Skrevet av Emne: Bunnen nådd?  (Lest 4857 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Bunnen nådd?
« på: September 01, 2006, 21:41:47 »
Jeg trodde bunnen var nådd for 2 sessonger siden...

Vel vi synker fortsatt... blubb blubb blubb...


Vi har vel vært ligasystemets desiderte taper i transfer markedet denne sesongen...

Kvalitet ut... møkk inn...

HURRA

B-m

Re: Bunnen nådd?
« Svar #1 på: September 01, 2006, 21:45:45 »
Vær så snill og fortell meg kvaliteten som forlot oss?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Karl Hot Shot

Re: Bunnen nådd?
« Svar #2 på: September 01, 2006, 21:47:10 »
Jeg ble også litt apatisk etter "Bakke mot Douglas", men bunnen er faktisk ikke nådd før vi har rykka ut av hele ligasystemet eller blir slått konkurs. Så lenge du befinner deg i vannoverflata med "blubb-blubb-blubb", er det langt igjen til havets bunn.
 

Karl Hot Shot

Re: Bunnen nådd?
« Svar #3 på: September 01, 2006, 22:08:01 »
quote:
Originally posted by B-m

Vær så snill og fortell meg kvaliteten som forlot oss?



Ikke for å ta ordet fra noen, men har du hørt om Kewell, Smith og Viduka, B-m?
 

HåvardK

Re: Bunnen nådd?
« Svar #4 på: September 01, 2006, 22:47:43 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:
Originally posted by B-m

Vær så snill og fortell meg kvaliteten som forlot oss?



Ikke for å ta ordet fra noen, men har du hørt om Kewell, Smith og Viduka, B-m?


Tror nok B-m sikter til det siste av transfers, Karl. Viduka, Smith og Kewell forlot oss for flere sesonger siden.

ragnar

Re: Bunnen nådd?
« Svar #5 på: September 01, 2006, 22:50:04 »
Dette ble litt for negativt. Bunnen er ikke nådd før Leeds er slått konkurs. Stikk fingeren i jorden å innse hvor Leeds er økonomiskt per 1. sept 2006.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Promotion 2010

Re: Bunnen nådd?
« Svar #6 på: September 01, 2006, 22:55:03 »
quote:
Originally posted by B-m

Vær så snill og fortell meg kvaliteten som forlot oss?


Hulse sier det deg noe?

Bakke kunne vært kvalitet med det talentet han har rotet bort.

Bennett ville vært en god makker til Sully.

Hvorfor selge Pugh når vi bare har Crainey som back-up???

Woods og Taiwo...

Og spør du veteranen, så kan vi føye til Mr Boothroyd (som snart blir adlet).


...bare for å nevne noen! [:o)]



Men det er som Mr Blackwell sier; "Jeg skal ikke stå iveien for noen som ønsker å forlate klubben eller som vil videreutvikle karrieren et annet sted."

Bare så synd at Mr Revie hadde en annen måte å styre skuta på. Han hadde bønnfalt enhver spiller eller leder som var up-for-it om å bli i klubben.

For hvor skal vi egentlig hvis ikke målet er å bli best i verden?
« Siste redigering: September 01, 2006, 22:56:09 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ragnar

Re: Bunnen nådd?
« Svar #7 på: September 01, 2006, 22:56:23 »
Er litt feil fremgangsmåte, som du sier promo, av Blackwell å gi seg uten kamp. Han legger ikke så mye i det i ville ha en spiller i klubben. Men så har han jo Bates på toppen da....
*In El Loco we trust!*

