Skrevet av Emne: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer  (Lest 6849 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sten

Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« på: Oktober 13, 2006, 21:43:05 »
Jeg har ofte tenkt at det virker som om det er tre regioner i Norge som har en relativ overrepresentasjon av LUSCOS-medlemmer: Trøndelag, Østfold og Bodø/ Nordland.

Min teori er at mange valgte engelsk lag ut fra hvorvidt man hadde lokale lag med tilsvarende drakter. Med det kan man forklare Liverpoolsupportere i Bergen, og Leeds-supportere i Bodø. Men hva med Østfold og Trøndelag?

Er det noe i denne teorien tro?

Skal jeg søke offentlig støtte for å skrive en avhandling om det?

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

HåvardK

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #1 på: Oktober 13, 2006, 21:58:34 »
Nå skal det vel sies at RBK, som er fra Trøndelag, i overskuelig fortid har opptrådt i hvite overdeler(og sorte shortser). Men dette var faktisk ikke utslagsgivende for min del.

Uansett syns jeg du skal søke om offentlig støtte. Husk nå bare å ta med alle nødvendige skjema i søknaden, jf "Etaten".

Ferre

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #2 på: Oktober 13, 2006, 22:19:05 »
Er fra Bodø, men valgte nok ikke Leeds pga av de gule draktene til Bodø/Glimt. Var nok andre årsaker til at jeg valgte Leeds enn drakt fargene [:)]

-WE'LL BE BACK-

Sten

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #3 på: Oktober 13, 2006, 22:49:54 »
quote:
Originally posted by Ferre

Er fra Bodø, men valgte nok ikke Leeds pga av de gule draktene til Bodø/Glimt. Var nok andre årsaker til at jeg valgte Leeds enn drakt fargene [:)]

-WE'LL BE BACK-



Jeg nærte en viss tid sympatier for Bodø/Glimt, kun på bakgrunn av at de ligna på Leeds.

Senere forsvant sympatiene gradvis, for å forsvinne helt med inkluderingen av Hoftun..



Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Ferre

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #4 på: Oktober 13, 2006, 23:05:45 »
Hey, ikke et ondt ord om Hoftun! Han er kongen [:)]

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #5 på: Oktober 14, 2006, 00:07:48 »
Tja, selv bor jeg i Østfold om dagen.. men her har jeg bare bodd i 4 år.. oppveksten min har jeg jo hatt i kristiansund og har spilt i Clausenengen selv.. men grunnen til at valget falt på Leeds, var at onkel, som var noen år eldere enn meg, dro meg med med gutta på kamp hver søndag hjem til Røbech.. Og da var det jo ingen vei tilbake.. Men det må jeg si... det er noe virkelig spesiellt man kjenner i kroppen når man ser de helhvite.. ja det er faktisk nok å få hjertet til å begynne å banke bare man ser en totalt ukjent person gå rundt med en Leeds drakt...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

asLeeds

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #6 på: Oktober 14, 2006, 00:18:29 »
[:(][:(]ojoj,no blei eg skuffa[:(][:(]
ka med STORD(hordaland)??????bare i min fam e da 11 medlemer[:D][:D]
STORD ruuuuuuuulllleeee[}:)][:D]

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

h.b

  • Gjest
Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #7 på: Oktober 14, 2006, 00:22:17 »
Asleeds.
har du 8 søskner. Ikke rart mora di er utkjørt om dagen da



SirOlsen

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #8 på: Oktober 14, 2006, 00:23:35 »
quote:
Originally posted by h.b

Asleeds.
har du 8 søskner. Ikke rart mora di er utkjørt om dagen da



Haha, den var slem! :p [;)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

arneg

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #9 på: Oktober 14, 2006, 00:50:24 »
Virker som om det er noen Kristiansundere her, men mitt lag KFK har rød og blå drakter (rød overdel)  Hvorfor så mange Kristiansundere?
 

SirOlsen

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #10 på: Oktober 14, 2006, 00:55:50 »
Jeg har også faktisk spilt for KFK.. men er ikke Clausengen og KFK slått sammen til ett og samme lag nå?

