Skrevet av Emne: Bates må bort!  (Lest 4400 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Bates må bort!
« på: Oktober 16, 2006, 22:03:48 »
Det blir for tiden diskutert mulige managerkandidater over en lav sko, både på dette forum og andre steder der Leeds-tilhengere opererer. Det er selvsagt svært viktig å ha den rette manageren, men i vårt tilfelle bør vi også rette fokuset på det jeg mener er klubbens hovedproblem: Ken Bates!

Noen av oss (svært få, når sant skal sies!) har tidligere prøvd å fortelle hvilke langsiktige konsekvenser det vil få for vår klubb når denne taktløse og skruppeløse mannen får lov til å operere som eneveldig hersker. Billettpriser og den skandaløse behandlingen av supporterklubben er to ting. Men vi bør heller ikke undervurdere den negative betydningen av at han til stadighet overkjører alle som måtte befinne seg i hans nærhet. En sterk og dyktig leder, plukker ut folk som er flinke på sitt felt, og lar de få utfolde seg i kreativ aktivitet.  Jeg har ingen tro på at dette foregår i Leeds. Bates omgir seg nå med nikkedukker, som ikke våker å oppføre seg på en annen måte enn det de tror at Bates vil. Vi må aldri glemme at respekt og frykt er to helt forskjellige ting.

Så har vi denne uthengingen av Sverre i siste kampprogram. Nå vil kanskje noen si at han bare refererer til noe som allerede er offentlig kjent, og han skriver også at "det finnes sikkert uskyldige forklaringer". Men hvorfor velger han da å viderebringe dette? Jo, fordi han vil knuse supporterklubbene og legge alt inn under klubben - der han selv har fullstendig kontroll! At mannen som blir navngitt og uthengt, må oppleve dette som en voldsom belastning, bryr ikke Bates seg om. Empati, innlevelsesevne og menneskelige hensyn, er tydeligvis ukjente bekreper for Ken Bates. La meg understreke at jeg ikke tar stilling til konflikten internt i Luscos, men jeg reagerer veldig på den umenneskelige måten Bates bruker denne situasjonen på. Slike ting har vi sett fra Bates tidligere, så jeg kan dessverre ikke si at jeg er særlig overrasket.

Leeds United er en "syk" klubb, og vi vil ikke kunne bli friskmeldt igjen før smittekilden, som sitter på toppen!, blir fjernet. Resten av sesongen blir en kamp for å overleve i denne divisjonen - samma pokker hvem som er manager!

Neste sommer må det bli grunnleggende endringer. Supporterne bør om nødvendig tvinge frem disse endringene. Dette kan de gjøre ved å la være å fornye sesongkortene før bates trekker seg ut.

Som sagt: Bates må bort!

h.b

  • Gjest
Re: Bates må bort!
« Svar #1 på: Oktober 16, 2006, 22:11:37 »
Veteranen. tror nok de fleste her inne er enige i at Bates må vekk( godt det ikke bare er meg og deg og et par andre som mener dette). Det som overasker meg er at fansen i England ikke protesterer mere og høylydt. Nei som Veteranen sier. Bates. Kom deg vekk



Ferre

Re: Bates må bort!
« Svar #2 på: Oktober 16, 2006, 22:15:34 »
Ja, Bates har gjort sitt for klubben. La noen andre ta over nå...

-WE'LL BE BACK-

Dennis

Re: Bates må bort!
« Svar #3 på: Oktober 16, 2006, 22:26:49 »
Veteranen, du treffer spiker'n på hue.

Proud to be LEEDS!
Marching on together!

flynn

Re: Bates må bort!
« Svar #4 på: Oktober 16, 2006, 22:29:43 »
Jeg må si at jeg ble ytterst skeptisk til mannen etter han lot trykke den famøse artikkelen i programmet. Jeg synes det sier det meste om hvor kynisk han opptrer. Vi kan jo le av utspillene hans når det går utover Chelsea, Ridsdale eller andre vi ikke liker, men når man ser hvordan han skalter og valter med grunnmuren i klubben på denne måten vekker det i alle fall bare avsky hos meg.

flynn

Peter7

Re: Bates må bort!
« Svar #5 på: Oktober 16, 2006, 22:36:25 »
Bates var vel i rettferdighetens navn klubbens redningsmann da vi sto på kanten av stupet og ingen andre ville ta i oss med ildtang.

