder denne sesongen. Jeg liker den greia. Burton prøvde lenge, etter mitt syn altfor lenge, å presse oss høyt. Hva fører det til? Jo, enormt med rom høyere i banen for oss. Og det for spillere som Saiz, Hernandez og Lasogga med meget god grunnteknikk (og som klarer seg med lite rom). Wiedwald er bra med beina, og blir tryggere og tryggere med ballen offensivt. Jansson liker ball i beina, og når han velger riktig risiko er han glimrende i frispillingsdelen. Ayling og Anita er gode med ball, og bidrar også positivt. Mens vi forrige sesong stort sett så en Cooper som dro seg til side og slo langt, ser vi i år en langt tryggere midtstopper som er bedre i ballbehandling, og også utfordrer rom.

Så lenge vi velger riktig risiko tror jeg vi vil få mye igjen for dette. Lag som presser oss høyt og blir spilt forbi, vil få store utfordringer med å stå mot den delen av spillet vårt.
 

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #416 på: September 11, 2017, 09:29:57 »
Pontus Jansson:


“We work hard in training during the week with Thomas about how we should attack and how we should defend. Much more time is spent on that than last year.

 

auren

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #417 på: September 11, 2017, 09:44:32 »
Ahhh.. søt musikk i mine ører  :) :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #418 på: September 11, 2017, 09:58:39 »
Vi begynner å se konturer av hva Thomas Christiansen står for. Et tydelig moment er måten vi spiller opp bakfra.


Med en keeper som første utespiller er vi i ferd med å utvikle en frispillingsdel som vil gi oss mange gleder denne sesongen. Jeg liker den greia. Burton prøvde lenge, etter mitt syn altfor lenge, å presse oss høyt. Hva fører det til? Jo, enormt med rom høyere i banen for oss. Og det for spillere som Saiz, Hernandez og Lasogga med meget god grunnteknikk (og som klarer seg med lite rom). Wiedwald er bra med beina, og blir tryggere og tryggere med ballen offensivt. Jansson liker ball i beina, og når han velger riktig risiko er han glimrende i frispillingsdelen. Ayling og Anita er gode med ball, og bidrar også positivt. Mens vi forrige sesong stort sett så en Cooper som dro seg til side og slo langt, ser vi i år en langt tryggere midtstopper som er bedre i ballbehandling, og også utfordrer rom.

Så lenge vi velger riktig risiko tror jeg vi vil få mye igjen for dette. Lag som presser oss høyt og blir spilt forbi, vil få store utfordringer med å stå mot den delen av spillet vårt.

Ingen tvil om stor endring i angrepsstrategi. I fjor var det også som regel en enkelt spiller (om noen) som tok løp eller møtte for pasning. I år er det et par dype løp og en til to som møter/støtter samtidig - hele tiden. Kom Ayling på et av sine dype løp under Monk/Clotet, ble det spilt på han okke som. Noe som var åpenlyst for selv den mest svaksynte venstreback. I år kommer Ayling like herlig, men det finnes også alternativer hele tiden. Når spilleren med ballen att på til har meget god grunnteknikk og kan gå av mann selv, blir det rett og slett vanskelig å forsvare seg.

Også herlig å se at selv om Leeds ønsker å spille opp fra forsvaret og kontrollere ball/kamp, så er ikke overgangene glemt. Det dundres frem når motstander er ute av balanse. Mot Burton var det minst to anledninger hvor dette burde endt i stor sjanse. Den ene ble spolert av en litt for ballkjælende Hernandez og i den andre valgte Grot(?) feil retning og spilte ut til høyre, når han burde spilt Klich på vei gjennom i midten.

Det ble også påpekt av flere tilbake mot Bolton, men det var herlig å se at Leeds i stedet for å legge seg i sekken og risikere sjanser imot på slutten, valgte å presse høyt og hindre motstanderen å pumpe langer baller på Madine. En bevisst, litt uvanlig handling som viser taktiske evner hos trenerne.

Om dette ikke er "final form" av Leeds' angrepsspill, så blir det en svært spennende sesong.
Marching on together!

Sleivind

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #419 på: September 11, 2017, 15:37:43 »
Pontus Jansson:


“We work hard in training during the week with Thomas about how we should attack and how we should defend. Much more time is spent on that than last year.

Ikke første gang jeg leser at en spiller mener dette om en ny trener. Men det forbauser meg like mye hver gang.
Hvis ikke det er dette de trente på til daglig når Monk var trener, hva trente de på da?