Skrevet av Emne: T.P.N. nr. 136  (Lest 4133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sverre

T.P.N. nr. 136
« på: Oktober 04, 2006, 00:19:15 »
Et nytt nummer av vårt medlemsblad, The Peacock News, er sendt ut. Fredag morgen gikk foreløpig siste utgave ut i posten, og nok en gang er det 80 sider spekket med lesestoff på vei ut til alle trofaste medlemmer av Leeds United Supporters Club of Scandinavia.

Vi fikk selvsagt med oss nyheten om at Kevin Blackwell fikk sparken, selv om det ikke ble altfor mye tid til å gjennomarbeide en grundig og god analyse av Blackwell's regime på Elland Road. Noen prat med Blackwell i etterkant av at han fikk sparken, fikk vi heller ikke med oss, men vi tar sikte på å forsøke å få en samtale med han til neste utgave av bladet. John Carver hadde vi som kjent en egen presentasjon av i forrige nummer av T.P.N., og han har vi ikke satt noe særlig fokus på i denne utgaven.

Forøvrig er selvsagt alt det sedvanlige stoffet med, og vi har også en liten nyhet i denne utgaven. Svenske Tommy Marklund skriver sin første artikkel T.P.N. og dermed har vi skribenter fra alle de tre landene i Skandinavia. Videre er selvsagt faste spaltister som Geir Wang, Kai Verner Nielsen og Øystein Bjøndal Lund på plass, det samme er også Lonevågens store sønn, Kurt Olav Helle, med sitt meget populære "Lokalhistoriske Hjørne". På "Medlemmenes Egne Sider" har en av de faste på OEF, Læshy, virkelig tatt av og levert et nesten 4 siders leserbrev, mens du kan lese mere om Frank Aagaard fra Danmark i "Medlems-portrettet".

De sedvanlige nyhetene i dagbok'en, kampreferatene og Nytt fra Elland Road er som vanlig på plass, og det er også kampreferater fra reservene og juniorene. "International News", "What's on...?", "Bak Kulissene", "Leeds United Ex-Players" og "På Nett" er naturligvis også med denne gangen. Det samme er "Historien om Leeds United", som denne gangen har kommet frem til sesongen 1960/61, og vi fortsetter selvsagt denne på et lite sidespor til neste nummer, der vi ser litt på Don Revie's første tid som manager i Leeds United.

LUSCOS har også sitt årsmøte snart, og dette er det selvsagt også satt av plass til i bladet.

God lesning!
 

h.b

  • Gjest
Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #1 på: Oktober 04, 2006, 00:51:02 »
Sverre kan du forandre min adresse.Ps har ikke fått de 3 siste utgavene
Min nye postadresse er
Håkon Berger
Postboks 239
2071Råholt



Sverre

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #2 på: Oktober 04, 2006, 01:48:36 »
Consider it done!
 

h.b

  • Gjest
Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #3 på: Oktober 04, 2006, 02:51:30 »
takker




Lids

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #4 på: Oktober 04, 2006, 03:12:02 »
quote:
Originally posted by Sverre

Et nytt nummer av vårt medlemsblad, The Peacock News, er sendt ut. Fredag morgen gikk foreløpig siste utgave ut i posten, og nok en gang er det 80 sider spekket med lesestoff på vei ut til alle trofaste medlemmer av Leeds United Supporters Club of Scandinavia.

Vi fikk selvsagt med oss nyheten om at Kevin Blackwell fikk sparken, selv om det ikke ble altfor mye tid til å gjennomarbeide en grundig og god analyse av Blackwell's regime på Elland Road. Noen prat med Blackwell i etterkant av at han fikk sparken, fikk vi heller ikke med oss, men vi tar sikte på å forsøke å få en samtale med han til neste utgave av bladet. John Carver hadde vi som kjent en egen presentasjon av i forrige nummer av T.P.N., og han har vi ikke satt noe særlig fokus på i denne utgaven.

Forøvrig er selvsagt alt det sedvanlige stoffet med, og vi har også en liten nyhet i denne utgaven. Svenske Tommy Marklund skriver sin første artikkel T.P.N. og dermed har vi skribenter fra alle de tre landene i Skandinavia. Videre er selvsagt faste spaltister som Geir Wang, Kai Verner Nielsen og Øystein Bjøndal Lund på plass, det samme er også Lonevågens store sønn, Kurt Olav Helle, med sitt meget populære "Lokalhistoriske Hjørne". På "Medlemmenes Egne Sider" har en av de faste på OEF, Læshy, virkelig tatt av og levert et nesten 4 siders leserbrev, mens du kan lese mere om Frank Aagaard fra Danmark i "Medlems-portrettet".

