HB og Øistens personlige forhold seg i mellom-tråd

Started by SirOlsen, October 18, 2006, 19:21:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-m

H.b står ikke for Hanne Beate, Øistein!! Det står for Håkon Berger!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

SirOlsen

quote:
Originally posted by B-m

H.b står ikke for Hanne Beate, Øistein!! Det står for Håkon Berger!

Hehe, jeg vet da det kroppen [:p] .. men det er VÃ...R tråd.. ! :p [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Knut-

quote:
Originally posted by Øisten forkynner

tyfus: skal jeg inkludere deg i Topic overskriften kanskje? [:p] du er herved advart! [:D] hihihihi

[

Oops. Grøss og gru[:0]...........Når jeg tenker meg om så kan dere få beholde tråden[8)]
medlem 191

h.b

Merker at mange bryr seg om oss Øisten.Det er hyggelig. Klem til alle fra oss

SirOlsen

quote:
Originally posted by h.b

Merker at mange bryr seg om oss Øisten.Det er hyggelig. Klem til alle fra oss

Hehe, ja folk klarer lissom ikke holde seg unna, selv om vi skulle få denne tråden helt for oss selv [:)]

Vi skulle spritet opp litt her kanskje, så kanskje skremmer vi vekk pinglene [:D]

Men som du sier kjære h.b, det er fint å se så mye kjærlighet til oss her [:D]

tyfus: hihi [:D] ja, jeg sa jo du skulle være forsiktig! [;)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Jon R

Eeeeh....litt kvalmende denne tråden her. Prøver du å veie opp for all pepperen håkon har fått de siste åra, Øie-Sten? [8D]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Eeeeh....litt kvalmende denne tråden her. Prøver du å veie opp for all pepperen håkon har fått de siste åra, Øie-Sten? [8D]

Syns det er hyggelig at Håkon får vist til oss alle sine "varme" sider, jeg [:)]

(...men ikke inkluder meg i topic-headlinen, please [:I])

It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

Håkon er egentlig snill, god og full av varme og masse kjærlighet.. det er bare dere andre som ikke har skjønt åssen man myker ham opp [:D]

Jeg og Håkon er to peppere vi vettu.. og vi peprer ivei hva vi mener, og da må vi vel bare regne med å få litt pepper tilbake [:p] skulle jo bare mangle

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

h.b: Nei, nå synes jeg du har blitt mistenkelig stille gitt.. har du funnet en annen?!! [:o] [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

Jeg har ikke det, åssen kan du tro noe sånt om meg [;)]
quote:

h.b: Nei, nå synes jeg du har blitt mistenkelig stille gitt.. har du funnet en annen?!! [:o] [:D]

MARCHING ON TOGETHER!

SirOlsen

Nei, du bare er så stille av deg om dagen! [:)] blir jo brått kjedelig for meg jo :)

Så... kom og få kos! [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

vil jo gha kooooooooooooooooooooooooooooos me må besøke foreldrene til Lars også i disse tunge stunder

SirOlsen

Huff, ja hvordan går det med han forresten?.. noe tegn til forbedring eller?

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

Snuskegutten?... har du sovnet?!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

SirOlsen

Her er jeg vettu bamsemumsen min! [:D] .. hrmf.. sitter å prøver å spille mitt nyinnkjøpte Football Manager 07.. fikk innstallert det og begynt å spille igår.. men tenkte jeg skulle lage meg et nytt game idag.. men det var ikke enkelt når spillet bare låser seg om jeg prøver å starte et nytt game.. hmmmm og hmmm...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

Halla pårrei kjakan!

Hmja, jeg så det der der.. Vel, nå velger jeg å prøve å se dette litt fra to synsvinkler..