B-m

Re: Bunnen nådd?
« Svar #8 på: September 01, 2006, 23:05:08 »
Du får ta å skrive et brev til Mr.Ridsdale og spør hvordan han kunne rævpule klubben vår så forferdelig, og ødelegge 98% av alt det harde arbeidet Wilko(og mange andre) hadde lagt ned 15 år tidligere.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Re: Bunnen nådd?
« Svar #9 på: September 01, 2006, 23:20:31 »
10 skritt frem og to tilbake. Herregud. Man skal være deprimert på grensen til suicidal for å mene at vi ligger dypere nå enn for to år siden. I januar 2005 var det nesten kroken på døra, men Bates reddet oss i 12. time. Vi har en langt sterkere stall enn for to år siden, om enn svakere enn den vi avsluttet med i mai 06. Men økonomien er under kontroll og vi kan sakte men sikkert bygge laget igjen. Ungutter vil få sjansen, nye spillere vil lånes eller kjøpes ( helst før enn senere) og jeg er sikker på at stallen vil være adskillig sterkere om 8 mnd enn hva den er akkurat nå. Jeg velger å tro at fremtiden er lys. Og promo: Man kan godt ha som mål å bli best i verden, men ikke i allerede i dette året vel? [:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 01, 2006, 23:21:46 av Jon R »
Jon R.

kjellern

Re: Bunnen nådd?
« Svar #10 på: September 01, 2006, 23:20:43 »
Nicholls spilleklar til Wolves kampen - bekreftet på Yorkshire Radio!!.

Jeg mener at en midtbanetrio med Nicholls, Westlake og Douglas burde kunne være en av de bedre i divisjonen - faktisk er ikke snittalderen på disse 3 mer enn drøyt 24 år ........kanskje med Carole (23) til høyre (og uten Lewis)...Og vi har Derry og Stone tilbake iløpet av 3-5 uker.

Men nå får jeg vel pepper for en naiv rosa positiv vinkling på Leeds livet - kanskje er det fredagsettermiddagsroen (med en enkelt cider i på vei ned strupen) som har skylda - SORRY GUTTER
 

Lids

Re: Bunnen nådd?
« Svar #11 på: September 01, 2006, 23:21:41 »
Skjerp språket ditt, B-m.

Thomas
Thomas

Jon R

Re: Bunnen nådd?
« Svar #12 på: September 01, 2006, 23:23:29 »
quote:
Originally posted by kjellern

Nicholls spilleklar til Wolves kampen - bekreftet på Yorkshire Radio!!.

Jeg mener at en midtbanetrio med Nicholls, Westlake og Douglas burde kunne være en av de bedre i divisjonen - faktisk er ikke snittalderen på disse 3 mer enn drøyt 24 år ........kanskje med Carole (23) til høyre (og uten Lewis)...Og vi har Derry og Stone tilbake iløpet av 3-5 uker.

Men nå får jeg vel pepper for en naiv rosa positiv vinkling på Leeds livet - kanskje er det fredagsettermiddagsroen (med en enkelt cider i på vei ned strupen) som har skylda - SORRY GUTTER


JA SKAMME PÃ… SEG, KJELLER`N. NÃ… MÃ… DU SE Ã… LEVE OPP TIL NICKET DITT! [}:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 01, 2006, 23:24:45 av Jon R »
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Bunnen nådd?
« Svar #13 på: September 01, 2006, 23:49:35 »
quote:
Originally posted by Jon R

10 skritt frem og to tilbake. Herregud. Man skal være deprimert på grensen til suicidal for å mene at vi ligger dypere nå enn for to år siden. I januar 2005 var det nesten kroken på døra, men Bates reddet oss i 12. time. Vi har en langt sterkere stall enn for to år siden, om enn svakere enn den vi avsluttet med i mai 06. Men økonomien er under kontroll og vi kan sakte men sikkert bygge laget igjen. Ungutter vil få sjansen, nye spillere vil lånes eller kjøpes ( helst før enn senere) og jeg er sikker på at stallen vil være adskillig sterkere om 8 mnd enn hva den er akkurat nå. Jeg velger å tro at fremtiden er lys. Og promo: Man kan godt ha som mål å bli best i verden, men ikke i allerede i dette året vel? [:)]

Jon R.




