Ex-spiller: Jonathan Douglas

Started by B-m, August 31, 2006, 17:15:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

berlin

Quote from: EspenDale on August 05, 2008, 00:54:05
Sitat berlin, fra tråd "RYKTER: Spillere inn - Spiller ut, del V"

Quote from: berlin on August 04, 2008, 16:06:36
Douglas ser ut til å bringe ulykke med seg [...] Douglas er ingen megadårlig spiller [...] han har vært med på alle "nedturene" de siste 3 sesongene [...]

Har jeg gått glipp av noe?

Ja, ca 3 år.  ;D

TK20

Quote from: berlin on August 05, 2008, 18:01:26

Douglas ser ut til å bringe ulykke med seg [...] Douglas er ingen megadårlig spiller [...] han har vært med på alle "nedturene" de siste 3 sesongene [...]

Ja, ca 3 år.  ;D

Hehe ;D Håper ikke du tror jeg kuttet ned på sitatet ditt for å ilegge deg en mening du ikke mente å uttrykke, men følte de ordene var nøkler for å få frem poenget.

Og dette med Douglas har jeg merket meg en stund nå, det var ikke alt et resultat av ditt sitat.

auren

For å forsvare litt av Douglas offansive kvaliteter, så har mannen faktisk scoret 9 mål på 91 kamper. Og det er vel ikke så ille for en defansiv midtbanespiller, eller hva Batty? ;D

auren, som håper Dr. Dougie blir i klubben fremover...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Quote from: EspenDale on August 05, 2008, 18:16:48
Quote from: berlin on August 05, 2008, 18:01:26

Ja, ca 3 år.  ;D

Hehe ;D Håper ikke du tror jeg kuttet ned på sitatet ditt for å ilegge deg en mening du ikke mente å uttrykke, men følte de ordene var nøkler for å få frem poenget.

Og dette med Douglas har jeg merket meg en stund nå, det var ikke alt et resultat av ditt sitat.

Nix, Espen, synes bare det var stas at du startet tråden, samt det du skrev, jommen ble det ikke en del svar også. Det er det forumet er til, og takhøyden er fin i denne tråden i allefall.

Humer er knallsundt, kunne ikke vært foruten!  :)

Asbjørn

Quote from: berlin on August 05, 2008, 18:34:01
...for ordens skyld, 'humer' er nok en nymotens flertallsform av 'humor' (dvs, når mer enn én ler...) påfunnet i sentralt liggende (NB! 'liggende') østlandsstrok

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Quote from: Asbjørn on August 05, 2008, 19:37:37
...for ordens skyld, 'humer' er nok en nymotens flertallsform av 'humor' (dvs, når mer enn én ler...) påfunnet i sentralt liggende (NB! 'liggende') østlandsstrok

Det er korrekt oppfattet, unge mann. Avklart og godkjent av Finn Erik Vinje.

Hva med Homer, da?
Gresk forfatter av Odyseen og Iliaden må vel være noe for din (undervisnings)stil.  ;)

Evt. snakker vi om Homer Simpson

lojosang

Quote from: Asbjørn on August 05, 2008, 19:37:37

Ã...h, jeg trodde det var hummer jeg, og skulle til å påpeke at det fortsatt er fredningstid.
- Leif Olav

eggus

QuoteDougie er ein robust spiller på dette nivået og kunne nok gjort ein grei jobb i CCC også.

Men, eg feller ingen tårer om han forsvinner då eg meiner vi har bedre spillere i stallen per dags dato enn Dougie.
Han er treg, dårlig offensivt og ikkje nokon utprega ballfordeler.
Han har rett nok defansive kvaliteter og jobber godt, men det held ikkje om ein skal starte klatringen i ligasystemet.

Om vi i tillegg skulle få nokre pund for han er det berre å selge.

Det er en ting jeg lurer på her; hvem er disse bedre spillerene? Jeg kan ikke sjå noen som kan gjør en bedre jobb i den defensive midtbanerollen enn JD, han er etter min mening en særs god stabilisator som vi absolutt trenger. Og ja, jeg ser også de offensive manglene hans, men så får han heller spille på styrkan sine og overlate det kreative til andre.