1. Jeg er helt enig med deg at dette er absolutt noe som burde være fullt fritt for diskusjon,
da det tross alt er en sak er oppe i media nå om dagen og et forslag fra en politiker, som
berører oss alle nordmenn.. ergo dette er en allmenn berørt sak, og gjelder like mye meg og
deg og ikke minst Sten som det gjelder troende muslimer.. Forslaget går jo ut på at fridagen
også skal berøre oss ikkemuslimer.. Der mener jeg Sten er svært hårsår og opptrer ganske
uproffesjonellt som moderator.. eller administrator av siden eller hva nå han er... Det er i
allefall min mening i akkurat den konkrete håndteringen.. ellers har jeg hatt inntrykk av at
han er flink til jobben han gjør her på forumet!..

2. Når det gjelder muslimer, og diskutere ting som gjelder Islam, er svært ofte en "brannbombe".
Jeg kan vel til dels være enig med at det ikke på død og liv må diskuteres på LUSCOS forum,
men andre steder.. Det som er dumt da, er at de har et off-topic forum, som man skal kunne
diskutere andre ting enn Leeds. For det er veldig lett at diskusjoner som berører religioner
brått kan komme ut av kontroll, og da får moderatorene et helvete.. Så Sten sin taktikk tror
jeg nok ikke gikk først og fremst på å ta DEG, men å dysse det ned FØR en bølge kom...
For det er garantert rasister som og er innom dette forumet, og begynner disse å slenge rundt,
så vil moderatorene få et helvete...Og det er da han får rett i poenget at dette kan bli støtende
for en hel folkegruppe.

- Men sånn helhetlig så synes jeg dette var veldig klossete gjort av Sten.. kan til dels være
enig i at 1 eller 2 kommentarer fra deg kunne være litt kontroversielle for et slikt forum som
en fotballsupporterklubbs forum, men skuddet fra Sten er ganske godt over mål. Selv om
intensjonen hans nok var god.. nettopp for å stoppe noe som kunne utvikle seg til å bli stygt.
Så jeg har ikke lyst til å kakke ham helt i huet for det..

For som jeg nevnte over, så er dette et forslag fra en offentlig politiker(e), som foreslår
noe som vil berøre hele det norske folk, basert på dems religion. Det fins jo både norske
muslimer og innvandrere som er muslimer, så det å generalisere kan være farlig. Men
poenget er uansett at dette er ment å berøre alle oss som bor i Norge, og det er da
av allmen interesse... ergo mener jeg det burde være fritt å diskutere "saken" på lik linje som
for eksempel bråket vedrørende årsmøtet osv.. Der ble jo spesiellt en person veldig uthengt,
en mann jeg har stor respekt for.. det er like trist for meg å lese tror jeg, som om en troende
muslim skulle lese at noen mener noe annet enn det han mener...

Så jeg har delte følelser for dette egentlig...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

R - R

quote:

Halla pårrei kjakan!

Hmja, jeg så det der der.. Vel, nå velger jeg å prøve å se dette litt fra to synsvinkler..

1. Jeg er helt enig med deg at dette er absolutt noe som burde være fullt fritt for diskusjon,
da det tross alt er en sak er oppe i media nå om dagen og et forslag fra en politiker, som
berører oss alle nordmenn.. ergo dette er en allmenn berørt sak, og gjelder like mye meg og
deg og ikke minst Sten som det gjelder troende muslimer.. Forslaget går jo ut på at fridagen
også skal berøre oss ikkemuslimer.. Der mener jeg Sten er svært hårsår og opptrer ganske
uproffesjonellt som moderator.. eller administrator av siden eller hva nå han er... Det er i
allefall min mening i akkurat den konkrete håndteringen.. ellers har jeg hatt inntrykk av at
han er flink til jobben han gjør her på forumet!..