Ja, det virker som det er noen kristiansundere her faktisk.. det virker faktisk som om kristiansundere er noe overlegent i form av intelligens enn folk fra andre steder, hvor det er majoritet av supportere av andre møkkalag.. nei, her er det Leeds United som gjelder! :-D

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

arneg

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #11 på: Oktober 14, 2006, 01:33:11 »
Overlegen kan vi nok være ja ;) med god grunn.  Ellers så er det jo riktig at på a-nivå så er KFK og CFK slått sammen
 

SirOlsen

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #12 på: Oktober 14, 2006, 01:38:08 »
Vet du noe om hvorfor de ble slått sammen forresten? ...
Hører snakk om at Kristansund og Frei kommune blir/er blitt slått sammen også?... hmm, har de mista helt vettet etter jeg flytta ned til Ødtfold der oppe eller? :-s hehe

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

RoarG

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #13 på: Februar 13, 2007, 20:25:13 »
Geografi,ja. Selv er jeg Vestfolding (nei ikke det Vestfold som brenner i Two Towers) bosatt på Vestlandet (S&F).M.a.o. hverken trønder,nordlending eller østfolding.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #14 på: Februar 14, 2007, 02:41:27 »
har inntrykk av at det er mange vestlendinger her, og nynorsk prosenten er på topp ( og bra er det )

berlin
- buskerud/oslo

Per-Stian

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #15 på: Februar 14, 2007, 04:04:18 »
Kjem frå nynorskens skog, nærare bestemt Førde i Sogn og Fjordane. Eg spelte fleire år for Førde IL, SOM SPELAR I KVITE OVERDELAR, men om dette hadde noko med valet av favorittklubb å gjere veit eg ikkje. Eg likar faktisk Rosenborg også, så kanskje det er noko i din hypotese, Sten[;)]

Ronald

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #16 på: Februar 14, 2007, 04:21:19 »
Ka i alle dager skal eg si til dette. Som Bergenser så burde eg valgt annerledes utfra fargene, MEN det har aldri vært ett annet lag enn LEEDS [:D] i England.

Som nevnt i en tråd for to år siden. Tenk å få lov å spille søle kamp på høsten i Hvite drakter. E det rart en guttunge på Laksevåg ble forelsket ? [;)][:p][:D]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

RuneR

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #17 på: Februar 14, 2007, 04:39:03 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Jeg har også faktisk spilt for KFK.. men er ikke Clausengen og KFK slått sammen til ett og samme lag nå?

Ja, det virker som det er noen kristiansundere her faktisk.. det virker faktisk som om kristiansundere er noe overlegent i form av intelligens enn folk fra andre steder, hvor det er majoritet av supportere av andre møkkalag.. nei, her er det Leeds United som gjelder! :-D

MARCHING ON TOGETHER!

Hear, hear. Spilte selv i rødt og blått for KFK fra jeg var 9 til jeg var 16, så dét var i hvertfall ikke grunnen til at jeg valgte Leeds.  Det "valget" var nok rett og slett forutbestemt av høyere makter.... [8D]

`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

kjelvi

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #18 på: Februar 14, 2007, 05:40:19 »
falt litt av når det gjelder genetrisk/geografisk opphav, men tror (hvert fall litt) på en teori om trøyefarge. er stolt sunnmøring (finnes det en annen type) i Oslo - etter mellomlanding i Trondheim.

min moderklubb - Stordal I.L. (http://www.stordal.nu/) har vakre, feiende flotte gule trøyer, som kanskje - sammen med litt opprør (da alle andre heiet på Liverpool og Man.U) - spilte inn da en ung Kjelvi fant sitt kjære, kjære Leeds.
[BTW - McMurder er en av Stordal-legendene med sine 133 kamper].

skiftet som junior til Stranda, som hadde distriktets klart beste juniorlag. men da jeg der ble utkonkurrert som høyre flanke av ein lynkjapp kvikkis med navnet Asbjørn, la jeg like godt opp. kledde heller ikke Strandas blå trøye...

via noen merkelige sammentreff har jeg faktisk loggført et par guttelandslagskamper - til sammen 4 minutter (2 x 2 mins som 'sistereserve'). før var det en oversikt på Fotball.no, som jeg småkjekt henviste tvilere til. rappa selvsagt med meg Hummel-trøya som henger innrammet i kjelleren.

et par latterlige forsøk på comeback - i Ranheim (ved Trondheim) og Fossum (Bærum), endte med norgeshistoriens største mageplask. forskjellen mellom sjølbilde og de faktiske realitetene - forsterket av en stadig økende kroppsvekt, ble rett og slett latterlig.