Om han er den rette nå når vi står ved et nytt stup, gjenstår å se.

Uansett har han jo ikke lenge igjen til pensjonsalderen ...

***
Bring Duberry Back!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

R - R

Re: Bates må bort!
« Svar #6 på: Oktober 16, 2006, 22:52:57 »
quote:
Originally posted by Peter7

Bates var vel i rettferdighetens navn klubbens redningsmann da vi sto på kanten av stupet og ingen andre ville ta i oss med ildtang.

Om han er den rette nå når vi står ved et nytt stup, gjenstår å se.

Uansett har han jo ikke lenge igjen til pensjonsalderen ...

***
Bring Duberry Back!



Hah... sjå på Ellis i Villa. Den gamle skrotingen sat inntil i haust som formann i Villa, og er inne i sitt 83. leveår. Bates er reine ungguten i forhold

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

B-m

Re: Bates må bort!
« Svar #7 på: Oktober 16, 2006, 23:42:40 »
f**k off Bates
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

SirOlsen

Re: Bates må bort!
« Svar #8 på: Oktober 17, 2006, 00:13:30 »
Petter7 er inne på noe viktig.. Bates skal ha for at han bretta opp ermene og fikk oss ut av en økonomisk fadese når ingen andre ville ta i oss med ildtang engang.. Og det skal jeg være den første til å takke Bates for.. MEN.. (nok engang et MEN..), så belyser veteranen veldig graverende ting, som jeg har vært inne på i andre topicer her inne.. Er svært enig i det du sier her! Kunne ikke vært så mye mere enig faktisk..

Men for å si fredig det som jeg ville si vedrørende det petter7 sier, så belyser han en ting jeg er så enig i.. hva hjelper om han redder oss fra ett stup om han bare skal lede oss til et nytt stup, men et stup som passer ham selv og hans lommebok bedre?..

B-m: selv om jeg personlig ville brukt et annet ordvalg, så er innholdet i de 3 ordene du skriver akkurat det jeg mener allikevel [;)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Mats-

  • Gjest
Re: Bates må bort!
« Svar #9 på: Oktober 17, 2006, 04:13:50 »
Jeg sier bare en, eller to ting.

Frankrike 1789

Eneveldig konge. Folket blir lei den grisen.

Revolusjon...

Borte vekk med plagen.



--------------------------
Verste jeg vet er medgangssupportere *host* Scum
Mvh Mats

ragnar

Re: Bates må bort!
« Svar #10 på: Oktober 17, 2006, 04:20:31 »
Reaksjonene fra fansen i Leeds vil nok komme. Jeg har tro på at det vil da være no ala en revolusjon. Det ligger å ulmer nå for kanskje å eksplodere når Bates finner på å gjøre noe dumt.

Men Bates er nok, som så mange sier, en dårlig eier for Leeds. Han skal ha for at han reddet Leeds fre økonomisk ruin, men nå har han gjort nok. Tror han selger seg ut etter denne sesongen. Da kan han selge mevd fortjeneste.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Killa

Re: Bates må bort!
« Svar #11 på: Oktober 17, 2006, 05:20:54 »
Helt enig i at Bates nå må vekk! Skjønner ikke helt hva slags ny manager som kan tenke seg å jobbe under den mannen...
Jeg drømmer om at lørdagens tap mot Stoke fikk ting til å skje blant "pengegubbene" i Yorkshire, og at "noen" har bestemt seg for å kjøpe ut denne Bates...Kanskje en ren utopi og ønsketenking, men det er rart om det ikke er noen der ute som nå tenker på revolusjon.
Finnes det ingen bemidlede personer med hjerte for klubben?

h.b

  • Gjest
Re: Bates må bort!
« Svar #12 på: Oktober 17, 2006, 05:23:36 »
For den sakens skyld, så håper jeg at Elland Road blir tomt for folk bare vi blir kvitt Bates. Ã… ha kun 3-4000 på hjemmekampene er et godt signal. Mannen må vekk.