Kan ikke være mer enig! Imponert over at du klarer å holde en så saklig og nøktern stil, Jon - for en del av debattene på disse sidene begynner å bli det reneste komikveld i bakvendtland.

Jeg er glad jeg har et langsiktig forhold til Leeds United....
« Siste redigering: September 01, 2006, 23:50:14 av midjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Re: Bunnen nådd?
« Svar #14 på: September 02, 2006, 01:46:42 »
quote:
Imponert over at du klarer å holde en så saklig og nøktern stil, Jon



Takk, men enkelte debattanter vil nok være litt uenig på akkurat det punktet, midjo. [;)]

Jon R.
« Siste redigering: September 02, 2006, 01:47:00 av Jon R »
Jon R.

Kato

Re: Bunnen nådd?
« Svar #15 på: September 02, 2006, 04:50:38 »
Leeds klovner det til med Livermore.
Leeds klovner det til med supporterne.
Leeds klovner det til med Bakke.
Leeds klovner det til på banen.

For all verden fremstår Leeds United som et klovnegjeng.

Bunnen nådd? Neppe.

Ellers går alt rette veien....
 

Tom S

Re: Bunnen nådd?
« Svar #16 på: September 02, 2006, 05:01:00 »
[:o)]

quote:
Originally posted by kato

Leeds klovner det til med Livermore.
Leeds klovner det til med supporterne.
Leeds klovner det til med Bakke.
Leeds klovner det til på banen.

For all verden fremstår Leeds United som et klovnegjeng.

Bunnen nådd? Neppe.

Ellers går alt rette veien....



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: September 02, 2006, 05:04:34 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: Bunnen nådd?
« Svar #17 på: September 02, 2006, 07:03:40 »
quote:
Originally posted by kato

Leeds klovner det til med Livermore.
Leeds klovner det til med supporterne.
Leeds klovner det til med Bakke.
Leeds klovner det til på banen.

For all verden fremstår Leeds United som et klovnegjeng.

Bunnen nådd? Neppe.

Ellers går alt rette veien....



Pass på så du ikke får klovnestatus selv, kato. Men du har jo et poeng: Setter man seg ned i et sort hull og tenker nøye etter, er igrunn livet et lite helvete.  [:I]

Jon R.
« Siste redigering: September 02, 2006, 07:06:14 av Jon R »
Jon R.

Førde

Re: Bunnen nådd?
« Svar #18 på: September 02, 2006, 07:31:56 »
alt går som de skal. Leeds er Nettop begynt på ny sesong!!!!
Marching On Together

veteranen

  • Gjest
Re: Bunnen nådd?
« Svar #19 på: September 02, 2006, 09:30:03 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

Sitat


Men det er som Mr Blackwell sier; "Jeg skal ikke stå iveien for noen som ønsker å forlate klubben eller som vil videreutvikle karrieren et annet sted."

Bare så synd at Mr Revie hadde en annen måte å styre skuta på. Han hadde bønnfalt enhver spiller eller leder som var up-for-it om å bli i klubben.

For hvor skal vi egentlig hvis ikke målet er å bli best i verden?



Her er du inne på noe av det som jeg mener mangler ved dagens Leeds.

For å kunne bli en topp manager så må en selvsagt mange egenskaper. Men jeg mener at Blackwell kommer til kort på to svært viktige områder:

* Tenking
Hvis man ikke er en god tenker, så kan man heller ikke bli en stor planlegger eller taktikker.

* Formidling
Hvis man ikke er en god formidler, så kan man heller ikke være en dyktig man-manager og motivator.

Jeg mener at vi bør lete etter en (eller annen) manager som har disse spesielle egenskapene - dette snevet av genialitet.
Flere på dette forumet mener tydeligvis at sånne tanker er urealistiske, og at vi bør si oss fornøyd med å ha en manager som er tilpasst vårt nåværende nivå. En sånn tankegang vil, etter min mening, føre oss rett inn i stagnasjon og ørkesløs vandring blant andre middelmådigheter!