2. Når det gjelder muslimer, og diskutere ting som gjelder Islam, er svært ofte en "brannbombe".
Jeg kan vel til dels være enig med at det ikke på død og liv må diskuteres på LUSCOS forum,
men andre steder.. Det som er dumt da, er at de har et off-topic forum, som man skal kunne
diskutere andre ting enn Leeds. For det er veldig lett at diskusjoner som berører religioner
brått kan komme ut av kontroll, og da får moderatorene et helvete.. Så Sten sin taktikk tror
jeg nok ikke gikk først og fremst på å ta DEG, men å dysse det ned FØR en bølge kom...
For det er garantert rasister som og er innom dette forumet, og begynner disse å slenge rundt,
så vil moderatorene få et helvete...Og det er da han får rett i poenget at dette kan bli støtende
for en hel folkegruppe.

- Men sånn helhetlig så synes jeg dette var veldig klossete gjort av Sten.. kan til dels være
enig i at 1 eller 2 kommentarer fra deg kunne være litt kontroversielle for et slikt forum som
en fotballsupporterklubbs forum, men skuddet fra Sten er ganske godt over mål. Selv om
intensjonen hans nok var god.. nettopp for å stoppe noe som kunne utvikle seg til å bli stygt.
Så jeg har ikke lyst til å kakke ham helt i huet for det..

For som jeg nevnte over, så er dette et forslag fra en offentlig politiker(e), som foreslår
noe som vil berøre hele det norske folk, basert på dems religion. Det fins jo både norske
muslimer og innvandrere som er muslimer, så det å generalisere kan være farlig. Men
poenget er uansett at dette er ment å berøre alle oss som bor i Norge, og det er da
av allmen interesse... ergo mener jeg det burde være fritt å diskutere "saken" på lik linje som
for eksempel bråket vedrørende årsmøtet osv.. Der ble jo spesiellt en person veldig uthengt,
en mann jeg har stor respekt for.. det er like trist for meg å lese tror jeg, som om en troende
muslim skulle lese at noen mener noe annet enn det han mener...

Så jeg har delte følelser for dette egentlig...

MARCHING ON TOGETHER!

Noreg har eit enormt antal kristne fridagar. Vi er etter kvart blitt eit multikulturelt samfunn. Det forste vi burde gjere, uavhengig om vi er eit multikulturelt samfunn, er aa avskaffe statskyrkja. Foler ikkje eg ein gang bor trenge aa grunngi kvifor. Vidare, saa ser eg slettes ingen grunn kvifor muslimar og andre trusretningar ikkje skal kunne ha sine eigne fridagar. Samla sett maa sjolvsagt antal fridagar gaa opp i opp.

Ang. debatten om dette, saa er hb notorisk kjent for aa kome med brannfaklar. Ofte kan det som staar der vere reint tov, og ja, paa grensa til rasistisk (etter mi meining). Trur eg og han har veldig ulikt syn (som til domes kjem til uttrykk i aksept av tortur eller ikkje) paa ein del ting:), saa ofte er eg ein av dei som reagerar. Eg er ein sterk forkjempar for ytringsfridom og liknande, men ser likevel ingen grunn til kvifor alt absolutt maa skrivast. Ofte er det berre paa pur f***skap, jamfor Selbekk og kristenfundamentalistane.

Grunnen til at Sten reagerar er at han har sett hb sine gjentatte angrep og generaliseringar om muslimar. hb framstillar dei ofte i svert daarleg lys, og gaar ikkje av bana for aa generalisere den ekstremt ulikt samansette gruppa som truande og ikkje truande muslimar er. Om hb til tider kunne kome med eit litt meir balansert syn, saa trur ikkje eg reaksjonane mot han hadde vore like sterke. Men naar han gjentatt skal vere litt vanskeleg og faar aatvaringar, saa kan han ikkje klage naar nokon til tider faar nok og modererar han.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

SirOlsen

Ja, nå var det ikke meningen diskusjonen skulle tas videre her nå da, siden administrator har bedt om at den skal avsluttes [;)]

Med tanke på trådens tittel, så var dette mere ment om en oppmuntrende kommentar til en kar jeg har blitt kjent med via forumet her, som jeg mottok en mere eller mindre frustrert melding fra og som jeg svarte på.

