Skrevet av Emne: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?  (Lest 3092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Will

Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« på: September 01, 2006, 18:28:22 »

Det største talentet på lenge var jo anthony lennon, som i sommerens vm beviste at han kan spille på øverste nivå. Det er en fryd å se Kilgallon storspille i kamp etter kamp. Hva skjedde med Walton? Så han sammen med b-laget mot preston sist sesong. Gutten har elendig teknikk, men kunne sikkert ha utviklet seg til en solid stopper.

Har hørt en del om Rose og Howson. Når skal disse få slippe til? Føles ganske lenge siden leeds fikk opp flere ungutter samtidig, som da woodgate, kewell, harte, smith slo igjennom. Leeds solgte unna den gullrekka. Føltes ekstra ille når Chelski kom og snappet opp noen av de største talentene, tom taiwo og woods.

Har leeds blitt som Crewe? Fostrer opp gode talenter for så å selge de unna for en billig penge?

Er Blackwell alt for dårlig til å slippe til ungdommen? Virker litt sånn. Skulle nesten tro at Ben Parker kunne gjort en bedre jobb på venstre backen enn Crainey-snegla?

Håper Leeds får signet Bernard, så blir det litt ekstra show å se leeds neste gang på puben. Trenger noen som kan sette fart i dette laget....

WG
WG

MrK

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #1 på: September 01, 2006, 18:41:28 »
For å spille bør en helst ha en god og lang skade record kan det virke som!

Nei, for å prøve å være seriøs, Crainey har ikke gjort seg bort helt slik at den ensidige hetsen går noe over mål.

Fakta er at vi fostrer opp mange unge gode men det er en stund siden slike fikk lov å prøve seg på førstelaget........
Killa er tatt ut i U21 troppen så jeg og det er positivt - mange andre blir "gitt" bort el bare oversett.

Hva hadde fotballen vært hvis ikke Rooney, Smith i sin tid, Harry Judas, West Hams talent fabrikk, de middelaldrende i Man U slapp til når de var 16-20 år?

I mitt hode så er du god nok og gammel nok - KB snur dette på hodet. Først alder, deretter skill!
Der bør det ryddes neste gang!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

KeyserSoze

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #2 på: September 01, 2006, 22:31:28 »
Synes klubben beveger seg mer og mer bort fra det som gjorde at jeg falt for den, nemlig evnen til å dyrke frem egne spillere. Jeg tviler på at det er talentarbeidet som har blitt dårligere, og stemmer i for å få inn en ny manager som tør satse på ungdommen.

Hører vi har et kjempetalent i Danny Rose, men han vil jo bare stagnere, eller forsvinne til en annen klubb, dersom han ikke får prøve seg på førstelaget.
 

Læshy

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #3 på: September 01, 2006, 22:40:30 »
Det er nok ikke at Leeds United som klubb ikke produserer talenter lenger. Selvfølgelig greier vi ikke produsere 4-5 store talenter som blir verdensstjerner hver sesong. Men de siste årene har vi hatt mange spillere som har blitt nevnt som store talent. Mange av disse har dog ikke en gang fått prøve seg på a-laget før Kevin Blackwell har kvittet seg med dem. Ergo ligger det i manageren. Blackwell velger å bruke rutine, og ikke unge spillere. Killer jo ikke det vi annser som direkte ung lenger. Han er over tyve, og hvor mange andre talenter over tyve har vi? Akkurat gitt bort et av de som skulle bli en ny stor spiller i Morris. Også Bocca og Rothery har vært nevnt i snart et år uten å få tillitt på a-laget. Parker fikk tillitten i Norge, men ble så leid ut for å få erfaring. Rose fikk være på benken i første runde av ligacupen, men det kunne jo også bestemora mi ha vært på benken.

Blackwell må snart se at det går ann å bruke spillere som også er under tyve år!

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Erik_

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #4 på: September 01, 2006, 22:55:42 »
quote:
Originally posted by Læshy

Rose fikk være på benken i første runde av ligacupen, men det kunne jo også bestemora mi ha vært på benken.


Bare lurer. Hvis bestemora di var på Leeds benken. Hvordan kunne du kommet deg på nett for å legge inn ekstremt sene tippetips?

Jeg er fortsatt den dag i dag, skuffet over at McMaster, Allaway, Shane Cansdell, Si. Johnson, osv. ikke er etablerte Leeds stjerner. Hadde jeg vært manager, hadde vi vært oppe i PL med et nytt ungt Super Leeds nå.

