Skrevet av Emne: Økonomien i Leeds  (Lest 4508 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Boxman

Re: Økonomien i Leeds
« Svar #30 på: August 29, 2006, 19:06:18 »
quote:
Originally posted by SOL

Det er ting som tyder på at Bates satser mer på å nullstille økonomoien i år enn å rykke opp. På den måten kan vi bli et mer attraktivt objekt før neste sesong - om det da skulle komme noen potensielle investorer på banen.



Dette er jo bullshit! Alle oppegående mennesker skjønner at Leeds United som PL-klubb, vil være et mer "attraktivt objekt", enn en CCC-klubb som går i null!

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Dennis

Re: Økonomien i Leeds
« Svar #31 på: August 30, 2006, 16:03:41 »
Leeds' økonomi er vel på langt nær god, men styret påstår at vi har kontroll på gjelda. Det er jo det viktigste, så kan man begynne å se på måter som penger kan begynne å tjenes inn også. Det er likevel ting som bekymrer meg, som har skjedd nå i det siste.

* Billettpriser - Ble satt opp etter at Ken Bates tok over roret og det har ført til at publikum har skydd Elland Road. I forrige ligakamp var publikumstallet nesten halvert fra første sesong i CCC. Ikke kom hit og fortell meg at en tom stadion med dyre priser er bedre enn en full en, med moderate priser. Jeg er sikker på at Bates er en veldreven business-man, men publikum er det viktigste en klubb har og en enorm penge-generator. Skal publikum ignoreres, vil klubben tape på det. En kar jeg kjenner, pratet med Leeds-fansen på øya og de fortalte at de med overlegg unngår å dra på kamp, fordi noe må skje.

* Lønnstruktur - Ã… ha en sunn økonomiske linje er det ikke noen feil i, slik var det også før det tok av for Do'L og dentidens styre, men hvor lavt kan vi synke? £5.500 pund er ikke veldig mye penger og det vil på ingen måte lokke særlig mange spillere. Med tanke på at spillere som Jamma og Ricko hadde £10.000 (overbetalte, ok.) hver, så tror jeg ikke gode spillere ønsker å kunne lønna si til beinet. En del norske klubber kan også matche den prisen, uten problemer.
Som sagt, å sette en grense på lønnsutgiftene, er på ingen måte noen dum ting. På den måten kan man unngå lønnskonflikter innad og selvsagt også forhindre massive utgifter. Det som derimot bekymrer meg, er hvor enormt lavt den grensen ble! Hadde sett for meg £12-15.000 om dette blitt annonsert, uten å gi et tall. 60.000kr vil også gjøre at mange av dagens spillere vil forsvinne.

* Bakke-sagaen - Nå er Bakkes dager til slutt talte i Leeds. Han er per dags dato, fortsatt Leeds-spiller, men fikk plutselig beskjed om at han ikke var ønsket lenger. Det bare uker etter at Bakke framsto som en av A-lagsspillerne og en viktig brikke i opprykkskampen. Før sesongen stilte han jo også 'på lik linje' med alle de andre i stallen. Hvorfor måtte vi på død og liv bli kvitt sogndølingen i dag, når alle vet at han snart går ut av kontrakt. Jeg tror ikke Bates regnet med å få særlig mye penger for han, så det må bety ên eneste ting; vi har rett og slett ikke råd til å ha han en sesong til engang! Eirik Bakke er i mine øyne en av de bedre i stallen, så sant han er skadefri og da er det merkelig at en klubb med ambisjoner om opprykk så plutselig snur på flisa og kaster han ut.

Alt i alt er det ting som tyder på at Leeds verken har fått særlig skikk på økonomien eller det sportslige. Seieren borte mot Wednesday, gav et pusterom, men vi framstår på ingen måte som en rehabilitert klubb. Jeg er bekymret for hvordan det står til i klubbkassa! Forhåpentligvis er alt dette gjort som fore- og oppbyggende økonomiske tiltak. At de er nødvendige, er greit, men jeg tror ikke de er frivillige.

Marching On Together!
Marching on together!

sug

Re: Økonomien i Leeds
« Svar #32 på: August 30, 2006, 18:03:21 »
Det kommer til å ta laaaang tid før leeds har et storlag på gang igjen.
Dette har selvsagt med klubbens anstrengte økonomi å gjøre.
Hvor mye vi har i gjeld vites ikke, men det er mye.
for det første har vi hverken manager eller spillere pr i dag
til å rykke opp, men skulle underet skje, må vi ut å kjøpe et helt nytt lag. Dette koster mer enn leeds har råd til på veldig lenge.
Når vi i tillegg selger unna alle talenter som kommer opp, ja da
håper jeg fler enn meg blir frustrerte.

Tøge