Henrik Bjørnstad

Started by flynn, October 06, 2006, 13:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

For alle med interesse for mindre baller oppretter jeg denne tråden for å følge Henriks innspurt på hans første sesong med de store gutta på PGA touren.

Henrik kjemper en innbitt kamp for å få fornyet kortet sitt. Han ligger etter forrige uke på 145. plass på pengelista, og trenger noen svært gode resultater på slutten for å klatre inn blant de 125 beste, og dermed få full adgang neste år. Dersom dette ikke går er det viktig at han holder seg blant de 150, som også gir ham rett til spill i en god del turneringer.

Etter første runde av Chrysler Classic of Greensboro ligger vår mann på delt 22.plass, etter å ha gått første runde på -4. Dette lover godt, og om han kan fortsette det stabile spillet kan en topp 10 være innen rekkevidde. I kveld går han ut sist, følg ham på http://www.pgatour.com/scoring/leaderboard/r013

Flynn

flynn

Og idag starter han med å senke en 9 meters putt for birdie! Way to go Henrik!

Robert H.

Glimrende! Håper Bjørnstad klarer å fornye kortet. Var artig å se på spillet hans i vinter når han var i virkelig storform.

Sten

"Golf -for de med litt mindre baller"

Bra slagord...

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Dennis

quote:
Originally posted by pikselator

"Golf -for de med litt mindre baller"

Bra slagord...

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman

[:D] [:D] [:D]

Marching On Together!
Marching on together!

peacock

Skjønner ikke at medier i Norge gidder. Har vi plutselig tradisjon for å følge middelmådigheter i Norge?

Bye

Kjære deg - det har vi da alltid hatt.Norske medier elsker å se nordmenn bli nr. 55 i sporter som Golf,Tennis osv.
Vinteridrett og håndball - det er der vi har sjans.
Trønder i Bergen!

peacock

flynn

quote:
Originally posted by peacock

Skjønner ikke at medier i Norge gidder. Har vi plutselig tradisjon for å følge middelmådigheter i Norge?

Jeg følger for øyeblikket middelmådighetene VIF, Leeds og Henrik Bjørnstad, og koser meg med det [;)]

Henrik slet idag, han gikk sist i feltet og fikk regn og vind som økte i styrke utover dagen. Han kom seg inn på 74 slag, er totalt -2 og klarte dermed cuten med ett nødskrik (delt 56.plass).

I morgen er det som kjent "moving day", så da gjelder det å starte klatringen mot det jeg fortsatt håper skal bli en topp 20 plassering.

Flynn

flynn

Dag 3 ble heller ikke det store for HB, en over par og foreløpig på delt 69.plass. Det blir nok ikke de store pengene denne helga heller, men han holder vel stø kurs mot en plass innenfor de 150 beste totalt sett får vi håpe.

Flynn

flynn

I dag gikk det bedre, -3 på runden, og han ender dermed på en delt 43.plass. Dette gir ca $16.000, men desverre er de to rett foran ham på pengelista bedre plassert denne helga også, så det blir ingen klatring. Har ikke sjekket om noen går forbi ham, men det skulle ikke forundre meg om det er en eller to, slik at han nå ligger som nummer 146 eller noe slikt. Her bli det spenning helt inn med andre ord!

Flynn

Asbjørn

Flottings, Esten [:)]

Skal se jeg blir en kløpper i golf-titting også etter hvert som du hjelper meg med golfens abc...

Er et stykke igjen ja!

It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Da er HB (nei, jeg snakker ikke om vårt muntrasjonsråd på OEF, men om Henrik Bjørnstad) igang igjen. Denne uka spilles Frys.com Open, som er en litt spesiell turnering i og med at det spilles på to forskjellige baner i Las Vegas.

Henrik startet i går som vanleg blant de siste og hadde en runde av svært variabel kvalitet. Etter en stabil start med en birdie og 3 par fikk han dobbelbogey på hull 5 (par 3). Deretter dro han inn hele 6 birdies, men desverre også 4 bogeys. Dette ga ham totalt -1 på runden, som gir en delt 91.plass.

Han må dermed heve seg en god del i dag for å klare cut'en (de beste 70 og ties). De som ligger rundt ham på pengelista gikk stort sett på lavere score, så nå kreves det virkelig skjærping!

flynn

flynn

Da kan jeg utløse spenningen med å fortelle at HB gikk en svært god runde idag. Han er nettopp ferdig, og endte på -4, totalt etter to dager -5. Dette gir pr.nå en delt 44.plass, og selv om han nok ramler noen plasser før alle er ferdigspilt betyr det at han klarer cut'en igjen.