Ok, den var litt overdrevet. Men samtidig som jeg synes det er skuffende at ungdommen ikke har fått sjansen. Så kan man ikke si de som var talenter, har blitt noe stort. Foruten Lennon, Carson og Warren Feeney da...

Håper og tror Rose, Howson og Parker blir de nye unge. Dessuten trengs det ikke å måtte selge stortalentene lenger, for et slikk og ingenting. Vi henter for tiden ikke inn spillere utenfor Nord-Yorkshire(eller er hele Yorkshire inkludert). Men det synes jeg bare er bra. Talentfabrikken vil blomstre igjen.

Trust me. I'm worth it. Jeg snakker sjelden usant...[:o)]

Kato

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #5 på: September 02, 2006, 05:09:25 »
Aaron Lennon er vel i dag verdt minst £10 mill.

Det sier vel det meste om vår teft på ungdomsfronten
 

Læshy

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #6 på: September 02, 2006, 05:20:33 »
Du Jon du Jon. Jeg sier ikke at alle vi har gitt bort av de som ble sett på som talenter er blitt eller kommer til å bli store spillere, men det er ikke rart. Man må få tillitt for å bli bedre, tro meg. Jeg vet alt om akkurat dette etter en sesong i fjor hvor jeg overhode ikke fikk tillit på førstelaget, men bare på andrelaget hvor motstanden var så som så. Jeg gikk nesten tilbake i kvaliteter. I år har jeg fått tilbake tillitten av en ny trener, og har fått en rolle i laget som passer meg. Det har gjort meg til en mye bedre fotballspiller i år (Ja, alt er relativt), selv om jeg aldri kommer til å bli en verdensstjerne så hjelper det å få tillit...

Alikevel mener jeg ikke at vi skal hive innpå elleve unggutter fra start og satse på at alle utvikler seg, men bare å la dem komme inn dem siste 10 minuttene i en kamp vi leder 2 eller 3-0 gir dem et stort løft.

Når vi er inne på Aaron Lennon. Sikret ikke vi oss hans lillebror ved navn Anthony elns. for et par år siden? Han ble sett på som et større talent enn Aaron så om vi har han kan det bli spennende.

« Siste redigering: September 02, 2006, 05:22:02 av Læshy »
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #7 på: September 02, 2006, 05:26:14 »
quote:
Originally posted by Læshy

Du Jon du Jon.

Aha... Jon & lille-Erik er samma person... [:I]

Derfor de begge er i "Blackies-siste vitner"-menigheten...

Noe de begge forsåvidt tar avstand fra. Men det gjorde jo forsåvidt Peter vs Jesus også så...



I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lars E

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #8 på: September 02, 2006, 07:12:47 »
Anthony e storebroren t Aaron, og spele vel nå for Harrogate hvis eg ikkje tar heilt feil. Så Aaron va nok gutten me d størsta talentet i den familien.

http://www.nonleaguedaily.com/teams/guidetoground.php?mode=playershow&pid=16016&team_id=139&league_id=252

Forever Leeds
« Siste redigering: September 02, 2006, 07:14:49 av Lars E »
Forever Leeds

ragnar

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #9 på: September 02, 2006, 09:56:53 »
Tillitt er viktig for å lykkes, men samtidig må man vise seg tillitten verdig. Bare ta en titt på Arse på om de harr latt unge gutter få slippe til eller West Ham. Det er ikke snakk om alle på en gang, men matche de forsiktig og sånn at de ikke stagnerer.

Det er faktisk den beste måten og billigste måten å komme seg opp på det. Men det kan ta litt tid da. Håper og tror at Parker, Rose og Howson får sjansen noen kam per i år. Satser på at Parker blir en reel konkurent til Crainey når han kommer tilbake...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Svend Anders

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #10 på: September 02, 2006, 17:23:49 »
Nå skal det vel huskes at med Carson, Milner og Lennon har vi en rekke unggutter som er yngre enn Killa som ville falt i den kategorien dere "tterlyser" - alle de tre er verdt millioner av pund.

Ã… etterlyse spillere ned i 16-årsalderen skal gå inn på laget synes jeg blir noe drøyt, selv om de skulle være gode. Rose har nettopp fylt 16 og fikk ikke vært med på preseason en gang, fordi han ikke var gammel nok - etter det jeg forsto. Howson er nå i alagsstallen og kan utmerket godt få sjansen om han står på.