Vi kan jo også tenke tilbake til den gang Revie ble ansatt som manager. Han hadde visjoner, planer og en gjennomføringsevne som overhodet ikke var tilpasset klubbens historie eller daværende situasjon. For datidens "realister" må jo den ansettelsen (for ikke å snakke om Revie selv, og hans planer!) ha fortonet seg som bortimot absurd!

Jeg må innrømme at jeg har en følelse av midlertidighet rundt Leeds for tiden. Jeg tror Bates er en midlertidig styreformann/eier, og jeg føler meg overbevist om at Blackwell er en midlertidig manager. Derfor blir det liksom noe "midlertidig" over klubben ...

Men for all del, det er jo fullt mulig å ha litt midlertidig moro! [:)]


rasandeokse

Re: Bunnen nådd?
« Svar #20 på: September 02, 2006, 16:26:49 »
bla bla bla bla bla.. e så deilig å høyre seg sjøl snakka, eller skriva om du vil.
 

B-m

Re: Bunnen nådd?
« Svar #21 på: September 02, 2006, 18:50:48 »
quote:
Originally posted by kato

Leeds klovner det til med Livermore.



Hehe, artig når noen bruker dette som argument MOT Blackwell. Jeg synes Livermore-episoden(dramaet, sagaen, smertehelvete-for-supporterne) beviser en handlekraftig manager/styreformann som tør. Nicholls og Westlake ble plutselig ledige i siste time, og begge er bedre enn livermoore, så han ble solgt - hva er problemet? Det har også kommet frem i senere tid at Hull kjøpte Livermoore for 600 000 pund, altså at vi tjente 200 000 pund på Livermoore - ikke verst!

quote:
Leeds klovner det til med supporterne.


Denne har gått meg hus forbi. Snakker du om tapet i play-off finalen som vi mirakuløst kom oss til med en midtbane bestående blant annet av 2 lånespillere som nesten aldri har spilt a-lags fotball? Well, that's football, we loose some we win some! :)
Eller kanskje du mener radarparet O'dreary og Ridsdale? Ja de klovnet det virkelig til for oss supportere, tenk å bruke 1-2 milliarder uten dekning!



quote:
Leeds klovner det til med Bakke.


Eh, følger deg ikke helt her. Du mener den klovnete 5 års kontrakten Ridsdale gav Bakke? 23 000 pund i uka + 4000 pund for hver kamp til en average joe er litt teit ja, spesielt i the championship. Og den klausulen hvor Leeds må betale Sogndal masse penger etter at Bakke har spilt x-antall kamper....
Blir litt u-proft å punge ut 1 million pund for en spiller vi beholder i 6-7 mnd til, som har ingen følelser for Leeds what so ever, og for en spiller som vi allerede har brukt "en gjennomsnittelige verdi av en ccc-stall" på.
Jeg synes intervjuet Bakke gav etter å ha signert for Brann summerer opp Bakkes kvaliteter pretty well : "Nå skal eg trena hardt og prøve komme meg i form"

Var virkelig godt at Bates sa ifra, at Bakke måtte være så snill å finne seg en ny klubb ASAP siden vi ikke hadde råd til å ha han i klubben, phew!



quote:
Leeds klovner det til på banen.


Killa har gjort noen grove feil jau, men han er ung give him a break will ya!

[8)]
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Tom S

Re: Bunnen nådd?
« Svar #22 på: September 02, 2006, 19:00:16 »
Spot on B-M
[:D]

quote:
Originally posted by B-m

quote:
Originally posted by kato

Leeds klovner det til med Livermore.