Da er det bare å spille sånn de siste to dagene også så blir det penger i kassa igjen, og ett steg nærmere fornyet kort (ligger nå på 147.plass, og må være blant de 150 for å få anledning til å spille i alle fall en del turneringer neste år).

flynn

h.b

Og jeg som trodde du snakket om meg huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

flynn

quote:
Originally posted by h.b

Og jeg som trodde du snakket om meg huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Du har vel større baller du vel h.b [:I]

flynn

flynn

Det vil seg ikke helt for HB selv om han spiller ganske ok. Han ender trolig som nr. 50 omtrent, noe som ikke akkurat gjør underverker i sammendraget. To sjanser igjen nå...

flynn

flynn

Bjørnstad fikk $8.800 for 57.plassen denne uka. totalt har han spillt inn $481,337, noe som gir en 149.plass så langt. Faller han utenfor den 150 må han spille Qualification school igjen for å kvale seg til en plass på pga touren. Det nåløyet er usedvanlig trangt, så her gjelder det å holde koken de siste to turneringene.

Dere kan slappe av folkens, i trygg forvissning om at jeg holder dere oppdatert!

flynn

flynn

Etter lang tids pause er det på tide med en oppdatering fra Henrik Bjørnstad igjen,

Siden sist har vår helt fallt ut av PGA-touren. På grunn av at manageren hans glemte  ::) å sende søknad kom han ikke med på qualification school i fjor høst, og måtte derfor ta til takke med Nationwide-touren denne sesongen.

Etter en lovende start gikk han på (nok en) motivasjonssmell, og reiste hjem til Norge. Når gløden kom tilbake returnerte han og fortsatte kampen om både pengene og kvalik til neste års PGA-tour.

Etter 24 turneringer, og to topp 10 plasseringer, endte han på 78 plass, med totalt $79,340 innspilte penger.

I høst har han derfor deltatt på Qualification school, et stentøft opplegg hvor nåløyet er svært lite. Kun de beste 25 (og de som evt ender likt med nr 25) kvalifiserer seg.
Henrik har unnagjort både første og andre steg, og kommet seg videre til selve finalen, som pågår i disse dager.
Der er det ca 170 spillere. Henrik startet ikke bra, første dag endte han på +2 og lå helt nede på 141.plass. I går spilte han svært bra, klokket inn på -5, og avanserte til en delt 72.plass. Etter nye runder i dag og i morgen gjøres det en cut hvor de beste 50 (+ties) fortsetter de siste to dagene. Om Henrik er med der faller den endelige avgjørelsen altså mandag kveld, etter 6 sammenhengende dager med spill.

Med sine -3 totalt etter 2 runder er han 2 slag bak å være blandt de 50, og 3 slag bak å være inne blant de beste 25. Fortsetter han storspillet fra i går er dette dermed innen rekkevidde, og vi kan i så fall se fram mot en ny sesong med en nordmann i PGA-sirkuset.

Følg med følg med

flynn

flynn

I dag endte Henrik på -2. Han lå veldig bra an, og var helt oppe på en plass rundt de beste 20, men en dobbelbogey på hull 17 sendte ham ned igjen. Ligger nå som nr.65, ett slag bak de 50 beste, og 3 bak de 25 beste. Fortsatt er alle muligheter åpne altså, 3 dagers spill gjenstår (om han er top 50 etter morgendagen)

flynn

flynn

Runde 4 endte med 71 slag, altså en under par. Det holdt til en delt 69.plass. Heldigvis hadde jeg misforstått reglene, og alle spillerne spiller også de siste to dagene. I går spilte vår mann derfor runde 5. Etter en helt bogey-fri runde med en eagle og 3 birdies (hvorav de siste to kom på hull 17 og 18!) ligger Henrik nå på -11 totalt. Han er dermed på delt 31 plass, og før dagens avslutningsrunde er han bare ett slag bak den magiske grensen. Trolig trenger han en runde på -3 slag eller bedre for å komme inn på PGA-touren. Dette blir utrolig spennende!