De sedvanlige nyhetene i dagbok'en, kampreferatene og Nytt fra Elland Road er som vanlig på plass, og det er også kampreferater fra reservene og juniorene. "International News", "What's on...?", "Bak Kulissene", "Leeds United Ex-Players" og "På Nett" er naturligvis også med denne gangen. Det samme er "Historien om Leeds United", som denne gangen har kommet frem til sesongen 1960/61, og vi fortsetter selvsagt denne på et lite sidespor til neste nummer, der vi ser litt på Don Revie's første tid som manager i Leeds United.

LUSCOS har også sitt årsmøte snart, og dette er det selvsagt også satt av plass til i bladet.

God lesning!




Gleder meg allerede som en liten hund, Sverre. [:p]

Thomas
Thomas

Sverre

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #5 på: Oktober 04, 2006, 03:45:21 »
Ja, det gjør nok du, ja... [:)]
 

Læshy

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #6 på: Oktober 04, 2006, 04:34:29 »
quote:
Originally posted by Lids
Gleder meg allerede som en liten hund, Sverre. [:p]

Thomas



Rart, jeg visste ikke at hunder kunne lese? Om de ikke kan lese, hvordan kan en hund glede seg over et blad? [:D]

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

h.b

  • Gjest
Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #7 på: Oktober 04, 2006, 04:37:24 »
alle vet at hunder kan lære seg det meste Læshy. Men en liten hund.Der er jeg imponert.Det blir som en ølhund det



Lids

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #8 på: Oktober 04, 2006, 19:09:52 »
Hunder kan ikke lese, Læshy - men de kan glede seg til noe. F.eks når de vet de skal på tur, spise, løpe etter ryper, osv... Så nå vet du det - kanskje noe å fortelle kompisene dine [:)]

Thomas
« Siste redigering: Oktober 04, 2006, 19:25:24 av Lids »
Thomas

Erik_

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #9 på: Oktober 04, 2006, 19:18:43 »
Eller eventuelt bære TPN fra postkassa og inn til han far...

Gleder meg som en katt. Nå de KAN lese.

Svend Anders

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #10 på: Oktober 04, 2006, 19:34:55 »
Noen som har fått bla' enna?

Ikke kommet til Moum, Fredrikstad...

SA

http://www.svendanders.com

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #11 på: Oktober 04, 2006, 21:03:05 »
quote:
Originally posted by Læshy

quote:
Originally posted by Lids
Gleder meg allerede som en liten hund, Sverre. [:p]

Thomas



Rart, jeg visste ikke at hunder kunne lese? Om de ikke kan lese, hvordan kan en hund glede seg over et blad? [:D]

It´s only one United... Leeds United!



En hund kan ikke lese, bare glede seg. Når hunden tar bladet fra munnen og begynner å lese blir den en liten lesehest, har den briller er den i tillegg brilleslange![:D]
Yeboahs vitne

Hisja

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #12 på: Oktober 04, 2006, 21:03:25 »
TPN kom til Orkdal idag, kjappt det syns jeg.

Tore LUSCOS medl. 3071
Hisja

Karl Hot Shot

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #13 på: Oktober 04, 2006, 21:16:41 »
Setter mer og mer pris på referatene fra reservelaget og juniorenes kamper. Gutter 15, 16, 17, 18 og 19 inneholder jo framtida. Det var Edgar Forsnes som skrev referatene fra reservelagets matcher tidligere, så derfor lurer jeg på hvordan det går med ham nå?

PS. Befinner meg i Great Yarmouth ved Norwich nå. Var på Carrow Road for tre dager siden og så Nigel Worthington få sparken. Intet vakkert syn, men sånn går det når man lar "tullingene" styre.
 

h.b

  • Gjest
Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #14 på: Oktober 04, 2006, 21:28:18 »
Lå han nede nå de sparket ham. Hvor mange sto over ham og sparket. Blødde han fælt.Hvem kjørte ham til sykehus etc.



Karl Hot Shot

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #15 på: Oktober 04, 2006, 21:38:04 »
quote:
Originally posted by h.b

Lå han nede nå de sparket ham. Hvor mange sto over ham og sparket. Blødde han fælt.Hvem kjørte ham til sykehus etc.