Hehe, artig når noen bruker dette som argument MOT Blackwell. Jeg synes Livermore-episoden(dramaet, sagaen, smertehelvete-for-supporterne) beviser en handlekraftig manager/styreformann som tør. Nicholls og Westlake ble plutselig ledige i siste time, og begge er bedre enn livermoore, så han ble solgt - hva er problemet? Det har også kommet frem i senere tid at Hull kjøpte Livermoore for 600 000 pund, altså at vi tjente 200 000 pund på Livermoore - ikke verst!

quote:
Leeds klovner det til med supporterne.


Denne har gått meg hus forbi. Snakker du om tapet i play-off finalen som vi mirakuløst kom oss til med en midtbane bestående blant annet av 2 lånespillere som nesten aldri har spilt a-lags fotball? Well, that's football, we loose some we win some! :)
Eller kanskje du mener radarparet O'dreary og Ridsdale? Ja de klovnet det virkelig til for oss supportere, tenk å bruke 1-2 milliarder uten dekning!



quote:
Leeds klovner det til med Bakke.


Eh, følger deg ikke helt her. Du mener den klovnete 5 års kontrakten Ridsdale gav Bakke? 23 000 pund i uka + 4000 pund for hver kamp til en average joe er litt teit ja, spesielt i the championship. Og den klausulen hvor Leeds må betale Sogndal masse penger etter at Bakke har spilt x-antall kamper....
Blir litt u-proft å punge ut 1 million pund for en spiller vi beholder i 6-7 mnd til, som har ingen følelser for Leeds what so ever, og for en spiller som vi allerede har brukt "en gjennomsnittelige verdi av en ccc-stall" på.
Jeg synes intervjuet Bakke gav etter å ha signert for Brann summerer opp Bakkes kvaliteter pretty well : "Nå skal eg trena hardt og prøve komme meg i form"

Var virkelig godt at Bates sa ifra, at Bakke måtte være så snill å finne seg en ny klubb ASAP siden vi ikke hadde råd til å ha han i klubben, phew!



quote:
Leeds klovner det til på banen.


Killa har gjort noen grove feil jau, men han er ung give him a break will ya!

[8)]



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

skl

Re: Bunnen nådd?
« Svar #23 på: September 02, 2006, 19:10:20 »
Dette er bare trist å se!!!

18-20000 på hjemmekampene,og det ser ut som at ledelsen i leeds ikke ser alvoret med å gi signaler til hele verden at de ikke har ambisjoner til å rykke opp og bygge for fremtiden. Salg av alt av talenter som er kommet opp de siste årende bekrefter dette. Kjøp av middelmådige spillere,lån av spillere som ikke er gode nok for sine respektive lag gir heilt feil signaler til de som elsker denne klubben!!!
 

HåvardK

Re: Bunnen nådd?
« Svar #24 på: September 02, 2006, 19:42:43 »
Meget bra innlegg, B-m.

Jon R

Re: Bunnen nådd?
« Svar #25 på: September 02, 2006, 21:10:46 »
quote:
Jeg synes intervjuet Bakke gav etter å ha signert for Brann summerer opp Bakkes kvaliteter pretty well : "Nå skal eg trena hardt og prøve komme meg i form"
Var virkelig godt at Bates sa ifra, at Bakke måtte være så snill å finne seg en ny klubb ASAP siden vi ikke hadde råd til å ha han i klubben, phew!  


Strålende oppsummert, Bjørn-Marius. [:)]

Når det gjelder Bakke og klubbens angivelige klovnerier: Jeg hadde tenkt å ikke kommentere Bakkes uttalelse da jeg leste den første gang, men siden mange Leeds supportere fortsetter å fremheve at Leeds er "skurken" og Bakke offeret her, må jeg si at Bakkes uttalelse her burde gå inn i historien som "famous last words". Hva mener han? Har han ikke trent seg i form etter en hel pre-season og flere ligakamper under beltet? Igjen avslører han seg som tidenes mest overbetalte Leeds spiller ( sett i forhold til hva vi fikk igjen) som ikke har vært i nærheten av å yte 100 % etter nedrykket, heller ikke i de periodene han har vært skadefri. Tenk etter: Hvor mange positivt minneverdige øyeblikk husker vi med Eirik Bakke de siste 3 åra? Jeg tenker flotte mål, en spektakulær assist eller andre detaljer som en fotballsupporter tar til seg, og gjemmer på en plass der den aldri bli glemt. [B)]