Så inntil evt administratorene/moderatorene godtar diskusjon om dette emnet når det gjelder "fridagsforslaget", som utløste denne reaksjonen, så er det vel best vi legger selve emnet det er snakk om død. Men da denne tråden var et i utgangspunktet morsomt forslag som kom fra moderatorene som mente jeg og h.b hadde vel mye privat dialog i andre tråder, ble denne opprettet som et forslag fra dem. Selvfølgelig koselig at andre titter innom og da [:)] Den har jo en del treff, så det er tydelig at jeg og h.b er poppiser her inne [:p] hehe.. [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

R - R

Kan jo ikkje la humlesnuskinga kome ut av kontroll[:p]

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

SirOlsen

Hehe, nei, pass deg, eller så snuskelusker vi med deg også! Be afraid, be veeery afraid! [:D] hehe

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

Må bare ta frem denne humlesnusken.Du har vel ikke glemt meg hehehehehehehehehe

SirOlsen

Ã...neida puselanken [:)]

Har du overlevd helgen "strabaser" da mumsebamsen? [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

-SirOlsen-

h.b

SirOlsen

hehe, har du gått i hi eller? [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

Jeg tar siesta ien periode fra forumet. Driver og ordner med kjøkken i det nye huset. Ps det blir pub og fotball i kjelleren

SirOlsen

Hehe, såpass ja [:)] Det kan virke lovende!.. gjør plass til en gærn Leeds supporter i Østfold med bikkje da... ! [:)]

Ja, jeg fikk en mail idag jeg og vedrørende "reaksjoner" på min aktivitet her inne. Var vel i utgangspunktet ikke noe galt i den, og er mulig jeg tolket den noe feil... Men en ting som gjør meg litt ergelig, er at når forumet er tilgjengelig for folk å delta i 24/7 og jeg har tidvis mitt virke på natten mens andre sover (da jeg selv er i nattmodus mht jobb osv).. Da sier det seg jo selv at når det kun er 1 person som er aktiv på forumet på natta, å virker det vel voldsomt for folk som våkner til masse tråder som er besvart av meg, da det ikker en noen her til å besvare innimellom. Men jeg har litt vanskelig for å ta til meg akkurat den.. det må jeg si.. om jeg hadde vært ufin mot noen, eller brutt noe regelverk kunne jeg fort forstått det..

Alternativet kunne jo vært å ikke la forumet være tilgjengelig for noen brukere på natta.. for eksempel.. det er jo bare jeg som er aktiv om nettene en gang innimellom.. og det er jo ikke alltid jeg har anledning selv om jeg jobber natta heller. en konkret ting jeg fikk smelt til meg var at det tidvis kunne være mye "skriking og lite ull" (menes vel at det er mere eller mindre tomt prat mye av det jeg kommer med???...). Hvordan opplevde du det da du var ny her inne?.. Ble det ikke likt av "de rutinerte gamle brukerne" av forumet at nye medlemmer kom til og viste interesse for forumet? Eller er du en av de som har vært her fra dag 1?..

Litt av gleden ble jo brått "kverket" litt her nå.. så jeg får atter engang se meg om etter litt andre kanaler og holde med Leeds tror jeg.. Det har jeg jo greid hele livet fra før, og skal vel greie det igjen forsåvidt [:)]

Men når pub i kjelleren er klart, så er det vel på tide vi samles for kamp regner jeg med? [;)] Ellers er du jo også velkommen hit når Leeds vises på Viasat og jeg har fri da [:)] da kan jeg jo brått ta en pils elv uten å være avhegnig av sjåfør eller overnatting [;)] hehe

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

*Kremt*... og så idag fredag 10. november er det faktisk 26 år siden denna gutten så dagens lys for første gang! [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

JanT

quote:

*Kremt*... og så idag fredag 10. november er det faktisk 26 år siden denna gutten så dagens lys for første gang! [:D]

MARCHING ON TOGETHER!

Gratulerer så mye med dagen Øisten![:)]

Jan Tore, luscos 1119
Jan Tore, luscos 1119