Følg med på http://www.pgatour.com/qschool/leaderboard/

flynn

flynn

Nok en gang mislyktes Henrik da det gjaldt som mest  :(
Etter å ha gått 2 over par i sterk vind på dagens runde mistet han både muligheten til PGA-tour pass, og ettersom han havnet utenfor de 50 beste gikk han også glipp av fulle rettigheter på Nationwide-touren. Han må dermed delta på samme måte som han har gjort i år, dvs at han i utgangspunktet får spille de fleste Nationwide-turneringene, men at han må prestere bra for å bli invitert til de mest attraktive av dem.
Da er det bare å spytte i fingrene, ta godt grep om køllene og sikte mot toppen neste år. Som golfer er Henrik fortsatt ung, og fortsatt (litt) lovende.

Som Leeds supporter kjenner man seg jo igjen i det å være med helt til slutt, men ende opp utenfor podiet når dagen er over.

Og dermed innføres det også en pause i mine bestrebelser på å formidle nyheter om Henriks gjøren og laden til dere på OEF. Jeg merker at abstinensen hos de fleste her vil være relativt begrenset....

flynn

Jon R

....zzzzzzzzz.....snork...kork.....
Jon R.

flynn

Og der våknet jeg fra vinterdvalen  :P

Desverre har ikke Henrik våknet enda. Etter å ha avsluttet sesongens første turnering (Movistar Panama Championship) på siste plass  :o har han nå klart å strekke en muskel under styrketrening og måtte dermed trekke seg fra turneringene denne helgen, i Mexico.

Vår mann kommer nok sterkere tilbake, og jeg er på plass for å bringe dere det siste fra Nationwide Tour 2008 !

flynn

Asbjørn

Quote from: flynn on February 01, 2008, 00:02:33

Desverre har ikke Henrik våknet enda. Etter å ha avsluttet sesongens første turnering (Movistar Panama Championship) på siste plass  :o har han nå klart å strekke en muskel under styrketrening og måtte dermed trekke seg fra turneringene denne helgen, i Mexico.

Vår mann kommer nok sterkere tilbake, og jeg er på plass for å bringe dere det siste fra Nationwide Tour 2008 !

flynn

...apropo bok, har du fått "Fotball! Plymouth!" nå?  Og hva syntes De?  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Quote from: Asbjørn on February 01, 2008, 00:04:40

flynn

En bok av avdøde forfatter Ingar Skrede, forøvrig er kar jeg kjente godt. "Fotball! Plymouth!" er en tidlig klassiker, spesielt for de som er vokst opp med tippekampen på NRK. :)

flynn

Quote from: Asbjørn on February 01, 2008, 00:04:40

flynn

Boka er mottatt for lengst, og lest i stille nattetimer hvor melankolske minner fra en svunnen tid der engelsk fotball var eksotisk og myteomspunnet fikk fritt spillerom. Nå er det jeg som sjekker om bilen min står parkert i offside eller ikke...

flynn

flynn

Endelig startet sesongen for alvor for Henrik. Han sto over de første turneringene som ble spilt utenfor USA. Forrige helg misset han cut'en etter å ha klønet det til på siste hull (dobbelbogey). Denne helga spilte han Livermore Valley Wine Country Championship at Wente Vineyards (no less...)

Etter en beskjeden start torsdag (75), dro han til med en meget god andrerunde (69), og fulgte opp med stabilt spill til han å være de siste to dagene, med hhv 74 og 73 slag på den meget vanskelige banen. Han endte dermed på delt 12. plass, og fikk med det sine første premiepenger i år, pålydende $11,400

Dette plasserer ham på 79.plass på lista så langt, men det kan se ut som om formen er stigende, så da er sjansen stor for å klatre oppover etterhvert.

To be continued...

flynn

Masinga

Hvorfor skriver du ikke om Tutta i stedet? Hun har i allefall mer medietekke enn Bjørnstad. :)
Masinga, medl.nr. 1250

flynn

Tutta's prestasjoner er fabelaktige, men de kommer i idretten kvinnegolf. Henrik driver derimot med golf, som har en vannvittig bredde internasjonalt. Litt stygt sagt kanskje, men faktum er at når Tutta spiller middels så blir hun nr 20, mens når Bjørnstad gjør det samme så er det glatt 1000 stykker som slår ham ned i støvlene.

Jeg følger absolutt med på kvinnegolf også jeg, og nøt Tuttas innsats de siste to rundene i årets første major, hvor hun endte på en fantastisk andreplass. Men i folkeopplysningens tjeneste har jeg altså valgt å rapportere Henriks gjøren og laden til dere. Kan alltids utvide reportoaret, om det er flere som higer etter Tutta-news her inne...

flynn