Samtidig er det altså sånn at det er i 17-19-års alderen du ser om spillerne tar det neste steget eller ei. Det er veldig mane som er sinnsyk gode som 16-åringer, som aldri makter å gå opp på seniornivå med samme kvaliteter. Leeds har hatt flust av disse spillerne opp igjennom også. McMaster, Shane, Simon Johnson, etc.

Selv om jeg gjerne skulle sett et yngre Leeds-lag, og ikke minst noen yngre KJØP av Blackwell, mener jeg forsåvidt at han ikke har gjort seg spesielt bort med å ikke bruke unggutter.

At Parker lånes ut støtter jeg - å kaste in han på venstreback for tidlig,  for så å feile på dette nivået, kan være katastrofalt, både for laget og gutten selv.

Walton imponerte aldri nok sist sesong til å komme seg inn på laget, ja selv sesongen før det var han langt fra imponerende utover våren. Når han i tillegg ikke vil skrive ny kontrakt er jeg helt enig i et salg.

Rose, Howson, etc vil nok få sjansen når de er klare - Rose har garantert fått lovnader mot å si nei til Chelsea... Kan Barnet-kampen bli hans debut?

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Dennis

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #11 på: September 02, 2006, 19:53:33 »
Her treffer Svend Anders på mye!

Talenter har en kritisk fase fra 17-19 års alderen (Tommy Knarvik + alle de Enrique nevner), jeg vil si og enda noen år i fremover. Se på Ørjan Berg, som mange mente kunne spille for Real Madrid i en alder av 35!
Ã… sette lit til Danny Rose per i dag, blir for dumt. Det er viktig å la unggutten, som jo beviste lojalitet til oss kontra et meget attraktivt tilbud, få god tid til å utvikle ferdigheter. Om noen år er han landslagsspiller for England!
Ben Parker er en mann som så og si alle ventet skulle ta backplassen. Da han likevel ble lånt ut, syns jeg det var helt riktig! Mannen får alags-erfaring, og i neste sesong eller allerede fra i januar, kommer han kanskje til å ta steget inn på vårt a-lag.

Og hvorfor skulle Bates si at han er henrykt over Leeds unge spillere, hvis han ikke var det? Det er ikke vits å uttale seg om det i det hele tatt i så fall. Slo ikke en hævv med aldersbestemte Leedslag, frem til juniorlagene Newcastles lag, i samtlige kamper i fjor eller for 2 år siden?
Jeg tror det fortsatt gror veldig godt i Leeds og at vi i fremtiden vil skape mange talenter, som forhåpentligvis blir.

Og Woods og Taiwo? Glem dem! De kommer aldri på laget i Chelsea.

quote:
Originally posted by Svend Anders

Nå skal det vel huskes at med Carson, Milner og Lennon har vi en rekke unggutter som er yngre enn Killa som ville falt i den kategorien dere "tterlyser" - alle de tre er verdt millioner av pund.

Ã… etterlyse spillere ned i 16-årsalderen skal gå inn på laget synes jeg blir noe drøyt, selv om de skulle være gode. Rose har nettopp fylt 16 og fikk ikke vært med på preseason en gang, fordi han ikke var gammel nok - etter det jeg forsto. Howson er nå i alagsstallen og kan utmerket godt få sjansen om han står på.

Samtidig er det altså sånn at det er i 17-19-års alderen du ser om spillerne tar det neste steget eller ei. Det er veldig mane som er sinnsyk gode som 16-åringer, som aldri makter å gå opp på seniornivå med samme kvaliteter. Leeds har hatt flust av disse spillerne opp igjennom også. McMaster, Shane, Simon Johnson, etc.

Selv om jeg gjerne skulle sett et yngre Leeds-lag, og ikke minst noen yngre KJØP av Blackwell, mener jeg forsåvidt at han ikke har gjort seg spesielt bort med å ikke bruke unggutter.

At Parker lånes ut støtter jeg - å kaste in han på venstreback for tidlig,  for så å feile på dette nivået, kan være katastrofalt, både for laget og gutten selv.

Walton imponerte aldri nok sist sesong til å komme seg inn på laget, ja selv sesongen før det var han langt fra imponerende utover våren. Når han i tillegg ikke vil skrive ny kontrakt er jeg helt enig i et salg.