Asbjørn

Quote from: lojosang on August 06, 2008, 00:40:49

Ã...h, jeg trodde det var hummer jeg,
... det må i så fall være sammen med 'kanari'    ::)

Kanskje det er Douglas som er litt 'hummer og kanari'???

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

med eller utan Douglas skall vi komma bland de 2 främsta lagen

sportcarl1

Jonathan Douglas till Burnley och Robbie Blake på lån till Leeds (1år), stod det på svenska fans sida skall bli klart snart

Kickthemdown

Quote from: sportcarl1 on August 06, 2008, 19:11:27
Jonathan Douglas till Burnley och Robbie Blake på lån till Leeds (1år), stod det på svenska fans sida skall bli klart snart
JA TAKK ! Robbie Blake som den kreative hjernen i league one  :D

Douglas har ALDRI imponert meg .. Om han forlater oss saa apner det for Delph m.fl. Selg Selg Selg  :)

Alta-White paa Rhodos :P

jarle

Vi trenger en murbrekker "light" i stallen... Douglas er den eneste vi har med disse egenskapene!

redd de andre sentrale midtbane spillerne våre er for like...

mari

Douglas spillestil passer ikke inn i Mc Allisters ønske om et spillende Leeds lag. Mener derfor det er helt greit at man velger å satse på Delph, Prutton, Howson og Johnson framfor han på sentral midtbane. Tipper Hughes blir nestemann ut.....

Ikke sikker på hva jeg skal mene om ryktene om Blake tilbake, hadde sett for meg at Beckford og Becchio skulle stå for+ 40 mål i år. En halvfet Blake som holder på ballen i tide og utide passer ikke helt inn i mine fremtidsvyer. Men stoler på Mcca

Dennis

Må si meg uenig med den første setningen din, mari. John Douglas er ikke av samme kreative kaliber som Howson, Robinson, Delph, Kilkenny og Prutton, men det er jo akkurat dette som gjør at han passer så godt inn i Maccas lag.

Med tre midtbanespillere som liker å holde på ball, gå fremover og ta offensive sjanser i kampene, er man helt nødt til å ha en såkalt 'holding' midtbanespiller. En som ligger litt bak og stabiliserer, tilbyr støtte og stopper kontringer imot.

Douglas er ikke favorittspilleren min og jeg skulle gjerne sett arbeidskapasitet og taklingsstyrke bli kombinert med mer kreativitet og større overblikk enn iren kan tilby, men TYPEN defensiv midtbanespiller er helt vital. Om Prutton eller Delph kan fylle disse skoene, gjenstår å se, men hvis ikke bør Douglas erstattes av en ny spiller.

For en midtbanestabilisator MÃ... vi ha.
Marching on together!

Budda

Håper inderlig at Douglas blir. Er viktig for laget og vi blir kraftig svekket hvis han drar. Liker også typen spiller - jobber hardt og ikke redd for å takle.
Endre

flynn

Nå ja, Beckford er trolig viktigere  ::).
Men, Douglas er etter mitt skjønn også særdeles viktig for oss. Jeg synes å se en klar tendens til at vi spiller mer stabilt med Douglas på banen enn vi gjør uten. Som holding players flest er det lett å overse hans bidrag, da andre spillere ofte gjør mer spektakulære ting med ballen.

For å underbygge min teori om hans viktighet satte jeg meg fore å regne ut hvor mange poeng vi tar i kamper med/uten Douglas på banen. For enkelhets skyld regner jeg poeng også i cup og play-off kamper.
Det interessante i tallene jeg fant er hvordan dette har utviklet seg siden han kom til klubben. Det ser nemlig ut som om han blir viktigere og viktigere. Alternativ tolkning er at han styrker laget i L1, mens han knapt holdt CCC-nivå....

Sesong: Gj.snitt med Douglas - Gj.snitt uten
2005/06: 1,62 - 2,00
2006/07: 1,03 - 1,08
2007/08: 2,06 - 1,54
2008/09: 2,33 - 2,00

Totalt: 1,59 - 1,51

flynn

Budda

Artig lesning, Flynn. Har alltid hatt sansen for Douglas og er ikke overrasket over tallene. Douglas er mer enn god nok for League One. Synes også at det er viktig å ha en slik type spiller på laget. Er ikke lett å få plass på midtbanen hos Leeds for tiden. Vi virkelig har et luksusproblem
Endre

Dennis

Er det mulig å få samme studie av 'med og uten Jermaine Beckford'?