SirOlsen

Re: Bates må bort!
« Svar #13 på: Oktober 17, 2006, 05:38:17 »
quote:
Originally posted by Killa

Helt enig i at Bates nå må vekk! Skjønner ikke helt hva slags ny manager som kan tenke seg å jobbe under den mannen...
Jeg drømmer om at lørdagens tap mot Stoke fikk ting til å skje blant "pengegubbene" i Yorkshire, og at "noen" har bestemt seg for å kjøpe ut denne Bates...Kanskje en ren utopi og ønsketenking, men det er rart om det ikke er noen der ute som nå tenker på revolusjon.
Finnes det ingen bemidlede personer med hjerte for klubben?


Noen der ute må da finnes som har mere hjerte til klubben om er mere passende som eiere enn Bates vel...?

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

MrK

Re: Bates må bort!
« Svar #14 på: Oktober 17, 2006, 14:49:17 »
Nå er det vel slik at vi, uansett hva vi måtte mene om Bates, ikke har mulighet til å avsette han.

MAnnen har brukt sine egne penger til å redde Leeds, og han har vel en tanke om hvordan han skal få de tilbake.

Uansett hvor forbannet, frustrert en er over mannen så er denne debatten like lite konstruktiv som en annen her inne på forumet!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

h.b

  • Gjest
Re: Bates må bort!
« Svar #15 på: Oktober 17, 2006, 14:57:28 »
Da kan vi jo holde kjeft og legge ned hele forumet i og med at vi aldri kan bestemme hvem som bør spille etc.
quote:
Originally posted by MrK

Nå er det vel slik at vi, uansett hva vi måtte mene om Bates, ikke har mulighet til å avsette han.

MAnnen har brukt sine egne penger til å redde Leeds, og han har vel en tanke om hvordan han skal få de tilbake.

Uansett hvor forbannet, frustrert en er over mannen så er denne debatten like lite konstruktiv som en annen her inne på forumet!





MrK

Re: Bates må bort!
« Svar #16 på: Oktober 17, 2006, 15:16:29 »
quote:
Originally posted by h.b

Da kan vi jo holde kjeft og legge ned hele forumet i og med at vi aldri kan bestemme hvem som bør spille etc.
Sitat



Så så, poenget var vel at det er få personer i Leeds adm. som kan gjøre hva de vil - Bates er the man - om du liker det eller ei!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

rd1

Re: Bates må bort!
« Svar #17 på: Oktober 17, 2006, 15:32:33 »
Bates eier jo tross alt klubben! Eneste måten å få han bort er å kjøpe klubben fra ham. Per dags dato virker det jo ikke akkurat som om kjøperene står i kø, så vi må vel slite en stundt til med Bates..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

SirOlsen

Re: Bates må bort!
« Svar #18 på: Oktober 17, 2006, 15:43:20 »
Jepp, det er nettopp det rd1 sier som er realiteten.. Det må være kjøpere som vil kjøpe ut Bates før vi blir kvitt ham..

Fanken jeg kunne tenkt meg å høre mere fra det der konsortiumet det var så mye snakk om en periode.. Vil ha nye eiere på banen med litt annet tankesett enn Bates..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

R - R

Re: Bates må bort!
« Svar #19 på: Oktober 17, 2006, 17:29:56 »
Eg synst det er rart det ikkje er større interesse rundt Leeds. Forhåpentlegvis vil det bli det neste sommar, då investorar kan sjå at den økonomiske tilstanden er betre. Leeds har jo trass alt eit enormt potensiale, som det einaste laget i ein storby, og med ei rik fotballhistorie.

Og om ikkje oppkjøp er aktuelt, så ser eg gjerne at nokon spyttar inn nokre millionar fordi.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Per-Stian

Re: Bates må bort!
« Svar #20 på: Oktober 17, 2006, 18:59:05 »
Ein ting e at mange som meg ønskjer at Bates trekk seg tilbake i pensjonisttilværet, men at ingen lokale konsortium elle styrtrike einskildpersonar har meld seg e vel ein og aleine grunnen t at Bates framleis e verande i klubben vår.