nå blir det old boys fotball for Skeid fra tid til annen. mye finfolk der, men jeg er nok en av de siste de ringer når de har lite folk...
« Siste redigering: Februar 14, 2007, 06:20:21 av kjelvi »

flynn

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #19 på: Februar 14, 2007, 14:11:35 »
OK, ettersom dette er stedet for å legge ut om fordums storhet, jeg spilte på Alvdal på den tida de var noe annet enn et lokalt 5-6 divisjonslag, dvs i perioden 1980 - 1990. Vi var faktisk innom 2.div to ganger, dengang det var de neste beste og fordelt i to avdelinger. Begge ganger rykket vi desverre ned igjen med knappest mulig margin. Som local-lad ble jeg desverre ofret (eller var jeg ikke god nok?) til fordel for innhentede profiler fra nabobygdene, og var mest innbytter de sesongene vi var i 2.div. Alvdal spilte forresten i blå trøyer, så her er Leeds-interessen vekket av andre ting enn farger!
Etter at jobben umuliggjorde videre satsing i moderklubben forsøkte jeg meg i Fåberg, men pga hektisk reisevirksomhet ga jeg meg egentlig før jeg kom skikkelig igang der.

Nå for tiden trener jeg G96 i Fossum, hvor vi har noen riktig gode talenter. Min muskulatur egner seg bedre for seige tak i skiløypa enn for fotballbanen nå for tiden, så alle planer om come-back i alle former er forlengst skrinlagt.

Ellers er mitt claim-to-fame en trening med A-landslaget, i tospann med Arne Larsen-Økland på topp for b-laget under en formasjonstreningsøkt under ledelse av en viss Drillo!

flynn

MrK

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #20 på: Februar 14, 2007, 18:46:49 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Vet du noe om hvorfor de ble slått sammen forresten? ...
Hører snakk om at Kristansund og Frei kommune blir/er blitt slått sammen også?... hmm, har de mista helt vettet etter jeg flytta ned til Ødtfold der oppe eller? :-s hehe

MARCHING ON TOGETHER!



Voldsomt hva du hører Olsen - Frei sammenslått med KRS - ingen vinnere!
KBK er det nye og fortsatt dårlige laget - slå sammen to dårlige lag til ett var vel tanken

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #21 på: Februar 14, 2007, 18:50:05 »
I Nordfjord så er det og endel Leeds tilhengere - fra Flo familien i indre til gutta i byen ved havet - hadde nok en periode hvite drakter i Måløy uten at det var utslagsgivende.

Laget alle andre hatet var ei greie i en tid da klubbfølelse virkelig var noe:-)

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

dexter90

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #22 på: Februar 14, 2007, 18:56:19 »
Mange Leeds fans i bergen og da[:D]
 

merlot

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #23 på: Februar 14, 2007, 21:48:58 »
quote:
Originally posted by flynn

OK, ettersom dette er stedet for å legge ut om fordums storhet, jeg spilte på Alvdal på den tida de var noe annet enn et lokalt 5-6 divisjonslag, dvs i perioden 1980 - 1990. Vi var faktisk innom 2.div to ganger, dengang det var de neste beste og fordelt i to avdelinger. Begge ganger rykket vi desverre ned igjen med knappest mulig margin. Som local-lad ble jeg desverre ofret (eller var jeg ikke god nok?) til fordel for innhentede profiler fra nabobygdene, og var mest innbytter de sesongene vi var i 2.div. Alvdal spilte forresten i blå trøyer, så her er Leeds-interessen vekket av andre ting enn farger!
Etter at jobben umuliggjorde videre satsing i moderklubben forsøkte jeg meg i Fåberg, men pga hektisk reisevirksomhet ga jeg meg egentlig før jeg kom skikkelig igang der.

Nå for tiden trener jeg G96 i Fossum, hvor vi har noen riktig gode talenter. Min muskulatur egner seg bedre for seige tak i skiløypa enn for fotballbanen nå for tiden, så alle planer om come-back i alle former er forlengst skrinlagt.

Ellers er mitt claim-to-fame en trening med A-landslaget, i tospann med Arne Larsen-Økland på topp for b-laget under en formasjonstreningsøkt under ledelse av en viss Drillo!

flynn

 

lojosang

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #24 på: Februar 15, 2007, 00:13:13 »
Hvorfor Merlot som kallenavn?

Stadig "på druen", kanskje? [:D]

Det er en del medlemmer på Haugalandet også, så vidt jeg vet.
Der spiller forsøvidt FKH i hvitt, men den klubben ble stifta i 1993. Vard, Haugar og Djerv1919 var (og er) så vidt jeg husker henholdsvis røde, gule og blå.