Jon R.
« Siste redigering: September 02, 2006, 21:11:28 av Jon R »
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Bunnen nådd?
« Svar #26 på: September 02, 2006, 21:15:31 »
Jeg husker Bakke som en spiller som kom seg inn i biksen og gjorde viktige mål for klubben i sin periode. Hvis vi tar bort målene til Bakke så hadde vi rykka ned året før. Han lavde et par mål i 1-0 seire som ga oss poeng.Historien har vist oss at det er mange som har bidratt med mindre enn Bakke. Brolin,Strandli og selveste Cantona



Jon R

Re: Bunnen nådd?
« Svar #27 på: September 02, 2006, 22:22:42 »
quote:
Originally posted by h.b

Jeg husker Bakke som en spiller som kom seg inn i biksen og gjorde viktige mål for klubben i sin periode. Hvis vi tar bort målene til Bakke så hadde vi rykka ned året før. Han lavde et par mål i 1-0 seire som ga oss poeng.Historien har vist oss at det er mange som har bidratt med mindre enn Bakke. Brolin,Strandli og selveste Cantona






Dette er jo ikke riktig. Bakke scorte et mål i sesongen 2002-2003 og det var mot B`ham da vi vant 2-0 og Bakke vikarierte som spiss. Det du hevder er m.a.o ikke riktig. Dette er dessuten 3 og et halvt år siden. Ingen skal ta fra Bakke for sine positive bidrag de 4 førsta åra i klubben. Resten har stort sett vært crap. Cantona? Tøys. Selv om rollen han hadde den sesongen vi vant ligaen er overvurdert, bidro han med med svært mange minnerike øyeblikk den korte tiden han var der. Dessuten tjente vi penger på han. Brolin og Strandli var crap fra a til å, ingen tvil om det. [}:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 02, 2006, 22:24:12 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Bunnen nådd?
« Svar #28 på: September 02, 2006, 22:30:27 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Meget bra innlegg, B-m.


Hiver meg på den. Vurdert å spe på studentinntektene med å skrive freelance for div. media, Bjørn?  Apropo "Average Joe" så kjenner jeg nemlig maaange slike avis-signaturer - din er ikke blant de.. [:I]



I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Re: Bunnen nådd?
« Svar #29 på: September 02, 2006, 22:32:52 »
Ikke lett å sette fast deg Jon [:D]
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by h.b

Jeg husker Bakke som en spiller som kom seg inn i biksen og gjorde viktige mål for klubben i sin periode. Hvis vi tar bort målene til Bakke så hadde vi rykka ned året før. Han lavde et par mål i 1-0 seire som ga oss poeng.Historien har vist oss at det er mange som har bidratt med mindre enn Bakke. Brolin,Strandli og selveste Cantona






Dette er jo ikke riktig. Bakke scorte et mål i sesongen 2002-2003 og det var mot B`ham da vi vant 2-0 og Bakke vikarierte som spiss. Det du hevder er m.a.o ikke riktig. Dette er dessuten 3 og et halvt år siden. Ingen skal ta fra Bakke for sine positive bidrag de 4 førsta åra i klubben. Resten har stort sett vært crap. Cantona? Tøys. Selv om rollen han hadde den sesongen vi vant ligaen er overvurdert, bidro han med med svært mange minnerike øyeblikk den korte tiden han var der. Dessuten tjente vi penger på han. Brolin og Strandli var crap fra a til å, ingen tvil om det. [}:)]

Jon R.