Worthy blødde ikke, men nese og øyne rant som en sil. Det var et griseri av en annen verden. Typiske kvinnfolkgreier, så jeg bakket raskt ut, kan du si. Gidder ikke sipping hos voksne mannfolk.
 

Leif Sverre

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #16 på: Oktober 04, 2006, 23:13:26 »
Bladene kom til Brønnøysund i dag, sortert og lagt i de
rette kassene av undertegnede.
Men er vi bare 7-8 aktive medlemmer her i byen ??

Mange som sitter i "skapet" tror jeg. Vi var da minst 15
engang i tiden........
 

Leif Sverre

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #17 på: Oktober 04, 2006, 23:19:34 »
Sitat
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Setter mer og mer pris på referatene fra reservelaget og juniorenes kamper. Gutter 15, 16, 17, 18 og 19 inneholder jo framtida. Det var Edgar Forsnes som skrev referatene fra reservelagets matcher tidligere, så derfor lurer jeg på hvordan det går med ham nå?

Har hørt at Edgar ligger på rehabilitering i Trondheim et sted.
Vet ikke noe mere.
Håper han blir frisk !
 

SveinArve

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #18 på: Oktober 04, 2006, 23:22:05 »
Bladet kom til Ã…lesund i dag:)

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Jon R

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #19 på: Oktober 05, 2006, 00:07:18 »
Av en eller annen grunn kommer bladet ofte sent til hovedstaden. Ihvertfall til Grunerløkka. [V]

Jon R.
Jon R.

Erik_

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #20 på: Oktober 05, 2006, 00:10:40 »
Har Luscos noe samarbeid med Bøndenes Landsforbund eller noe... [:o)]

Jon R

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #21 på: Oktober 05, 2006, 00:17:22 »
Trolig sponset av Senterpartiet. [:)]

Jon R.
Jon R.

Geir Magne

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #22 på: Oktober 05, 2006, 01:33:38 »
Bladet lå i postkassa mi idag, onsdag. Postkontoret er Hunndalen, like ved Gjøvik. Sverre og alle bidragsyterne har igjen gjort en formidabel jobb. Flott utgave!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Thomas

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #23 på: Oktober 05, 2006, 02:38:10 »
Kom til Hamar i dag.


DON REVIE

GeirO

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #24 på: Oktober 05, 2006, 13:46:59 »
Bra utgave, men baksiden var litt uheldig......
MOT

Sverre

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #25 på: Oktober 05, 2006, 14:19:11 »
Ja, det gikk litt for fort i svingene da vi fikk inn bildet av John Carver mandag ettermiddag...  Dessverre.
 

agehvitstein

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #26 på: Oktober 05, 2006, 19:29:30 »
Bladet mottatt! Mye bra stoff. Ligger helt klart en stor utfordring i å lage
bladet lesbart i disse globaliserte internett tider. Jeg savner nok en noe annet
redaksjonelt fokus. Tror det må satses enda mer på feature artikler om spillet
bak klubben, byen Leeds, den typiske Leeds supporter, supporterklubbene i England osv.

Skjønner også at det er en del konflikter i styret. Savner mer utfyllende informasjon om
dette, enten i bladet eller på nettsidene. Det et drastisk forslag som er fremmet når det gjelder å kaste helt styret. Hva er bakgrunnen for dette? Hva går samarbeidsproblemene ut på?
Dette bli rikkert tatt opp på årsmøtet, men det er nok mange som ikke har mulighet for
å komme til Trondheim.
 

lojosang

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #27 på: Oktober 05, 2006, 22:30:42 »
quote:
Originally posted by Jon R

Av en eller annen grunn kommer bladet ofte sent til hovedstaden. Ihvertfall til Grunerløkka. [V]

Jon R.




Vel, instisterer man på å bosette seg i ei usentral bakevje er dette noe man må regne med, Jon.
Min utgave kom forresten i går.

Favorittartikkelen så langt er historiebolken. Alle forslagene til nye forskrifter, derimot... HUFF. Glad jeg ikke er advokat. Syns folk her burde tatt utgangspunkt i de gamle forskriftene, og uthevet sine endringsforslag. Nå kommer jeg aldri til å gidde å lese dem, i hvert fall [:I]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Førde

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #28 på: Oktober 05, 2006, 22:54:27 »
Ingen blad i posten til meg, Førde, sogn&fjordane.
Marching On Together

Lids

Re: T.P.N. nr. 136
« Svar #29 på: Oktober 05, 2006, 23:42:34 »
Motatt!

Thomas
Thomas