Er forøvrig stor fan av den defensive terrier\igangsetter-rollen! 8)
Marching on together!

Larsen.

For noen uker siden når Douglas slet benken, mente mangen at han burde vekk og ikke var i nerheten av første 11eren. Har vel bevist de siste kampen hva som bor i ham, samt på slutten ifjor.
Pride of Yorkshire

MartinR

Quote from: Mr Kaizer on September 15, 2008, 14:50:58
Er det mulig å få samme studie av 'med og uten Jermaine Beckford'?

Er forøvrig stor fan av den defensive terrier\igangsetter-rollen! 8)

Sleivind

Er også av den oppfatning av Douglas er, om ikke den viktigste, en av de viktigste spillerne vi har i Leeds idag. Kan ikke skjønne at folk gang på gang slakter Douglas! Han er ikke den som gjør mest ut av seg. Ingen spektakulære ferdigheter. Men en, etter mitt syn, meget god defensiv midtbanespiller. Flink til å lese spillet, og meget dyktig til å bryte opp angrepene til motstanderne. Noe vi får høre på LUTV gang på gang.

Per-Stian

Herleg research, flynn! Har tidlegare etterspurt akkurat dette (som eg hadde mistanke om). Douglas er riktignok treig og ikkje allverdas til pasningsspelar, men han gjer som regel ting enkelt og jobbar knallhardt.

Svend Anders

Quote from: OleKristian on September 15, 2008, 14:53:41
For noen uker siden når Douglas slet benken, mente mangen at han burde vekk og ikke var i nerheten av første 11eren. Har vel bevist de siste kampen hva som bor i ham, samt på slutten ifjor.

Macca sa vel ingenting om at han burde dra?!

Og nei, Douglas skal ingensteds!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Snow

Quote from: Svend Anders on September 15, 2008, 18:36:47

SA
Det er riktig innstilling! ;D

Dennis

SA

Tror nok det OleKristian mener, er at mange mente han burde selges. Mangen, ikke manageren. ;)
Marching on together!

Jon R

SA

I slutten av august ble det nevnt en liste på 10 spillere som klubben hadde sagt kunne forlate Elland Roadfør vinduet lukket. Douglas var en av disse spillerne.  :o

Douglas er en viktig spiller, ingen tvil om det. Er dog litt overrasket over comebacket hans denne sesongen, da jeg ikke trodde han var Maccas type spiller. Hvorfor var han ute av førstelaget i det hele tatt?  ???
Jon R.

rd1

Skjønner heller ikke hvorfor han var ute av laget?? Dårlig form, ikke Maccas favoritt, dårlig holdning??

Har ihvertfall veldig sansen for Douglas, og mener han er utrolig viktig for Leeds. De kampene jeg har sett med han, bryter han opp motstandernes spill og beskytter forsvaret vårt. Samme spillertype som Batty og Dacourt, og alle lag trenger slike! Spesielt i 4-4-2!

Skrev når det var usikkerhet rundt Douglas sin fremtid, at jeg håpet at han skulle bli og at han ville bli en av våre beste spillere denne sesongen! Håper og tror at jeg får rett:)
"Who needs Cantona??"

Lars E

Var også inne å forsvarte Douglas når folk ville ha ham bort og vekk. Visst har han sine mangler, men hvem har ikke det i League One (bortsett fra Delph)??

Men seriøst, statestikken forrige sesong var nå ganske så klar. Husker også YEP satte fokus på dette når jeg var i Leeds. Douglas blir en viktig brikke i år, han er mannen du sender først i krigen.

Hva var Real Madrid når de dreit seg på leggen og solgte Makelele?? :D
Forever Leeds

sportcarl1

tycker inte douglas är vår viktigaste spelare, tycker vi inte har någon direkt nyckelspelare, håller nog mer på Beckford isf, mittfältet består av  typ 8-9 likvärdiga spelare med med olika kvaliteér och styrkor,