Men Vard ynder jo å kalle seg Super-Vard, og supporteren deres [:P] synger jo en sang som til forveksling ligner Super-Leeds-sangen. Om det har hjulpet på rekrutteringen vet jeg ikke.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

MrK

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #25 på: Februar 15, 2007, 00:58:07 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Kjem frå nynorskens skog, nærare bestemt Førde i Sogn og Fjordane. Eg spelte fleire år for Førde IL, SOM SPELAR I KVITE OVERDELAR, men om dette hadde noko med valet av favorittklubb å gjere veit eg ikkje. Eg likar faktisk Rosenborg også, så kanskje det er noko i din hypotese, Sten[;)]



Huff...........dette kunne du greid deg uten my friend......."ett hælvete i svart og kvitt"

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per-Stian

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #26 på: Februar 15, 2007, 01:12:30 »
quote:
Originally posted by MrK

quote:
Originally posted by Per-Stian

Kjem frå nynorskens skog, nærare bestemt Førde i Sogn og Fjordane. Eg spelte fleire år for Førde IL, SOM SPELAR I KVITE OVERDELAR, men om dette hadde noko med valet av favorittklubb å gjere veit eg ikkje. Eg likar faktisk Rosenborg også, så kanskje det er noko i din hypotese, Sten[;)]



Huff...........dette kunne du greid deg uten my friend......."ett hælvete i svart og kvitt"

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"



Ja, no tenkjer eg at det vart ekstra varmt i heimen din, Mr Kvalheim. Rosenborg er vel det mest brennbare stoffet ein får tak i i Molde[8D]

merlot

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #27 på: Februar 15, 2007, 14:08:03 »
quote:
Originally posted by flynn

OK, ettersom dette er stedet for å legge ut om fordums storhet, jeg spilte på Alvdal på den tida de var noe annet enn et lokalt 5-6 divisjonslag, dvs i perioden 1980 - 1990. Vi var faktisk innom 2.div to ganger, dengang det var de neste beste og fordelt i to avdelinger. Begge ganger rykket vi desverre ned igjen med knappest mulig margin. Som local-lad ble jeg desverre ofret (eller var jeg ikke god nok?) til fordel for innhentede profiler fra nabobygdene, og var mest innbytter de sesongene vi var i 2.div. Alvdal spilte forresten i blå trøyer, så her er Leeds-interessen vekket av andre ting enn farger!
Etter at jobben umuliggjorde videre satsing i moderklubben forsøkte jeg meg i Fåberg, men pga hektisk reisevirksomhet ga jeg meg egentlig før jeg kom skikkelig igang der.

Nå for tiden trener jeg G96 i Fossum, hvor vi har noen riktig gode talenter. Min muskulatur egner seg bedre for seige tak i skiløypa enn for fotballbanen nå for tiden, så alle planer om come-back i alle former er forlengst skrinlagt.

Ellers er mitt claim-to-fame en trening med A-landslaget, i tospann med Arne Larsen-Økland på topp for b-laget under en formasjonstreningsøkt under ledelse av en viss Drillo!

flynn

På den tiden var det freske fraspark på Steimoegga.Spilte selv på Brekken(hel røde drakter) litt lenger nord fra 85-98.Var med fra 3div ned i 6 og opp til 3 div igjen.Så det kan vel hende att vi har møttes til dyst på en grasmatte i Nord-Østerdalen en gang?.Hvorfor LEEDS?Sansynligvis en rødhåret skotte og en hardtskytende spiss som sørget for det.
 

merlot

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #28 på: Februar 15, 2007, 14:12:29 »
quote:
Originally posted by lojosang

Hvorfor Merlot som kallenavn?

Stadig "på druen", kanskje? [:D]

Det er en del medlemmer på Haugalandet også, så vidt jeg vet.
Der spiller forsøvidt FKH i hvitt, men den klubben ble stifta i 1993. Vard, Haugar og Djerv1919 var (og er) så vidt jeg husker henholdsvis røde, gule og blå.

Men Vard ynder jo å kalle seg Super-Vard, og supporteren deres [:P] synger jo en sang som til forveksling ligner Super-Leeds-sangen. Om det har hjulpet på rekrutteringen vet jeg ikke.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]

Er vel på "druen" en gang i blandt jeg å!!!I mangel på dårlig fantasi eller ikke så sto en slik flaske på bordet i jula da jeg registerte meg til dette "underbara" forum
 

isak

Re: Teori om geografisk spredning av LUSCOS-medlemmer
« Svar #29 på: Mars 07, 2007, 05:29:07 »
E frå Voss og har alltid heldt med Sogndal. Dei har kvite øvedela men da avgjerandes fø meg va nok at Leeds kjøpte min favorittspelar Eirik Bakke fø x-antal millionar.