Mr Bates berga oss frå dommedag ein kald januardag, har prestert å kvitte seg me utruleg stor gjeld, og ventar sjølvsagt berre på eit respektabelt bod på eigedomen sin.

Tvilar på at noko revolusjonerande vil hende før sesongslutt, men t sommaren bør vi ha lov t å drøyme om nyovertaking og lysare tider[:)]
« Siste redigering: Oktober 17, 2006, 21:03:38 av Per-Stian »

lojosang

Re: Bates må bort!
« Svar #21 på: Oktober 17, 2006, 19:15:11 »
Smak på ordet "konsortium" en stund.
Og på folk med "hjerte for klubben".

Har vi ikke hatt sånt før?
Hvordan gikk det igjen?
Mitt minne svikter meg [:(]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

MrK

Re: Bates må bort!
« Svar #22 på: Oktober 17, 2006, 19:22:45 »
Bates blir til han har fått avkastning på sin investering og det betyr mine venner at vi ikke blir kvitt han på ei god stund!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Karl Hot Shot

Re: Bates må bort!
« Svar #23 på: Oktober 17, 2006, 19:52:17 »
Ken Bates har, etter flere tiår med prøving og feiling, svært god peiling på økonomistyring. Dersom det stemmer at mannen i løpet av drøyt to år som styreformann, i juni 2007 vil ha begrenset gjelden til kun kr 50 mill, tar jeg av meg hatten for fyren. At han sikkert er et hel**te å jobbe for, er nok også sant. Jeg er glad jeg slipper å ha med fyren å gjøre, for å si det sånn. Men vi ville altså ikke ha eksistert som fotballklubb i dag, om det ikke var for denne cockneyen. Mr Krazner og andre prøvde å redde skuta, men de hadde rett og slett ikke sterk nok økonomisk ryggrad. Det har Bates.
 

R - R

Re: Bates må bort!
« Svar #24 på: Oktober 17, 2006, 20:19:21 »
Meiner Krasner & CO får for lite anarkjenning. Dei gjorde ein stor del av jobben før Bates tok over, men dei tok klubben så langt som dei klarte. Bates tok over resten av jobben, og ordna dei siste formalitetane. Men eg meiner det blir feil å gløyme Krasner & Co.

Eg kjem til å vere evig takknemlig for at Bates redda klubben, men klubben treng meir enn berre å reddast. Den treng nytt giv, og då må spelarstallen styrkast. Om ikkje Bates har store nok ambisjonar, bør han la andre ta over.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Karl Hot Shot

Re: Bates må bort!
« Svar #25 på: Oktober 17, 2006, 20:35:56 »
quote:
Originally posted by R - R


Eg kjem til å vere evig takknemlig for at Bates redda klubben, men klubben treng meir enn berre å reddast. Den treng nytt giv, og då må spelarstallen styrkast. Om ikkje Bates har store nok ambisjonar, bør han la andre ta over.

- Rune



Det er særlig siste leddsetning; "bør han (d.e. Bates) la andre ta over", som viser nokså liten kjennskap til hvordan Bates driver butikk. Ken Bates kommer ikke "til å la noen" andre ta over, før han selv tjener penger på det. Det betyr at Bates får mer penger inn enn han samlet har lagt ut på Leeds United. Det kan han ikke få, før Leeds United igjen er godt etablert i Premier League.
 

Jon R

Re: Bates må bort!
« Svar #26 på: Oktober 17, 2006, 21:01:44 »
Denne debatten får meg til så smått å savne denne sjeiken. [:D]

Jon R.
Jon R.