Rose, Howson, etc vil nok få sjansen når de er klare - Rose har garantert fått lovnader mot å si nei til Chelsea... Kan Barnet-kampen bli hans debut?

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com



Marching On Together!
Marching on together!

Per-Stian

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #12 på: September 02, 2006, 20:16:03 »
Fullt og heilt einig me Svend Anders og Kaizer. Blackie har verken vore betre elle dårlegare enn tidlegare Leeds-managerar t å bruke unggutar. Utlånet av Parker ser eg på som eit godt teikn. Han slepp å flytte, han får a-lagserfaring og Blackie har sagt han vil satse på i framtida.

Erik_

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #13 på: September 02, 2006, 20:16:07 »
quote:
Originally posted by kato

Aaron Lennon er vel i dag verdt minst £10 mill.

Det sier vel det meste om vår teft på ungdomsfronten


Fælt så grinete Play-Off tapet har gjort deg da kjære Kato.

Du har til og med sluttet å bruke 1., 2., 3., 4. punktene dine. Det vitner om en mann som har gitt opp for meg.

Cheer up mate.

Vi selger sikkert Rose for mer enn £1M. Kanskje £1.1M...[:)]

Runar

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #14 på: September 02, 2006, 20:57:52 »
Hitil er det forlite som tyder på at KB stoler på de yngre spillerne..Litt slik som GG som bare stolte på Kewell og ikke de andre.
 

h.b

  • Gjest
Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #15 på: September 02, 2006, 21:19:09 »
Den dagen Leeds gir ungdommen en sjanse foran de mere rutineret. Den dagen har kommet da en manager med sans for talenter har tatt styringa over leeds



Jon R

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #16 på: September 02, 2006, 21:21:10 »
quote:
Originally posted by Runar

Hitil er det forlite som tyder på at KB stoler på de yngre spillerne..Litt slik som GG som bare stolte på Kewell og ikke de andre.



Det siste året må jeg nok gi deg rett i dette, Runar. Vi kranglet mye om dette første sesongen, og jeg var fundementalt uenig med deg. Eetter Lennon og Walton har det vært tynt. Vi har to spillere som har imponert på reservelaget over tid nå ( noe vi forøvrig etter rapportene ikke hadde ifjor), samtidig som troppen har vært veldig hardt rammet av skader og suspensjoner. Hvis ikke dette er tiden for å introdusere en eller to av de yngste, når er det da? Vi får håpe at Chester kampen bærer bud om at Rose og Howson snart blir tatt ut i a-troppen til en liga kamp. Sjefen har jo tidligere uttalt at han har planer for Parker denne sesongen. Vi får håpe at Parker tar en "Milner", som briljerte etter sitt låneopphold i Swindon for noe år siden. Noen her som har fulgt utviklingen til unge Parker på Valley Parade?

Jon R.
« Siste redigering: September 02, 2006, 21:22:52 av Jon R »
Jon R.

Erik_

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #17 på: September 02, 2006, 21:27:16 »
quote:
Originally posted by Læshy

Du Jon du Jon.


Hva har du gjort nå da Jon ?[}:)]

Jon R

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #18 på: September 02, 2006, 21:30:02 »
quote:
Originally posted by Enrique

quote:
Originally posted by Læshy

Du Jon du Jon.


Hva har du gjort nå da Jon ?[}:)]



Alltid en ære å bli forvekslet med deg, Erik. [:)]

Jeg ville vært adskillig mer forundret om det stod Du håkon du håkon eller Du kato du kato. [:0]

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #19 på: September 02, 2006, 21:41:45 »
Slemme Jon



Jon R

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #20 på: September 02, 2006, 22:07:31 »
[V]

Jon R.
Jon R.

HåvardK

Re: Hva har skjedd med Leeds som talentfabrikk?
« Svar #21 på: September 02, 2006, 23:08:05 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Runar

Hitil er det forlite som tyder på at KB stoler på de yngre spillerne..Litt slik som GG som bare stolte på Kewell og ikke de andre.



Det siste året må jeg nok gi deg rett i dette, Runar.
Jon R.



La oss si det slik: Med det siste som har skjedd på transfer- og skadefronten må virkelig Blackwell vise at han tenker noenlunde langsiktig, samtidig som han selvsagt bør kjenne presset for opprykk. Det første som bør skje, er at noen av de yngre kreftene blir innlemmet i troppen de nærmeste fire-fem kampene.