Ferre

Re: Bates må bort!
« Svar #27 på: Oktober 17, 2006, 21:06:54 »
Sjeiken ja, husker det! Kanskje han fortsatt er interessert? [:p]

-WE'LL BE BACK-

R - R

Re: Bates må bort!
« Svar #28 på: Oktober 17, 2006, 21:48:07 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:
Originally posted by R - R


Eg kjem til å vere evig takknemlig for at Bates redda klubben, men klubben treng meir enn berre å reddast. Den treng nytt giv, og då må spelarstallen styrkast. Om ikkje Bates har store nok ambisjonar, bør han la andre ta over.

- Rune



Det er særlig siste leddsetning; "bør han (d.e. Bates) la andre ta over", som viser nokså liten kjennskap til hvordan Bates driver butikk. Ken Bates kommer ikke "til å la noen" andre ta over, før han selv tjener penger på det. Det betyr at Bates får mer penger inn enn han samlet har lagt ut på Leeds United. Det kan han ikke få, før Leeds United igjen er godt etablert i Premier League.



Eventuelt viser du manglande evne til å forstå at det er uttrykk for ønsketenking. Eg er smerteleg klar over at Bates er ute etter å tene pengar, og viss du har lest andre innlegg eg har skrive så har eg mellom anna skrive at målet hans med Leeds har gjerne å få klubben på 'rett kjøl', for så å selge klubben vidare.

Eg trur ikkje det er naudsynt for Bates å føre Leeds opp til PL igjen for å kunne tene pengar på Leeds. Eg trur det er fullt mogeleg å få profitt på Leeds ved å selge klubben sjølv medan klubben er i CCC. Dette pga Leeds som 'merkenamn' fortsatt er ganske sterkt. I tillegg har Leeds som fotballag ei historie, samt at klubben har ein stor potensiell fanskare. Men det viktigaste er økonomien, som Bates etter ryktene skal ha lukkast med å kutte til eit nivå som i dagens fotball kan reknast som bagatellar.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Karl Hot Shot

Re: Bates må bort!
« Svar #29 på: Oktober 17, 2006, 21:53:57 »
quote:
Originally posted by R - R

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:
Originally posted by R - R


Eg kjem til å vere evig takknemlig for at Bates redda klubben, men klubben treng meir enn berre å reddast. Den treng nytt giv, og då må spelarstallen styrkast. Om ikkje Bates har store nok ambisjonar, bør han la andre ta over.

- Rune



Det er særlig siste leddsetning; "bør han (d.e. Bates) la andre ta over", som viser nokså liten kjennskap til hvordan Bates driver butikk. Ken Bates kommer ikke "til å la noen" andre ta over, før han selv tjener penger på det. Det betyr at Bates får mer penger inn enn han samlet har lagt ut på Leeds United. Det kan han ikke få, før Leeds United igjen er godt etablert i Premier League.



Eventuelt viser du manglande evne til å forstå at det er uttrykk for ønsketenking. Eg er smerteleg klar over at Bates er ute etter å tene pengar, og viss du har lest andre innlegg eg har skrive så har eg mellom anna skrive at målet hans med Leeds har gjerne å få klubben på 'rett kjøl', for så å selge klubben vidare.

Eg trur ikkje det er naudsynt for Bates å føre Leeds opp til PL igjen for å kunne tene pengar på Leeds. Eg trur det er fullt mogeleg å få profitt på Leeds ved å selge klubben sjølv medan klubben er i CCC. Dette pga Leeds som 'merkenamn' fortsatt er ganske sterkt. I tillegg har Leeds som fotballag ei historie, samt at klubben har ein stor potensiell fanskare. Men det viktigaste er økonomien, som Bates etter ryktene skal ha lukkast med å kutte til eit nivå som i dagens fotball kan reknast som bagatellar.

- Rune



Det gode "merkenavnet" Leeds United har hittil gitt oss aksjemajoritetsholdere som Peter Ridsdale og Ken Bates, konsortier ledet av "kapasiteter" som McKenzie og Krazner. Jeg tror du bare  fortsetter med denne "ønsketenkningen" din. Det er ikke snakk om at Bates får igjen pengene sine ved et salg mens Leeds United er i CCC. Den eneste grunnen til at han eventuelt skulle selge nå, er at han ser at han ikke tåler å tape mer penger. Og da er vi virkelig ute å kjøre.